Chapter 11

Dear My Tinkerbell

Akhirnya saat yang ditunggu-tunggu telah tiba, EXO selamat mendarat di Lapangan Terbang San Francisco, California. Para peminat meraka telah lama membanjiri kawasan pintu ketibaan untuk bertemu dengan mereka. Sebaik sahaja Ahli EXO keluar dari pintu ketibaan, Mereka diserbu para peminat yang tak ubah seperti gelombang tsunami diikuti dengan laungan nama para personel EXO. Kawalan keselamatan di ketatkan bagi tujuan melindungi Ahli EXO dari para sasaeng serta anti fans mereka. Van yang membawa mereka menuju ke tempat penginapan mereka sepanjang pengambaran mereka di sana.

 

Akibat kepenatan, Ahli EXO terlelap sepanjang perjalanan mereka. Satu jam perjalanan dari Airport akhirnya mereka tiba di sebuah Villa mewah. Mereka melihat kawasan sekitar Villa tersebut. Terletak berdekatan dengan kawasan pantai , permandangan dari balkoni mempersonakan mereka. Sehun, hm… apa lagi keje mamat tu, update…update…status weibonya. Kesian si Kai, tak pasal pasal kena jadi photographer dia.

“I hope you guy are comfortable in here.” Kata Jason, wakil dari pihak pengurusan yang akan menguruskan segala keperluan EXO sepanjang mereka di California.

“I think everything is fine for now. We will inform you if we need anything.” Ujar Suho.

“Okay then, I shall take my leave now. Dinner is at 7. The rest will be inform by your management.” Jason menyerahkan kunci villa tersebut kepada Manager Hyung sebelum meninggalkan mereka.

 

“Okay guys, sila letak barang-barang korang kat dalam bilik masing-masing. Lepas tu kumpul kat hall dalam masa sepuluh minit. Kita akan discuss our schedule nanti.” Arah Manager Hyung kepada mereka.

 

Sepuluh Minit Kemudian…..

 

“Okay semua dah ada kat sini?” Soal Manager Hyung kepada mereka.

Ahli Exo melihat sekeliling mereka.

“Hyung! Hyung! aku tolong nak amik kedatangan kitaorang okay tak?” Ujar Chanyeol dengan semangat yang berkobar-kobar. Suho pun tak terfikir macam tu..

“Er….Hyung hargai kerajinan kamu tu Chanyeol, tapi rasanya tak perlu kot memandangkan kita cuma 10 orang je, bukannya sekampung pun. Kamu duduk je lah ye..” Ujar Manager Hyung sambil menngaru kepalanya yang tidak gatal itu. Dah kenapa budak Yoda ni semangat semacam? Fikir Manager mereka itu.

Chanyeol kembali duduk di sebelah Sehun yang tersengih macam kerang busuk kepadanya.

“Baiklah memandangkan korang semua dah ada kat sini, mari kita tengok schedule korang untuk harini.” Manager Hyung membuka tabnya. “Okay, pukul 3 petang nanti korang ada sesi pelancaran dana EXO dekat rumah jagaan Hanzel. Lepas tu….. Oh, jadual korang free. Since korang baru sampai kitaorang tak nak korang attend too many event. Korang kena ada rehat yang cukup untuk esok dan hari sekiannya. Esok, korang kena jumpa dengan team production dari California so be prepare okay. Hm.. untuk event petang ni dua orang je akan jadi wakil korang. Suho and Sehun, korang okay kan?”

Dua orang itu angguk kepala je.

“Okay tu je. And since kita kat sini maybe lama, Hyung mintak sangat korang jaga tingkah laku. Ni tempat orang, ingat tu.” Ujar Manager Hyung. “Okaylah, Hyung nak pergi jumpa yang lain kat hotel dulu. Nanti pukul 2.30 petang hyung dating amik korang.”

“Baik Hyung.” Kata mereka serentak.

Manager Hyung memberi isyarat ‘I’ll be watching you’ kepada mereka sebelum beredar dari situ.

Sebaik sahaja Manager Hyung hilang dari pandangan mereka. Budak-budak innocent tadi semuanya lesap. Yang tinggal cuma golongan Chimpazi yang terlepas dari Zoo Negara.

