Chapter 8

Di Sebalik Bayangan Hitam Seorang Aiza

"What a life I having right now???!"

#############################

 

Aiza memberhentikan motornya di belakang sekolah.Perlahan-lahan tangannya mematikan enjin dan memerhati tembok belakang sekolah yang memisahkan kawasan sekolah dengan kawasan taman lalu  mengeluh kecil .Sesampainya dia ingin memasuki pagar sekolah tadi,dia ternampak  sekumpulan pelajar perempuan tengah 'berkawal' mengalahkan pengawai keselamatan sekolah dihadapan pintu membuatkan dia tahu bahawa 'kawalan ketat' itu untuk dirinya selepas seminggu tidak datang sekolah.

'nampaknya kena lah aku panjat tembok ni...'

'Daripada kene balun dengan minah-minah gila tu...'

Aiza menolak motosikalnya bersandar di dinding dan berlangkah berapa tapak kebelakang .Selepas menarik nafas dalam ,dia berlari dan melompat keatas motosikal itu sebelum menaikkan dirinya diatas tembok itu.Aiza memerhati sekeliling taman belakang sekolah itu.

'Line clear''

Dia terus melompat turun dari tembok.Sebelum dia sempat menstabilkan dirinya agar jatuh dengan keadaan selamat diatas tanah,dia merasa dirinya disambut oleh seseorang dan jatuh didalam pelukan itu.

"Good Morning sayang!" Mata Aiza memandang wajah Xiumin yang tersenyum lebar memandangnya.Kedudukan mukanya yang terlampau dekat dengan wajah Xiumin dibawahnya itu membuatkan wajahnya menjadi merah dan dia segera bangun dari pelukan Xiumin.

"Yah!!!Apa yang ko buat kat sini??!"

 

"Saja...tunggu Xiumin jr punya omma datang ke sekolah~Aku yakin kau takkan lalu dari depan sebab tu aku tunggu kau kat belakang..And see?Kalau aku takde tadi,aish...ko ni berani tekad betul lah..tak terpikir ke anak aku kat dalam perut kau ni?"Xiumin bangun dan mengibaskan blazer sekolahnya yang kotor terkena debu tanah.Aiza hanya terdiam disitu memandang wajah Xiumin dengan wajah pokerfacenya.

"Aigo...Xiumin jr..Keanchana??Appa dah suruh omma ikut aje appa pergi sekolah sama-sama ..tetapi omma taknak..Siap larikan diri lagi..Nasib baik anak appa takde apa-apa"Kata Xiumin sambil mengusap perut Aiza.Muka Aiza memerah sedikit lalu segera menahan tangan Xiumin dan memerhati sekeliling agar  tiada orang  melihat gelagat XIumin itu.

"Aku..tak suka la..harapkan orang lain..Biar aku usaha sendiri selagi ada jalan..dan aku tak biasa nak harapkan orang lain.."Aiza merenung mata Xiumin agar Xiumin memahami isyarat matanya agar Xiumin tidak melakukan perbuatan 'appa-xiumin jr ' skinship tu kat sekolah.Xiumin tersenyum dan mengelengkan kepala.Tangannya melepaskan diri dari penahanan tangan Aiza dan terus mengusap perut Aiza.

"Listen Aiza..Sudah masanya kau belajar menerima yang kau perlu bersandar kepada seseorang.Kau kena terima yang kau tu walau sehebat mana pun,kau seorang perempuan..Kau kena terima yang aku ni sebahagian dari kehidupan kau..jadi.." Xiumin menarik Aiza kedalam pelukannya dan memeluk  Aiza sambil terus mengusap perut gadis yang dia cintai itu .

 

"Jadi..tolong..bersandar kepada aku..Aiza..bersandar kepada aku seorang.." 

Bisikan halus Xiumin di telinga Aiza membuatkan dirinya terpaku dan degupan jatungnya yang laju itu seakan seirama dengan degupan jantung yang dia dengar di dada Xiumin.Mereka seakan kaku didalam pelukan erat itu dan jauh disudut hati mereka walaupun Aiza menafikannya di hatinya,mereka berharap agar pelukan itu kekal dan masa berputar dengan kadar yang amat lambat agar mereka menikmati pelukan itu lama lagi.

