o19

Can You Love Me?
Please Subscribe to read the full chapter

Hana menapak perlahan ke dalam bangunan yang megah itu. Ramah para pekerja menyambutnya masuk. Mungkin sebab inilah syarikat ini terkenal. Pekerja pun ramai, fikirnya. Beg komputer riba dan beg tangannya dipegang kemas.

"Saya nak jumpa dengan Baekhyun. Dia ada kan?" soal Hana lembut pada setiausaha abang iparnya. Tertera nama Julie di tag yang dipin dibajunya.

"Maaf, cik. Boleh saya tahu cik ni siapa? Encik Baekhyun dah berpesan yang dia tidak mahu diganggu" jelas wantu yang berambut pendek itu.

"Cik ada buat janji temu dengan Baekhyun ke?" tanya wanita tersebut.

Hana tersenyum. "Hmmmm...boleh tak cik beritahu Encik Baekhyun yang Oh Hana nak jumpa? I'm sure he's okay with that"

Pekerja itu menekan0nekan interkomnya Sesekali dia memandang wanita bertudung merah yang tersenyum dihadapannya. Langsung dia tak kenal. 

"Mari cik, Encik Baekhyun nak jumpa dengan cik" pelawa Julie dengan manis.

Sebaik sahaja pintu bilik pejabat Baekhyun di buka oleh setiausahanya, kelihatan lelaki itu sudah pun berdiri daripada duduknya dengan mempamerkan senyuman gembira. "Have a sit, Hana" Abang taktahu yang Hana nak datang. Ingatkan abang sendiri nak datang ke bakeri Hana."

Hana tersenyum manis dan duduk di sofa kulit berwarna hitam di penjuru bilik.

"Sorry lah abang. Kebetulan Hana lalu sini, terus jumpa Abang. Bila Hana tahu Abang called semalam, Hana terkejut juga. Jadi betullah apa yang abang nak tu?" tanya Hana menginginkan kepastian.

Baekhyun mengangguk mengiakan dan tersenyum. "Betul. Abang serious. Sebenarnya abang dengar pasal bakeri Hana ni dari member abang. Dia pernah tempah kek kahwin dari bakeri Hana"

"Oh, macam tu, Bila acanya nak diadakan? Nanti takut Hana tak sempat siapkan. Lima ratus cupcake pula tu. Kenapa tak seribu je?" gurau Hana. Dia mengeluarkan komputer ribanya dan menunjukkan rekaan kek cawan buatannya pada abang iparnya.

Baekhyun tertawa. Dia senang berurusan dengan adik iparnya. Sangat profesional.  

"Boleh juga. Abang up lagi 500. Acara pembukaan sepatutnya minggu depan tapi postpone sampai hujung bulan depan ni. Ada masalah sikit. Jadi, Hana boleh siapkan ke?" tanyanya. Takut juga kalau-kalau adik iparnya menolak tempahannya.

"Abang ni, Hana saje je bergurau. Don't worry. Beres. Apalah sangat nak tolong abang" balas Hana dengan ceria.

"Abang pun nak bergurau juga" seloroh Baekhyun.

Baekhyun dan Hana sama-sama tersentak apabila pintu bilik pejabat itu diketuk dari luar.

"Masuk" arah Baekhyun yang masih leka memilih rekaan kek cawan.

"Oh, aku tak sangka abang ada tetamu. Ni, fail Tan Sri Sukyu. Abang tengoklah" ujar Sehun mendatar lantas duduk di kerusi yang disediakan di meja kerja abangnya.

"Okey" jawab Baekhyun ringkas sebelum pandangannya kembali dialihkan ke komputer riba di hadapannya.

Mata Sehun tidak lepas memandang Hana dan abangnya yang leka memandang komputer riba. Kemudian, mereka tertawa bersama. Ingin juga dia melihat apa yang menarik sangat hingga tumpuan abangnya langsung tidak beralih dari komputer riba tersebut tetapi, egonya melarang.

Hana tidak betah berlama-lamaan di situ apabila perasan dirinya diperhatikan. Dia tak selesa.

"Okaylah, abang. Apa-apa just give me a call. Mana tau abang nak tambah apa-apa ke..." ujar nya sambil mengemas kertas-kertas dan memasukkan komputer ribanya kembali ke dalam beg. Dia terus melangkah enuju ke pintu luar tanpa memandang Sehun yang masam mencuka.

"Okay, tahnks a lot  Hana. Kalah Hana takde, abang taktau nak buat apa. Baik-baik jalan tu." pesan Baekhyun seraya menghantar adik iparnya ke pintu biliknya.

Hana tersenyum lebar. Cepat-cepat dia melangkah keluar. Malas nak pandai Sehun yang menjengkelkan. Hai, kaki! Cepatlah jalan! Menyesal aku pakai stiletto hari ni. Pakai kasut flat tadi, kan senang. Gerutunya dalam hati.

"So, Sehun. Kenapa?" soal Baekhyun apabila dia duduk dikerusi kerjanya sambil memandang muka adikna ya

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
KissYourAss
#1
Chapter 25: Update soon , pleaseee .. Fall in love with this story ... :) sukanya karakter dorang Islam. By the way , apa tajuk novel ni , ea ?
HYeraH #2
Chapter 25: cite ni best gileee dowwwww , update soon
MomoEXO #3
Chapter 24: YEAH!!! Penantian yang panjang membuahkan hasil!! Yehet
Nabila_Pss
#4
Chapter 24: Bila nak update ni????tapi tk pe by the way cerita ni paling best yg pernah saya baca....update soon!!!!!!
adahcyadah
#5
Chapter 22: bile nk update lagi...btw cite nie awesome
sunlight_ #6
Chapter 22: Update soon ^ ^
riqa_kpoperz #7
Chapter 22: Update soon.. best gilaaa.. xD