Sebelas

Last Kiss (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

Kemurungan dan tekanan bukan sesuatu yang baru saat mengandung dan itulah yang Sunmi alami. Ia bukan sahaja bergantung pada moodnya. Sebenarnya, ia lebih teruk daripada itu. Ianya kenyataan yang dia hidup dengannya.

 

Rasa sakit di abdomennya sudah kurang sakitnya, tapi hatinya dalam kesakitan. Apa yang doktor beritahu kepadanya sudah cukup menghantar dia ke peringkat kemurungan yang berat. Ibu mana yang mahu kehilangan anaknya?

 

=====

 

Perasaan yang tak menyenangkan tidak pernah meninggalkan Luhan. Semakin hari ianya semakin teruk. Tidak sampai seminggu yang hilang oleh, sekilas balik dari memorinya yang dilupai berlaku dengan pendek. Tapi, Luhan masih tidak dapat memahaminya. Ianya hanya membuat dia semakin keliru. Walaupun memorinya tidak akan dapat kembali sepenuhnya, ada seorang perempuan yang terpahat di mindanya. Dia tidak pernahmelihat wajahnya dari flashbacknya, tapi perempuan itu meninggalkan perasan yang cukup kuat.

 

Sebaliknya merasa gembira apabila mendapat panggilan dari nombor tertentu, sebuah keluhan akan melepasi bibirnya. Kerja-kerja si penyiasat ini amat sia-sia. Mencari di Busan mahupun Seoul, penyiasat itu selalu memberikan jawapan yang sama – ‘Mereka tidak dapat ditemui.’

 

Namun, sebuah nombor tertentu yang menghubunginnya mengejutkan Luhan.

 

‘Kami telah menjumpai mereka. Puan.Lu Sunmi dan keluarganya sedang menyorok di Daejeon, bukan di Busan.”

 

Mata Luhan terbeliak dalam kejutan dan degup jantungnya meningkat seratus kali lebih pantas. Dia terkedu. Dia tidak tahu adakah dia patut gembira atau gementar. Luhan pantas mematikan komputer ribanya di dalam pejabatnya dan mengambil jaketnya, bersedia untuk ke Daejon. Dia kena berjumpa dengan Sunmi walaupun mindanya dalam keadaan huru-hara.

 

‘-tapi ada sesuatu yang patut encik tahu.’

 

‘Apa?’

 

“Isteri encik telah didiagnosis dengan kehamilan ektopik.’

 

Perkataan ‘didiagnosis’ sudah cukup membuat Luhan merasakan dunia berhenti untuk sementara. Walaupun dia tidak tahu apa itu penyakit ektopik, apa yang lagi teruk. Dia tak tahu betapa teruknya penyakit itu.

‘Apa dia…”

 

‘Doktor kata yang ianya sangat membahayakan di mana nyawa mereka berada dalam keadaan yang sangat bahaya. Pembedahan dan rawatan adalah jalan penyelesaian untuk menyelamatkan nyawanya. Saya cadangkan encik untuk bercakap dengan doktor sendiri memandangkan saya tidak patut tahu akan hal ini sepenuhnya.’

 

Nafas Luhan mula naik turun dengan pantas, tapak tangannya mula berpeluh dan bibirnya kering. Hati bagaikan hancur dan badannya seolah-olah memberitahu dia yang ianya tidak mengapa untuk menangis, tapi dia tak mampu. Dia terlalu sesat di dalam lautan penderitaan dan ketidakpastian.

 

Menamatkan panggilan, Luhan pantas ke keretanya dan menge-set alamat yang diberikan kepadanya pada GPS.

 

Perjalanan ke Daejeon kelihatan lebih lama baginya. Dia tidak begitu fokus ketika memandu, yang mana ianya sangat membahayakan dan dia mungkin akan mendapat kemalangan. Kata-kata oleh penyiasat itu terngiang-ngiang di mindahnya. Luhan tidak dapat menerima fakta itu.

 

Sebaik sahaja tiba di hospital, dia pantas bertanyakan nombor bilik Sunmi. Dengan gelisahnya dia berdiri di hadapan pintu, dia terkejut apabila melihat doktor yang baru sahaja keluar dari bilik. Doktor itu menunduk ke arahnya, mengingatkan yang dia hanya pelawat, tapi Luhan memengang bahu doktor itu sebelum dia beredar.

 

“Uh, doktor, s-saya suami dia. Apa yang sedang berlaku?”

 

Dokt

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
Special chapter untuk anda semua...muah ciked

Comments

You must be logged in to comment
hanbinhaera #1
Chapter 15: Saya menangis bagai orang gila ..
KimTaehyungWifeu
#2
Chapter 15: oh my goddd !! nasib baikk luhan tak mati ! authornim ! tahniah sebab buat sya mnangis ! aaa.. sedihh giler citer ni !!! i love this very very muchhh
BabySprinkle98
#3
Chapter 15: Ingtkn dh mti td c Luhan tu rpny hdup blik huhuhu :).....amboi Lujin ljuny ble dh tau appa die dh sdr.....Luhan ni dh tau die tu skit bleh lg brglak ktwe dngn Lujin,yela demi ank kan x bleh nk hlg dh.....Sunmi pun sme tau dh die tu skit nk prg jgk jnguk Luhan kat blik die p ble smpai je dkt ctu rse cam mimpi plak haha :D.....bgs Lujin prthnkan appa die dr kne mrh dngn omma die huhu tu pun mnympuk ckp org tue hehehe :V......akhrny jdlah sbuah klurga yg bhgie n hepy ending hehe.....annYeonG ^_- by jadoo98
_Chestnut
#4
Chapter 15: Yeay!! dah jadi happy ending //tepuktangan//
tyra01 #5
Chapter 14: Kenapa luhan mati...lujin perlukan dya...T-T
xiulhan03
#6
Chapter 13: sedih lah ending dia
Yifan_xoxo #7
Chapter 13: Knapa buat ending sdih....T-T T^T
BTW you are daebak!!!!
kayd2208 #8
Chapter 13: Author-nim buatla sequel lagi..atau fanfic lain fanfic awk memang best....
baekielover #9
Chapter 13: Sob sob...sedihnya.luhan...andwae!!!!!!huhi
AQFXQX
#10
Chapter 13: Dua kali I menangis...first bace ff baekyeol DreamingYou punye cite... second cite ni... sad ending~~TT^TT /seka air mata/ btw I love this ff so much!! Lujin~ meh peluk akk lg~~