 

"Ehem!!Ehem!!"

Aiza tersentap dan melepaskan diri dari pelukan Xiumin sebelum memandang suara deheman itu.

"Aiza...Er..Sumbenim Xiumin..Nak dekat masuk time sekolah ni..a..Boleh saya..ambik kawan saya..balik..?" Kata Ki La sambil malu-malu melihat agenda 'breakfast' di taman pagi ni.

"Ki La!!!Bila balik dari London??!" Aiza berjalan kepada Ki La dan memeluk tubuh satu-satunya rakannya itu.Semenjak dia kecewa dengan perangai Key , dia membawa diri sebentar ke London untuk menenangkan diri dan melawat saudaranya yang sakit di sana.

"Aku baru balik dua hari lepas...awat?rindu kawe eh?"Seloroh Ki La dengan dielek Jeollamnya yang dia pelajari dengan ibunya.

 

"Hahahahaha...banyak lah kau...Anyway..Xiumin..kenalkan kawan aku.."

 

"Aku tahu ..Nama dia Park Ki La kan??Duduk kat sebelah kau hampir setiap kelas...dia Keluarga Park noble??"

Xiumin tersenyum nakal memandang Aiza dan Ki La.

"Eh..Mana sumbenim kenal saya??" Ki La buat muka blur.

"Kau satu keluarga dengan Park Chanyeol kan??"Xiumin terus menanya Ki La.

"Oppa Chanyeol tu cousin saya.."

 

"Hah...dah nama Chanyeol tu sepupu kau..a.k.a kawan sekumpulan aku..mestilah aku kenal kau.." Xiumin tersenyum lebar.

 

"oh...araso...araso...baik lah sumbenim Xiumin..Saya pergi dulu ya dengan Aiza.." kata Ki la sambil menunduk hormat kepada Xiumin.Xiumin mengangguk.

"Aiza sayang!!!Rehat dengan aku !!!"Xiumin menjerit disitu.

Aiza hanya berbuat bodoh dengan ajakan Xiumin yang baginya ajakan maut itu.Dia boleh bayangkan bagaimana dia kena  sembelih dengan pelajar -pelajar perempuan di sekolah selepas rehat nanti kalau dia menerima ajakan itu.

"Oi...awat kau formal sangat dengan Xiumin ni" kata Aiza yang tergelak kecil melihat telatah Ki la yang baginya formal itu

Ki La mencebik marah kepada Aiza dan berjalan bersama Aiza meninggalkan Xiumin yang tersenyum melambai tangan kepada Aiza.

 

"Kau tahu kan betapa rare-nya nak bercakap dengan dia sebegitu lama~"kata Ki La sambil membuat muka harapannya.Aiza tergelak sambil menepuk bahu Kila. 

"Kau ni ada-ada aja lah..hahahah"

"Emm..Aiza..aku dah dengar lah pasal kau kat Sekolah ni..sorry sebab aku tak ada kat sisi kau time uhhh.." Ki La membuat muka sedihnya.

"Oit...takpe lah..Aku tak kesah..sikit jew tu diorang bash aku.."

"Mana ada sikit!Aku tahu banyak!!"

"Relax..lah.." Aiza gelak kecil melihat telatah Kila itu.

Mereka bergerak masuk kedalam kelas.

 

********************

 

"Okey pelajar-pelajar sekalian..Sebelum saya mengakhiri kelas kita , saya ingin beritahu bahawa peperiksaan pertengahan untuk mengambilan universitu akan dijalankan sewaktu selepas holiday summer nanti ..Jadi sebuah peperiksaan Khas ADDMATH akan dibuat untuk menilai tahap kemampuan semua orang di sekolah itu termasuk senior kamu semua dan keputusan ADDMATH itu akan ditampal dan diberitahu kedua ibubapa kamu."

"Alah~"

"Aniyo!!"

"Aku tak suka lah..." 

Kedengaran keluhan pelajar-pelajar kelas itu termasuk Aiza dan Ki La.

RING!!!RING!!!!

"Okey pelajar...anda boleh pergi rehat..sekarang.."