Suho melihat kerenah setiap ahli kumpulanya dengan satu keluhan yang berat. “Ya Tuhan, kenapalah kau duga aku dengan spesies-spesies Mammal ni.” Ujar Suho sebelum meninggalkan mereka untuk bersiap sedia untuk event petang ni.

 

 

 

Petang itu…

 

Sesi pelancaran dana EXO berjalan dengan lancar. Ramai yang di jemput menghadiri majlis itu. Walaupun keletihan melayan kerenah para wartawan serta jurnalis yang tak habis mengambil gambar mereka serta menyoal jawab tentang karier mereka.

Mereka juga bertemu dengan wakil pertubuhan serta individu yang terlibat dalam acara tersebut. Suho melihat setiap nama pihak yang terlibat dalam acara tersebut. Dia tertarik pada salah satu nama penyumbang dalam dana tersebut.

“TheLostBOy, Menarik nama company ni.”Ujar Suho.

“Betul tu Suho ssi, menurut kata pemilik ni mereka adalah salah satu penyumbang utama rumah asuhan ni.” Ujar Mr Jeong, jurubahasa mereka. “Yang membanggakn lagi, pemilik company ni adalah orang Asia. Bukan senang orang Asia nak cipta nama kat tanah Hollywood ni.”

Saat itu pemilik rumah asuhan Hanzel menghampiri menyapa mereka.

I am pleased to thank both of you for coming from far away for the success of the fund.” Ucap Mr Andrew kepada mereka. I heard you talking about the donors in this fund. If you are interested, I can introduce one of them to you” Soalnya.

Suho dan Sehun berpandangan sesama sendiri.

Mr Andrew, it's alright, we were just talking.” Ujar Suho kepada lelaki itu. Dia dan Sehun sebenarnya nervous untuk bersemuka dengan orang-orang kenamaan tersebut.

Oh, speaking of the devil. Please excuse me, I'll be back shortly..” Ujar Mr Andrew lalu meninggalkan mereka.

“Habislah kita Hyung… Apa kita nak cakap dengan orang tu nanti?”Sehun mengetap bibirnya.

Tak lama kemudian Mr Andrew kembali bersama seseorang di sebelahnya.

Guys, I introduced you to the owners and representatives of the of TheLostBoy, one of the biggest contributors to the fund ..” Ujar Mr Andrew kepada mereka.

Suho dan Sehun menoleh ke arah orang yang dimaksudkan.

Hi, nice to see you, I’m Harry from TheLostBoy. I heard from Mr. Andrew, you guys are intrested with our company.” Ujar lelaki bernama Harry itu.

Suho dan Sehun terkejut apabila mendapati pemilik company terbesar itu adalah seorang yang sebaya dengan mereka. Namun dari gayanya mereka yakin Harry bukan orang sebarangan. Dia juga seorang yang sangat perihatin terhadap penampilannya sebagai.

“Hello, nice to meet you too, I’m Suho, and this is my bandmate Sehun. We are from EXO.” Suho memperkenalkan diri mereka..

“I heard a lot about you guys. Number one Kpop band in the world.” Puji Harry kepada mereka.

Actualy you don’t have to praise us that much. We are same just like the others.” Ujar Suho. Merendah diri.

No, I mean it. That is one of the reason why they choose you guys as our ambassador to this fund.” Tambah Harry lagi.

Thank you. Well you also a great person. You are the owner one of the big Asian company in Hollywood.” Puji Suho pula membuatkan Harry ketawa kecil.

What can I say, Just my luck!” ujar Harry sambil ketawa.

Pardon me if I ask, what kind of company that you managed?” Soal Suho kepada Harry.

My company, Hm… to make it simple,we are fabric supplier. We supply the good quality fabric to all factories that make branded products.” Jelas Harry kepada mereka berdua.

O….patutlah baju dia ni smart gile. Tauke kain rupanya…fikir dua orang itu dalam kepala mereka.

But why did you choose that name?” Soal Suho lagi sekadar ingin tahu.

“You mean TheLostBoy?” Soal Harry semula. “A friend of mine who recommend that name to me.” Ujar Harry sambil tersenyum lebar.

Someone special I guess?” Usik Mr Andrew.

You can say that.” Ujar Harry.

Seseorang memanggil Harry dari jauh.

Well, I’m very pleased to meet you guys, but unfortunately I have to go now. Hope to see you guys again soon.” Kata Harry sebelum meminta diri.

