Prologue

Di Sebalik Bayangan Hitam Seorang Aiza

Prologue

######################

LU AIZA

Sebuah motorcycle Kawasaki Ninja 350 hitam melencong setiap kereta yang menentang arusnya.Kelihatan pemandunya begitu elegent dan berkarisma menutupi wajahnya dengan helmet penuh dan jacket kulit hitam yang begitu menyerlahkan penampilan pemandu itu.Dia terus membelokkan motornya di sesebuah lorong hitam dan melihat rakannya dikelilingi oleh sekumpulan lelaki yang bagi angarannya dalam 7 orang itu.Muka mereka yang begitu khusyuk dan bernafsu memandang rakannya itu tanpa sedikit pun memandang dirinya membuatkan dia sedikit pissed.Dia terus menekan hornnya membuatkan rakannya yang ketakutan itu dan sekumpulan lelaki itu menoleh kearah dirinya.

"Aiza!!!!" Ki la menjerit namanya.Dia hanya tersenyum sinis disebalik helmetnya dan melompat dari motorcyclenya.

'Hurm..what we got here...kawan kau?"Kata seorang lelaki itu sambil mencium hujung rambut Kila dan ketawa.Ki La sedaya upaya melepaskan dirinya dari lelaki itu mendengus geram.

"Abang oi...takkan seorang jew kot...tak macho la macam ni...tak takut ker??"Kata salah satu seorang dari mereka membuatkan Aiza membalas kata-kata mereka dengan isyarat tangannya , mengajak berlawan.

"Aku tak takut...buat apa aku nak takut dengan gangster hingusan macam korang ni?hahaha seolah-olah menempah maut dengan aku.."Aiza membuka helmetnya dan mencampakkan helmet itu ketepi.Semua gangster disitu terdiam dan membulatkan matanya memerhati Aiza.

"The cold blood Lu.."guman lelaki yang memakai key di kepalanya dengan sedikit tergetar.Aura Icy Aiza cukup membuatkan mereka meremang dengan tambahan udara yang bertiup agak kencang itu.Mata pandangannya tajam memandang setiap rupa paras manusia yang berada disitu seolah-olah sedang menghafal muka-muka itu da menyelokar isi-isi fikiran mereka.

"sapa Cold Blood Lu tu..."tanya seorang dari ahli gangster yang baru masuk ke dunia gangster.Melihat ahli-ahli kumpulannya takut dan terkedu sambil mengigil kakinya cukup menyakinkan bahawa Cold Blood Lu itu bukan calang-calang orang.

"Dia..."

"Arghhh!!Lantak sama Cold Blood Lu!!!Korang serang dia cepat!!!"Kata ketua mereka sambil memeluk Kila erat.

Ahli-ahli gangster itu terus menyerang Aiza dengan tumbukan pertama dan pukulan mengenai dadanya segera dia tepis dan mengelak.Aiza mengambil tangan seorang ahli gangster yang leka dan menendang dadanya sekuat hatinya membuatkan lelaki itu jatuh ke lantai dengan mulut berdarah kerana hentakan yang terlampau kuat.Aiza tersenyum sinis dan segera membuat triple kicknya kepada lelaki dihadapannya .Tiba-tiba dia terasa pelukan erat dari belakang menghalang dia untuk melakukan pergerakkan.Dia mengunakan sikunya menyiku tulang rusuk lelaki itu membuat lelaki itu menyinga kesakitan.Seterusnya dia menghempuk muka lelaki itu dengan penumbuknya dan menarik rambut lelaki itu kehadapan lalu menedang punggung lelaki itu.Lelaki itu menjunam jatuh ke lantai.

 

Aiza menumbuk muka gangster yang ingin memukulnya dengan besbol itu dan mengambil kayu besbol itu dan mencampakkannya gangster dibelakangnya membuatkan lelaki itu terjatuh.Dia segera menendang gangster yang berkey itu 135º darjah tepat pada muka kacak lelaki itu dengan hujung kasut sneekernya sebelum mengosok kasut itu di muka lelaki itu.Melihat semua ahli gangster hingusan tu jatuh membuatkan dia tersenyum sinis memandang Ketua gangster yang memegang Kila .