Cikgu Song meninggalkan pelajar-pelajar itu selepas ucapan terima kasih.Aiza meletakkan kepalanya diatas meja dan memegang kepalanya.

"Tidak....ini semua akan membunuh aku..."Aiza mengumam perlahan.Ki La tergelak kecil.

"Kau makan tak???" Kata Ki La sambil memcuit bahu Aiza.

"Tak nak ahh..malas.."

"Nanti Xiumin sumbenim marah la...baik kau pergi..."

Kata Ki La sambil mengangkat buku.Aiza segera memegang tangan Ki La .

"Kau nak pergi mana??" 

"Aku pergi libary..nak study dengan Jr Sumbenim " Kata Ki La sambil tersenyum malu.

"Arh...I see...Jr??Mamat libary skimpos tu ....?"

"Skimpos tu apa Aiza??"

"Skema nak mampus"

"Ala..Aiza...Cinta tak mengenal skema atau darjat seseorang...cinta mengenal hati.."

"Pergh..ayat kau boleh buat aku loya lah...dah la..aku pergi dulu.."kata Aiza sambil berjalan keluar kelas.

"Wei...ko nak pergi mana uhh???!Nanti Xiumin sumbenim marah lah!!"

AIza memandang belakang kearah Ki La yang muka cuak seperti ayam berak nuclear itu.Dengan muka pokerfacenya , dia menjelirkan lidah kepada Ki La.

"Macam aku kesah dia marah ker tak...."

Dia melangkah kembali tanpa menghiraukan pelajar-pelajar lain yang memandangnya dengan gerun dan ada juga disertai dengan meluat dan benci .Namun sekumpulan pelajar perempuan disebalik dinding itu memandang Aiza dengan penuh dendam sehingga mengengam tangan dengan kemas.

 

"Kau tunggu Aiza...kau jangan fikir kau bagus sangat..."

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 EsperanzaZawa || Ask.FM


 

Anyeong you !!!

Hye...sehat??

Ai nak balik asrama dah...huhuhu...selamat tinggal reader yang Ai cintai..

Jumpa time cuti sekolah panjang nanti~

Ingat prinsip Ai...

Time cuti sekolah sehari ,sekali update.. <3 (I love that time >< )

tunggu Ai tau !!

Love you and thanks sebab comment or give respond for my chapter...

By the way..

 Thanks sebab supporting Ai dan sedia untuk baca cerita Ai walaupun Ai jarang update ..

lantaran hidup berasrama and this is my last year of sekolah menengah..

By the way,Thanks sebab sudi membaca 

Still...With sad feeling waving me,

 

          Ai 

 

(EsperanzaZAwa)

#WeBelieveInYouKris

kLxsry4.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EsperanzaZawa
Chapter sebelum akhir chapter~thanks supporting Ai >

Comments

You must be logged in to comment
Mila_xiumin #1
Chapter 17: Daebakk. So sweet xiumin n aiza. >_<
sitinurmaisarah #2
Chapter 12: i cant wait they married
Park_Rafa88
#3
Chapter 25: Hai author-nim! Nice yah dapat baca lagi ff ni yang saya dah baca more than 3x! Goshh even actually saya tak minat Xiumin more to Baekhyun actually and Luhan ahahahaha but really happy to read it until the end! Aiza? Cutenya~ Saya suka for the firstime watak oc awak! Goshhh Sehun pun jadilah ahahahahaha~ Goodwork authornim! Hope to see you with your other ff!>< Jamganlah hiatus! Hope dapat jumpa Aiza lagi dengan member exo yg lain pula
memoria_99 #4
Chapter 25: chappie 24: yahoooo!!!!!
happy ending!!
>.<
memoria_99 #5
Chapter 24: chappie 23: andwae!!!!!!!!
memoria_99 #6
Chapter 22: chappie 21: hahaha....
xiumin is so naughty.......
memoria_99 #7
Chapter 20: chappie 18: T^T
memoria_99 #8
Chapter 19: chappie 17: huhuhuu.....
x tau la ape akan jadi pd aiza...........
kesian die....
memoria_99 #9
Chapter 16: chappie 15: hahaha.....
exo kyeopta!!!!
>////<