Chapter 16

Di Sebalik Bayangan Hitam Seorang Aiza

"The return of oppa??!" 

#######################

Aiza berjalan kaki menyelusuri jalan raya kecil sambil tersenyum lebar.Dia menoleh melihat persekitaran sekeliling sebelum tersenyum dengan senyuman yang sangat nakal.Akhirnya...Dia berjaya lepas dari Xiumin!!

"Aku berjaya!!!!"Aiza menjerit sekuat hatinya dan fist pump di udara.Dia sudah penat dikawal hampir 24 jam dan penat dibebel walaupun hanya berdiri untuk ke tandas malah ke tandas pun ,Xiumin ingin masuk sekali didalam toilet kecil itu.Di sekolah dia dicontrol begitu ketat.Pelajar-pelajar perempuan kata itu adalah Sweet and Cheesy thing but seriously..dia dah bosan dikurung sebegitu rupa.Dia mengambil keputusan untuk senyap-senyap keluar sewaktu pelajar-pelajar lain sedang menghadiri kelas P.E di Gym dengan memanjat pokok dan tembok di belakang sekolah.Ya..dia tahu itu membahayakan tetapi hidup terkongkong sebegitu lagi membahayakan hatinya yang dahagakan kebebasan dan berjalan-jalan seperti dahulu.

"Xiumin over..Dia fikir aku ni cacat ker apa..aku mengandung jew..bukannya apa.."kata Aiza sambil mengusap perutnya yang menonjol sedikit itu.Kandungannya yang berusia 3 Bulan 3 minggu itu tidak menyusahkan dirinya sangat seperti appa kepada anaknya itu.Aiza memandang baju sekolahnya dan mengeluh.

'ketat..'

'aku makin gemuk...'

Aiza teringat Xiumin pernah berkata kepadanya bahawa dirinya tidak gemuk tetapi seksi.Aiza mengeluh perlahan.Dia akui perutnya tidak menonjol mana seperti bahagian dadanya sekarang ni.Bahagian butang disebelah dadanya tidak longgar ketika dimasukkan dalam lubang malah fabrik baju sekolahnya itu seakan-akan tegang seolah-olah dia melakukan pembedahan plastik untuk besarkan payudaranya.Tidak perlu bercakap pasal skritnya dan punggungnya.Masuk bulan ni sudah 2 kali Xiumin membelikan dirinya skrit yang longgar agar Xiumin junior tidak merasa sempit ketika ommanya memakai baju sekolah.Sesungguhnya perkara itu dan fakta itu sungguh memalukan Aiza sebagai seorang perempuan.

 

"Pwitt~Awek manis ahhh..mengancam siak!!"

Aiza tersentap lalu terus menjeling jejaka-jejaka kurang tampan dihadapannya itu.Aiza tersenyum sinis.

"ada hati nak mengorat aku..Setakat jadi kaki lepak kat tepi-tepi bangunan ni..jangan harap lah!!" Aiza bercakap dengan nada menyindir.Rambut panjangnya diselitkan di belakang telinga bagi menampak 'anggun'nya dirinya itu.Entah kenapa ..geram dengan Xiumin membuatkan Aiza rasa ingin mencari gaduh dengan 2 orang jejaka kurang bertamadun dihadapannya itu.

"Pergh..Ko ni perempuan ..memang nak mati cepat ehh??"

"Bring it on" Aiza melepaskan beg sandang pinknya ke jalan dan membetulkan posisi dirinya sebelum menyerang lelaki-lelaki itu.Aiza cuba menumbuk muka salah seorang muka lelaki itu tetapi tumbukannya berjaya ditangkis dan dia ditarik kedalam pelukan lelaki itu.Aiza mula cuak.

"Woi!!Lepaskan aku!!"Aiza meronta-ronta didalam pelukan lelaki itu.Mereka berdua ketawa besar sambil cuba mengelus muka halus milik Aiza tetapi Aiza segera mengelaknya.Aiza terasa amat ketakutan dan merasakan nyawanya dan Xiumin junior terancam.

