Part 7 -bonus-

My Chingu, My Love?
Please Subscribe to read the full chapter

Youngji berasa gementar apabila hari ini adalah hari pertama dia bekeja sebagai doktor. Walaupun dia mendapat sijil yang tinggi tetapi dia masih tiada pengalaman bekerja di hospital. Nampaknya, dia haruslah banyak menyoal pada tuannya iaitu Jackson. Huh! Cakap tentang Jackson, teringat kejadian semalam, sangat malu. Ah, ketepikanlah. Dia sudah berpunya. Malas nak kacau. Lagi satu, dia bukan Wang Jackson. Dia ialah Choi Jimin aka Jackson. Hahahaha.

"Awak baru sampai? Lambat juga awak sampai ye. Lain kali jangan ulang lagi" Lamunan Youngji terus berhenti apabila mendengar suara Jackson menyapanya.

"Sorry. Saya tak tahu apa-apa lagi," cakap Youngji dengan lembut.

"Okey, Hari ni, awak boleh start bekerja. Awak boleh keliling hospital tengok pesakit tapi, awak punya bahagian dekat pesakit kanak-kanak tau. Esok bahagian lain bergantung pada hari pembedahan. Takut, ada emergency tiba-tiba," jelas Jackson. Youngji mengangguk.

 

Youngji menulis sesuatu pada buku catatan pesakit yang dia memeriksanya. Dia tersenyum sahaja pada semua kanak-kanak sambil melihat persekitaran di situ.

"Cantik juga tempat ni and ramai pesakit dekat sini. Nampaknya hospital sangat terkenal," cakapnya berseorangan dan matanya menangkap seorang kanak-kanak perempuan berada di luar.

"Kenapa dia berseorangan dekat luar. Dahlah cuaca semakin panas. Tak baik untuk kesihatan. Kena cakap ni," cakapnya dan terus menuju ke arah kanak-kanak tersebut.

"Adik, kenapa duduk dekat luar ni? Tak baik untuk kesihatan ni. Jom kita masuk," cakap Youngji yang menghulurkan tangannya kepada kanak-kanak tersebut. Tiada jawapan dari mulut kanak-kanak itu sebaliknya dilemparkan jelingan sahaja. Youngji berasa pelik.

"Adik, tak baiklah duduk dekat luar sekarang. Adik kan tak sihat nanti kesihatan semakin teruk" Youngji mencuba lagi tetapi masih tidak berhasil.

Tanpa membuang masa, Youngji terus menarik tangan kanak-kanak itu dengan kuat sehingga kanak-kanak itu marah.

"Lepaslah doktor gila! Aku nak duduk dekat luar! Ak benci duduk dekat hospital! Lepaskan!," marah kanak-kanak itu. Membulat mata Youngji apabila mendengar perkataan 'doktor gila' Baru sehari dia bekerja, terus dipanggil doktor gila pada pesakit.

"Adik jangan berdegil! Adik kena ikut cakap doktor! Kalau tak ibu bapa adik risau!," marah Youngji yang menarik tangan kanak-kanak itu.

"Ibu bapa aku dah mati! Dasar doktor gila! Biar aku mati lagi bagus!," jerit kanak-kanak itu. Di pintu tersebut, penuh pesakit dan jururawat yang melihat mereka berdua. Jackson dan Irene pun tiba juga untuk melihat kejadian tersebut.

"Doktor faham perasaan adik. Walaupun ibu bapa adik sudah mati tapi hidup kena teruskan juga. Nanti ibu bapa adik dekat atas sana boleh hidup bahagia," cakap Youngji dengan suara yang lembut.

"Doktor tipu! Jangan harap aku nak percaya! Nah, ambil ni! Balasan dari aku!," cakapnya dan terus mengores pisau kecil pada tangan Youngji. 

Semua orang dekat situ sangat terkejut. Apabila melihat kejadian tersebut, terus Jackson dan Irene menuju ke arah mereka berdua. Jackson terus menangkap kanak-kanak itu dan membawa ke dalam biliknya.

"Youngji, awak tak apa-apa? Biar saya ubatkan awak. Luka awak ni sangat dalam," tanya Irene yang melihat luka Youngji yang sudah mengeluarkan cecair yang berwarna merah iaitu darah.

"Tak apa. Saya okey je. Tak dalam sangat ni. Terima kasih jelah. Biar saya ubatkan sendiri," cakap Youngji dan terus bangun dari tempat itu menuju ke bilinya.

 

Youngji membasuh lukanya tetapi masih laju sekali mengeluarkan darah dari lukanya. Air matanya keluar kerana terlalu sakit. Hanya tuhan sahajalah yang tahu betapa sakitnya sekarang. Matanya melilau mencari peti kecemasan tetapi tidak jumpai. Di dalam biliknya masih tiada barang lagi. Mukanya sudah pucat menahan kesakitannya. Kakinya berasa lemah sekali untuk menampung dia berdiri. 

Jackson yang mencarinya terkejut melihat Youngji semakin lemah. Dia terus lari ke arah Youngji. Belum sempat menanyanya, Youngji sudah pengsan ke atas ribanya.

"Youngji! Youngji! Teuknya lukanya! Tahu Irene mengubatinya," cakapnya dan terus mendukung Youngji untuk hantar ke tempat bilik kecemasan.

 

Mata Youngji akhirnya terbuka juga. Dia melihat di sekelilingnya. Di sebelah kanannya ada Irene dengan Jackson. Dan di sebelah kirinya, ada Tuan Kim. Terkejut Youngji dibuatnya apabila Tuan Kim ada di di situ. Terus sahaja dia bangun.

"Youngji, awak jangan bangun! Luka awak belum sembuh lagi!," cakap Irene. Youngji memandang Irene.

"Saya minta maaf sangat-sangat. Ini hari pertama saya dekat sini, sudah ada masalah dekat hospital ini," cakap Youngji yang menunduk kepada Tuan Kim.

"Tak apa. Ini bukan salah kamu. Sepatutnya, saya yang

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
ierashahira
Part 1 (bonus)! Silalah baca!

Comments

You must be logged in to comment
starlightkim_
#1
Chapter 27: Jackson a.k.a choi jimin sudah jatuh hati pada heo youngji kah??haha..update soon..
BaechuJyuu #2
Chapter 27: sikit lagi tu. hehehe
starlightkim_
#3
Chapter 26: Huhu..update soon..best sangat
Nabila_Pss
#4
Chapter 26: Deabak authornim!!!!!! sape yang panggil kai tu????? update soon author !!!!!♥♥♥
BaechuJyuu #5
Chapter 26: x sabar nak tahu apa yg Jackson akan buat.. hehehe
Nabila_Pss
#6
Chapter 24: Huhuhu...kenapa cerita banyak sangat halagan???kesian youngji tetapi cerita ni best la update soon!!!♥♥♥
youngminbfminwoo
#7
Chapter 23: Alaa, kalau jackson gagalkn rancangan seulgi, nanti Kai mcam mana? Kesian Kai... tapikan bestt, hohoho update soon
starlightkim_
#8
Chapter 23: Moga-mogalah Jimin dpt gagalkan rancangan jahat seulgi..tapi..makin tipislah kai nk dptkan youngji kallau macam tu..update soon
nabellaamin #9
Chapter 23: Makin best.. Cerita pun mudah faham... Keep it up author
nabellaamin #10
Chapter 22: Daebak... Baru faham knape seulgi berdendam dengan youngji... Hrp chapter seterusnya jackson tahu kebenarannya...