Satu

Last Kiss (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

 

“Daddy!Daddy!Daddy! Bangun!” Lujin datang berlari ke arah pintu bilik mereke dan menjerit sebaik sahaja menolak pintu yang tidak terkunci itu terbuka.

 

 

Luhan bangun apabila mendengar suara anak lelakinya dan mengosok matanya. Luhan menyuruh anaknya senyap sambil meletakan jarinya di atas bibir anak lelakinya itu, tidak mahu membangunkan isterinya yang masih lena dibuai mimpi. Luhan yang masih mengantuk mengambil anak lelakinya yang berumur tiga tahun itu ke dalam tangannya dan membaringkan Lujin di antara dia dan isterinya.

 

 

“Apa, baby?” Tanya Luhan kepada versi mininya yang sememangnya tampak 100% sama sepertinya. Matanya yang besar, bulu matanya yang lebat, hidung yang mancung, mulut dan muka yang kecil. Tiada siapa boleh mendambarkan lagi yang Lujin ini bukan anak lelakinya. Jika sahaja mereka berfikiran begitu, mereka mungkin memikirkan yang Lujin adalah adik Luhan memandangkan Luhan tampak masih muda.

 

 

Lujin merangkak ke atas badan daddy-nya dan menbaringkan kepalanya di atas dada Luhan sambil melihat mommynya. Lujin tertawa kecil dan bertanya, “Boleh kita pergi ke taman? Bolehlah? Kawan Lujin akan ada disana.”

 

 

Luhan memberus rambut anak lelakinya dan tertawa. Lujin memang versi mini Luhan. Waktu Luhan masih kecil, dia amat suka pergi ke taman bersama teman-temanya. “Kejap lagi yer baby bila mommy bangun. Kamu tak mahu buat naga marah, bukan?” Luhan membuat mimik muka naga yang menyebabkan Lujin ketawa dan Luhan mengalihkan pandangannya kepada Sunmi yang bergerak. Kedua-dua anak beranak itu tiba-tiba berhenti ketawa dan melihat ke arah Sunmi yang yang dengan mata yang tertutup.

 

 

“Siapa naga huh ?” Sunmi tiba-tiba membuka matanya dan mengambil anak lelakinya lalu di tarik rapat dengannya dan mengeletek anak lelakinya itu menyebabkan Lujin ketawa terkekek sambil Luhan yang tertawa sekali dengannya.

 

 

“D-Daddy! Tolong Lujin!”

 

 

Lujin tidak boleh berhenti ketawa dan Luhan hanya menjelirkan lidahnya kepada ana lelakinya itu. “Mommy, Daddy yang cakap mommy naga!”

 

 

Mata Luhan terbeliak dalam perasaan tidak percaya apabila rahsianya pecah diberitahun oleh anak lelakinya itu. “Saya naga?”

 

 

Luhan tersenyum kambing dan mengucup bibir Sunmi. “Selamat pagi, babe.” Lujin mengambil masa ini untuk merangkak ke belakang Luhan dan berbisik, “Daddy, Lari”

 

 

Hanya sekelip mata, Mereka berdua sudah menghilang dari bilik. Sunmi tertawa sendiri dan mengeleng kepalanya. Ini bagaikan aktiviti harian dia di pagi hari. Anak lelaki mereka yang tercinta akan selalu masuk ke dalam bilik mereka bila-bila masa sahaja yang dia mahu, tidak mengambil berat apa amaran yang telah diberitahu oleh ibubapanya – ‘sentiasa ketuk pintu atau panggil kami dari luar pintu sebelum masuk’- sebab korang tahu, urusan orang dewasa.

 

 

Sunmi menjadi seorang suri rumah tangga seperti yang sudah dijangka, Luhan sudah memeberitahu dia untuk tidak berkerja dan hanya menjaga anak mereka. Luhan masih berkerja dibawah syarikat ayahnya dan akan mengambil tempat ayahnya tidak lama lagi. Luhan selalunya akan pulang ke rumah untuk makan malam dan akan selalu penat. Dia selalu mengosongkan hari minggunya agar dia dapat meluangkan masa dengan keluarganya.

 

 

“Luhan, suruh Lujin berus giginya!” Sunmi menjerit dari bilik air dan mengemasakan katilnya. Dua orang yang dipanggil oleh Sunmi datang ke dalam tandas.

 

 

Luhan meletakan Lujin di atas sinki dan Lujin berdiri di atas sinki sambil merengangkan tangganya, meminta pelukan dan Sunmi memberika pelukan kepada anak lelakinya itu. “Selamat pagi, mommy.” Lujin menghadiahkan ciuman dibibir mommy-nya bergitu juga dengan Sunmi. “Selamat pagi, si putera yang kecil. Sekarang berus gigi atau tiada sarapan untuk kamu berdua.”

 

 

Lujin menganggukan kepalanya dan mencapai tangan Luhan duduk di dalam lengan Luhan. Sunmi memberikan berus gigi mereka. Sunmi tersenyum kecil melihat mereka memberus gigi bersama-sama. *Bagaimana acuanya begitulah kuihnya*

 

 

Sunmi pergi ke dapur dan menyediakan sarapan untuk mere

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
Special chapter untuk anda semua...muah ciked

Comments

You must be logged in to comment
hanbinhaera #1
Chapter 15: Saya menangis bagai orang gila ..
KimTaehyungWifeu
#2
Chapter 15: oh my goddd !! nasib baikk luhan tak mati ! authornim ! tahniah sebab buat sya mnangis ! aaa.. sedihh giler citer ni !!! i love this very very muchhh
BabySprinkle98
#3
Chapter 15: Ingtkn dh mti td c Luhan tu rpny hdup blik huhuhu :).....amboi Lujin ljuny ble dh tau appa die dh sdr.....Luhan ni dh tau die tu skit bleh lg brglak ktwe dngn Lujin,yela demi ank kan x bleh nk hlg dh.....Sunmi pun sme tau dh die tu skit nk prg jgk jnguk Luhan kat blik die p ble smpai je dkt ctu rse cam mimpi plak haha :D.....bgs Lujin prthnkan appa die dr kne mrh dngn omma die huhu tu pun mnympuk ckp org tue hehehe :V......akhrny jdlah sbuah klurga yg bhgie n hepy ending hehe.....annYeonG ^_- by jadoo98
_Chestnut
#4
Chapter 15: Yeay!! dah jadi happy ending //tepuktangan//
tyra01 #5
Chapter 14: Kenapa luhan mati...lujin perlukan dya...T-T
xiulhan03
#6
Chapter 13: sedih lah ending dia
Yifan_xoxo #7
Chapter 13: Knapa buat ending sdih....T-T T^T
BTW you are daebak!!!!
kayd2208 #8
Chapter 13: Author-nim buatla sequel lagi..atau fanfic lain fanfic awk memang best....
baekielover #9
Chapter 13: Sob sob...sedihnya.luhan...andwae!!!!!!huhi
AQFXQX
#10
Chapter 13: Dua kali I menangis...first bace ff baekyeol DreamingYou punye cite... second cite ni... sad ending~~TT^TT /seka air mata/ btw I love this ff so much!! Lujin~ meh peluk akk lg~~