Chapter 14

Di Sebalik Bayangan Hitam Seorang Aiza

"Hyuna"

#######

 

Hyuna melangkah dengan lenggang lenggok yang penuh mempersonakan nafsu lelaki yang memandangnya.Dia rasa puas dan gembira.Hatinya tenang dan seronok.Telinganya akhirnya dapat aman dari bahang mendengar pelajar-pelajar memuji dan terus memuji kecantikan dan ke-angel-an Aiza.Semenjak akhir-akhir ini , Aiza berubah menjadi lebih keperempuanan dan perkara itu merisaukan diri Hyuna dan mampu mengugat kedudukannya sebagai queenka SM high School.Tetapi masalah itu sudah dapat diselesaikan mengunakan kepakarannya.Dan hasilnya?

 

"Hyuna!"

Hyuna menoleh kepada Xiumin yang melambaikan tangan kepada dirinya sambil tersenyum lebar.

 

"Oh my gosh~Hyuna!!Xiumin oppa panggil kau la!!"

"Bertuahnya kau!!Xiumin oppa mesti nak cakap dengan kau dan dating ngan kau!!"

Hyuna tersenyum lebar dan mengangguk mengiakan kata rakan-rakan segeng.

"Makeup aku okey kan??girls??" Hyuna menoleh kepada rakan-rakannya.Mereka mengangguk dan memberi thumb up kepada Hyuna.

Hyuna segera berjalan kepada Xiumin yang bersandar diloker Hyuna itu sambil membelek loker Hyuna dengan senyuman.

"Anyeong oppa!!" Hyuna membuat aego kepada Xiumin.Xiumin mengangguk sambil tersenyum.

"beg Hyuna mana??" Xiumin menanyakan kepada Hyuna lembut.

"Dekat kelas , oppa..waegure?"Hyuna membulatkan matanya agar kelihatan bersinar dihadapan kingka SM high school itu.Xiumin ketawa kecil.Tangan Xiumin membelai rambut Hyuna kemudian mengusap pipi Hyuna pelahan dengan renungan mata nakalnya itu.Xiumin tidak menjawab pertanyaan Hyuna.Dia membiarkan sahaja pertanyaan itu.Hyuna terasa seperti didalam khayalan dimanjakan oleh seorang putera raja.Dia rasa bahagia sehinggala...

"EXO!" Xiumin menjerit dan membuatkan lamunan Hyuna tersentap.Xiumin memberi senyuman sinis kepada Hyuna sebelum mencengkam dahu Hyuna dengan lebih keras.Hyuna menjerit kesakitan.

"O-oppa sakit!!sakit!Apa ni?!argh.." Kedua tangan Hyuna cuba melepaskan pegangan ketat Xiumin itu.Xiumin melepaskan pegangan tangannya dan tersenyum sinis.

"Sakit??Aku ingat binatang macam kau ni tak tahu erti sakit!!!"Xiumin menengking Hyuna membuatkan Hyuna tersentap.

"D.O , Sehun dan Suho..Kau dah panggil pelajar-pelajar lain??"Xiumin bercakap sambil merenung tajam wajah Hyuna.

"Dah Xiu...Kejap lagi diorang datang..separuh lagi kat 'ruangan menunggu' ..Mereka tak sabar dah tu.."Suho mengangguk sambil tersenyum sinis dan penuh makna tersirat.

"Bagus sebab aku nak diorang tengok apa akibat kalau buat aku marah!!!"Xiumin menengking Hyuna sambil menghentak loker Hyuna sekuat hatinya.Hyuna menjerit melihat lokernya yang rosak teruk itu.

"Eh!!!Apa masalah kau hah??!!Kenapa kau buat aku macam ni hah??!!!" Hyuna menolak tubuh Xiumin menjauhi lokernya.Xiumin tersenyum sinis.Pelajar-pelajar yang sampai disitu segera berlari melihat kejadian itu.

"Please la!!Kau yang buang beg Aiza ke kolam kan??!!Kau yang upah mamat-mamat bodoh tu supaya rosakkan motor Aiza dan bunuh Aiza kan??!!Alang menyeluk pekasam,kau nak bunuh anak aku sekali kan??!!Cakaplah bodoh!!!" Xiumin menjerit dihadapan muka Hyuna menyebabkan Hyuna menundukkan kepala malu.Pelajar-pelajar berbisik sesama sendiri.

"apa?Jadi kes Aiza tu Hyuna yang buat!"

