Chapter 28

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Petang itu,aku tak tahu nak buat apa kecuali tengok tv,main laptop dan kemas rumah."Hish,apa yang aku boleh buat ka rumah ni? Kalau nak jalan-jalan,takut tersesat pula.Nak buat apa ni?Patutke aku tolong abang Kyungsoo masak? Tapi aku takut dia fikir yang aku menyibuk pula kat dapur tu.Hish.. Nak buat apa ni ?!",kataku.Kepala aku mula serabut apabila memikirkan apa yang aku patut buat pada masa itu.Tiba-tiba kepala aku muncul mentol (Kkaepsong =) )..

"Aku dah lama tak dance Growl dan Wolf kan? Patut ke aku praktikkan balik? Dah banyak step yang aku lupa.Buat jelah daripada tak buat apa-apa",kataku lagi.Aku membuka laptop dan buka video Growl dan Wolf dance practice.Selalunya aku akan menari step by step dan selepas aku dah habis buat step by step,aku akan menari sendiri.Itulah yang aku buat setiap kali aku belajar.Petang itu baju aku basah dengan peluh walaupun bilik itu di lengkapi dengan penyaman udara.

Ketika itu,Xiumin lalu di biliknya.Dia terdengar lagu Growl baru dimainkan.Apabila dia mengintai,dia dapati lagu yang dimainkan datang dari bilik Min-hye.Dia mengintai dan dia lihat Min-hye menari bahagian Baekhyun.Selepas itu,Xiumin pergi ke bilik mereka."Korang,Min-hye..Growl",kata Xiumin tercungap-cungap."Min-hye Growl? Apa maksud awak?",tanya Lay.Dia tak faham apa yang Xiumin cuba cakapkan.

"Min-hye...menari tarian Growl",kata Xiumin lagi."Seriously ?! Jom tengok kejap",ajak Suho teruja.Mereka berebut untuk melihat Min-hye menari."Chen buka pintu ni sikit.Saya tak nampak lah",kata Lay."Boleh ke ?",tanya Chen."Boleh,pintu tu takkan berbunyi walau besar manapun awak buka",kata Suho.Chen buat seperti yang disuruh."Wow,hebatnya.Dia menari tarian lagu kitalah",kata Beakhyun.Mereka berasa bangga kerana seseorang seperti Min-hye pandai menari tarian dari lagu mereka.

Ketika itu,Encik Kim datang ke rumah mereka kerana ingin berbincang pasal persembahan mereka yang bakal diadakan di Taiwan."Apa yang diorang intaikan kat bilik Min-hye tu?"fikir Encik Kim sebaik sahaja dia ternampak mereka sedang mengintai di bilik Min-hye."Apa yang kamu buat ni?",sergah Encik Kim."Mereka terkejut apabila terdengan suara Encik Kim dari belakang.

Aku terkejut apabila aku terdengar suara Encik Kim ditambah pula dengan kehadiran mereka di muka pintu."Apa yang abang buat kat sini? Abang mengintai Min-hye ke ?",tanyaku bertalu-talu.Mereka diam membisu."Abang tengok Min-hye menari je,tak lebih dari tu",jelas Suho."Oh,Min-hye berpeluh",Chen cuba tukar topik."Min-hye nak mandi kejap.Oh ya,abang Kyungsoo nanti jangan masak dulu tau.Min-hye nak tolong juga.Ingat",kataku.

Aku tersenyum apabila terpandang Kyungsoo dan Kyungsoo membalas senyuman aku."Bagi senyuman tu kat saya",gurau Chanyeol.Mereka ketawa.Encik Kim yang berada di hadapan mereka terus dilupakan."Kamu dah lupa ke siapa yang datang ni?",tanya Encik Kim.Mereka memandang."Bila masa Encik Kim datang sini?",tanya Kai.Encik Kim berasa tidak puas hati apabila mereka baru bertanya tentang kehadirannya di situ.

