Chapter 27

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

 

Aku terus turun ke bawah untuk menceritakan perkara yang sebenarnya."Abang,abang dah salah faham ni.Min-hye tak buat apa-apa pun malam tadi.Min-hye pun tak tahu yang abang Baekhyun ada dalam bilik Min-hye malam tadi.Percayalah,Min-hye tak buat apa...",aku berhenti bercakap apabila mereka hanya memandang aku tanpa berkata apa-apa."Apa yang Min-hye nak cakapkan ni?",tanya Kris."Min-hye nak cakap yang Min-hye tak buat apa yang ada dalam fikirang abang",kataku bersungguh-sungguh.

"Min-hye boleh rasakan tak apa yang abag fikirkan sekarang ni?",tanya Xiumin."Mesti abang fikir yang Min-hye buat",kataku perlahan tapi didengari mereka."Tak",sampuk Luhan pula."Abang fikir yang kenapa Min-hye cakap macam ni sedangkan abang tahu yang ini bukan salah Min-hye",kata Kyungsoo."Tapi ni bukan salah abang Baekhyun juga",pintasku."Abang tahu.Mungkin ni cuma kebetulan.Tak payah lah fikir pasal ni.Buat serabut kepala otak je",Tao mencelah.

"Alamak,rasanya telefon saya tadi ada orang mesej tapi saya tak balas lagi.Saya naik atas kejap",celah Lay.Sebenarnya dia mahu berjumpa dengan Baekhyun kerana mahu tahu cerita yang sebenarnya."Baekhyun saya nak tahu cerita yang sebenarnya.Apa yang berlaku malam tadi?",tanya Lay sebaik sahaja ternampak Baekhyun yang baru keluar dari tandas."Saya tak tahu",balas Baekhyun ringkas.Dia hanya tersenyum pada Lay."Sudahlah.Tak payah nak barahsia sangat dengan saya",desak Lay.

"Oklah,ceritanya macam ni...",Baekhyun ceritakan segalanya pada malam itu.Lay fokus mendengar."Oh,macam tu.Awak sempat buat apa-apa tak?",tanya Lay teruja."Masa tu saya dah mengantuk tapi saya sempat...",Baekhyun tersenyum apabila teringat apa yang berlaku pada malam itu."Popo?",tanya Lay.Baekhyun menutupkan matanya tanda apa yang Lay cakapkan itu ialah betul.Lay tergelak besar.

"Apa yang kelakar sangat?",tanya Baekhyun.Tak ada.Cuma..cuma macam mana Min-hye boleh tak sedar bila awak popo dia?",tanya Lay lagi."Manalah saya tahu.Masa tu dia tidur lena.Tapi oklah dia tak sedar,kalau dia sedar,mati saya",kata Baekhyun."Tapi awak tak nak terus terang ke kat Min-hye? Awak dah buat banyak kat dia,nanti kalau dia tahu mesti dia fikir yang awak cuma ambil kesempatan kat atas dia.Baik awak terus terang je",saran Lay.Baekhyun terdiam seketika."Baiklah kalau macam tu.Malam ni saya akan cuba.Saya harap dia terima saya",balas Baekhyun."Mestilah dia terima,sebab yang suka dia ialah Byun Baekhyun",sambut Lay.

Mereka tergelak besar.Setelah itu mereka memutuskan untuk mandi dahulu sebelum turun ke bawah bersama yang lain.30 minit kemudian,mereka sudah ada bersama yang lain."Sakitnya hati Min-hye,kenapalah perempuan tak sedar diri tu pergi je  dari kehidupan diorang? Muka je cantik,perangai entah apa-apa.Mengaku tunang konon",aku membebel sendiri ketika menonton cerita The Inheritors."Tak payahlah macam tu sangat Min-hye.Diorang tu berlakon je",Kai menjawab."Berlakon pun tak payahlah jahat sangat.Buat sakit hati je.Tengok tu,kesian Cha Eun Sang tu",kataku lagi.

Tiba-tiba,satu soalan yang tak pernah aku fikirkan sebelum ini muncul."Patut ke aku terus terang je kat Baekhyun? Tapi kalau dia gelakkan aku macam mana? Haish,Min-hye..Min-hye..Kau takkan tahu kalau kau belum cuba.Kau cuba bercakap dengan dia malam ni",fikirku. "Oh ya,korang dah mandi ke belum?",celah Baekhyun."Belum,kenapa?",tanya Chen."Patutlah ada bau busuk masuk dalam hidung saya.Busuknya",kata Baekhyun.Dia pura-pura batuk dan menutup hidungnya."Huh,macamlah awak tu wangi sangat",cebik Tao.Dia rasa terancan dengan perkataan busuk itu.

"Saya dah mandi sebab tu saya wangi",balas Baekhyun."Abang ni tak payahlah nak bergaduh pula.Dah lah,jom naik atas mandi",ajakku."Mandi?",tanya mereka."Yelah mandi.Tapi asing-asing.Abang jangan nak fikir yang bukan bukan pula",kataku lagi."Oh ok.Jom",ajak Suho.Baekhyun dan Lay mengubah siaran televisyen dan duduk seperti anak tuan rumah itu sambil tergelak...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!