"Hish teruknya lagi teruk dari gangster"

"Hyuna tu bodoh sangat lah..sampai macam tu sekali"

"Orang takde otak"

"Yelah asyik show muka dengan body jew..otak bila nak pakai."

"tak perikemanusian!"

 

Hyuna menunduk malu.Dia merasakan maruahnya jatuh menjunam menghempas lantai.Bibirnya diketap kuat kegeraman rahsianya terbongkar.

"Hei Hyuna..Aku tak nak bawa benda ni ke polis sebab Aku KESIAN kan kau..But Aku bawa benda ni ke pengetua!!Wonder pengetua cakap apa kat aku??" Xiumin menjerit sebelum tersenyum sinis .Hyuna mengangkat mukanya dengan raut muka tidak percaya dan ketakutan.

"Perkara ni akan dibawa kepada makbapak kau dan untuk aku pula.."Xiumin ketawa jahat bersama ahli EXO yang lain membuatkan pelajar-pelajar lain tertanya-tanya apakah hukuman itu.Sesungguhnya itu kali pertama mereka melihat Xiumin berkelakuan kasar dan mereka faham keadaan itu.Sesiapa yang tak marah kalau nyawa gadis dicintai dalam bahaya?mestilah marah.

 

"Kai!!Beg Hyuna dah sedia??"

"Sudah semestinya Xiu.."Kata Kai sambil memegang beg sekolah Hyuna.Dia sempat memberi flying kiss dan senyuman nakalnya kepada sekumpulan pelajar perempuan sehingga mereka menjerit ala-ala fangirl sebelum pergi kearah Xiumin.Xiumin mencengkam lengan Hyuna.

"Woi!!Apa yang kau nak buat dengan beg aku ni??!"Hyuna meronta-ronta ingin dilepaskan.

"Dah..jom ikut aku!!Korang semua boleh ikut kitaorang"Xiumin bercakap sambil mengerak kesesuatu tempat.Tempat yang menjadi sejarah untuk Diva seperti Hyuna.

 

 

************

"Korang dekat lah lagi~" Kata BaekHyun sambil mencangkung diatas batu besar sebelah kolam ikan kepada pelajar-pelajar lain yang malu-malu kepadanya.Mukanya kelihatan bersinar-sinar bersama Chanyeol yang sibuk melepaskan itik-itik di dalam sangkar ke dalam kolam ikan itu.Chanyeol tergelak bahagia.

"Wei..Baekhyun..Ini kali pertama aku pegang itik hidup-hidup"kata Chanyeol sambil tepuk tangan bangga dengan dirinya.Pelajar-pelajar lain juga menepuk tangan sambil memberi sokongan kepada Chanyeol.

 

"Tuan muda Chanyeol adalah deabak!!"

"Tahniah Chanyeol park Sumbenim!!"

"Hebat lah tuan!!"

 

BaekHyun hanya mengangkat tangannya ke bahu dan menaikkan matanya keatas.

"Okey lah tuan muda Chanyeol noble Park~Tuan tersangat hebat~Siap kene taik itik pun boleh tersengih bangga sekali"

"Hah!!Ye ker??!!"Chanyeol segera melihat seluruh tubuh badannya.

"Tak lah..aku tipu jew.."kata BaekHyun sambil tergelak.Chanyeol mencebik bibirnya.

"Alah..aku ingat real tadi...Seriously..Pengalaman pegang itik adalah kenangan tidak akan dilupakan seumur hidup ku sehingga akhir hayat ku.."Kata Chanyeol bersungguh-sungguh membuatkan pelajar-pelajar perempuan menbuat bunyi fangirling dan 'ah~~' di sekitar kolam ikan tu.

"Oi...berapa banyak sastera la kau ni..Segan aku dengar.."

"That make my Korean test dapat A plus jew setiap kali periksa!!"Chanyeol tersenyum.

 

"Lepaskan aku!!Lepaskan aku!!" 

 

Baekhyun terus bangun dan mendongak kearah sekumpulan pelajar yang menghampiri kolam itu.D.O berlari kearah diorang sambil membuat thumb up dan segera menghulurkan kedua tangannya kepada BaekHyun.BaekHyun menarik tangan D.O dan menaikkan tubuh D.O agar dapat berdiri bersama-sama BaekHyun di atas batu itu.

"Perhatian Guys!!" D.O menjerit sambil tersenyum.

"Ladies!!"Baekhyun menyambung,Mereka seolah-olah MC untuk sebuah majlis makan malam diatas batu itu.

