Empat

Last Kiss (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

Sesaat yang lepas bagaikan setahun bagi Sunmi. Bagaimana ini semua boleh berlaku? Kenapa dia perlu menempuhi semua ini? Kenapa ianya berlaku kepada mereka? Kenapa mesti Luhan lupakan dia?

 

“Maafkan saya untuk katakan, tapi Luhan mengalami partial amnesia. Dia hanya ingat perkara lain dan malangnya, dia lupa semua yang berlaku selepas sekolah rendah. Oleh kerana itu, Dia tidak dapat mengingati isterinya dan anaknya. Semua memori dia adalah ketika dia kecil sehingga dia sekolah rendah. Pesanan saya jangan tergesa-gesa, Kita tak mahu menakutkan dia dan membuat dia mengingati semuanya dengan cepat. Mari kita selesaikan dengan perlahan-lahan. Ia mungkin akan menyakitkan dia.”

 

Setitis air mata jatuh lagi ke pipi Sunmi. Dinding yang dicat warna putih dipandang ibarat tiada perasaan. Perasaannya bercelaru begitu juga dengan mindanya. Dia tidak dapat berfikir dengan baik dan bercakap dengan, tapi dia kena kuat bukan sahaja untuk bayinya tapi untuk Luhan jua. Dia tahu ianya akan menjadi susah, Luhan yang lama keras kepala dan kasar. Jika sahaja sebelum ini dia mampu mengawalnya, Dia mampu lakukan lagi…bukan?

 

“Sunmi, kamu okay? Tolong terus kuat!” Sunmi menerima pelukan ke-ibuan dari ibu Luhan.

 

Semakin ibu Luhan mengusap rambutnya, semakin itu Sunmi mahu menangis dan keluarkan semua air matanya. “Ommonim, bagaimana untuk saya memberitahu ini semua kepada Lujin? Bagaimana si anak yang kecil itu yang menyayangi Luhan lebih dari apa sahaja di dunia ini, menerima yang ayahnya tidak dapat mengingati dirinya? Ianya okay untuk saya yang berasa sakit tapi tidak anak lelaki saya…” Sunmi mula menangis memikirkan Lujin, si anak yang kesian tidak mengetahui keadaan sebenar.

 

Puan Lu mengeluh, dia juga tidak tahu bagaimana untuk berhadapan dengan Lujin dan memberitahu dia akan situasi Luhan. Dia tahu yang Sunmi sedang mengalami waktu yang susah memandangkan itu suaminya dan dia perlu jelaskan kepada anaknya dan membuat dia berasa perit. Bagaikan menambah minyak kepada apai, Sunmi mengandung dan keadaannya sensitif.

 

Ayah Sunmi datang ke hospital untuk mengambil Sunmi dan Ayah Luhan menjelaskan keadaan sebenarnya kepadanya. Seperti dijangka, Dia sangat terkejut dengan apa yang berlaku. Dai sangat risau akan keadaan anak perempuannya juga.

 

“Luhan?” Puan Lu membuka pintu dan melihat Luhan yang sedang menonton perlawanan bola sepak di televisyen.

 

Mereka cuba untuk memberitahu Luhan yang dia sudah berkahwin, mempunyai seorang anak lelaki malah bakal mendapat seorang lagi cahaya mata, tapi Luhan tidak percaya. Luhan juga membuang cincin dijarinya dan menuduh semua membuat lawak. Cincin perkahwinan Luhan dan Sunmi kini berada di dalam tangan Puan Lu, Dia takut yang luhan akan membuangnya di mana hanya tuhan saja tahu.

 

“Ibu, Tolong jangan mulakan.”

 

“Luhan, Ibu tahu ianya susah untuk kamu menerima semuanya memandangkan kamu telah kehilangan sebahagian besar memori kamu tapi tolong jangan terlalu berat kepada kamu. Kami sengsara lebih daripada kamu,” Mohon Puan Lu tapi Luhan hanya merenung televisyen menghiraukan kata-kata ibunya.

 

“Serius? Bagaimana seorang seperti dia boleh menjadi isteri saya? Boleh ibu bagitahu saya bagaimana saya boleh berkahwin dengan perempuan itu dan mempunyai anak dengannya?” Kata-kata beracun dan nada suara Luhan membuat ibunya tersentak.

 

“Kamu sudah melebih! Sunmi adalah gadis yang baik, Dia yang merubah kamu menjadi lebih baik. Dia sayangkan kamu tidak seperti perempuan lain yang pernah sayangkan kamu. Kamu sayangkan dia sehinggakan kamu berasa ingin mati jika tidak melihat dia. Lujin adalah anak lelaki kamu. Sunmi ialah isteri kamu dan Lujin adalah anak kamu. Sunmi sekarang sedang membawa anak kedua kamu jadi jangan berkasar dengan dia.”

 

Luhan berpura-pura batuk dan

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
Special chapter untuk anda semua...muah ciked

Comments

You must be logged in to comment
hanbinhaera #1
Chapter 15: Saya menangis bagai orang gila ..
KimTaehyungWifeu
#2
Chapter 15: oh my goddd !! nasib baikk luhan tak mati ! authornim ! tahniah sebab buat sya mnangis ! aaa.. sedihh giler citer ni !!! i love this very very muchhh
BabySprinkle98
#3
Chapter 15: Ingtkn dh mti td c Luhan tu rpny hdup blik huhuhu :).....amboi Lujin ljuny ble dh tau appa die dh sdr.....Luhan ni dh tau die tu skit bleh lg brglak ktwe dngn Lujin,yela demi ank kan x bleh nk hlg dh.....Sunmi pun sme tau dh die tu skit nk prg jgk jnguk Luhan kat blik die p ble smpai je dkt ctu rse cam mimpi plak haha :D.....bgs Lujin prthnkan appa die dr kne mrh dngn omma die huhu tu pun mnympuk ckp org tue hehehe :V......akhrny jdlah sbuah klurga yg bhgie n hepy ending hehe.....annYeonG ^_- by jadoo98
_Chestnut
#4
Chapter 15: Yeay!! dah jadi happy ending //tepuktangan//
tyra01 #5
Chapter 14: Kenapa luhan mati...lujin perlukan dya...T-T
xiulhan03
#6
Chapter 13: sedih lah ending dia
Yifan_xoxo #7
Chapter 13: Knapa buat ending sdih....T-T T^T
BTW you are daebak!!!!
kayd2208 #8
Chapter 13: Author-nim buatla sequel lagi..atau fanfic lain fanfic awk memang best....
baekielover #9
Chapter 13: Sob sob...sedihnya.luhan...andwae!!!!!!huhi
AQFXQX
#10
Chapter 13: Dua kali I menangis...first bace ff baekyeol DreamingYou punye cite... second cite ni... sad ending~~TT^TT /seka air mata/ btw I love this ff so much!! Lujin~ meh peluk akk lg~~