Chapter 15

Di Sebalik Bayangan Hitam Seorang Aiza

" Marriage "

###########

 

"Appa.." 

"Y-yes sayang?"

"Adakah appa nervous?" 

Kenapa pula appa nervous??"Tanya Luhan sambil memandang anaknya disebelah dirinya.

"Sebab Aiza nervous jugak.."Aiza cuba senyum tetapi bibirnya tergetar.Luhan ketawa.

"Aiza..."

"Hurm appa.."

"Appa tak sangka hari ni akan sampai juga..My little Aiza akan berkahwin.."Luhan berkata sambil mengusap pipi Aiza.

"Appa..Biahnae sebab sakitkan hati appa..buat appa susah..Aiza maybe ikutkan perasaan..Hati appa mesti sakitkan bila dengar Aiza cakap macam-macam.."Aiza menunduk sambil mengesat air matanya.Semenjak dia mengandung,dia mula faham betapa sakitnya hati seorang ibu atau ayah jika anaknya buat perkara sebegitu.Luhan mengelengkan kepalanya perlahan sambil mengesat air mata Aiza.

"Shuh~Mana ada pengantin perempuan menangis time perkahwinan..Kamu ni Aiza..macam omma time menangis..selalu buat hati appa sedih lah sayang .."Air mata Aiza dikesat mengunakan sapu tangan luhan sebelum Luhan memasukkan sapu tangan ke dalam poket blazernya.Aiza tersenyum melihat tabiat appanya.Jadi tabiat dirinya yang sentiasa berada sebati didalam hidupnya itu datang dari perangai bapanya , Lu Han.

"Aiza sayang appa"Aiza bercakap sambil tersenyum dan gelak untuk menghilangkan rasa ingin menangisnya.Luhan mengangguk sambil tergelak juga.Dia merasakan perasaan berat hati untuk melepaskan anaknya  tetapi Luhan mengingatkan dirinya bahawa itu adalah sebuah kehidupan.Yang dia pasti akan melepaskan anaknya pada suatu hari nanti kepada lelaki yang bertanggujawab dan mencintai anaknya lebih dari dirinya sendiri dan Luhan nampak perkara itu didalam diri Wu Xiumin.

"Appa sayang Aiza jugak..You are my precious.....bersama omma kamu dan your twin Tao..Korang semua penting buat appa no matter what.."Lu Han bercakap sambil menghela nafas.Sejurus habis Luhan bercakap,kedengaran irama lagu bermain dari organ dari arah dalam dewan dan pintu dewan terbuka perlahan.Aiza meletakkan tangannya didalam pegangan appanya dan mereka berjalan pelahan.

 

Semua orang memandang kearahnya dan tersenyum memuji kecantikannya.Aiza menundukkan muka kerana malu namun segera diangkatkan mukanya.Ini majlis perkahwinannya.Dia harus gembira dan bangga dengan dirinya.Aiza mengalihkan pandangan kepada Xiumin yang menunggu dirinya dihujung jalan.Xiumin kelihatan gembira memandang kearahnya dengan pandang yang penuh..Aiza tahu..Penuh kasih sayang..Mata bersinar dan cantik milik Xiumin merenungnya dengan penuh kasih sayang.

"Wu Xiumin, Appa serahkan my precious kepada kau untuk dijaga dan disayangi.Jangan sakitkan hati dia kalau tidak~Siap" Lu Han mengugut Xiumin dalam bisikan kemudian ketawa bersama Xiumin.Xiumin mengangguk dan mencapai tangan Aiza yang sedikit mengigil akibat gementar itu.Xiumin memandang wajah Aiza sedalam yang mungkin sebelum melangkah kehadapan bersama Aiza.

'Jangan risau..oppa akan precious Aiza dan cintai Aiza sepenuh hati kerana you are my another half..My beautiful another half..'

 

 

 

*********************

 

Aiza duduk diatas mangkuk tandas sambil berfikir.Dia sekarang ni berada di situasi yang mendebarkan yang paling ditakuti pengantin perempuan dan yang paling pasti..mencuakkan dirinya.Dia tidak mampu berfikir apa-apa pun kecuali usikan ajumma-ajumma mengenai malam pertama kepada dirinya sewaktu selepas habis majlis pagi tadi.Jantungnya berdebar kuat.