"Selamat datang ke majlis yang kita tunggu selama ini!!"

"Seperti yang anda ketahui..Hyuna sudah membuat satu kesalahan yang bagi kami.." D.O menunggu BaekHyun menyambungnya sambil memberi lirikan mesra kepada Baekhyun.Chanyeol hanya mendiamkan diri di tepi kolam sambil bermain dengan itik-itik yang berenang seronok di tempat 'barunya' itu tanpa pedulikan orang lain.Dia berkhayal dengan itik-itik itu.

"Tsk..Tsk...cukup berat .."Baekhyun mengelengkan kepalanya sambil mengoyangkan jarinya.

 

"Hah!!tu mereka sampai"

Xiumin datang dengan muka seriusnya sambil mencengkam lengan Hyuna kemudian melepaskan lengan Hyuna.Hyuna mendegus kesakitan dan segera mengosok lengannya sebelum cuba mencapai begnya.Kai segera mengelak dari disentuh Hyuna dan melambung beg Hyuna kepada Suho sebelum Hyuna sempat berlari mengambil beg itu dari Suho.Suho melambung beg itu kepada Sehun.Mereka memperlakukan beg Hyuna seperti permainan bola keranjang yang mereka selalu main didalam gelangang.Sehun tersenyum.

"Sekarang turn aku pula..Boleh kan Xiumin?"Tanya Sehun sambil tersenyum kepada Xiumin.Xiumin mengangguk.

"Hyuna..Hyuna..dan Hyuna..kau kenalkan aku siapa..."Sehun bercakap dengan nada aisnya dan merenung wajah Hyuna dalam.

"S-sehun oppa.."Hyuna bercakap sambil menelan air liurnya.Pelajar-pelajar semua senyap dan terdiam.Bulu roma mereka menegak.

 

"Aku yang sahaja boleh buli budak-budak kat sini...dan kau melebih ..Hyuna..sangat melebih..kau overdose!"Sehun bercakap sambil tersenyum sinis.

 

"Let we see..Kau merasa balik apa yang Aiza rasa time kau campak barangan dia kat kolam ni.."Sehun terus bercakap sambil menuju ke tepi kolam.Dia dengan rakusnya membuka zip beg sekolah Hyuna.

"Sehun!!Jangan!!Jangan!!" Hyuna cuba untuk berjalan kearah Sehun tetapi dia tidak mampu.Sehun terkenal dengan kedinginan yang setaraf dengan Aiza dahulu malah lagi hebat ketika marah.Pelajar-pelajar lain hanya menonton EXO showtime itu dengan khusyuk dan takjubnya.

"Sehun oppa sangat menakutkan.."

"Tetapi dia sangat cool.."

"Aku rasa berdebar bila dia buat macam ni..rasa nak pengsan sebab kesejukan hatinya.."

"Aku nak berpaling dari pandang wajah Sehun oppa tetapi..arghh..Dia terlampau menarik untuk dihindarkan.."

"Aura icy dia itu mengoda"

 

"Well let we see..Kau ada apa dalam beg kau..oh lipstik??"Sehun menyelongkar beg sekolah Hyuna dan mengambil liptik itu lalu mencampakkan ke kolam ikan itu.

"Arghh~Buku~kau bawa buku tapi kau tak belajar pun~" Sehun mencampakkan buku-buku Hyuna kearah kolam.

"Makeup things~Seriously..kau kalau dah monster tu..tak perlu...makeup untuk cover benda tu.."Sehun bercakap sambil merenung wajah Hyuna dengan wajah pokerfacenya dan tangannya mencampak barangan makeup Hyuna ke dalam kolam.

 

"And..perkara tak penting..." Sehun terus mencampak barangan Hyuna sehinggalah kosong.

"Lastly , Beg sekolah kau~~"Sehun mencampak beg sekolah Hyuna ke tanah sebelum mengesek beg itu dengan kasutnya berkali-kali dan mencampakkan beg itu ke dalam kolam.

Hyuna menjerit panjang sebelum jatuh ketanah.

"Kenapa kau nak sedih?"Sehun berjalan kearah Hyuna.

"Bukan itu ker yang kau lakukan kat Aiza sewaktu kau buang beg sekolah di sini??Ada video lah untuk buktikan perangai busuk kau tu.."Sehun bercakap dengan nada menyindir sebelum mengosok tangannya dan membersihkan blazernya kemudian blah dari situ.