Suho dan Sehun berpandangan sesama sendiri dengan apa yang dimaksudkan oleh Harry tadi. Namun mereka tidak mengambil serius soal itu.

Hyung jom amik selfie untuk post kat wall kita.” Ajar Sehun kepada Suho.

Okay!” Suho setuju.

 

Sehun meminta diri untuk ke tandas. Sejak pagi tadi perutnya tidak selesa. Setelah selesai Sehun berjalan melintasi koridor bangunan tersebut untuk ke dewan acara semula. Seni bina serta lanskap bangunan tersebut sangat cantik. Anak anak kecil sibuk bermain di taman. Telatah mereka mecuit hati Sehun. Dari jauh Sehun melihat seorang budak perempuan sedang berlari-lari di sekitar kawasan koridor tersebut dengan gembira. Tiba-tiba kaki budak perempuan itu tersadung dan terjatuh. Budak perempuan itu mulai menangis. Sehun tidak sampai hati lalu berjalan pantas untuk mendapatkan budak perempuan itu. Namun belum sempat Sehun melangkah, seorang gadis muncul dan membantu budak perempuan itu. Gadis itu memujuk budak tersebut. Mereka kelihatan sangat akrab. Budak perempuan itu berhenti menangis dan kembali senyum setelah di berikan coklat oleh gadis tersebut. Sebelum beredar budak perempuan itu mencium pipi wanita tersebut membuatkan gadis itu tersenyum simpul dan pipinya kemerahan. Sehun terpesona dengan pemandangan itu. Sehun akui gadis tersebut memang cantik. Tiba-tiba mata mereka bertemu. Gadis tersebut menghadiahkan senyuman kepada Sehun sebelum berpaling meninggalkan koridor tersebut.

I wonder who is she? Probably one of the guest.’ Ujar hati Sehun lalu kembali ke dewan acara.

Sepanjang acara mata Sehun sekali sekala mencari kelibat gadis tadi di antara para tetamu yang hadir. Malangnya sehingga majlis tamat Sehun gagal menemukannya.

“Kau tengok apa?” Soal Suho yang aneh melihat Sehun.

“Hm?” Sehun kembali focus kepada Hyungnya. “ Tak delah Hyung.” Nafi Sehun.

“Dah jom kita gerak. Manager Hyung dah tunggu tu,” Ujar Suho.

Perjalanan pulang bukan pekara yang mudah bagi mereka. Mereka terpaksa bersesak dengan para peminat mereka yang menggerumuni sepanjang jalan untuk ke kereta mereka.

“Fuh.. lega..” Ujar Sehun sebaik sahaja mereka berjaya masuk ke dalam kereta.

“Jom balik, yang lain mesti tengah tunggu kita untuk makan malam.” Ujar Suho. Matanya merenung keluar dari cermin kereta. Hujan gerimis mulai turun. Para fans masih mengerumuni kereta mereka. Ada juga para tetamu yang hadir sedang berpusu-pusu ke kereta mereka. Mata suho seperti tertangkap seseorang yang kelihatan familiar padanya.

 

 

 

 

Esoknya…..

 

 

Welcome everyone.”Ucap Mr Andrew kepada mereka yang berada bilik meeting itu. “So, since today is our first day of meeting, let get to know each other okay.”

Banyak wajah-wajah familiar yang sering di lihat di TV. Satu persatu mereka memperkenalkan diri. Sebaik sahaja sesi kenal berakhir, skrin putih di hadapan mereka bertukar wajah.

MONSTER

Well as you all can see, that is our project title. We’re going to make a movie. That is make EXO as the main cast.” Ujar Mr Andrew kepada mereka. “Okay let start our discussion…

Hampir satu jam mereka berbincang mengenai jalan cerita serta watak-watak dalam drama tersebut. Tiba-tiba pintu bilik mesyuarat di ketuk membuatkan semua mata menoleh ke arah orang yang baru sahaja melangkah masuk ke bilik tersebut.

Sorry if I’m late.” Ujar Harry kepada mereka semua. Dia segera megambil tempat duduknya yang mengadap Suho. “Nice to see you again guys.” Ucapnya kepada Suho dan Sehun.

Mr Andrew tidak mahu membuang masa lagi lalu merperkenalkan tetamunya itu.

This is Mr Harry Lee. He is one of our main sponsor in this project.” Ujar Mr Andrew.