'A-aku..aku rasa macam nak lari rumah..'

Aiza menoleh perlahan kearah pintu bilik mandi dan mengeluh pelahan.

 

"Aiza??Kenapa lama kat dalam bilik mandi ni??Okey tak??"Kedengaran suara Xiumin kerisauan menerjah gegendang telinganya.Xiumin mula risau bila dia tidak mendengar sebarang pergerakkan didalam bilik air itu.Dia perlahan menekup telingannya di pintu bilik air tetapi hanya mendengar keluhan.

"A-aku okey la...kejap.."Aiza bangun dari permukaan penutup mangkuk tandas itu dan perlahan-lahan berjalan keluar bilik.Udara sejuk penghawa dingin menerjah tubuhnya sebaik sahaja dia keluar.Xiumin tersenyum dan memimpin tangan Aiza kearah katil milik mereka.Aiza didudukkan perlahan di sisi katil itu.Aiza mengigil sedikit dan wajahnya sedikit tertekan dengan pelbagai cerita malam pertama yang dia dengari.Xiumin duduk perlahan di tepinya dan merenung wajahnya seolah-olah dirinya sebuah potret lukisan Monalisa yang dilukis oleh Leonardo Da Vinci.

"Hei...kenapa muka ketat ni..Apa yang tensionkan otak?kan tension tu tak baik untuk xiumin junior.."Xiumin bercakap lembut sambil mengelus perut Aiza membuatkan bahu Aiza yang agak tegang itu mengendur.Aiza tersenyum sambil tergelak kecil.

"Yelah!Aku dan diakan dah ada Xiumin junior ..buat apa nak takut lagi.."Aiza menguman dan ketawa kecil.

"Apa Aiza cakap tadi??"Xiumin minta sebuah kepastian kerana dia tidak dengar lantaran terlampau leka bersama anaknya.

"Neh..Xiumin..Aku..."Percakapan Aiza terbantut disebabkan jari telunjuk Xiumin menutup bibir Aiza.Aiza berdebar.

'Aish...apa dia nak buat dengan aku ni..'Aiza meneguk air liurnya.

"Aiza..Kenapa kau tak panggil aku oppa ?"Xiumin bertanya sambil merenung mata Aiza.Aiza tersentap dan menoleh tempat lain kerana malu.

"Maksud oppa..Kita dah berkahwin dan Oppa suami Aiza..and I am few years older than you,my sweetheart..So..panggil oppa oppa,sayang.."Xiumin berbisik di telinga Aiza membuatkan dia makin memerah mukanya.

"O-oppa..oppa xiumin.."Aiza perlahan-lahan membalas renungan Xiumin sambil berkata-kata.Xiumin tersenyum dan mengucup bibir mungkil milik isterinya sebelum melepaskan bibir itu dengan sebuah senyuman.Mata tertutup Aiza dicium dengan penuh kasih sayang memaksa Aiza untuk membukakan matanya.

"Saranghae Wu Aiza..Saranghae.."Xiumin menyebut dengan penuh kelembutan dan keikhlasan.

"Oppa..sarang.."Aiza tidak dapat meneruskan perkataan keramat itu kerana menguap.Dia merasa mengantuk sangat-sangat.Air matanya mula berair membuatkan dia mengosokkan kedua belah matanya dengan tangan.Xiumin ketawa.

"Aigo sayang..Kyeopta.."Xiumin mencium pipi Aiza.

"Anak appa nak tidur ke??" Xiumin bercakap sambil mengusap perut Aiza yang masih kecil tetapi menonjol itu.Xiumin menutup lampu bilik sebelum menarik Aiza perlahan-lahan diatas katil dan menyelimutkan diri mereka berdua.Xiumin memeluk Aiza dari arah belakang sambil tangannya terus mengusap perut Aiza.Anak mereka berdua.

