Chapter 9

Di Sebalik Bayangan Hitam Seorang Aiza

"Life"

########

 

Angin yang sayup-sayup menghembus mukanya membuatkan Aiza tersenyum seketika walaupun senyuman itu agak kabur untuk dilihat.Kakinya yang masih berhayun tidak menjejakkan dirinya ke tanah itu segera diangkat dan diletakkan diatas dahan.Dia menyandarkan diri didahan pokok besar , tempat dia berehatkan mindanya ketika waktu makan.Walaupun ketinggian dahan pokok itu dengan tanah agak besar jurangnya tetapi dia tetap rasa selamat.Selamat dari mangsa ‘binatang-binatang’ buas yang sentiasa mencari masalah dan pergaduhan dengannya.Matanya tertutup rapat sambil tangannya diletakkan diatas pahanya.
‘akhirnya tenang…’
‘tanpa sesiapa ganggu …’
‘sesiapa pun…’


Krok…


‘Ah…lapar..’ Aiza memegang perutnya.


‘Aish…apasal lapar pulak ni..ko ni mana pernah makan time recess..’

'semenjak aku mengandung ni...aish..menyusahkan..'
‘Pergi cafeteria..ramai orang la..aku malas nak beratur…’

'aku malas~'
‘sabar la Aiza..time balik nanti la makan…’


Aiza menepuk perutnya perlahan dan terus mengelamun dalam tidur ayamnya itu.


“Oit!!”
“Aiza!!” 


Kening Aiza berkerut sedikit.
‘Aish…sapa yang panggil aku ni…’ Aiza memisat matanya.
“Lu Aiza!!turun sekarang juga!” 
Aiza membulatkan matanya memandang bawah.Kelihatan Xiumin memandangnya dengan mata tajam seperti mahu makan dirinya.Renungan yang cukup mencuakkan dirinya menjadikan dia kaku memandang Xiumin.

"Lu Aiza!!Turun sekarang!!" Nada Xiumin meninggi membuatkan Aiza merasa tercabar dan tersenyum sinis menahan kemarahannya.Aiza kembali ke posisinya bersandarnya semula dan memejam mata.Xiumin mengetap bibirnya dan mengenggam tangannya.

'degil...'

“sayang..Baik kau turun sekarang sebelum aku yang naik dan angkat kau..” 

'time tu ..baru kau menyesal sebab tak turun dulu..'

Aiza tetap mendiamkan dirinya sambil mengutuk Xiumin didalam hatinya.

'dia fikir dia bagus sangat?'

' "Lu Aiza~turun sekarang~eleh..apa pun tak boleh ..." '

' aku tak mati lah duduk kat atas pokok ni...'

'overprotective sangat...'

 

"Oit...sedap ker mengutuk dalam hati?" Aiza rasa hembusan nafas panas di telingannya.Dia segera berpaling kearah sebelahnya dan menjerit .

"Macam mana kau boleh panjat secepat ni??"

Xiumin hanya tersenyum dengan kedua-dua tangannya memegang lengan Aiza bagi mengelakkan gadis yang dia cintai itu jatuh disebabkan posisi Aiza yang tidak stabil itu.Bagi Xiumin , setakat panjat pokok itu tiada halangan untuk dirinya untuk membawa tunangnya itu makan bersama.Betapa terkejutnya dia bila Ki La datang mencari dirinya dan mengatakan Aiza sengaja menghilang diri agar dia dapat mengelak dari dirinya .Penat dia berlari sekeliling sekolah untuk mencari Aiza sebelum beralih ke blok agak terpinggir time recess sekolah itu.

Xiumin menarik Aiza agar jatuh kedalam pelukannya dan turun dari pokok itu dengan berhati-hati.Rontaan Aiza yang degil itu dapat ditahan olehnya dengan senang.Setelah kakinya menjejak ke tanah, rangkulan Xiumin terus lepas.Aiza mendengus marah.

"Aiza..okey tak sepanjang aku bawa kau turun tadi??"

"Ada mana-mana luka??sakit??" Xiumin memeriksa badan Aiza dengan usapan yang cukup lembut untuk Xiumin sendiri melakukannya.Dia takut mencederakan Aiza yang baginya itu sangat fragile dan lembut.Aiza menolak tangan Xiumin dan mengeluh pelahan.

"Aku okey la..."

"Kenapa kau kena buat aku sampai macam tu sekali??Jangan risau ahh...pokok ni dah jadi tempat aku sejak dulu lagi..."

Xiumin tidak menjawab tetapi terus memberikan pelukan erat kepada Aiza sambil mengusap rambutnya.

"Sebab aku masih takut kalau ada benda-benda buruk berlaku dekat kau sayang...dekat anak aku ni juga..."

"Lain kali jangan buat benda bahaya kalau bukan dihadapan aku lagi.."

"Sebab kalau ada apa-apa berlaku...aku akan menyesal seumur hidup aku.."