Semua yang berada di situ teruja apabila mengetahui berita tersebut. Sesiapa sahaja yang menerima sponsor dari Syarikatnya di kira beruntung kerana syarikat Harry akan menanggung hampir 80% kos penerbitan.

Well I am very excited to work with you guys.” Ujar Harry kepada mereka.

 

Sebaik sahaja perbincangan tamat, satu demi satu dari mereka meninggalkan bilik mesyuarat tersebut.

I’ve told you we will meet again Suho.” Ujar Harry kepada mereka.

Ya.” Ujar Suho.

Actualy Mr Harry is the one who suggest to me to choose your group as the main cast.” Jelas Mr Andrew.

Realy?” Soal Suho terkejut. Sama seperti ahlinya yang lain.

Ya, Mr Andrew asked me to decide which group to be cast in this project. After doing some research about K-Pop world I saw EXO potential in this project. That when I make a decision and choose your group

Thank you so much for give this opportunity to us. We promise we will do our best.” Ujar Suho kepada Harry.

I’m sure we will be a great team, and by the way, you guys can speak Korean with me since Saya boleh cakap bahasa Korea.” Ujar Harry membuatkan mereka sekali lagi tercengang.

“Awak orang Korea ke Mr Harry?” Soal Lay kepada Harry.

“Tak lah. Saya ABC but my wife is Korean. Saya belajar dari dia. Kamu semua tak perlulah nak fomal sangat dengan saya. Panggil saja saya Harry. Saya pasti ada di antara kita ni sebaya.” Jelas Harry kepada mereka. “Mr Harry tu buat saya rasa tua sangat.Lain lah Mr Andrew, dia dah pangkat datuk”

Mereka ketawa mendengar ayat terakhir Harry itu.

“Okay.” EXO agak keberatan namun setuju dengan saranan Harry itu.

“I’ve got to go now. Let’s hang out when we are free. I will contact your manager okay. Wish you good luck! ” Ujar Harry sebelum melangkah meninggalkan mereka.

 

 

EXO masih lagi dalam perjalanan pulang dari photoshoot mereka. Manager Hyung sibuk membelek Jadual mereka yang masih padat itu sambil berbincang dengan Suho. Chanyeol dengan Baekhyun tak habis-habis menyakat D.O yang malas untuk melayan kerenah mereka itu. Lay, seperti biasa sudah lama terbang ke dunia Unicornnya. Sehun sibuk melayari akaun Weibo,dan Kai di sebelah focus berbalas chat dengan buah hatinya sambil tersengih sorang-sorang. Manakala Xiumin dan Chen menikmati makanan mereka tanpa sebarang bunyi. Sedap sangatlah tu…

“Hyung nak melawat rumah asuhan Hanzel. Tempat tu nanti akan jadi salah satu lokasi pengambaran korang. Ada sesiapa nak ikut?” Soal Manager Hyung.

“Hyung, Sehun nak ikut!” Ujar Sehun sambil mengankat tangannya. “Bosan lah duduk kat rumah. At least kalau kat sana boleh main dengan bebudak tu.”

Semua terkejut melihat pekara tersebut.

“Wah, makne. Boleh ke kau tahan kerenah budak-budak tu nanti?” Soal Chanyeol kepada si Makne.

“Alah apa nak heran. Bukan susah pun nak handle diorang tu. Lagipun kalau nak dibandingkan dengan diorang tu, budak-budak kat dalam van ni lagi payah nak handle. Betul tak Suho hyung?” Ujar Sehun sambil tersengih nakal.

Suho hanya mengangguk dengan kenyataan itu.

“Yah! Yah! Yah! Cakap orang, kau pun lebih kurang je Makne.” Baekhyun terasa.

“Betul tu.” Sokong Chanyeol.

Manager Hyung menggeleng kepala melihat mereka.

“Dah, dah. Selain Sehun, sapa lagi nak ikut?” Soal Manager Hyung semula.

Semua senyap. Sehun tak mahu pergi sendirian. Dia melihat Kai yang terlalu focus pada chatnya saat itu.

“Kai, Hyung cakap dia nak belanja ayam goreng. Sapa nak, angkat tangan.” Bisik Sehun kepada Kai.

Kai tanpa membuang masa dengan pantas mengakat tangan dengan bersemangat demi ayam gorengnya. “Saya nak Hyung!”