 

"Woi!!Agak-agak la bro!!Takkan adik aku pun kau nak sebat gak!!!"Tengkingan kuat itu memberhentikan segala perbuatan mereka dan segera menoleh kearah suara itu.Aiza tergamam.

"Oppa?"

 

Aiza mengecilkan matanya untuk melihat tepat raut wajah itu.Cincin di jari kanan lelaki itu cukup menandakan bahawa dia adalah Beijing underworld dark Prince yang cukup digeruni.Cukup untuk menandakan bahawa lelaki itu adalah Lu Tao.Aiza menoleh ke kiri dan ke kanan dirinya dan jejaka-jejaka tidak senonoh itu sedang tergamam seperti ketakutan.

'Peluang yang baik'

Aiza segera menghentak kepalanya ke muka lelaki yang sedang merangkulnya dan cuba melarikan diri dari lelaki-lelaki itu.Lelaki yang merangkulnya itu menjerit kesakitan dengan darah mula menitik membasahi baju.Aiza cuba berlari tetapi tarikan tangan rakan jejaka hidung patah itu segera menarik bajunya membuatkan dia berlari dalam keadaan tidak seimbang dan hampir jatuh sebelum Tao sempat menyambut Aiza didalam rangkulannya.

"Tunggu sini" Tao memberi arahan kepada Aiza dan Aiza mengangguk.

 

Tao tersenyum sinis memandang wajah lelaki-lelaki itu sebelum menumbangkan mereka dengan tendangan sekilasnya mengenai kepala mereka.Tao tergelak kecil dan berjalan kearah Aiza yang masih was-was tentang dirinya.Tao memandang wajah Aiza sambil tersenyum.

"Lu Tao??"

 

 

"Whatsupp..little sister"Tao tersenyum nakal.

 

**************

 

"Aiza!!!!"

"Aiza!!!"

Xiumin berlari sekeliling blok bangunan sekolah tetapi Aiza tidak dijumpai.Perasaan risaunya semakin meninggi dari waktu P.E lesson tadi.Ketiadaan Aiza sewaktu P.E lesson membuatkan Xiumin berfikir Aiza hanya ke bilik guru atau tertidur dalam kelas tetapi waktu rehat ketika Xiumin ingin menjemput buah hatinya itu ke kafeterie..Ki La dan rakan-rakan kelasnya mengatakan bahawa Aiza tiada dari saat P.E lesson lagi.Xiumin mendengus kebimbangan.

"Korang ada nampak tak Aiza tadi??" Xiumin menanyakan kepada sekumpulan lelaki di tepi kloridor.

"Sorry Hyung...Kitaorang tak nampak Aiza pun .."

"Kenapa korang tak nampak!!!Hish!!!"Xiumin menengking kumpulan itu sebelum pergi dari situ.Kumpulan itu terdiam sambil menunduk.

 

"Relax Xiumin..Gang kita yang lain sedang cari Aiza"Kata Suho sambil menenangkan Xiumin yang kegelisahan itu.

"Macam mana aku nak tenang Suho..Aiza is freaking pregnant my child and now missing!!" Xiumin menepuk meja.

"Relax Xiumin..jangan stres sangat..seram lah kau buat muka macam ni..Tengok tu pelajar lain pandang ko.."kata Chanyeol.Pelajar-pelajar lain memandang Xiumin dengan wajah ketakutan dan kesian.Xiumin menarik nafas panjang sebelum meraup mukanya.

"How can aku tenang ..Chanyeol..Aku tak tahu mana Aiza..Aku takut apa-apa berlaku padanya dan Xiumin junior aku tu..Aku tak sanggup kehilangan mereka..kau tahukan mereka tu penting buat aku..Chanyeol.."Xiumin mengumam seolah-olah merintih.

BaekHyun terus berjalan pantas dihadapan Xiumin sambil tangannya memegang laptopnya.Laptop itu dibuka dan diletakkan dihadapan Xiumin yang sedang mengangkat kening kepada BaekHyun untuk sebuah jawapan.

"CCTV blok belakang sekolah pukul 9:32 A.M time P.E lesson.."BaekHyun bercakap sambil membuka video CCTV yang baru dia dapat tadi.Aksi Aiza yang sememangnya tidak padan dengan dirinya yang sedang mengandung itu cukup mengejutkan Baekhyun but no wonder minah tu memang rebel girl.

