Chapter 43

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Setelah sampai di atas,mereka pergi mengikut haluan masing-masing manakala kami pula pergi ke atas.Laparnya.Aku nak makan lah",fikirku.Sebaik sahaja aku pandang depan,mataku tertumpu pada spring patato yangmelambai-lambai mahu aku membelinya!!"Abang,Min-hye nak yang tu",aku tunjukkan padanya spring patato yang aku mahukan."Jom",ajak Baekhyun.Aku tersenyum gembira.

"Min-hye nak yang mana?",tanya Baekhyun sebaik sahaja kami berdiri di hadapan gerai itu."Min-hye nak yang ada sosej ni",kataku perlahan."Encik,saya nak yang ni dua ya",kata Baekhyun pada penjual itu."Terima kasih",ucap Baekhyun.Kami duduk di tempat yang berdekatan dengan gerai itu.Aku makan sambil memandang Baekhyun."Dia ni nak makan pun bergaya sangatlah.Buat aku cair pula aku tengok dia ni.Baekhyun !!! Kenapa kau ni handsome sangat !!!",jerit hatiku.

Baekhyun berhenti makan apabila dia perasan yang Min-hye hanya merenungnya dari tadi."Min-hye...Min-hye...",Baekhyun memetik jarinya menghentikan lamunan Min-hye."Oh ya abang nak apa?",tanya ku."Tak ada apa-apa.Cepat sikit makan tu.Abang ingat nak makan aiskrim pula",ujar Baekhyun."Apa? Abang tak kenyang lagi ke? Min-hye dah kenyang makan ni",kataku."Kalau Min-hye tak nak tak apa.Biar abang je yang makan",balas Baekhyun."Aiskrim?Dah lama aku tak makan aiskrim.Nak makan aiskrim",fikirku.

Sebaik sahaja aku habis makan,Baekhyun menarik tangan aku ke gerai aiskrim yang dia mahukan."Min-hye nak tak?",tanya Baekhyun.Aku menelan air liur aku melihat aiskrim itu.Tapi aku cuba bertahan."Min-hye tak nak lah.Min-hye dah kenyang.Abang jelah yang makan",jawabku."Betul ni?",tanya Baekhyun.Aku mengangguk."Min-hye kenapa kau ni? Tadi kau cakap nak makan aiskrim,last-last tak nak pula.Nanti kau jangan mengada-ngada nak makan aiskrim Baekhyun pula",jawab hatiku.

"Terima kasih",ucap Baekhyun pada penjual aiskrim itu."Jom",kata Baekhyun lagi pada Min-hye."Alamak,macam sedap pula aiskrim tu",fikirku lagi."Min-hye beranga pasal apa ni?",tanya Baekhyun lagi."Hah? Tak ada apa-apa.Jom",kataku lalu berjalan ke depan tanpa menunggu Baekhyun yang di belakang."Cha..Hmm..Min-hye,tunggulah abang",panggil Baekhyun.Dia hampir na panggil Min-hye sayang disebabkan dia terlalu Hhmmpphh (faham-faham jelah) dengan Min-hye.

"Cepatlah jalan,macam itiklah abang ni",jeritku.Aku terpaksa kata begitu walaupun terpaksa untuk tunjukkan pada mereka yang kami cuma bersaudara."Hish,Min-hye ni,jalan cepat sangatlah",kata Baekhyun lalu memukul lengan Min-hye perlahan."Sakitlah",balasku."Dahlah jom",ajak Baekhyun lalu memegang erat bahu Min-hye.Kami masuk ke dalam lif dan sesuatu telah memeranjatkan aku.

"Apa ni abang?",tanyaku pada Baekhyun."Kita akan pergi ke EXO Planet",balasnya sambil matanya tertumpu pada dI atas yang kelihatan seperti video.Tak sampai beberapa minit aku rasakan,pintu lif mula terbuka."Apa yang suara tu cakap?",tanyaku lagi."Suara tu cakap dalam 1 saat lif akan bergerak setinggi 4 meter dan dalam masa 25 saat kita dah sampai ke observatory",terang Baekhyun."Boleh tahan juga",fikirku."Kita nak pergi mana sekarang ni? Atau Min-hye nak tengok bandar Seoul guna teleskop tu?",tanya Baekhyun sambil menuding ke arah teleskop yang tak jauh dari mereka.

