Alternate Ending

Last Kiss (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

 

Sunmi melihat jururawat yang meletakkan Luhan di atas pengusung. Darah likat berwarna merah di mana-mana. Darah terus mengalir dari kepala Luhan dan Sunmi dapat mendengar suara Luhan yang batuk. Lujin yang sudah berlari kepada Luhan, menangis tersedu-sedu dengan air matanya yang masih mengalir jatuh menyebabkan orang ramai bersimpati terhadap dia. Ianya sangat memilukan melihat adegan yang di mana anak menjadi saksi bagaimana ayahnya dilanggar.

 

Sunmi bagaikan tidak dapat merasa degup jantungnya lagi. Ia bagaikan dia tidak dapat bernyawa. Dia tidak mau untuk bernafas – pembetulan melakukan apa-apa. Dia takut apabila dia melakukan apa-apa sahaja, ianya akan membawa dia ke dunia realti yang masa sedang berdetik. Masa berdetik untuk menyelamatkan nyawa Luhan.

 

“Minta, ketepi!” Jerit salah seorang jururawat sebaik sahaja mereka bergegas membawa Luhan ke ruang kecemasan dengan segera. Dari hujung mata Sunmi, dia dapat mata Luhan yang sedang memandang ke arahnya. Air mata Luhan jatuh dan mulutnya terbuka sedikit, cuba mencari nafas. Nyawa Luhan dalam bahaya.

 

Seluruh tubuh Sunmi menyerah pada fizikal dan mentalnya yang dia alami. Ianya bila dia merasakan seluruh tubuhnya sakit dan perasaan yang dalam di dalam hatinya – perasaan yang tidak boleh diungkap dengan kata-kata. Ianya sangat buruk yang perkataan itu tidak sesuai dengan perasaan yang kini rasai.

 

Lujin pula, menangis dan meronta-ronta dari mak ciknya, Chae Rin yang sedang memegangnya. Lujin mahu berlari kepada Luhan dan memeluk Luhan. Dia mahu Luhan bangun dan memberitahu dia yang ayahnya selamat.

 

Jururawat tiada pilihan lain selain menyuntik Lujin dan Sunmi dengan ubat penenang untuk membiarkan mereka tertidur.

 

-

 

Satu jam.

 

Dua jam.

 

Tiga jam.

 

Tiga jam berlalu. Sunmi bangun dari tidurnya, pada mulanya dia sangkakan ianya mimpi- mimpi yang ngeri, tapi apabila dia membuka matanya, dia tidak dapat menahan air matanya. Dia takut akan realiti yang kini dia hadapi. Dia menangis tanpa mengetahui keputusan. Dia tidak mahu terjadi senario yang teruk kepadanya. Dia hanya mahu mindanya untuk berhenti berfikir pada saat itu.

 

Puan Lu kini di dalam biliknya. Ianya hanya Puan dan ibunya di dalam bilik dia. Sunmi mengalihkan pandangannya ke arah Puan Lu, melihat matanya yang bengkak dan hidungnya yang merah. Sunmi mula mengigit bawah bibirnya, menahan dirinya dari menangis.

 

Puan Lu adalah seorang yang lemah lembut dan penyabar. Dia tahu bagaimana untuk menyabarkan orang dan mengucapkan kata-kata kasar dan tidak-sekasar-mana-pun-bunyinya, tapi masih membuat pendengar akan memahami apa yang dia cakapkan. Untuk sesuatu sebab, Sunmi bencikan saat ini. Dia hanya mahu tahu apa yang terjadi kepada Luhan. Adakah dia hidup atau sudah tiada?

 

Sunmi,” Panggil Puan. Lu dengan lembut dan Sunmi hanya menutu[ matanya. Sunmi mula merasakan yang di mula beremosi. Setiap saat yang berlalu bagaikan selamanya bagi dia. Ianya saat yang paling menyeksa bagi dia.

 

Menyedari betapa reaksi Sunmi yang dipenuhi dengan ketakutan,- mata yang merah dan bengkak, air mata yang kering di matanya dan hidungnya yang merah- Puan Lu panik. “Tak, Sunmi jangan nangis.” Dia tidak tahu untuk memegang kepala Sunmi perlahan-lahan atau mengengam tangan dia. Itulah personaliti yang Luhan dapat darinya.

