Chapter 9

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Sebaik sahaja aku malangkah masuk ke dalam rumah itu,aku terkejut melihat kecantikan rumah itu yang dihiasi kolam air pancut dan kolam renang yang besar."Wah,cantiknya,besarnya !!",kataku."Kalau cantik pun,masuklah dulu",kata Lay.Aku mengikutnya."Seriously,cantik gila rumah ni.Bila aku nak ada rumah besar macam ni..",fikirku.Lay sudah ke depan meninggalkan aku tapi aku tak kisah pun.

Semuanya sudah terduduk di ruang tamu tapi aku pula sedang menurun tangga sambil membawa beg bajuku.Aku tak perasan yang Sehun sedang maemandang aku lalu menolong aku mengangkat beg."Marilah abang tolong angkatkan.Min-hye bawa perlahan sangat",katanya lalu mencubit hidung aku."Sakitlah",kataku.Dia tergelak.Yang lain hanya memandang kecuali Baekhyun.

Baekhyun datang pada kami lalu mengambil beg aku dari Sehun."Awak pun sama.Bawa beg perlahan sangat",katanya lalu senyum pada aku."Hei !! Ba..",aku memotong cakapnya,"Janganlah bergaduh macam budak-budak",kataku.Sehun mengambil beg aku lagi 1,"Kalau macam tu,abang bawa beg ni dan Min-hye ikut abang ke bilik Min-hye.Jom",ajak Sehun.

Aku mengikutnya sehingga sampai di depan pintu yang mewah tapi simple.Mereka buka pintu lalu berkata,"Inilah bilik Min-hye sekarang",.Bagi aku bilik ini terlalu besar untuk aku seorang."Tak ada ke bilik yang muat untuk Min-hye seorang je? Bilik ni besar sangat la untuk Min-hye",kataku."Kami terbaik yang terbaik untuk Min-hye.Kalau Min-hye tak nak tidur kat bilik ni,tidur dengan abang je lah",gurau Baekhyun."Jangan perasan sangat",kata Sehun.

Min-hye nak tukar baju kejap.Abang turunlah dulu.Nanti Min-hye turun",kataku."Baik bos",kata mereka serentak.Aku mengemas bajuku dan tukar baju.Aku rasa seperti aku kaya secara tiba-tiba."Aku kaya,aku kaya",kata aku(dah gila ke cakap sorang-sorang).Sebaik sahaja aku keluar dari bilik,aku terbau makanan yang sedap.Aku turun sahaja dari tangga,makan malam(ataupum makan lewat malam) sudah pun tersedia."Bila pula diorang ni masak?",bisikku.

"Min-hye,makan malam dah siap.Jomlah makan sekali",kata Kyungsoo."Bila masa abang masak ni?",tanya aku."Abang tak masak la,Encik Kim yang pesan makanan ni",ujarnya.Aku duduk di meja makan dan ada 1 makanan yang menarik perhatian aku."Abang ni apa?',tanyaku."Yang ni stu rusuk khinzir.Yang ni pula...",aku memotong cakapnya,"Kimchi spageti?",aku menduga.

"Yes.Ni kimchi spageti buatan..",."Abang Kyungsoo?",aku menduga lagi."Betullah.Mana Min-hye tahu ni?",kata Luhan.Aku tergelak.Rasanya macam tak masuk akal pun ada soalan ni."Mestilah Min-hye tahu.Abang Kyungsoo kan pandai buat kimchi spageti.Kan MIn-hye minat EXO.Abang dah lupa ke?".kataku.Mereka tergelak sambil menggaru kepala yang tak gatal(cute gila).

Selepas semuanya sudah ada,kami mula makan."Jemput makan semua",kata Luhan."Pandai juga Kyungsoo ni masak.Patut lah ramai fans perempuan suka dia",fikirku.Aku tersenyum sendiri."Kenapa Min-hye? Ada apa-apa yang berlaku ke?",tanya Lay."Tak ada-ada.Min-hye suka kimchi ni.Sedap.Nanti boleh la Min-hye belajar dari abang Kyungsoo,kan?",tanyaku."Sudah semestinya,Kim Min-hye",katanya.

1 jam berlalu,akhirnya kami sandar kekenyangan,"Min-hye masuk dalam bilik dulu ya.Selamat malam",kataku."Esok kita kejut dia bangun pagi nak tak?",tanya Luhan.Mereka setuju.Mereka sudah mula ketawa nakal seperti ingin lakukan perkara yang jahat pada MIn-hye(kejut bangun pagi je kot)..Mereka tidur di bilik masing sambil memikirkan hari esok...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!