"Okeylah...tamat sudah showtime kami..Harap anda semua terhibur dan sedia bersama kami.." kata BaekHyun sambil mengenyit mata membuatkan gadis-gadis sekitarnya merah muka.

"Dan korang boleh pergi sekarang~~shuh..shuh.."D.O menghalau pelajar-pelajar itu masuk kedalam kelas.Pelajar-pelajar itu mengeluh dan terus bersurai dari kawasan kolam itik itu.

"Jadi Hyuna..Ini lah balasan kau dapat kalau kau bermain dengan gang EXO " Bisik Suho sambil tergelak jahat di telinga Hyuna sebelum pergi dari situ bersama Kai dan Chanyeol.

"Dan Hyuna..ingat..kau buat sekali lagi kat Aiza dan anak aku..Aku takkan teragak-agak nak bunuh kau dengan tangan aku sendiri..."Xiumin bercakap dengan nada mengugut sebelum pergi dari situ diiringi D.O dan BaekHyun yang tersenyum lebar seolah-olah menyindir Hyuna.

Hyuna tetap di situ tunduk sambil tangannya mengengam lututnya.

 

 

 

 

 



 

 

 

"Jadi apa yang berlaku di sekolah??"

 

 

Aiza menanya kepada gang EXO dihadapannya itu. Tangan Aiza menyuap strawberry buah tangan kumpulan gangster itu untuk dirinya kedalam mulut sambil tersenyum akibat kemasaman buah itu.Xiumin sedang duduk disebelahnya memandang wajah Aiza dengan kasih sayang sebelum memandang wajah anggota gangnya yang lain.Mereka memandang antara satu sama lain dengan senyuman yang sukar dibaca sebelum serentak menjawab...

 

"Tak ada apa apa" 

 

 

 

 

 

 EsperanzaZawa || Ask.FM


 

Anyeong you !!!

.Hahahaha kelakar!!!

Diorang memang 'adoreable' kan?? XD

Macam mana ..EXO dah tolong balaskan dendam korang kat Hyuna..

Korang suka tak??! :)

 

 

By the way

Best baca comment korang..Semua risaukan Aiza..mengalahkan Aiza tu kawan baik korang or closer than that..Your comment is so pure..buat Ai jadi tersenyum seorang-seorang hadap laptop ni..hahaha..

 

But..

Ingat prinsip Ai...

Time cuti sekolah sehari , DUA kali update..

(Ai buat ni sebab semangat baca komen-komen korang dan atas permintaan pengomen tegar Ai agar Ai buat macam tu.. <3)

and you

 saranghae and thanks sebab comment or give respond for my chapter...

By the way..

 Thanks sebab supporting Ai dan sedia untuk baca cerita Ai walaupun Ai jarang update ..

lantaran hidup berasrama and this is my last year of sekolah menengah..

By the way,Thanks sebab sudi membaca 

With Love,

 

          Ai 

 

(EsperanzaZAwa)

 

 

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EsperanzaZawa
Chapter sebelum akhir chapter~thanks supporting Ai >

Comments

You must be logged in to comment
Mila_xiumin #1
Chapter 17: Daebakk. So sweet xiumin n aiza. >_<
sitinurmaisarah #2
Chapter 12: i cant wait they married
Park_Rafa88
#3
Chapter 25: Hai author-nim! Nice yah dapat baca lagi ff ni yang saya dah baca more than 3x! Goshh even actually saya tak minat Xiumin more to Baekhyun actually and Luhan ahahahaha but really happy to read it until the end! Aiza? Cutenya~ Saya suka for the firstime watak oc awak! Goshhh Sehun pun jadilah ahahahahaha~ Goodwork authornim! Hope to see you with your other ff!>< Jamganlah hiatus! Hope dapat jumpa Aiza lagi dengan member exo yg lain pula
memoria_99 #4
Chapter 25: chappie 24: yahoooo!!!!!
happy ending!!
>.<
memoria_99 #5
Chapter 24: chappie 23: andwae!!!!!!!!
memoria_99 #6
Chapter 22: chappie 21: hahaha....
xiumin is so naughty.......
memoria_99 #7
Chapter 20: chappie 18: T^T
memoria_99 #8
Chapter 19: chappie 17: huhuhuu.....
x tau la ape akan jadi pd aiza...........
kesian die....
memoria_99 #9
Chapter 16: chappie 15: hahaha.....
exo kyeopta!!!!
>////<