"Ah,Encik Kim datang ni mesti sebab persembahan kat Taiwan tu kan?",celah Suho."Yalah,pasal apa lagi.Kamu dah berlatih ke belum?",tanya Encik Kim.Mereka berjalan ke ruang tamu."Kitorang tak sempat nak berlatih sebab kitorang jaga Min-hye",kata Kyungsoo."Kenapa korang tak bawa dia sekali? Bawalah dia sekali.Tunjukkan kat dia",kata Encik Kim lagi."Yalah,kitorang tak terfikir pun nak bawa dia sekali",kata Luhan pula.

"Kamu nak kena berlatih sekurang-kurangnya esok sebab persembahan tu tak lama lagi.Lebih kurang lagi 2 bulan",kata Encik Kim."Baiklah",kata mereka.Setelah itu Encik Kim meminta diri kerana banyak persiapan yang perlu disiapkan.Ketika itu,hari sudah mahu senja dan mereka naik ke atas untuk mandi.Kyungsoo sudah mandi awal kerana dia sudah berjanji dengan Min-hye untuk masak bersama.

Aku menolong Kyungsoo untuk siapkan makan malam.Ketika itu,aku terfikir tentang rancangan yang aku fikirkan petang tadi."Patut ke aku bagitahu dia?",fikirku.Aku terpandang Kyungsoo."Abang,Min-hye nak tanya sikit boleh tak?",tanyaku."Apa dia?",tanya Kyungsoo."Kalau abang minat seseorang,abang bagitahu tak dia yang abang suka dia?",tanyaku lagi."Mestilah.Kalau dia orang yang abang cinta,mesti abang bagitahu dia.Kalau tak nanti ada orang ambil dulu.Lebih baik abang bagitahu kalau tak nak menangis setiap malam sebab menyesal tak bagitahu dia",terang Kyungsoo panjang lebar.

"Tapi kenapa Min-hye tanya abang? Min-hye ada suka seseorang ke ?",tanya Kyungsoo lagi.Aku pandang Kyungsoo dan begitu juga sebaliknya."Cakap jelah.Abang tak kisah pun",kata Kyungsoo."Oklah sebenarnya Min-hye suka abang Baekhyun",kataku."What??? Min-hye suka dia?!",tanya Kyungsoo terkejut."Sssshhhh,abang janganlah cakap kuat sangat.Nanti abang Baekhyun dengarlah",kataku lagi."Abang Baekhyun tahu tak?",tanya Kyungsoo.

Aku hanya menggeleng."Min-hye nak bagitahu bila?",tanya Kyungsoo lagi."Mungkin malam ni.Tapi Min-hye takutlah.Kalau abang Baekhyun gelakkan Min-hye macam mana? Kalau abang Baekhyun reject Min-hye macam mana?",tanyaku bertalu-talu."Min-hye,abang kenal abang Baekhyun tu.Dia takkan buat macam tu kat seseorang macam Min-hye ni.Dia sangat hormat kat wanita.Min-hye jangan risaulah",Kyungsoo menenangkan aku dengan kata-katanya itu.

"Sekarang ni,Min-hye cuma bagitahu dia dan tunggu apa yang dia akan  buat",katanya lagi."Ok,thanks sebab bagi Min-hye nasihat",kataku.Kyungsoo hanya tersenyum."Makanan malam dah siap.Boleh Min-hye panggilkan mereka?",tanya Kyungsoo.Aku naik ke atas."Abang makan malam dah siap",aku memanggil mereka di depan muka pintu bilik mereka.Ketika itu Baekhyun buka pintu dengan memakai singlet dan seluar pendek sahaja.

Aku terus pusing ke arah tempat lain kerana aku tak sanggup pandang badannya(kecuali ayah aku)."Abang makan malam dah siap.Turunlah,nanti sejuk makanan tu",kataku lalu terus turun ke bawah."Ok",kata Baekhyun perlahan dan tutup pintu biliknya."Patut ke aku bagitahu dia lepas makan malam? Bagitahu jelah,apa yang nak dimalukan",fikirnya lagi...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!