 

Aiza terdiam dan menahan rasa debaran kencang di dadanya yang makin melonjat kuat itu.Dia segera melepaskan pelukan yang baginya itu sebuah pelukan 'maut' yang mampu meleburkan tembok yang dibina oleh dirinya.Aiza berdehem untuk melepaskan rasa gemuruh berdebar didalam dadanya sambil Xiumin memandang Aiza dengan pandangan penuh perasaan kasih sayang yang melepasi barrier ataupun penghadang Aiza.

"Er...so..kenapa kau cari aku??" Aiza menanyakan soalan kepada Xiumin.

Xiumin tersenyum nakal sambil mendekati Aiza sekali lagi.

"Jom makan!" 

"Tak nak la..." Aiza segera menolak ajakan Xiumin itu.

"Kenapa??"

"Sebab aku tak lapar.....dan.."

Krok..

Aiza segera memegang perutnya dan menunduk malu.

'kantoi..lapar..'

 

"Hah..tu apa tu??"Xiumin menanyakan Aiza balik sambil mengangkat kening.Tangan Xiumin mengusap perut Aiza pelahan.

"dah..cepat ikut aku..kesian anak aku kebuluran sebab kau..."

"Aku tak nak dia lahir nanti tak cukup zat sebab perangai kau yang tak seberapa ni.."

 

"macam perangai kau seberapa lah sangat..." gumam Aiza tetapi tidak didengari Xiumin kerana khusyuk menghadap anaknya itu.

Kemudian Xiumin menarik tangan Aiza dan berjalan ke cafeteria yang terletak di blok sebelah .Kedatangan mereka ditunggu-tunggu oleh sekumpulan EXO yang lain.

 

"Whatsup bro!!" Xiumin bertepuk tangan dengan ahli-ahli gangnya sebelum duduk.Dia menarik Aiza agar duduk disebelahnya.Aiza segera memandang kearah tempat lain apabila kesemua ahli-ahli EXO merenung dirinya bagai nak rak terutamanya disebelahnya lelaki yang mempunyai mata yang lagi besar dari XIumin itu.

"Hey Aiza..Park Chanyeol nama diberi ..Aku sepupu Ki La.." kata Chanyeol sambil tersenyum.Aiza mengangguk kepada lelaki yang mempunyai kaki yang agak panjang itu.

'Mesti dia paling tinggi diantara diorang' getus hati Aiza.

"Aku sehun.." kata lelaki yang memiliki wajah doll yang sungguh pokerface.Senyuman Sehun tu sangat 'sedikit' untuk dinikmati.Aiza tahu Sehun sedang senyum lebar untuk dirinya .Aiza membalas dengan senyuman sedikit itu.

"Aku Kai..."Kai menghulurkan tangan kepada Aiza dan tersenyum lebar ..tidak..lebih kepada senyuman nakal.Dari pemikiran Aiza yang memerhati dan mentasir lelaki itu..Kai seorang kasanova dan aura dia sangat mengujakan.Aiza senyum sinis dan menyambut senyuman dan tangan Kai itu dengan gengaman erat.

"Kasanova .." Aiza mengumam pelahan yang hanya didengari oleh Xiumin dan lelaki mata bulat disebelahnya membuatkan mereka tergelak besar.

Kai dan kumpulan EXO yang lain memandang mereka berdua dengan wajah blur.

"Kenapa korang ketawa??"

"takde..Charm si Kai tak terkena kat tunang aku ni.."Xiumin tersenyum lebar.Lebih kepada kelegaan.

"Aku suho...Selamat berkenalan Lu Aiza " Suho tersenyum manis untuk Aiza.

"Tak sangka boleh duduk semeja dengan the legend of cold blood Lu..Haahaha..By the way,kau tak cool sangat kalau orang kenal dari dekat?"

"Really??Betul ke?lama sangat ke kau kenal aku??" Aiza memandang wajah Suho dengan renungan dinginnya membuatkan Suho menelan air liur dan pucat.Wajah ketakutan Suho yang bagi Aiza kelakar itu membuatkan renungan dingin itu terbatal dan Aiza ketawa kecil.Ketawa yang tidak dibuat-buat dan kedengaran ikhlas membuat semua orang di meja itu terpegun.

"Woah...angel bro.." Suho mengumam.

"Xiumin..comelnya dia ketawa..."BaekHyun mengulas ketawa Aiza perlahan.

Aiza berhenti ketawa dan memandang wajah seorang demi seorang sebelum senyuman dia mati secara pelahan.

'pelik ker aku senyum..atau ketawa..'

'kenapa diorang pandang aku macam tu..'

"Eh..Aiza..Aku Baekhyun..Call me Baeky maybe~"Kata BaekHyun berseloroh menghilangkan kejanggalan didalam situasi mereka sekarang ni.Aiza mengangguk.

"Baeky.." Aiza tersenyum sedikit.

"Dan aku..Kyungsoo...Panggil aku D.O , AIza .." kata D.O sambil tersenyum gembira.Dia memegang tangan Aiza dan tersenyum lebar.

"kita boleh jadi kawan baik!!"

Aiza tersenyum melihat D.O.Baginya, D.O itu pure..Nampak seperti seorang yang sangat baik dan bersungguh-sungguh.Aiza jadi selesa bersama mamat mata besar disebelahnya itu.

