Sembilan

Last Kiss (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

 

“Maksud kau yang dia pernah dengan Sehun dulu sebelum menjadi teman wanita aku?”

 

Luhan kini berada di sebuah bar bersama Baekhyun dan Xiumin. Dia sudah mengajak yang lain , tapi mereka sibuk dan hanya dua orang ni sahaja yang mempunyai masa lapang dan berjumpa tanpa ragu-ragu.

 

“Aku tahu apa yang kau fikirkan, tapi ianya bukan begitu. Sunmi bukan dengan Sehun kerana duit. Dia dengan Sehun kerana cinta dan perhatian yang diberikan kepada dia, tak seperti kau, kau penakut dan tak berani untuk meluahkan perasaan kau,” Jelas Baekhyun sebaik sahaja dia dan Xiumin cuba sedaya upaya untuk menjelaskan kepada Luhan tentang Sunmi. Tiada apa yang buruk diperkatakan, tapi cara Luhan berfikir dan bercakap tentang Sunmi, dia masih lagi ragu-ragu.

 

Membesar dengan sudu perak di dalam mulutnya dan merupakan keluarga yang terkaya, dia mempunyai pengalaman dengan pengikis duit. Walaupun dia tidak mahu berfikir yang Sunmi adalah pengikis duit, dia tidak boleh menolong dirinya tapi meragui niat Sunmi. Dari apa yang pernah dia alami, semua orang yang miskin berkahwin dengan orang kaya akan melarikan duit.

 

“Yakinkan aku. Bagitahu aku lagi” Suruh Luhan dengan tangan yang bersilang sambil bersandar pada kerusi. Kedua-dua orang lelaki itu saling berpandangan dan mengelengkan kepala.

 

“Kita dah bercakap pasal dia selama dua jam? Apa lagi yang kau tak tahu pasal dia? Adakah ini cara yang senang kau mengingati dia kembali,” Omel Baekhyun.

 

“Susah nak yakinkan orang yang tak nak mendengar” Xiumin menjeling Luhan. “Kenapa kau nak tahu sangat?”

 

Luhan berpaling ke arah lain dan menghiraukan soalan itu. Dia tidak memberitahu mereka tentang apa yang terjadi dekat apartment. Pada saat dia melihat Lujin menangis dan wajah Sunmi, dia tahu yang sudah melebih. Dia ingin meminta maaf, tapi maruahnya takkan. Dia berfikir yang yang sudah selalu meminta maaf sebelum ini dan semua permintaan maaf itu tak diperlukan.

 

“Aku cuma berharap yang kau akan lebih berhati-hati bila dengannya memandangkan sekarang dia mengandungkan anak kedua kau. Perempuan yang mengandung kebiasaan mengalami mood swing yang teruk dan sensitif bila dia mengandungkan Lujin”

 

“Apa yang kau cakap?”

 

“Dia-“ Sebelum Baekhyun menghabiskan kata-katanya, Xiumin menyiku Baekhujn untuk berhenti. “Dia tak mempunyai rehat yang cukup,” Tipu Xiumin. Selepas mendengar jawapan dari Xiumin, mereka berdua hanya berdiam diri dan Luhan melihat mereka dengan pandangan yang curiga. Telefon Luhan berbunyi dan dia pergi ke tandas untuk menjawabnya.

 

“Sunmi bagitahu kita untuk lupakan kejadian itu. Aku tak rasa yang kita ada hak untuk bagitahu Luhan. Biarkan Sunmi beritahu Luhan sendiri,” Ujar Xiumin sebaik sahaja kembali mengingati kejadian beberapa tahu yang lepas.

 

“Jangan bercakap tentang ini lagi.”

 

-

 

Sejak pergaduh mereka yang terakhir, pekara menjadi semakin janggal diantara mereka berdua dan Lujin juga mengalami kesan yang amat besa. Sunmi semakin dan semakin stress tentang semua yang terjadi. Dia risau akan Lujin dan ingin berbaik dengan Luhan tapi Luhan menghiraukan dia. Dia tidak pernah memandang mata Sunmi dan dia hanya menganguk atau mengeleng bila Sunmi menanyakan soalan atau bertanya sesuatu.

 

Luhan memberitahu kepada Sunmi tentang penerbangan dia ke Chin

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
Special chapter untuk anda semua...muah ciked

Comments

You must be logged in to comment
hanbinhaera #1
Chapter 15: Saya menangis bagai orang gila ..
KimTaehyungWifeu
#2
Chapter 15: oh my goddd !! nasib baikk luhan tak mati ! authornim ! tahniah sebab buat sya mnangis ! aaa.. sedihh giler citer ni !!! i love this very very muchhh
BabySprinkle98
#3
Chapter 15: Ingtkn dh mti td c Luhan tu rpny hdup blik huhuhu :).....amboi Lujin ljuny ble dh tau appa die dh sdr.....Luhan ni dh tau die tu skit bleh lg brglak ktwe dngn Lujin,yela demi ank kan x bleh nk hlg dh.....Sunmi pun sme tau dh die tu skit nk prg jgk jnguk Luhan kat blik die p ble smpai je dkt ctu rse cam mimpi plak haha :D.....bgs Lujin prthnkan appa die dr kne mrh dngn omma die huhu tu pun mnympuk ckp org tue hehehe :V......akhrny jdlah sbuah klurga yg bhgie n hepy ending hehe.....annYeonG ^_- by jadoo98
_Chestnut
#4
Chapter 15: Yeay!! dah jadi happy ending //tepuktangan//
tyra01 #5
Chapter 14: Kenapa luhan mati...lujin perlukan dya...T-T
xiulhan03
#6
Chapter 13: sedih lah ending dia
Yifan_xoxo #7
Chapter 13: Knapa buat ending sdih....T-T T^T
BTW you are daebak!!!!
kayd2208 #8
Chapter 13: Author-nim buatla sequel lagi..atau fanfic lain fanfic awk memang best....
baekielover #9
Chapter 13: Sob sob...sedihnya.luhan...andwae!!!!!!huhi
AQFXQX
#10
Chapter 13: Dua kali I menangis...first bace ff baekyeol DreamingYou punye cite... second cite ni... sad ending~~TT^TT /seka air mata/ btw I love this ff so much!! Lujin~ meh peluk akk lg~~