o10

Can You Love Me?
Please Subscribe to read the full chapter

Matahari mula memancarkan cahaya jingganya dari timur. Masing-masing sibuk bersiap-siap keluar mencari rezeki. Jalan raya dipenuhi kenderaan seolah-olah ingin berlumba ke tempat kerja. Di celah-celah kesibukan itu, sebuah kereta Audi berwarna merah menjalar masuk ke pekarangan rumah.

"Baru balik? Kenapa tak tunggu malam esok je?" perli Sena.

"Kenapa mummy?" celah Baekhyun yang kebetulan datang ke rumah mummynya.

Sena menjuihkan bibirnya.

Kini, fahamlah Baekhyun apa yang membuatkan mummynya naik angin.

"Kau buat hal lagi, Sehun? Kau ni, bilalah nak berubah? Sebelum dengan selepas kahwin abang tengok takde bezanya. Makin menjadi-jadi ada lah" tegur Baekhyun.

Sehun bermain dengan kunci kereta di tangan. Seolah-olah ingin mencabar kata-kata abangnya.

"Kau fikir? Dah tu, kenapa dulu sibuk-sibuk suruh aku kahwin? Aku tak minta pun. Sekarang, nak membebel tak tentu pasal pulak!" bidas Sehun.

Mengurut dada Sena mendengar kata-kata anak bongsunya itu. "

Sehun! Mummy buat semua tu demi Sehun, bukan untuk kepentingan mummy! Satu hari nanti, Sehun akan berterima kasih dengan apa yang mummy buat untuk Sehun." suara Sena langsing kedengaran memecahkan kesunyian rumah agam itu.

Namun, semua yang berada di rumah itu beriak seperti tidak tahu apa-apa. Bukan mereka semua tidak biasa. Sudah lali. Setiap kali, itulah skripnya. Sama.

"Really? Kau nak sambung apa lagi, bang? Cepat sikit. Aku mengantuk gila ni. Takde?" Sehun melihat abangnya sudah kehilangan kata-kata. Dia lantas melangkah selamba ke biliknya tanpa perasaan.

Matanya yang haru diutamakan sekarang ini. Kantuknya tidak terucap. TIdak sampai beberapa saat kepalanya menyentuh bantal, matanya sudah terlelap.

Tergeleng-geleng Baekhyun melihat perlakuan adiknya yang tidak tahu menghormati dan menghargai orang disekelilingnya.

Paling tidak, menghormati mummnya sendiri. Namun, semua itu tak pernah menjengah fikiran adiknya. Tiada adab, kurang ajar. Bariskanlah semua perkataan seerti dengannya dan jawapannya tetap sama. Sehun memegang kesemua perkataan itu.

*****
"Akak!" Panggil Hana ketika berpapasan dengan Shinye di tengah jalan. Tidak salah lagi, itu memang akak iparnya. Pantas sahaja dia mengikuti langkah Shinye yang

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
KissYourAss
#1
Chapter 25: Update soon , pleaseee .. Fall in love with this story ... :) sukanya karakter dorang Islam. By the way , apa tajuk novel ni , ea ?
HYeraH #2
Chapter 25: cite ni best gileee dowwwww , update soon
MomoEXO #3
Chapter 24: YEAH!!! Penantian yang panjang membuahkan hasil!! Yehet
Nabila_Pss
#4
Chapter 24: Bila nak update ni????tapi tk pe by the way cerita ni paling best yg pernah saya baca....update soon!!!!!!
adahcyadah
#5
Chapter 22: bile nk update lagi...btw cite nie awesome
sunlight_ #6
Chapter 22: Update soon ^ ^
riqa_kpoperz #7
Chapter 22: Update soon.. best gilaaa.. xD