"Boleh juga",balasku ringkas.Kami hanya gunakannya cuma beberapa minit selepas melihat pemandangan Seoul.Kami pergi ke tingkat paling atas iaitu untuk menggantung padlock sebagai kenangan."Min-hye nak warna apa?",tanya Baekhyun.Aku tak tahu nak pilih warna apa,jadi aku memilih warna ikut warna baju yang Baekhyun pakai."Min-hye nak warna birulah sebab abang pakai baju warna biru",ujarku sambil tersenyum.Baekhyun tersengih."Kalau macam tu,abang pilih warna putihlah sebab Min-hye pakai baju putih hari ni",balas Baekhyun.

Baekhyun membelanjakan wangnya untuk membeli padlock untuknya dan untuk Min-hye.Setelah itu mereka duduk di tempat yang dikhaskan untuk menulis sesuatu di padlock itu.Baekhyun cuba untuk melihat apa yang Min-hye tulis,tapi tak berjaya."Apa yang Min-hye tulis tu.Susah sangat nak bagi aku tengok",fikir Baekhyun.Setelah itu,kami pergi ke luar untuk menggantung padlock itu.Kami menggantungnya tidak begitu jauh dan tidak begitu dekat."Dah siap gantung ke?",tanya Baekhyun.Aku mengangguk,membalas pertanyaannya."Jom.Dah lewat ni.Nanti bising pula abang Suho tu",ajak Baekhyun.

Aku mengikutnya dan aku sempat membaca apa yang Baekhyun tulis di atas padlock tu.Nasib baiklah aku pandai sedikit membaca tulisan Korea,dapatlah aku baca apa yang Baekhyun tuliskan.Aku tersenyum sendiri apabila Baekhyun menulis ayat itu :"Chagiya,saranghae..Nomu saranghae".."Sweet juga dia ni",fikirku."Macam mana aku nak baca apa yang dia tulis ni?",fikir Baekhyun pula."Min-hye,abang nak pergi tandas kejap tau.Min-hye tunggu sini kejap ya",kata Baekhyun.Aku mengangguk sambil tersenyum."Aku tahu sangat yang dia nak baca apa yang aku tulis",fikirku.

Baekhyun segera berlari ke arah tempat padlock digantung.Dia mencari-cari nama padlock yang Min-hye gantungkan tadi."You always in my heart..Oppa,saranghae",melihat ayat yang Min-hye tulis membuat Baekhyun tersenyum sendiri.Dia segera pergi pada Min-hye,takut Min-hye tertunggu pula."Dah lega?",tanyaku.Baekhyun mengangguk laju sambil tersenyum padaku."Dah,jom balik.Abang bagitahu Encik Kim,suruh dia ambil kita",ujar Baekhyun.

Dia segera menelefon Encik Kim dan meminta untuk mengambil kami di sini.Setiba Encik Kim di situ,kami bergegas ke studio untuk menyertai latihan itu."Hai korang",sapa Baekhyun.Aku lihat ketika itu mereka sedang terbaring kepenatan,mungkin baru habis berlatih agaknya."Best jalan-jalan?",tanya Suho.Kami mengangguk."Bolehlah tapi tadi kena interview dengan peminat kita sikit",jelas Baekhyun.

"Diorang tanya apa?",tanya Luhan."Tak adalah,diorang tanya Min-hye siapa,and diorang tangkap gambar dengan saya je",jawab Baekhyun."Apa yang awak jawab pasal Min-hye?",tanya Kyungsoo teruja."Saya cakaplah yang kitorang ni cuma saudara tak lebih dari tu",balas Baekhyun.Mereka tergelak."Apa yang kelakarnya?",tanya Baekhyun tak puas hati."Tak adalah,awak ni pandai menipu kan? Sampaikan peminat kita dan SNSD pun awak tipu pasal ni.Sampaikan nanti Min-hye pun awak tipu.",kata Suho."Tak mungkinlah.Min-hye tak pernah tipu saya,jadi saya mestilah tak tipu Min-hye",balas Baekhyun

"Dahlah tu,jom berlatih lagi",ajak Chen......"Selamat malam Min-hye",kata Baekhyun."Selamat malam abang",kataku.Aku tertidur apabila Baekhyun menutup lampu bilikku lantas dia pun tidur di sebelah sambil tangannya memeluk pinggangku.Hari itu aku terlalu letih sebaik sahaja aku pulang ke rumah.Yang lain terus masuk ke dalam bilik dan terus terbaring di katil,begitu juga aku.....

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!