“Okay Kai. Jadi Sehun dengan Kai je yang ikut hyung melawat rumah asuhan tu nanti.”

“What?! Kat rumah anak yatim ada jual ayam goreng ke?…..” Kai baru sedar dirinya di tipu. “Yah, Oh Sehun!”

“Hehehe, thanks Kai, kau lah kawan baik dunia akhirat aku.” Ujar Sehun dengan riak wajah comelnya. “Girlfriend kau mesti bangga dapat boyfriend macam kau.”

“Diamlah kau. Kau nak libatkan Soojung dalam hal ni okay.” Kai masih geram.

“Apa pulak, betul kan? Kau patut berterima kasih kepada aku.” Ujar Sehun.

“Sebab?”

“Yelah, kau kena lah biasa kan diri dengan budak-budak. Nanti bila korang dah kawin dengan Soojung nanti tak le kekok.”

Kai mula membayangkan masa depannya bersama Soojung sambil tersengih menampakkan barisan gigi putihnya.

“Gatal sungguh Si Kamjong ni..” Fikir Sehun sambil menggelengkan kepalanya.

 

 

 

 

 

Suasana di rumah asuhan itu sangat meriah. Kanak-kanak berlari kesana-sini. Sehun dan Kai tidak kurang hebatnya. Mereka turut menjadi salah satu dari mereka(lebih teruk dari mereka). Semetara itu Manager Hyung dan berberapa team production sedang berbincang mengenai plan lokasi mereka itu. Para fans menunggu di luar bangunan untuk bertemu dengan ahli EXO.

 

“Siapa nak main bola?” Soal Kai kepada kanak-kanak tersebut.

“SAYA!!!!” jerit mereka membuatkan gegendang telingan Kai hampir pecah.

“Mak ai, kalau Chen ada mesti dia jealous.”Kata Sehun sambal tersengih.

“Aku setuju,betul,betul,betul!” Sokong Kai.

“Kau ni dah kenapa? Dah macam Upin Ipin pulak aku tengok. Tulah, ni mesti banyak sangat tengok Disney Chanel kan?”

“Hehehe” Kai tersengih sambil garu kepalanya.

Mereka ketawa.

Mata Sehun tiba-tiba melihat budak lelaki di balik pokok sedang memerhatikan seorang budak perempuan yang sedang bermain dengan anak patung beruangnya. Sehun segera memberi isyarat kepada Kai.

 

 

Budak lelaki itu masih mencuri-curi pandang pada gadis tersebut tanpa menyedari dirinya diperhatikan oleh dua gergasi yang perlahan lahan mendekatinya. Di tangannya terdapat lollipop yang bersaiz besar. Niat sebenarnya ingin memberikan lollipop tersebut kepada gadis tersebut namun dia segan untuk bersemuka dengan gadis tersebut.

 

(Ni la Edward.actualy Ara main amik je. But seriously this kid is cute right?)

 

That lollipop look so delicious. Can you share with me?” Sergah Sehun tiba-tiba membuat budak lelaki itu sentap dan hampir terjatuh. 

“Kau ni Sehun kot ye pun tegurlah elok-elok” Ujar Kai lalu tersenyum kepada budak tersebut. “terkejut beruk budak ni kau buat.”

“Hello, aku tegur dia lembut je okay. Nak buat macam mana kalau dia tergamam tengok muka kacak aku ni.” Sehun tersenyum bangga.

Hi, my name is Kai, this is my friend Sehun. Sorry for startled you.” Ujar Kai.

Budak lelaki itu masih diam dan melihat mereka sambal terkebil-kebil.

“Dia paham ke kita cakap apa? Entah entah dia baru lagi kot kat sini. Aku tengok muka dia ni cam anak cina je..” Ujar Sehun.

Kini mata budak itu beralih kepada Sehun pula.

“Kalau anak cina macam mana nak komunikasi dengan dia? Wei, Sehun ko kan pernah berlakon film cina. Ko try ar cakap cina dengan dia.” Kata Kai.

“ Hoi banyak lah kau, Kau ingat aku pandai sangat ke cakap cina. Kang salah sebut lain maksud dia camne?” Ujar Sehun. “Tapi tak pe lah, since IQ aku ni tinggi sikit dari ko, aku akan cuba untuk berkomunikasi dengan dia.” Katanya dengan bersungguh-sungguh.

