Chapter 13

Di Sebalik Bayangan Hitam Seorang Aiza

"My precious"

#############

 

Aiza cuba membuka matanya perlahan-lahan dan mengeluh.Terasa badannya masih kebas tetapi tidak kesakitan seperti situasi dirinya sebelum menutup mata tadi.Aiza memerhatikan keadaan sekeliling dan menarik nafas kelegaan.

'Aku kat hospital..'

'Xiumin junior??!!'

Aiza segera meraba perutnya untuk sebuah kepastian.Terasa benjolan kecil di perutnya itu masih ada disitu membuatkan dia menarik nafas lega.Anak dia selamat.Anak mereka selamat.

Aiza menoleh pelahan kepada Xiumin yang sedang tidur diatas kerusi sambil kepalanya berbantalkan katil disisi Aiza.Xiumin masih setia memakai baju sekolah walaupun jam di dinding menunjukkan pukul 9;00 malam.Aiza mengukir senyuman dan mengusap rambut Xiumin perlahan-lahan.Xiumin terjaga dan terpinga-pinga sebelum memandang Aiza dengan muka gembiranya.Xiumin memeluk Aiza.

"Gosh Aiza ..Don't ever and never takutkan aku macam tu lagi."Xiumin mengumam sambil mencium dahi Aiza.Aiza hanya tersenyum kecil.

"X-xiu.."Suara Aiza menjadi serak kerana tekaknya terasa kering akibat tidak minum air.

"Ye sayang?"Xiumin melepaskan pelukannya dan merenung wajah Aiza dengan penuh kebimbangan.

"A-air.."

Xiumin mengangguk dan berjalan ke meja lalu menuangkan air mineral di dalam botol ke dalam cawan sebelum kembali semula kepada Aiza dan menghulurkan minuman itu.Aiza mengambilnya dan pantas meneguk sehingga habis air didalam cawan.Xiumin tersenyum dan mengambil gelas itu kembali dari tangan Aiza dan meletakkannya di meja sebelum kembali duduk di atas kerusi.

"Xiumin..apa yang berlaku .."Aiza memegang tangan Xiumin meminta agar Xiumin menjelaskan segala benda yang berlaku sewaktu dia pengsan dan kenapa.Xiumin hanya mengeluh dan mengerutkan keningnya.

"Diorang suntik ko dengan suntikan dadah overdose sebab tu kau mengigil dan tak tahan tadi.Nasib baik aku sempat hantar kau tepat ke hospital kalau tak, kau dan Xiumin junior pasti jadi mangsa kejahatan seorang betina.Tetapi mungkin juga sebab anak aku ni seorang fighter macam appa dan omma dia..sebab tu dia okey dan tak tereffect dengan dadah tu.."

Xiumin bercakap sambil mengusap perut Aiza.Senyuman yang terukir dibibirnya mengambarkan betapa dia bersyukur kerana diberi peluang bersama dengan gadis yang dicintai dan anak dia.

"Aku tak boleh bayangkan kalau kau tak survive..atau anak aku tak...Aku takkan maafkan diri aku , Aiza..Aku gagal sebagai seorang appa yang melindungi anaknya sendiri dan diri kau ..I am such a loser"Xiumin menundukkan kepalanya kecewa.

Aiza tersenyum.Entah kenapa sejak dia kenali lelaki bernama Xiumin ini untuk kali yang kedua,dia banyak tersenyum dan terus tersenyum .Hatinya terasa saat itu Xiumin sangat comel seperti kitten yang tersesat tanpa hala tuju.

Aiza perlahan-lahan memegang lengan Xiumin membuatkan Xiumin yang menunduk itu menaikkan pandangannya memandang wajah Aiza.Aiza tersenyum dan perlahan-lahan tangannya menarik tangan Xiumin  sedikit ke perutnya walaupun tangannya mengigil sedkit.

"Hye Xiumin..Aku tetap rasa kau seorang appa yang hebat..Xiumin junior beruntung ada kau sebagai appa dia..Dan aku.."Aiza tidak dapat meneruskan ayatnya kerana malu.Xiumin tersenyum sambil mengangkat kening.

"Kenapa? kau juga beruntung sebab ada aku??"Xiumin mengusik Aiza membuatkan muka Aiza bertambah kemerahan dan panas.Aiza menoleh kearah tempat lain.

Xiumin tersenyum sambil menunduk memandang perut Aiza dan mencium lama di situ membuatkan Aiza memandang kearah Xiumin dengan debaran dan pernafasannya terasa tersekat kerana debaran kuat di dadanya.

"Hye..Xiumin junior..kata kat omma..Appa rasa bertuah sebab ada omma dan Xiumin junior dalam hidup appa..Appa tak boleh lepaskan korang berdua..Kata kat omma , dia comel time malu macam tu..kata kat omma jugak..kalau dia kekal lagi muka malu macam tu..tak tahu appa nak tahan diri appa macam mana lagi..malam ni naya la dia.."

"Yah!!Xiumin!!"Aiza terus berubah muka dan menghentak bahu Xiumin membuatkan dia bangun dan terus kebelakang.

"woh...easily girl..kau tahu tak perkataan SAKIT ? " kata Xiumin sambil mengosok bahunya.

Aiza hanya tersenyum comel dan membuat 'peace' kepada Xiumin.

