Chapter 8

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Min-hye,bangun..Min-hye..",.Aku terjaga dari tidur apabila terdengar suara orang memanggil."Ahh,Kai rupanya",fikirku."Kenapa abang?Sekarag dah pukul berapa?",tanyaku."Dah nak senja.Dalam 1 jam lagi,kita akan mendarat.Min-hye kena siap sedia.Ada apa-apa nanti beritahu abang tau?",katanya lagi.Aku mengangguk.Aku masukkan segala barang yang aku keluarkan dari beg tanganku.

Tiba-tiba,Kai duduk di sebelah aku dan memandang,"Min-hye rasa mesti fans dah tunggu di sana kan? Min-hye nak tak menyamar?",katanya."Kenapa pula nak kena menyamar?",kataku pla."Min-hye nak ke kena pukul dengan saesang fans nanti? Abang tak nak apa-apa terjadi kat Min-hye",katanya lagi."Min-hye rasa tak payah la.Buat apa diorang nak pukul Min-hye? Selagi abang ada,diorang takkan berani pukul MIn-hye,bukan?',kataku.

Kai mula tersenyum mendengar jawapan aku."Ya,selagi abang ada,selagi tu diorang takkan berani nak pukul Min-hye",kata Kai.Aku tersenyum.Kami berborak kosong sementara menunggu pengumuman dari pramugari yang bertugas."Para penumpang semua diminta bersedia kerana kita akan mendarat sebentar lagi.Pastikan tiada barang anda yang tinggal di dalam pesawat ini.Terima kasih",kata pramugari tersebut.

Aku memeriksa semua barang-barang di dalam beg namakala Kai pula kembali ke tempat duduk.Cepatlah,cepatlah mendarat..",fikirku.Aku tak sabar mahu melihat dunia(bukan dunia tapi negara Korea).Sebaik sahaja aku melangkah keluar,"Daebak",perkataan pertama yang keluar dari mulut.Sekarang aku berada di Korea !! Aku berasa gembira yang tak terhingga.

Aku terasa seperti mimpi yang indah hanya datang sekali seumur hidup.Tetapi aku hanya berkelakuan seperti biasa di hadapan mereka.Aku tak mahu malukan diri sendiri(jatuh saham aku nanti)"Jadi Min-hye,Selamat Datang ke Korea !!!!",sorak mereka."Terima kasih.Eh bukan,Kamsahamnida !!",kataku lalu tunduk seperti warga Korea lakukan.Aku rasa seperti aku warga Korea yang sah apabila lakukan itu.

Di balai ketibaan,Encik Kim dan pengawal sudah pun mengawal dan keadaan masih seperti itu.Akhirnya kami terpaksa berasak-asak untuk keluar dari situ.Mereka buat bulatan di sekeliling aku supaya aku tidak ditolak oleh mereka.Dan kami telah pun berjaya keluar dari situ atas bantuan Encik Kim.Sebaik sahaja masuk ke dalam kereta,kepanatan kami lepaskan.

Min-hye tak sangka saesang fans macam tu sekali",kataku.'Min-hye kena belaja semua tu",ujar Xiumin."kenapa",tanyaku."Mungkin dah besar nanti Min-hye jadi artis macam abang ke? Mana tahu",kata Tao.Aku tersenyum."Tak sabar nak tengok bilik abang",kata aku."Sebenarnya,kita tak pergi sana.Kita pergi rumah XOXO",kata kris."Oh yakah? Tak apalah",kataku."Janganlah merajuk,nanti abang bawa Min-hye pergi ke sana",kata Kris.

"Tapi kalau Min-hye pergi rumah XOXO,mesti tak nak balik",kata Chanyeol."Kenapa? Ada apa-apa ke kat sana?",tanyaku teruja."Min-hye tengok sahaja nanti",kata Kyungsoo pula."Ok,Saya tunggu",kataku."Kita dah nak sampai",Encik Kim bersuara."Itu ke rumah XOXO?tanyaku."Tak",kata mereka serentak."Yang itu?",.Mereka menggeleng.Habis tu,yang mana 1 ni? Banyak sangat rumah dekat sini",kataku.Siapa cakap rumah XOXO kat sini",tanya Baekhyun.Aku menggaru kepala.

"Ok,kita dah sampai.Turunlah.",kata Encik Kim.Aku turun dari kereta dan sebaik sahaja aku melangkah keluar,Aku terfikir,ini rumah ke istana?."Abang,ni rumah ke istana?",tanyaku teruja."Taklah,ni mahkamah.Mestilah ini rumahnya.Rumah XOXO !!! kata mereka."Min-hye rasa macam tak sesuai je rumah ni dipanggil rumah",kataku.

"Yakah? Tapi apa-apa je lah.Kim Min-hye jom masuk!!!",mereka bersorak.Sekali lagi aku ditolak.Aku terasa seperti aku dibuli oleh abang-abang yang nakal tapi comel.Buli-buli manjalah katakan."Macam-macam perangai EXO ni.Nasib baik diorang ni comel,kalau tak,dah lama kena marah dengan aku",aku berbisik dalam hati...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!