“Kau ingat dia ni Alien ke? Nak berkomunikasilah sangat.” Ejek Kai sambil geleng kepala.

“At least aku try.”Tegas Sehun. “Tepi-tepi aku nak start ni…” Sehun menolak Kai agar memberinya ruang. “Er.. Ni Hao. (hello/apa khabar)………….Zai Jian!(Good Bye). Ujar Sehun dengan semangat membuat Kai hilang kata-kata.

“Woi kalau setakat Hello and Good bye tu aku pun tau sengal” Kai geleng kepala.

Sehun tersengih. Tanpa dia sedar topinya terjatuh ke tanah.

Budak itu mengutip topi tersebut.

“IQ kau tinggilah sangat.” Sindir Kai.

“Kau jealous?” Ejek Sehun.

Mereka masih berlawan mulut. Budak lelaki itu masih terkebil-kebil melihat dua budak tadika terlebih saiz itu.

“Ajushi, topi awak jatuh.”

“Oh, terima kasih.” Sehun mengambil topinya namun matanya bulat melihat budak lelaki di hadapan mereka itu.

“Kau dengar tak apa yang aku dengar tadi?” Soal Kai yang juga terkejut.

Sehun pantas mengangguk kepalanya.

“Ajushi” Panggil budak tersebut.

Mereka sekali lagi tergamam melihatnya.

“Wah!Daebak!”Kata mereka berdua serentak dengan excited.

“Tak sangka ada juga anak orang korea kat sini.” Ujar Kai simpati melihat budak tersebut.

Budak lelaki itu mengeluh melihat mereka.

“Saya…..memang orang Korea. Tapi… saya bukan anak yatim kat sini. Omma Appa saya hidup lagi.” Jelas budak tersebut malu-malu.

“Kau dengar tu Sehun, sebutan dia lancar gila. Tak pelat pun macam kau.” Kata Kai yang masih terkesima. Sementara Sehun berasa seperti ingin menamatkan sahaja riwayat Si Kai saat itu.

“Kamu bukan anak yatim kat sini? Habis tu kamu buat apa kat sini?” Soal Sehun kembali hairan.

“Edward!” Panggil seseorang dari jauh.

Kai dan Sehun berpandangan. Kelihatan lelaki separuh usia itu menghampiri mereka.

Edward, where have you been my dear? Did you know everyone was panic looking for you?”

Budak lelaki yang bernama Edward itu melepaskan satu keluhan berat.

 

 

Kai, Sehun dan lelaki bernama Brian itu duduk di bangku sambil melihat Edward yang sedang bermain buaian sambil sekali-sekala mencuri pandang pada budak perempuan tadi.

Mr Brian menoleh ke arah Kai dan Sehun. “You two must be the guest from Korea right?” Soalnya pada mereka. “My name is Brian, I’m the vise principal here. By the way, I apologize if Ed do something that offended you two.” Kata Mr Brian dengan sopan sekali.

No. He did not. Edward, he is nice kid.” Ujar Sehun sambil menepuk perlahan bahu Edward.

Ya, actualy we want to play with him. We re very surprise that he is Korean.” Sokong Kai.

“Yup Edward mom is Korean, his father is American Chinese. Mr and Mrs Lee, they always come to help us here. Especially Mrs Lee. She treat everyone here like her own family. Every kids in here adore her soo much.” Jelas Mr Brian.

Kai dan Sehun hanya angguk sahaja.

But Edward seem so shy.” Kata Kai merujuk kepada Edward yang masih malu untuk menyapa budak perempuan tadi.

Edward is the only child of his parent. His has heart problem and always fall sick. He not good at making friend. That why Mrs Lee bring him here so that he can make friend with kids in here. But as you can see he is still too shy to approach them.”

Its okay, we believe that he will make a lot of friend soon.” Ujar Sehun kepada Mr Brian.

Mr Brian meminta diri meninggalkan mereka. Sementara Kai dan Sehun menyapa Edward.

Hai, Ed.” Sapa Kai. “boleh tak kami duduk dengan awak?”

Edward menoleh ke arah mereka tanpa bersuara. Edward kembali tunduk dan cuma mengangguk.

Kai dan Sehun gembira Edward mahu menerima mereka duduk dengannya.

“Sorry kalau tadi kami buat awak terkejut.” Ujar Sehun.