Xiumin melihat video itu dengan muka terkejut ,geram ,marah dan yang melebihi segala perasaan yang bergelodak didalam hatinya adalah bimbang sebelum meraut mukanya dan mengetuk kepalanya dengan tangan.

"Gosh..Aiza..Aish..ko ni memang la..isteri yang degil gila...dan tak boleh dikawal" Xiumin terus mengetuk kepalanya sambil berfikir kemana dia mahu cari isterinya selepas itu.

 

***************

 

"Oppa tao!!okey tak??" kata Aiza selepas keluar dari butik pakaian perempuan mengandung sambil tersenyum.

 

 

Tao hanya tergelak kecil sambil bersandar di dinding.Dia meneman adiknya membeli pakaian kerana mereka ingin keluar bersiar-siar dan tak mungkin Aiza memakai baju sekolahnya yang sudah terkoyak dari belakang itu dan terkena darah.Baju itu sudah selamat dimasukkan kedalam beg sandang adiknya dan dicampak ke belakang bonet keretanya.Memang diakui,Aiza kelihatan berseri-seri dengan baju blouse yang dipilih olehnya tadi.

 

"Mesti lah okey..dah oppa yang pilih..Aiza dah makin gemuk eh?"Tao mengusik Adik yang sedang mengembungkan pipinya kegeraman.

"Memang lah Aiza gemuk sebab.."

"Ye..my little sister pregnant and married.."Tao merangkul tangan Aiza dan mereka berjalan bersama.Sewaktu mereka berjalan ,ramai orang melihat mereka berdua berjalan seperti tergamam dan menoleh lebih dari dua kali .Ada mata yang mengikuti langkah mereka.

"So..Bila balik??"

"3 hari lepas.."kata Tao sambil terus berjalan.

"Kenapa tak call Aiza dulu..."Aiza bersuara seperti terluka dan berhentikan langkahnya.

"Sorry lah..Oppa still busy ..ingat baru esok nak call.."Tao cuba memujuk adiknya itu dan terus berjalan tetapi Adiknya tetap tidak berganjak dari situ.

"Oppa tahu tak 6 tahun Aiza tunggu saat macam ni..Betapa Aiza rindukan oppa.."Aiza memandang wajah Tao dengan air mata bergenang.Bibirnya yang bergetar menahan rasa sebak itu diketap kuat.

"Ala..sayang..oppa dah balik kan?dah la sayang oi.."Tao memujuk adiknya sambil mengesat air mata Aiza.

"Memang la..Oppa dah jauh berubah..makin kacak dah sekarang ni..Aiza hampir tak cam oppa.."kata Aiza sambil membelai wajah Tao.Tao tergelak.

"Mesti lah oi..Oppa kan hemsem..mesti lah hemsem setiap hari!Takyah nak cakap sayangku Aiza~Oppa tahu~dah!dah!stop!jangan puji oppa!!Please No camera!!Saya tak komen apa-apa!!Come on!!Saya tahu wajah saya hemsem!!Jangan!!No comment!!"Tao berlagak seperti diserang paparazi membuatkan Aiza tergelak habis melihat telatah abang kesayangannya.

"Narsistik~"Aiza menjelir lidah.

"Thats me" Tao mengenyit mata.

 

"Encik?Tahniah ya..cantik isteri" Kata seorang lelaki sambil berjabat tangan lengan Tao.Tao memandang wajah lelaki itu dengan blurnya sebelum tersenyum nakal.

"Ya..cantik sangat..sangat.." Tao mengiakan sahaja.Aiza mencubit lengan Tao untuk tanda protes tetapi Tao mengelak dan mencium pipi Aiza.

"Nak..Awak berdua memang pasangan sepadan..semoga anak korang pun se-angel muka korang ni..Ajumma suka tengok korang"kata seorang Ajumma sambil memegang tangan Aiza membuat Aiza tergelak kekok.

"Tak..sebenarnya..."