 

“Luhan takkan mahu melihat kamu menangis. Dia pasti tidak mahu yang kamu sengsara lebih lagu dari sepatutnya.” Puan, Lu menyangka yang Sunmi dapat memahami maksudnya, tapi Sunmi pula memikirkan sesuatu yang selainnya.

 

Pintu dibuka dan Encik Lu memasukki bilik itu. Dia berhati-hati dengan kata-katanya dan juga perbuatannya sebaik sahaja mengetahu betapa parahnya peringkat fizikal Sunmi dan juga mental.

 

Akhirnya menemui cara untuk cuba bercakap jua, Sunmi perlahan-lahan bertanya, “Luhan, d-dia sedang melihat kita dari atas. Itukah yang awak maksudkan?” Sunmi fikirk yang dia tidak akan gagap, tapi dia membutikan yang dia salah. Sebaik sahaja dia bertanya, dia mula menangis.

 

“Oh tuhan, tidak!” Puan Lu melambaikan tangannya menandakan itu tidak benar dan mengalihkan pandanganya ke arah suaminya yang mengeluh.

 

“Apa maksud dia ialah, yang Luhan tidak mahu untuk berjumpa kamu dalam keadaan begini sebaik sahaja kamu berjumpa antara satu sama lain –“

 

“-di syurga?”

 

Akhirnya Puan Yun mula masuk campur, “Sunmi, biar mereka habis cakap terlebih dahulu. Kamu perlu berhenti memotong kata-kata orang. Kamu akan mendapat sesuatu yang salah dan kata-kata yang tidak sudah.”

 

Sunmi menutup mulutnya dan mendiamkan dirinya. Dia mengelak dari melihat pandangan Encik.Lu sebaik sahaja dia mula meneruskan kata-katanya tadi, “Apa yang ingin saya katakan ialah-“ Dia berhenti bercakap apabila melihat Sunmi yang menutup matanya bagaikan menanti jawapan yang teruk. “Okay, saya akan berterus terang. Lujin sekarang di dalam bilik Luhan. Dia sedar sejam yang lalu-“

 

“Dia hidup?! Luhan hidup?!” Ujar Sunmi dengan menjerit dengan matanya yang membesar.

 

“Ya-“

 

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
Special chapter untuk anda semua...muah ciked

Comments

You must be logged in to comment
hanbinhaera #1
Chapter 15: Saya menangis bagai orang gila ..
KimTaehyungWifeu
#2
Chapter 15: oh my goddd !! nasib baikk luhan tak mati ! authornim ! tahniah sebab buat sya mnangis ! aaa.. sedihh giler citer ni !!! i love this very very muchhh
BabySprinkle98
#3
Chapter 15: Ingtkn dh mti td c Luhan tu rpny hdup blik huhuhu :).....amboi Lujin ljuny ble dh tau appa die dh sdr.....Luhan ni dh tau die tu skit bleh lg brglak ktwe dngn Lujin,yela demi ank kan x bleh nk hlg dh.....Sunmi pun sme tau dh die tu skit nk prg jgk jnguk Luhan kat blik die p ble smpai je dkt ctu rse cam mimpi plak haha :D.....bgs Lujin prthnkan appa die dr kne mrh dngn omma die huhu tu pun mnympuk ckp org tue hehehe :V......akhrny jdlah sbuah klurga yg bhgie n hepy ending hehe.....annYeonG ^_- by jadoo98
_Chestnut
#4
Chapter 15: Yeay!! dah jadi happy ending //tepuktangan//
tyra01 #5
Chapter 14: Kenapa luhan mati...lujin perlukan dya...T-T
xiulhan03
#6
Chapter 13: sedih lah ending dia
Yifan_xoxo #7
Chapter 13: Knapa buat ending sdih....T-T T^T
BTW you are daebak!!!!
kayd2208 #8
Chapter 13: Author-nim buatla sequel lagi..atau fanfic lain fanfic awk memang best....
baekielover #9
Chapter 13: Sob sob...sedihnya.luhan...andwae!!!!!!huhi
AQFXQX
#10
Chapter 13: Dua kali I menangis...first bace ff baekyeol DreamingYou punye cite... second cite ni... sad ending~~TT^TT /seka air mata/ btw I love this ff so much!! Lujin~ meh peluk akk lg~~