“Betul tu kami cuma nak kawan dengan awak je. Boleh tak?” Sambung Kai.

“ Tapi….saya sakit. Tak boleh main lari-lari.”

Kai dan Sehun tersenyum apabila Edward memberi respond kepada mereka.

“Kalau tak boleh main lari-lari, kita boleh main yang lain.” Ujar Sehun.

“Betul?” Edward kelihatn teruja.

“Yup. Banyak lagi permainan kita boleh main. Tapi… kalau kita tiga orang je tak bestlah.” Ujar Kai sengaja sambil pura-pura berfikir. “ Apa kata kita cari sorang lagi main dengan kita?”

“Haah betul tu, tapi siapa?” Sehun ikut berpura-pura berfikir.

Kai dan Sehun tersenyum penuh makna. Kai meninggalkan mereka menuju ke arah budak perempuan tadi.

Hi, my name is Kai. May I know what is your name?”Soal Kai kepada budak perempuan itu.

Budak perempuan melihat Kai sambil tersenyum comel sekali.

My name is Alice.” Jawabnya dengan sengan.

“Alice? Wow you have such a cute name.” Puji Kai. “ Hm… Alice, me and my friend over there want to play a game. Do you want to play with us?

Can I?” Soal Alice semula dengan reaksi comelnya.

Of course you can my dear.”

Okay.” Jawab Alice sambil tersenyum kepada Kai.

Lets go to them.” Ujar Kai lalu memimpin tangan Alice sambil berjalan ke arah Sehun dan Edward.

Edward tunduk malau apabila Kai dan Alice mendekati mereka. Kai sempat mengenyitkan mata kepada Sehun.

Guys, this is Alice. She will play with us.” Ujar Kai.

Wow, so cute.” Puji Sehun. “Hi Alice. I’m Sehun.”

“Hi” Alice melambai Sehun dengan comel sekali.

Alice, this is Edward.” Kai memperkenalkan Edward yang tidak berani melihat Alice di hadapannya itu.

Hi Edward.” Sapa Alice.

“Hi.” Pendek sahaja balasan Edward.

“Okay, lets start to play now.” Kata Kai kepada mereka.

Mereka bermain teka-teki. Sehun dengan Edward. Kai dengan Alice. Salah satu deri mereka harus meneka setiap klu yang di beri oleh rakan kumpulan mereka. Dua budak tersebut kelihatan sangat teruja dengan permainan tersebut. Kai dan Sehun sangat kelakar. Dalam pada masa yang sama Edward dan Alice mulai rapat. Plan Kai dan Sehun berjaya. Selepas teka-teki mereka bermain permainan di taman. Sehun menjadi gergasi yang menculik Alice Si Puteri Raja. Manakala Kai dan Edward menjadi satria yang datang untuk menyelamatkan Alice. Mereka bermain dengan seronok sekali tanpa sedar waktu semakin pantas berlalu. Tiba waktunya untuk Edward pulang.

“ Ed bila awak akan datang lagi?” Soal Alice.

“ Omma cakap mungkin lusa. Nanti bila saya datang lagi saya bawak patung beruang saya. Boleh dia kawan dengan barbie awak.”

“ Awak ada patung beruang?” Soal Alice teruja.

“Ye. Saya ada banyak kat rumah.”

“Wah bestnya!!”

Sehun dan Kai seronok melihat telatah mereka. Tiba-tiba sebuah kereta mewah berhenti di hadapan mereka. Seseorang keluar dari kereta tersebut.

“Omma!”

Edward kelihatan sangat gembira.

Sehun wajah Omma Edward itu mirip dengan gadis yang dia temui di majlis perasmian tempoh hari. Tidak dia sangka gadis tersebut merupakan ibu kepada seorang budak berusia 7 tahun. Terlalu muda bagi Sehun.

“ How are you today Ed? Did you make some friend?” Soal ibu Edward kepada anaknya.

“Yes Omma.” Kata Edward dengan sangat teruja.” Harini Ed dapat kawan baru. Diorang baik sangat.” sambungnya lagi  sambil menunjuk ke arah teman-temannya.

Mrs Lee memberikan senyuman kepada kawan-kawan anaknya itu.