"Yup..Ajumma ..terima kasih.."kata Tao sambil menunduk hormat.

Aiza menarik lengan Tao jauh dari situ dan menampar lengan Tao.

"Yah pabo Tao!Ko gila ker apa??"

"Alahai Aiza..Follow aja lah cerita diorang..best apa.."Tao tergelak sambil mencubit pipi Aiza.Aiza mengembungkan pipinya kemudian tersenyum nakal.

"Okey jugak tu..Kita memang pasangan sepadan pun..nama pun kembar.."Aiza membisik perkataan kembar itu di telinga Tao sambil tergelak nakal.Mereka berdehem seketika sebelum kembali tersenyum tenang.

"okey la..yeabo..jom jalan lagi.."kata Tao sambil memperkemaskan rangkulan Aiza.

"Jom oppa~" kata Aiza sambil meletakkan kepalanya di lengan Tao.

 

 

"Yah!!! WU Aiza!!"

Aiza menoleh kearah suara yang dia kenali itu dan menelan air liur.Dia ketawa buat-buat untuk membuatkan rasa takutnya yang melanda hatinya.

"h-hehe..he..W-wu Xiu..Xiumin..sihat??"

 

 

 

 

 

 

 

 

 EsperanzaZawa || Ask.FM


 

Anyeong you !!!

 

Hahahahaa...Memperkenalkan The New Beijing Underworld Dark Prince :

LU TAO

    

 

(Hahaha..Dia cool plus comel kan??Sama macam kembar dia si Lu Aiza.)

 

By the way...Korang mesti tertanya tanya siapa watak yang akan muncul selepas ni..

Korang kenal giler dia..Giler lah kalau korang tak kenal ...hahahahaha..Korang akan meloncat dari tempat duduk kalau tahu siapa dia tu...

 

By the way

Best baca comment korang..Semua risaukan Aiza..mengalahkan Aiza tu kawan baik korang or closer than that..Your comment is so pure..buat Ai jadi tersenyum seorang-seorang hadap laptop ni..hahaha..

 

But..

Ingat prinsip Ai...

Time cuti sekolah sehari , DUA kali update..

(Ai buat ni sebab semangat baca komen-komen korang dan atas permintaan pengomen tegar Ai agar Ai buat macam tu.. <3)

and you 

 saranghae and thanks sebab comment or give respond for my chapter...

By the way..

 Thanks sebab supporting Ai dan sedia untuk baca cerita Ai walaupun Ai jarang update ..

lantaran hidup berasrama and this is my last year of sekolah menengah..

By the way,Thanks sebab sudi membaca 

With Love,

 

          Ai 

 

(EsperanzaZAwa)

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EsperanzaZawa
Chapter sebelum akhir chapter~thanks supporting Ai >

Comments

You must be logged in to comment
Mila_xiumin #1
Chapter 17: Daebakk. So sweet xiumin n aiza. >_<
sitinurmaisarah #2
Chapter 12: i cant wait they married
Park_Rafa88
#3
Chapter 25: Hai author-nim! Nice yah dapat baca lagi ff ni yang saya dah baca more than 3x! Goshh even actually saya tak minat Xiumin more to Baekhyun actually and Luhan ahahahaha but really happy to read it until the end! Aiza? Cutenya~ Saya suka for the firstime watak oc awak! Goshhh Sehun pun jadilah ahahahahaha~ Goodwork authornim! Hope to see you with your other ff!>< Jamganlah hiatus! Hope dapat jumpa Aiza lagi dengan member exo yg lain pula
memoria_99 #4
Chapter 25: chappie 24: yahoooo!!!!!
happy ending!!
>.<
memoria_99 #5
Chapter 24: chappie 23: andwae!!!!!!!!
memoria_99 #6
Chapter 22: chappie 21: hahaha....
xiumin is so naughty.......
memoria_99 #7
Chapter 20: chappie 18: T^T
memoria_99 #8
Chapter 19: chappie 17: huhuhuu.....
x tau la ape akan jadi pd aiza...........
kesian die....
memoria_99 #9
Chapter 16: chappie 15: hahaha.....
exo kyeopta!!!!
>////<