"Lepas..."kata Aiza dengan dinginnya dan mengisyaratkan lelaki itu melepaskan Ki La.Lelaki itu mengangguk laju dan melepaskan Ki La dengan mengigilnya.

Aiza berjalan dihadapan lelaki itu dan tersenyum.Senyuman yang mampu membuat ketua itu kencing pada waktu itu juga .Aiza menunding jarinya kedahi lelaki itu.

"aku..bagi kau...30 saat..untuk lari sebelum aku..potong kau..dan pastikan nama kau...akan jadi satu..satunya gangster yang tiada jantina..kat muka bumi ni..."

"Baik!!!Ms Lu!!"Lelaki itu berlari pecut meninggalkan mereka semua.Aiza cuma memandang bayangan lelaki itu hilang dan menghela keluhan.

"Oit...main berani kau nak potong dia punya tu,buddy..kau sendiri tak pernah tengok.." tepukan pelahan di bahunya membuatkan Aiza berpaling dan tersenyum sedikit.Keningnya mengangkat kepada satu-satunya rakan perempuan dan juga rakan yang sanggup berkawan dengannya di sekolah.

"Aish..mana kau tahu..kau sekodeng aku ehh Kila.."Aiza mengacau rakannya.Rakannya tergelak kecil.

"by the way, kenapa kau degil sangat lalu sini..kan aku dah kata...kawasan ni memang banyak gangster.."Aiza menjentik dahi kawannya membuatkan rakannya menyinga kesakitan.

"Ala...ala..jangan marah buddies...aku belanja kau bulgogi!!"Kata Ki la sambil membuat muka comelnya.Aiza tersenyum dan mengangguk.

"Bagus..tahu juga cara kau nak pujuk aku kan..." 

 

"Aiza, sebenarnya aku kan.. cemburu ngan kau!terernya kau bertarung!!"kata Ki La sambil menjerit ala-la fangirling dan mengambil helmet Aiza lalu menyerahkan balik kepada Aiza 

Aiza memandang Kila dengan pandangan redupnya dan tersenyum 

'sebenarnya aku lagi cemburu dengan kau Kila...'

'atleast kau ada kehidupan seorang remaja perempuan yang normal...manakala aku..."

"tak...dan takkan.."

Aiza mengalihkan pandangannya kearah bulan penuh yang menyinari lorong gelap itu sambil tersenyum pahit.

 

 

WU XIUMIN

 

Bulan penuh itu membuatkan Xiumin terus merenungnya dengan matanya yang bulat itu sebelum rakannya menepuk bahunya .

"oit..kau fikirkan sapa tu..Xiu??"Kata Kai sambil duduk diatas bumper keretanya.Xiumin hanya tersenyum.

"Takde apa-apa lah bro..."

"Just fikir macam mana nak kembangkan empayar  aku..cheh~"Xiumin ketawa geli hati.

"Kau ni Xiu..tak padannya gangster..your bright side are really bright...menyilau...sampai satu sekolah tak tahu kita ni gangster.."kata Baekhyun yang turut menyampuk perbualan itu.

 

"Ala~kau nak buat macam mana..aku adalah aku..I love be myself "Xiumin tersenyum lebar.

"Nasib baik kau jantan kalau tak..."Sehun menjilat bibirnya dan bermain mata ngan Xiumin.Xiumin menjentik kepala Sehun.

"oit!!Ingat sikit ..aku ni lelaki..and I am your leader.."Xiumin membuat muka seriousnya.

"aish..sakit.."

 

"Wei!!Aku jumpa gambar jatuh kat dapur tadi!!Comel siak perempuan ni!!"Jerit D.O sambil melambai-lambaikan gambar itu dan berlari kearah mereka.Xiumin meneguk air liur dan perlahan-lahan meraba poket seluar jeannya.

