Part 17 -bonus-

My Chingu, My Love?
Please Subscribe to read the full chapter

Youngji melambaikan tangannya kepada Kai setelah menghantarnya di hospital. Matanya melihat pada keretanya. Masih ada lagi tanpa diusik. Bibirnya mengukirkan senyuman lalu masuk ke dalam. Walaupun kejadian semalam masih subur di fikirannya tetapi, dia kuatkan dirinya untuk melupakan. Punat lif ditekan. 

"Good morning, Youngji!" Terkejut Youngji dibuatnya lalu berpaling di sebelahnya. Jackson. Dia tak suka kejutan. Youngji memasamkan mukanya lalu masuk ke dalam lif apabila terbuka.

Jackson turut masuk ke dalam lif. "Alah, itu pun nak merajuk ke? Nak ucap good morning. Saya dah panggil dari tadi lah. Orang itu cuma tak dengar."

Membulat mata Youngji. Mula timbul perasaan bersalah pada dirinya. Dia langsung tak dengar panggilan dari Jackson. "Sorry, Jackson. Saya tak dengar. Saya banyak berfikir hari ini. Itulah saya macam ni pagi ini."

"Bawah mata awak hitam. Awak tak tidur ke malam tadi. Ke awak masih fikirkan pasal pembedahan itu. Youngji, jangan risaulah. Itu semua biasa bagi seorang doktor," cakap Jackson lalu meletakkan tangannya pada bahu Youngji.

Youngji menggeleng perlahan. Perlu ke beritahu pada dia? Tak payahlah. Bukan dia boleh buat apa pun, bisiknya lalu melepaskan tangan Jackson dari bahunya. 

"Taklah. Saya tak fikirlah pasal itu. Saya ada sikit masalah je dengan omma saya. Okeylah bye. Saya nak check pesakit," cakap Youngji lalu keluar dari lif. Jackson tidak keluar dari lif lagi.

Jackson tersenyum sinis. Dia mengenggam tangannya. Tak nak bagi tahu pasal semalam. Tak apalah. Baru permulaan, bisiknya.

 

"Tuan Kai, ada orang nak berjumpa dengan tuan. Namanya Seulgi." Kai mengeluh perlahan apabila mendengar nama Seulgi dari panggilan assistant nya. Ya! Dia tak suka berjumpa dengan Seulgi jika mereka berduaan. 

"Tuan? Bolah saya benarkan dia masuk?" Kai menekan punat pada telefon pejabatnya.

"Boleh. Dia boleh masuk," jawab Kai lalu bangun dari tempatnya. Dia duduk di atas sofa. Seulgi masuk ke dalam pejabat Kai tanpa mengetuk pintu.

Dia terus duduk tanpa disuruh. Kai berasa geram. Kai berasa menyesal kepada Seulgi kerana memperkenalkan Youngji pada Seulgi.

"Kau nak apa datang pejabat aku? Aku ada banyak kerjalah. Kau tak ada kerja ke?" tanya Kai lalu memandang ke arah lain. 

Seulgi tersenyum sinis. "Sibuk je. Takkan lah tak ada masa. Kalau Youngji call kau, pasti ada masa. Betul kan? Aku cuma nak ajak kau breakfast ke. Aku bosan bila breakfast seorang diri. Boleh?"

"Aku dah breakfastlah. Dahlah Seulgi. Kau pergilah keluar. Aku banyak kerjalah. Sskejap lagi aku ada meetinglah," jawab Kai lalu menepis tangan Seulgi yang asyik memegang tangannya.

Seulgi memasamkan mukanya. Kai tidak mengendahkannya lalu bangun untuk bersiap sedia untuk pergi ke meeting. "Siapkan kereta. Saya nak pergi meeting ni."

Seulgi bangun lalu pergi dari situ. "Kai, aku tak akan pernah putus asa dengan kau. Ingat tu!"

Kai mengeluh kecil. Dia bukan benci pada Seulgi cuma dia tidak boleh terima cinta dari Seulgi. Hatinya cuma pada Youngji sahaja. Dia berani ucapkan kata-kata cinta itu walaupun masih bersekolah lagi.

 

Seulgi menutup pintu keretanya dengan kuat. Genggaman pada stereng kereta semakin kuat. Dia mengigit bibirnya. Dia geram sangat.

"Kai! Kau nak main kasar dengan aku! Kau tak tahu aku ni siapa lagi. Aku ni Kang Seulgi! Aku akan dapat apa yang aku nak. Youngji sahaja yang ada dalam kepala otak kau je. Itulah sebab kenapa aku ikut rancangan Wang Jackson dulu. Aku nak kau nampak aku yang aku suka kau! Tapi, itu tak semuanya. Kau suka Youngji! Hish! Tak guna! Siaplah Youngji," cakap Seulgi lalu menghidupkan enjin keretannya.

 

5 Tahun duhulu...

Selepas siap pengkebumian mayat Wang Jackson, Seulgi masuk ke dalam keretanya. Air matanya masih menitis. Bukan dia begitu sayang akan Jackson tetapi, dia sedih kerana Jackson tidak mengotakan janjinya. Dia memukul stereng keretanya.

"Wang Jackson! Kenapa kau mati sebelum kau kotakan janji kau?! Kau memang lelaki tak guna! Sanggup tinggalkan aku macam ni je! B

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
ierashahira
Part 1 (bonus)! Silalah baca!

Comments

You must be logged in to comment
starlightkim_
#1
Chapter 27: Jackson a.k.a choi jimin sudah jatuh hati pada heo youngji kah??haha..update soon..
BaechuJyuu #2
Chapter 27: sikit lagi tu. hehehe
starlightkim_
#3
Chapter 26: Huhu..update soon..best sangat
Nabila_Pss
#4
Chapter 26: Deabak authornim!!!!!! sape yang panggil kai tu????? update soon author !!!!!♥♥♥
BaechuJyuu #5
Chapter 26: x sabar nak tahu apa yg Jackson akan buat.. hehehe
Nabila_Pss
#6
Chapter 24: Huhuhu...kenapa cerita banyak sangat halagan???kesian youngji tetapi cerita ni best la update soon!!!♥♥♥
youngminbfminwoo
#7
Chapter 23: Alaa, kalau jackson gagalkn rancangan seulgi, nanti Kai mcam mana? Kesian Kai... tapikan bestt, hohoho update soon
starlightkim_
#8
Chapter 23: Moga-mogalah Jimin dpt gagalkan rancangan jahat seulgi..tapi..makin tipislah kai nk dptkan youngji kallau macam tu..update soon
nabellaamin #9
Chapter 23: Makin best.. Cerita pun mudah faham... Keep it up author
nabellaamin #10
Chapter 22: Daebak... Baru faham knape seulgi berdendam dengan youngji... Hrp chapter seterusnya jackson tahu kebenarannya...