Tujuh

Last Kiss (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

Melihat bertapa kasihannya suaminya apabila memeluk Lujin, setitis air mata jatuh dari matanya. Dia tahu ianya mesti susah bagi Luhan menjadi konfius dan seperti orang yang sesat. Dia tidak dapat mengingati apa-apa tapi hatinya memberitahu sesuatu yang membuat dia makin keliru.

 

Sifat kebapaan mungkin mahu dibebaskan dari sangkar dan mungkin itu yang menyebabkan dia menjadi lebih baik kepada Lujin.

 

Memegang anak kecil yang tertidur itu di atas ayahnya yang terbaring di atas kerusi, Sunmi mengambil keputusan untuk meninggalkan mereka mereka berdua dan membiarkan Luhan meluangkan masa dengan anak lelakinya. Rancangan kanak-kanak yang Lujin mahu menonton juga sudah habis beberapa jam yang lalu dan rancangan kanak-kanak yang lain pula sedang ditontonkan-Luhan bukan kesah pun. Dia hanya mengusap rambut Lujian dan merasa nafasnya. Dia hanya mahu melihat wajah Lujin sambil memikirkan, *Bagaiman aku tidak mengingati sesuatu yang amat istimewa dan penting dalam hidup aku*

 

Bergerak sedikit, Luhan bagaikan beku beberapa saat, tidak tahu untuk bebuat apa apabila anak kecil itu tiba-tiba menangis atau mencari ibunya. Bila dia berhenti bergerak, Luhan mengeluh lega dan mengambil keputusan untuk bangun perlahan-lahan jadi dia boleh bawa Lujin kepada neneknya.

 

Tidak pasti yang dia mendukung anak kecil itu dengan betul, dengan cepat dia ke bilik ibu bapanya dan mengetuk.

 

“Masuklah” Jerit ibunya.

 

Luhan membuka pintu dan melihat ibu bapanya yang duduk di atas katil. Ibunya sedang menonton gag show sementara ayahnya sedang membaca buku.

 

“Ibu, dimana tempat dia tidur?”

 

“Dia tidur berhadapan dengan bilik kamu dan Sunmi tapi biarkan dia tidur dengan kami malam ni.”

 

Berhati-hati menyerah Lujin kepada ibunya, dia melihat sekilah sebelum bangun dari tepi kati dengan janggalnya, tidak tahu untuk melakukan apa sekarang yang Lujin kini tiada dalam tangannya.

 

“Uh..saya patut pergi.” Luhan berdehem dengan janggalnya dan keluar dari bilik itu.

 

“Luhan?” Suara lmah lembut dan dikenali memanggilnya.

 

Luhan mengalihkan pandangannya ke tepi dan melihat Sunmi yang melihat ke arahnya. “Di mana Lujin?”

 

“Sa..Ibu kata biarkan dia tidur dengan mereka. Saya harap ianya okay”

 

Senyuman kecil muncul di wajah Sunmi bila dia perasan betapa berhati-hatinya Luhan menyusun kata. Walaupun ianya mengejutkan dia yang Luhan berubah dengan pantas untuk kebaikkan, dia sungguh gembira.

 

“Sudah semestinya. Dia tidur dengan mereka kadang-kadang bila kita melawat ke sini.”

 

“Oh patutlah.” Secara mental Luhan menampar dirinya, Sunmi langsung tidak berasa janggal. “Adakah awak ingin bercakap atau melakukan sesuatu?” Tanya Sunmi.

 

Perasaan yang tidak perlu berlaku dan meletakan riak kosng mmebuat Luhan rasa lebih baik. “Saya ingin menanyakan beberapa soalan pasal..kita.”

 

Berjalan ke belakang rumah, mereka berdua duduk di tepi kolam dan meredamkan kaki mereka ke dalam air. “Jadi, apa yang awak mahu tahu?”

 

Walaupun ianya sangat malu untuk dia, dia mengambil keputusan untuk bertanya daripada menjadi lebih sesat dari dirinya yang sepatutnya. “Bagaimana kita bertemu? Bagaimana saya meminta awak menjadi teman wanita saya?”

\

“Saya baru sahaja berpindah ke sekolah awak. Keluarga saya sangat susah dan saya mendapat peluang untuk bersekolah di Daesan disebabkan yuran sekolah di bayar sekolah.” Sunmi berhenti seketika sebelum menyambung semula, “Awak seorang jerk dan seorang pembuli sebelum ni. Tipikal lelaki nakal yang akan dapat mana-mana perempuan dan akan clash dengan mereka bila-bila masa yang dia mahukan. Keluarga awak ingin memaksa awak untuk berkahwin jadi awak terlalu desperate untuk keluar dari masalah itu dan menyuruh saya untuk berkahwin dengan awak di hadapan orang ramai sebab saya perlukan duit.” Sunmi tertawa kecil.

 

“Saya lakukan sebegitu di hadapan orang ramai sebab saya desprate?”

 

Sunmi mengangguk dan menyambung, “Awak dapat tahu tentang kakak saya yang mengalami leukemia sebelum ini dan saya memang memerklukan wang untuk menolong keluarga saya. Jadi, saya bersetuju. Perjanjian kit

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
Special chapter untuk anda semua...muah ciked

Comments

You must be logged in to comment
hanbinhaera #1
Chapter 15: Saya menangis bagai orang gila ..
KimTaehyungWifeu
#2
Chapter 15: oh my goddd !! nasib baikk luhan tak mati ! authornim ! tahniah sebab buat sya mnangis ! aaa.. sedihh giler citer ni !!! i love this very very muchhh
BabySprinkle98
#3
Chapter 15: Ingtkn dh mti td c Luhan tu rpny hdup blik huhuhu :).....amboi Lujin ljuny ble dh tau appa die dh sdr.....Luhan ni dh tau die tu skit bleh lg brglak ktwe dngn Lujin,yela demi ank kan x bleh nk hlg dh.....Sunmi pun sme tau dh die tu skit nk prg jgk jnguk Luhan kat blik die p ble smpai je dkt ctu rse cam mimpi plak haha :D.....bgs Lujin prthnkan appa die dr kne mrh dngn omma die huhu tu pun mnympuk ckp org tue hehehe :V......akhrny jdlah sbuah klurga yg bhgie n hepy ending hehe.....annYeonG ^_- by jadoo98
_Chestnut
#4
Chapter 15: Yeay!! dah jadi happy ending //tepuktangan//
tyra01 #5
Chapter 14: Kenapa luhan mati...lujin perlukan dya...T-T
xiulhan03
#6
Chapter 13: sedih lah ending dia
Yifan_xoxo #7
Chapter 13: Knapa buat ending sdih....T-T T^T
BTW you are daebak!!!!
kayd2208 #8
Chapter 13: Author-nim buatla sequel lagi..atau fanfic lain fanfic awk memang best....
baekielover #9
Chapter 13: Sob sob...sedihnya.luhan...andwae!!!!!!huhi
AQFXQX
#10
Chapter 13: Dua kali I menangis...first bace ff baekyeol DreamingYou punye cite... second cite ni... sad ending~~TT^TT /seka air mata/ btw I love this ff so much!! Lujin~ meh peluk akk lg~~