Dua Belas

Last Kiss (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

 

“Sial” Dengan air mata yang jatuh berlinangan di wajahnya, Luhan terus memandu tanpa tujuan. Dia telah menghantar beberapa orang untuk mencari Sunmi dan Lujin. Luhan seperti orang gila yang memandu sambil menangis. Dia mencari Sunmi di merata-rata tempat tapi malangnya dia tidak dapat menjumpai pertunjuk di manakah Sunmi kini berada.

 

Ketika dia menghubungi ibu bapanya untuk pertolongan, mereka berdua pantas mengetahui apa yang terjadi kepada Luhan. Tiada soalan yang diajukan sebaik sahaja mendengar suara Luhan yang goyah. Dia sememangnya menangis. “Ibu, tolong, tolong, carikan Sunmi dan Lujin.” Luhan menangis dengan kuat sebaik sahaja dia teringat akan cara dia melayan keluarganya. Dia tidak melakukan apa-apa tapi menjadi orang yang tak berguna.

 

“Kita sudah melakukan apa yang kita mampu lakukan,Luhan. Kamu perlu bertenang. Kamu mungkin akan mengalami kemalangan dalam keadaan sebegini

 

Luhan hanya ketawa dengan pahitnya sambil air matanya berlinangan jatuh. “Mungkin saya patut sebab mungkin..cuma mungkin, yang Sunmi akan datang untuk mencari saya.”

 

-------

 

“Sunmi, tolong, dengar cakap kami. Kamu perlu menjalani pembedahan. Nyawa kamu dalam bahaya. Kita tak boleh merisikokannya,” Pujuk Puan. Yun kepada Sunmi yang menangis dalam kesakitan. Sunmi menggenggam perutnya apabila rasa sakit yang dialami olehnya semakin menbuak-buak rasa sakitnya.

 

“Mommy, tolong pergi ke hospital.” Lujin yang tidak sedar sepenuhnya apa yang belaku yang terjadi, menarik tangan Sunmi pelrahan-lahan. Dia tidak suka melihat ibunya dalam kesakitan.

 

“Saya tak boleh mak. Luhan mungkin akan jumpa saya di sana. Saya tak nak dia menambahkan rasa sakit saya.” Tangis Sunmi dengan tidak berdaya sebaik sahaja dia menjerit dalam kesakitan.

 

“Sekarang ianya bukan tentang Luhan, Sunmi. Nyawa kamu kini berada dihujung tanduk. Tolong fikir dengan berhati-hati. Cuma fikirkan tentang Lujin.” Ibu Sunmi mencuba sedaya upaya untuk menahan air matanya dari jatuh. Dia tidak boleh menjadi lemah di hadapan Sunmi memandangkan Sunmi memerlukan seseorang yang kuat untuknya.

 

“Mungkin saya dapat menanggung semua ini dan melalui semua kesakitan ini jika sahaja Luhan tidak menolak saya dari hidupnya. Dia cakap yang saya akan menjadi satu-satunya wanita yang dia akan sentiasa cintai. Dia cakap dia takkan tinggalkan saya. Dia cakap yang dia akan selalu menyayangi saya. Dia cakap yang dia akan berada disisi saya selamanya, tapi apa yang dia cakap dan janjikan hilang seperti angin..sama sahaja dengan dia.”

 

Puan Yun cuba untuk memberitahu dia untuk tidak berfikiran negatif memandangkan Sunmi yang pergi..tapi saya yang takkan lakukan apabila Luhan menjadi seorang yang tidak berasas? Semua ini mengelirukan dan dia tahu yang dia tiada masa untuk begaduh dengan anak perempuannya.

 

“Nenek, ada darah!”

 

Sememangnya, darah itu mula memenuhi cadar katil dan tangisan Sunmi semakin perlahan sebaik sahaja tenaganya mula tiada. Wajah Lujin yang sedang menangis adalah perkara terakhir yang Sunmi nampak sebelum dia pengsang.

 

“A-Apa yang terjadi di sini?” Pintu bilik terbuka dan Encik Yun berdiri di muka pintu, bagaikan ada ais yang membekunya untuk tidak bergerak. Ia bagaikan dunianya hancur, melihat anak perempuanya yang berbaring dengan tidak bermaya di atas katil bersama darah memenuhi cadar itu. Cucunya dan isterinya dengan penuh ketakutan cuba untuk mengejutkan Sunmi bangun.