"Woi...Milik aku..Milik aku..." Xiumin memeluk Aiza dari belakang dan tersenyum lebar.Aiza terkejut sedikit dan mula menundukkan muka apabila pelajar-pelajar di kafeteria mula memandangnya dengan wajah pelik.

"Aiza..Makan la..Aku dah beli awal-awal untuk kau sebab aku yakin anak aku ni satu spesis macam aku..Suka makan!"Xiumin menarik tray dan meletakkannya dihadapan Aiza.

"No wonder pipi kau chubby Xiumin~"Kata Sehun sambil menghirup air.

"Yah!!"

"Dah beli susu??"Tanya BeakHyun.

"Untuk apa??"

 

"Supaya baby korang ni dapat kalsium secukupnya untuk pembesaran tulang dan petumbuhan supaya..." Kata D.O sambil mengangkat kening kepada Kai.

"Dengan kata Lain..tak serendah appa dia ni hah..tinggi 173 jew..kami semua among 180..hahaaha"
 

 

"Woi!!korang ni!!"Xiumin bangun dan menyiku kepala Kai.

 

"Atleast aku hemsem , cute , popular dan kuat ..bukan macam korang ni hah!!!"

 

"Hemsem lah sangat~~~" Serentak anggota EXo yang lain meletakkan tangan diatas bahu dan memandang keatas.

"Yah!!!" Xiumin menjerit kegeraman.

 

Aiza tergelak kecil melihat telatah-telatah lelaki dihadapannya itu.Dia membuka pembalut chopstik dan memisahkan chopstik itu sebelum memulakan sesi penerokaannya itu.Senyuman lebar memenuhi bibirnya apabila suapan makanan itu memasuki rongga mulutnya dan kunyah pelahan.Terasa bahagia dan selesa walaupun itu kali pertama dia menjejakkan diri ke kafetria dan berkenalan dengan EXO yang baginya boleh tahan dan tidak seteruk mana itu.

 

Tidak jauh dari kawasan meja EXO itu , sekumpulan perempuan sedang merenung Aiza dengan dendam yang makin membara.Garfu ditangan seorang perempuan disitu tercucuk dalam ke ayam didalam pingan menembusi tulang ayam itu.Hati dia rasa panas walaupun sudah meminum air dari tadi.Dia rasakan kekalahan yang besar menembusi lubang Hatinya.Perasaan tamak yang berluasa di hatinya itu juga menyemarakkan lagi api yang terbakar didalam semak hatinya.

"Hyuna..bukan ker Xiumin boyfriend kau ker..kenapa kau tak attack Aiza..?dengan Xiumin ..pastu EXO pula tu..dasar perempuan es.."

kata seorang gadis yang disebelah Hyuna membuatkan Hyuna tersenyum jahat.

 

 

"Aku akan..aku akan pastikan dia merana.."

"Sampai satu saat dia lebih mengharapkan mati daripada hidup di muka bumi ni.."

 

 

 


 

 

 

 

 

 EsperanzaZawa || Ask.FM


 

Anyeong you !!!

Hye...sehat??

Happy Holiday reader!!!!!

Excited???! 

Ingat prinsip Ai...

Time cuti sekolah sehari ,sekali update.. <3 (I love that time >< )

New reader~Thanks for subscribe and comment ><

and you

Love you and thanks sebab comment or give respond for my chapter...

By the way..

 Thanks sebab supporting Ai dan sedia untuk baca cerita Ai walaupun Ai jarang update ..

lantaran hidup berasrama and this is my last year of sekolah menengah..

By the way,Thanks sebab sudi membaca 

With Love,

 

          Ai 

 

(EsperanzaZAwa)

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EsperanzaZawa
Chapter sebelum akhir chapter~thanks supporting Ai >

Comments

You must be logged in to comment
Mila_xiumin #1
Chapter 17: Daebakk. So sweet xiumin n aiza. >_<
sitinurmaisarah #2
Chapter 12: i cant wait they married
Park_Rafa88
#3
Chapter 25: Hai author-nim! Nice yah dapat baca lagi ff ni yang saya dah baca more than 3x! Goshh even actually saya tak minat Xiumin more to Baekhyun actually and Luhan ahahahaha but really happy to read it until the end! Aiza? Cutenya~ Saya suka for the firstime watak oc awak! Goshhh Sehun pun jadilah ahahahahaha~ Goodwork authornim! Hope to see you with your other ff!>< Jamganlah hiatus! Hope dapat jumpa Aiza lagi dengan member exo yg lain pula
memoria_99 #4
Chapter 25: chappie 24: yahoooo!!!!!
happy ending!!
>.<
memoria_99 #5
Chapter 24: chappie 23: andwae!!!!!!!!
memoria_99 #6
Chapter 22: chappie 21: hahaha....
xiumin is so naughty.......
memoria_99 #7
Chapter 20: chappie 18: T^T
memoria_99 #8
Chapter 19: chappie 17: huhuhuu.....
x tau la ape akan jadi pd aiza...........
kesian die....
memoria_99 #9
Chapter 16: chappie 15: hahaha.....
exo kyeopta!!!!
>////<