Aiza pada mulanya tidak selesa dengan pelukan Xiumin tetapi jauh disudut hatinya,dia selesa dengan skinship yang ditunjukkan Xiumin.Aiza mula menutupkan matanya yang memang mengantuk itu selepas mendengar lulababy yang dinyanyikan Xiumin dan melayari alam mimpi bersama pelukan hangat Xiumin.

Setelah berapa lama..Xiumin berhenti menyanyi dan terdiam sebentar.

"Xiumin junior..Omma Xiumin junior dah tidur ke?"

"Takpelah..Dia penat tu sebab majlis pagi tadi.."

"Appa rasa bahagia sangat-sangat..sebab sekarang ni didalam pelukan appa ada isteri yang appa cintai dan ada kamu..My little Xiumin junior.."

"Membesar dengan kuat dan be a fighter tau??like your omma.."

"Xiumin junior..Appa betul-betul cintakan omma kamu..betul-betul cinta..."

Xiumin mengetatkan pelukan diri mereka sebelum bersama-sama Aiza melayari mimpi indah.

 

 

 

 EsperanzaZawa || Ask.FM


 

Anyeong you !!!

 

Xiumin betul-betul cintakan Aiza dan treasure the most Xiumin junior..

But apa yang akan berlaku jika dia terpaksa kehilangan insan-insan ni..huhuuhuhu

(Kedengaran pisau tajam diasah cermat sambil gelak ketawa jahat)

And selepas ni ada kemunculan 2 watak baru...Salah satu watak tu ..korang kenal sangat dia ni..kenal gila..sapa yang tak kenal dia tu gila la...dan satu watak lagi adalah watak yang menghilang sudah lama dan kembali pulang semula.

 

 

Attention you!!

Please tengok iklan selepas ni..Anda mungkin berminat.. =)

 

By the way

Best baca comment korang..Semua risaukan Aiza..mengalahkan Aiza tu kawan baik korang or closer than that..Your comment is so pure..buat Ai jadi tersenyum seorang-seorang hadap laptop ni..hahaha..

 

But..

Ingat prinsip Ai...

Time cuti sekolah sehari , DUA kali update..

(Ai buat ni sebab semangat baca komen-komen korang dan atas permintaan pengomen tegar Ai agar Ai buat macam tu.. <3)

and you saranghae and thanks sebab comment or give respond for my chapter...

By the way..

 Thanks sebab supporting Ai dan sedia untuk baca cerita Ai walaupun Ai jarang update ..

lantaran hidup berasrama and this is my last year of sekolah menengah..

By the way,Thanks sebab sudi membaca 

With Love,

 

          Ai 

 

(EsperanzaZAwa)

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EsperanzaZawa
Chapter sebelum akhir chapter~thanks supporting Ai >

Comments

You must be logged in to comment
Mila_xiumin #1
Chapter 17: Daebakk. So sweet xiumin n aiza. >_<
sitinurmaisarah #2
Chapter 12: i cant wait they married
Park_Rafa88
#3
Chapter 25: Hai author-nim! Nice yah dapat baca lagi ff ni yang saya dah baca more than 3x! Goshh even actually saya tak minat Xiumin more to Baekhyun actually and Luhan ahahahaha but really happy to read it until the end! Aiza? Cutenya~ Saya suka for the firstime watak oc awak! Goshhh Sehun pun jadilah ahahahahaha~ Goodwork authornim! Hope to see you with your other ff!>< Jamganlah hiatus! Hope dapat jumpa Aiza lagi dengan member exo yg lain pula
memoria_99 #4
Chapter 25: chappie 24: yahoooo!!!!!
happy ending!!
>.<
memoria_99 #5
Chapter 24: chappie 23: andwae!!!!!!!!
memoria_99 #6
Chapter 22: chappie 21: hahaha....
xiumin is so naughty.......
memoria_99 #7
Chapter 20: chappie 18: T^T
memoria_99 #8
Chapter 19: chappie 17: huhuhuu.....
x tau la ape akan jadi pd aiza...........
kesian die....
memoria_99 #9
Chapter 16: chappie 15: hahaha.....
exo kyeopta!!!!
>////<