 

Apabila tersedar yang ianya bukanlah mimpi semata-mata, dia menghubungi pihak ambulans. Mereka tiada pilihan lain tapi bersetuju untuk melakukan pembedahan untuk selamatkan nyawa Sunmi.

 

Beberapa jam sudah berlalu dan Sunmi masih lagi belum sedarkan dirinya selepas berajya dalam proses pembedahan. Walaupun kandungan itu telah di buang. Mereka takut apa yang akan terjadi selepas itu. Sebagai seorang ibu, Puan Yun tahu betapa susahnya mengandung tapi dia tiada idea betapa susahnya apa yang akan di alami Sunmi apabila mengetahui yang dia kehilangan anaknya.

 

Dan ianya tidak mengejutkan jika Luhan terjumpa dengan mereka di hospital. Dia dipenuhi peluh dan nafasnya tercungap-cungap apabila sampai di bilik Sunmi. Dia mendapat berita yang mengatakan yang isterinya menjalani pembedahan sewaktu dia sedang memandu. Matanya bengkak dan kemerahan. Bibirnya merekah dan pucat. Rambutnya pula dalam keadaan huru-hara dan keseluruhan penampilannya bagaikan mayat hidup.

 

Dia kini bertanya kepada dirinya sendiri, kenapa ini semua berlaku kepada mereka. Dia sudah hampir gila mengalami kesakitan apabila hampir kehilangan Sunmi sebelum ini dan dia tidak mahu untuk mengulanginya lagi, takkan. Sunmi memberi dia cahaya baru dalam hidupnya sebaik sahaja Sunmi datang dalam ceritanya. Dia memberinya cinta yang dia rasakan yang adalah lelaki paling bertuah di dalam dunia ini.

 

Orang-orang di dalam bilik itu melihat Luhan tanpa membuka mulut sebaik sahaja melihat Luhan mula berjalan ke katil pesakit. Dia merasakan yang lututnya hampir lemah apabila melihat degup jantung Sunmi melalui monitor dan melihat wajah Sunmi yang pucat,

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
Special chapter untuk anda semua...muah ciked

Comments

You must be logged in to comment
hanbinhaera #1
Chapter 15: Saya menangis bagai orang gila ..
KimTaehyungWifeu
#2
Chapter 15: oh my goddd !! nasib baikk luhan tak mati ! authornim ! tahniah sebab buat sya mnangis ! aaa.. sedihh giler citer ni !!! i love this very very muchhh
BabySprinkle98
#3
Chapter 15: Ingtkn dh mti td c Luhan tu rpny hdup blik huhuhu :).....amboi Lujin ljuny ble dh tau appa die dh sdr.....Luhan ni dh tau die tu skit bleh lg brglak ktwe dngn Lujin,yela demi ank kan x bleh nk hlg dh.....Sunmi pun sme tau dh die tu skit nk prg jgk jnguk Luhan kat blik die p ble smpai je dkt ctu rse cam mimpi plak haha :D.....bgs Lujin prthnkan appa die dr kne mrh dngn omma die huhu tu pun mnympuk ckp org tue hehehe :V......akhrny jdlah sbuah klurga yg bhgie n hepy ending hehe.....annYeonG ^_- by jadoo98
_Chestnut
#4
Chapter 15: Yeay!! dah jadi happy ending //tepuktangan//
tyra01 #5
Chapter 14: Kenapa luhan mati...lujin perlukan dya...T-T
xiulhan03
#6
Chapter 13: sedih lah ending dia
Yifan_xoxo #7
Chapter 13: Knapa buat ending sdih....T-T T^T
BTW you are daebak!!!!
kayd2208 #8
Chapter 13: Author-nim buatla sequel lagi..atau fanfic lain fanfic awk memang best....
baekielover #9
Chapter 13: Sob sob...sedihnya.luhan...andwae!!!!!!huhi
AQFXQX
#10
Chapter 13: Dua kali I menangis...first bace ff baekyeol DreamingYou punye cite... second cite ni... sad ending~~TT^TT /seka air mata/ btw I love this ff so much!! Lujin~ meh peluk akk lg~~