'omo...'

"Wei!!!tu gambar aku lah!!" Xiumin cuba merampas kembali gambar itu namun D.O sempat menayangkan gambar itu kat rakan-rakannya yang lain sebelum Xiumin mendapat gambar itu.

 

"kyeoptanya perempuan ni.."

"Mak ai..Xiumin..sapa perempuan ni.."

"Seriously rasa nak gigit-gigit jew perempuan ni"

"Yah!!Berani korang!!Sebelum sempat kau buat apa-apa kat dia..aku tembak korang sampai habis peluru!"Kata Xiumin dengan riak muka ingin makan orang.

"But..."

"Aku nampak tahun kat belakng gambar ini gambar 6 tahun lepas bukan?time kita 12 tahun.." kata D.O sambil mengangkat kening.

Xiumin mengeluh dan mengangguk.

"Itu Aiza..."

 

"What???!Chinccha???!!"

"Aiza..yang Icy Cool tu??!!Biar betul??"

"Xiu..kau silap orang ni~"

"Si comel ni si Aiza yang gangster tuh??Biar betul.."

 

"Dulu kami rapat ...sekarang kami kalau bersua ,dia seolah-olah tak mengenali aku dan hidup dalam dunianya sendiri kat sekolah.Dia berubah menjadi makin dingin dan dingin serta menutupi segala keistimewaan dan kecantikan yang ada padanya buat aku rasa..."Xiumin menghela nafas dan keluhan.

"Dia menipu diri dia sendiri..."

Xiumin memandang bulan kembali dan mengeluh panjang sebelum hanyut dalam lamunan dia sendiri.

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                   EsperanzaZawa || Ask.FM


 

Anyeong you !!!

Prologue for DSBHSA!!!

 

 Thanks sebab supporting Ai dan sedia untuk baca cerita Ai walaupun Ai jarang update ..

 

Keep comment and comment yet klau nak upvote pun..best gak XD

 

Saya memang love,love and love baca comment korang..

 

So memang Korang KENE comment XD (sesedap jew arah orang~)

 

Ia dpt Menaikkan semangat untuk Update dan menyuruh saya untuk buat yang terbaik untuk korang.

 

By the way,Thanks sebab sudi membaca XD

 

With love,

 

          Ai 

 

(EsperanzaZAwa)

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EsperanzaZawa
Chapter sebelum akhir chapter~thanks supporting Ai >

Comments

You must be logged in to comment
Mila_xiumin #1
Chapter 17: Daebakk. So sweet xiumin n aiza. >_<
sitinurmaisarah #2
Chapter 12: i cant wait they married
Park_Rafa88
#3
Chapter 25: Hai author-nim! Nice yah dapat baca lagi ff ni yang saya dah baca more than 3x! Goshh even actually saya tak minat Xiumin more to Baekhyun actually and Luhan ahahahaha but really happy to read it until the end! Aiza? Cutenya~ Saya suka for the firstime watak oc awak! Goshhh Sehun pun jadilah ahahahahaha~ Goodwork authornim! Hope to see you with your other ff!>< Jamganlah hiatus! Hope dapat jumpa Aiza lagi dengan member exo yg lain pula
memoria_99 #4
Chapter 25: chappie 24: yahoooo!!!!!
happy ending!!
>.<
memoria_99 #5
Chapter 24: chappie 23: andwae!!!!!!!!
memoria_99 #6
Chapter 22: chappie 21: hahaha....
xiumin is so naughty.......
memoria_99 #7
Chapter 20: chappie 18: T^T
memoria_99 #8
Chapter 19: chappie 17: huhuhuu.....
x tau la ape akan jadi pd aiza...........
kesian die....
memoria_99 #9
Chapter 16: chappie 15: hahaha.....
exo kyeopta!!!!
>////<