Chapter 21

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Hari Pertama-(pagi=Suho),(tengahari=Luhan),(petang=Sehun),(malam=Chen)
Hari Kedua-(pagi=Chanyeol),(tengahari=Kai),(petang=Tao),(malam=Kris)
Hari Ketiga-(pagi=Xiumin),(tengahari=Lay),(petang=Kyungsoo),(malam=Baekhyun)
Hari Keempat-(Ulang Semula dari Suho)

"Ok,saya setuju.Tapi saya nak dengan Kyungsoo",kata Sehun"Awak jangan nak mengada-ngada boleh tak? Cubalah hidup sehari TANPA Kyungsoo,tak boleh ke?",kata Kai pula."Yelah,yelah",kata Sehun ringkas.Dia tidak mahu memanjangkan cerita dan hanya berdiam diri sahaja."Min-hye tidur lagi ke?Dia tak nak makan ke?",tanya Chen."Dia tidur lagi kot.Tak tahulah dia nak makan ke tak",balas Baekhyun.Fikirannya dari tadi hanya Min-hye,Min-hye,Min-hye dan Min-hye.

"Saya lapar lah.Ada makanan tak kat dapur?",tanya Tao."Ada salad dan snek je.Makan je lah apa yang ada",balas Kyungsoo."Apa kata kita makan piza je? Nak tak?",tanya Suho."Kalau awak yang belanja,kitorang makan",kata Xiumin.Mereka tergelak dengan pernyataan itu.Mana taknya,setiap kali ahli EXO inginkan sesuatu,mesti Suho tunaikan.Dari situlah Suho mendapat gelaran "Leader yang kaya".

"Adakah abang baru cakap pasal piza?",tanyaku sebaik sahaja aku menurun tangga."Min-hye,hati-hati.Min-hye ok tak?",tanya Kris.Chanyeol menyembunyikan jadual itu supaya Min-hye tidak tahu tentang tujuan mereka."Min-hye oklah.Cuma pening je",kataku.Aku tak nak mereka risau dengan keadaanku ini."Abang nak order piza ke?',tanyaku lagi sekali."Ya,abang Suho nak belanja.Min-hye nak ke?',tanya Kyungsoo.Aku hanya mengangguk."Suho cepatlah order tu,Min-hye dah lapar ni",kata Tao pula.

"Cakap je lah yang awak yang lapar.Dah lah tadi tak malu merengek macam budak kecil nak makanan.Dah besar merenek lagi.Apalah Namek(sejenis rasaksa dalam cerita Dragon Ball) ni",celah Luhan."Awak diam"kata Tao.Dia malas mahu bergaduh tentang hal yang remeh-temeh itu."Saya dah order piza dan 30 minit bermula sekarang!!",kata Suho keriangan.Yang lain terpinga-pinga dengan pernyataan Suho itu."Apa awak nak cakap ni?",tanya Xiumin.

"Tak ada apa-apalah.Min duduk sini kejap.Abang nak tanya sesuatu",arah Suho.Aku duduk seperti yang disuruh."Abang nak tanya apa?",tanyaku."Min-hye ada ingat apa-apa tak masa kat kolam renang tadi?",tanya Suho."Mula-mula Min-hye rasa Min-hye tunjukkan jalan ke tandas kat budak perempuan.Dia cakap dia orang baru,jadi dia tak tau apa-apa pasal tempat tu",jelasku."Lagi?",tanya Baekhyun.Aku lihat Baekhyun menumpukan perhatian padaku untuk mengetahui apa sebenarnya yang telah berlaku.

"Min-hye tak ingat sangat.RasanyaMin-hye tunggu budak tu kan depan kolam dam Min-hye terus jatuh.Tu je yang Min-hye ingat.Sorry",kataku."Tak payahlah nak minta maaf.Bukan salah Min-hye pun.Orang yang tolak Min-hye tu yang bersalah",kata Kyungsoo.Tiba-tiba aku teringatkan sesuatu yang dari tadi menggganggu fikiran aku."Tapi Min-hye teringat sesuatu",kataku.Mereka menoleh padaku."Min-hye ingat apa?",tanya Kai."Min-hye rasa dari tadi bibir Min-hye rasa lain",aku menjelaskan tentang itu.

Mereka terdiam.Aku tak tahu apa yang mereka fikirkan.Mereka memandang antara satu sama lain."Apa yang abang fikirkan?Ada apa-apa yang Min-hye tak tahu ke?",tanyaku."Mana ada.Tak ada apa-apalah.Apa maksud Min-hye yang bibir Min-hye rasa lain?",tanya Chanyeol."Min-hye rasa Min-hye macam kiss seseorang",sekali lagi mereka terdiam dengan pernyataan aku itu.Tiba-tiba loceng berbunyi.Itu pasti orang yang bertugas untuk menghantar piza.Aku bangun dan menuju ke pintu tapi dihalang oleh Baekhyun dan Kyungsoo.

"Min-hye nak pergi mana?",tanya mereka."Min-hye nak ambil piza.Kan dah sampai tu",kataku."Tak apalah,biar abang yang ambilkan",kata Baekhyun."Saya nak pergi tapi malaslah",kata Kyungsoo lalu meletakkan kepalanya di bahu Sehun."Tak apalah,biar saya dan Baekhyun yang ambilkan",kata Lay seraya menunjukkan isyarat pada Baekhyun.Baekhyun terus keluar bersama Lay."Awak tak nak cakap lagi ke kat Min-hye pasal tu?",tanya Lay.

"Saya akan beritahu tapi bukan sekarang.Dah tiba masanya,Saya akan beritahu dia",kata Baekhyun tenang....

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!