"tu kepakaran aku sebab tu majoriti mamat tu time gaduh ramai dah terbaring dah..tertinggal seorang je lagi..aish.."Aiza menumbuk tangannya tanda tidak puas hati.

"Moto aku habis jahanam..geram hati aku gila-gila lah! tak puas hati betul.."

Xiumin datang kearah Aiza dengan muka pokerfacenya dan menjentik dahi Aiza.

"Ouch!" Aiza menekup dahinya.

"Hah..tu hukuman untuk kau..kau sedar tak kau tengah mengandung sekarang ni??kalau apa-apa berlaku time tu kan susah??Nasib baik aku ada , kalau tak?!"

Xiumin merenung tajam wajah Aiza sehingga Aiza tertunduk .

"Lu Aiza..Mulai sekarang , kau tak boleh fighting lagi macam biasa..Ko tak boleh gunakan sebarang seni pertahankan diri sebab tu bahaya untuk kau dan juga anak aku..Araso??" 

"What??! Mana boleh!!Aku bantah!!Sebab aku kena guna!!Aku ni gangster, xiumin!!Orang cari aku!!Macam mana nanti kalau apa-apa berlaku....."Aiza memberontak tetapi suaranya perlahan apabila memandang Xiumin mengangkat kening dengan raut wajah seriusnya.

"Oi..sayang..apa guna kalau aku ada disisi kau? Jangan risau ..Aku ada disisi kau..Aku takkan biarkan kau terluka walau sedikit pun..Sebab you are precious..You two are my precious..Araso??"Xiumin mengusap perut Aiza sambil tersenyum manis.Aiza memandang wajah Xiumin dan mengangguk perlahan.Berada di sisi Xiumin membuatkan dia teringat bahawa dirinya ialah seorang perempuan.Seorang perempuan yang sangat bertuah.

"Wu Xiumin.." Aiza memanggil nama Xiumin membuatkan Xiumin memandang tepat pada matanya dengan penuh kasih sayang.

 

'Saranghae..'

Aiza hanya tersenyum memandang Xiumin sambil bercakap didalam hatinya.Jauh disudut hatinya ,dia berharap agar Xiumin boleh membaca isyarat hatinya yang tidak mampu dia luahkan dari bibirnya.Dia cintakan Xiumin.Dia cintakan Wu Xiumin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 EsperanzaZawa || Ask.FM


 

Anyeong you !!!

Okey..Hahahaha diorang selamat XD

How??best??Beruntungkan jadi Aiza~Ai sendiri cemburu (pouting)

Semoga Xiuza sentiasa bahagia..even lepas ni perlbagai konflik mereka kena hadapi bersama-sama ..

Xiumin junior..agashi Ai harap kau pun kuat tau!!

hahahahhahaha

 

Semalam buat survey tanya kaki comment and pelbagai balasan Ai dapat..hahaha..

thanks sebab ada yang support abis fanfic ni XD

Gila ahh..korang memang memberi semangat!!

Best baca comment korang..Semua risaukan Aiza..mengalahkan Aiza tu kawan baik korang or closer than that..Your comment is so pure..buat Ai jadi tersenyum seorang-seorang hadap laptop ni..hahaha..

 

But..

Ingat prinsip Ai...

Time cuti sekolah sehari , DUA kali update..

(Ai buat ni sebab semangat baca komen-komen korang dan atas permintaan pengomen tegar Ai agar Ai buat macam tu.. <3)

and you

 Love you and thanks sebab comment or give respond for my chapter...

By the way..

 Thanks sebab supporting Ai dan sedia untuk baca cerita Ai walaupun Ai jarang update ..

lantaran hidup berasrama and this is my last year of sekolah menengah..

By the way,Thanks sebab sudi membaca 

With Love,

 

          Ai 

 

(EsperanzaZAwa)

 

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EsperanzaZawa
Chapter sebelum akhir chapter~thanks supporting Ai >

Comments

You must be logged in to comment
Mila_xiumin #1
Chapter 17: Daebakk. So sweet xiumin n aiza. >_<
sitinurmaisarah #2
Chapter 12: i cant wait they married
Park_Rafa88
#3
Chapter 25: Hai author-nim! Nice yah dapat baca lagi ff ni yang saya dah baca more than 3x! Goshh even actually saya tak minat Xiumin more to Baekhyun actually and Luhan ahahahaha but really happy to read it until the end! Aiza? Cutenya~ Saya suka for the firstime watak oc awak! Goshhh Sehun pun jadilah ahahahahaha~ Goodwork authornim! Hope to see you with your other ff!>< Jamganlah hiatus! Hope dapat jumpa Aiza lagi dengan member exo yg lain pula
memoria_99 #4
Chapter 25: chappie 24: yahoooo!!!!!
happy ending!!
>.<
memoria_99 #5
Chapter 24: chappie 23: andwae!!!!!!!!
memoria_99 #6
Chapter 22: chappie 21: hahaha....
xiumin is so naughty.......
memoria_99 #7
Chapter 20: chappie 18: T^T
memoria_99 #8
Chapter 19: chappie 17: huhuhuu.....
x tau la ape akan jadi pd aiza...........
kesian die....
memoria_99 #9
Chapter 16: chappie 15: hahaha.....
exo kyeopta!!!!
>////<