Hello, nice to meet you, I’m Edward mother. Mr Brian tell me about you guys. Kamu berdua orang Koreakan? Terima kasih sebab sudi layan kerenah Edward.” Ucapnya kepada Sehun dan Kai.”Kamu juga si kecil.” Omma Edward mecuit pipi Alice.

“Tak apa, kami seronok dapat bermain dengan Edward. Dia budak yang sangat baik.” Ujar Kai lalu menepuk perlahan bahu Edward.

Edward tersengih melihat Kai.

“Terima kasih sekali lagi sebab sudi temankan Edward. Risau betul tadi bila Mr Brian kata Ed hilang.”

Sehun dan Kai hanya tersenyum mendengarnya kata-kata Mrs Lee itu.

“Pekara kecil sahaja. Mr Brian banyak cakap tentang awak. Gembira dapat bertemu dangan awak.” Sehun menghulur tangan untuk bersalam. “Dan maaf kalau agak terlambat, saya Sehun and this is Kai. Kami dari EXO”

Mrs Lee menyambut tangan Sehun itu lalu terenyum kepada mereka berdua.

Nice to meet you too. I’m Fyde.” Ujar Fayde kepada mereka dengan senyuman manisnya.

Mereka bertiga berjabat tangan.

 

Sebelum meninggalkan mereka Edward sempat menoleh ke arah teman-temannya itu dengan wajah ceria sekali membuatkan Kai dan Sehun berasa sengan hati dapat menghibur budak kecil itu. Sememtara Alice agak sedih kerana selepas kereta Edward semakin jauh meninggalkan mereka.

Sehun sedar akan pekara tersebut segera mendukung Alice lalu dan mengusap rambutnya.

Its okay Alice, Edward said he will come again. He promise to you right?” Pujuk Sehun.

Em” Alice menganggukkan lemah kepalanya. “He will come again right?”

Ofcourse my dear.” Sokong Kai.

 

“Yah, Makne!” Panggil seseorang dari jauh membuat mereka pantas menoleh.

Kelihatan seseorang menghampiri mereka sambil tersenyum mesra.

“Xiumin Hyung?” Kai agak terkejut dengan kehadiran Hyungnya itu. “Bila hyung sampai?”

“Baru je tadi. Bosan duduk kat Villa. Chanie dengan Baek tu riuh sangat pening nak handle diorang. Korang buat apa kat sini?” Ujar Xiumin kepada mereka. “And may I know who is this pretty girl in front me?” Soalnya sambil mencuit pipi Alice.

Alice tersenyum simpul apabila di puji Xiumin.

This is Alice Hyung, our new friend.” Katta Sehun dengan bangganya.

Realy? Aw… I’m so jealous.”Xiumin pura-pura sedih. “Hi Alice, my name is Xiumin. Do you mind if I can be your friend too?” Soal Xiumin dengan wajah cutenya.

Alice terpesona dengan Xiumin saat itu lalu pantas mengganguk kepalanya setuju.

Huray, I got new friend too!” Ujar Xiumin dengan gembira membuat Alice ketawa."Jom, Manager Hyung cari korang tadi. Lepas ni kita nak beli something untuk makan malam kita nanti."

Mereka berjalan meninggalkan kawasan permainan tersebut. Entah mengapa tiba-tiba Xiumin seperti merasakan satu perasaan aneh dalam dirinya. Dia melihat sekelilingnya.

"Kenapa Hyung?" Soal Kai yang sedar akan reaksi Xiumin itu.

"Hm? Mm.... tak de apalah. Jom!"

Mereka terus berjalan.

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Freedert #1
Dah nak habis ke cerita ni? x sabar nak tunggu next chapter. Nak tahu ending XiuMi.
arabella12 #2
New chapter will be update within 24 hour. \(^_^)/
Freedert #3
Oh no!!!! Xiumin dlm bahaya!!
arabella12 #4
Tq to all af you for your support!
Freedert #5
Chapter 20: Best cerita la ni! My 1st ff. Hyemi n Xiumin cute gilee!! Keep update k!
scarletloveu #6
Chapter 18: Cian hyemi....hana dgn mak die mmg kejam gila. Kucing sye kat rumh pun tahu syg ank die!Yes......!hyemi bukan isteri harry. Tapi edward tu ank sape authornim? camne hyemi bley de ank klu dia lom kawin. Jgn2 edward tu ank XIUMIN? palli update ok!
lucius21 #7
Hi! Good chapter!