Chapter 12

Di Sebalik Bayangan Hitam Seorang Aiza

 "Fight"

#######

Aiza berjalan menuju kearah motornya melalui koridor pelajar.Ada sesetengah pelajar perempuan yang tersenyum memandangnya dan cuba menegur dirinya membuatkan dia tersenyum.Dia mula rasakan kehidupan di sekolah menengah ni tidaklah seteruk yang disangkakan walaupun ada yang sangat tidak menyukai dirinya...

Aiza mengeluh perlahan sambil mengusap perutnya yang masih tidak menonjol itu untuk menenangkan hatinya yang masih sedih tentang kejadian dua hari lepas.Selepas kejadian itu berlaku,Xiumin membawa dirinya pulang ke rumah agam Wu dan menyuruh dirinya membersihkan diri .Kedua ibubapa Xiumin sangat risau tentang keadaan Aiza dan tentunya Xiumin junior sekali.Pelbagai soalan yang ditanya oleh mereka tidak dapat Aiza jawab namun soalan terakhir oleh auntie hyungie dapat dijawab walaupun hanya didalam hati iaitu ada suspek tak kejadian ini?

 

'Hyuna..'

'kenapa mesti aku yang menjadi sasaran dia?'

Aiza mengetapkan bibirnya kegeraman .Langkahnya semakin laju itu mula pelahan apabila dia menghampiri motosikal kesayangannya.

"oi!!!Apa yang korang buat ni???!!" Aiza menjerit kepada sekumpulan lelaki  seramai 4 orang yang sedang menjahanamkan motosikal kesayangannya itu.Setiap bahagian motor itu terpisah dari satu bahagian ke satu bahagian dan cat permukaan luar motosikal itu habis dicatkan dengan perkataan warna merah seperti pergi mati dan pelacur murah.

Aiza mengetap giginya kegeraman.Dia segera berlari kearah lelaki yang masih tergamam memandang kearahnya dan menendang lelaki itu sebelum menumbuknya sekuat-kuat hati.Hatinya sedang panas mendidih 100 celcius.

"Apa lagi fight ahh!!!" jerit lelaki bertopeng itu kearah rakan-rakannya yang turut bertopeng itu.Aiza menstabilkan posisinya sebelum memberikan penumbuk  kepada lelaki yang meluru kearahnya sebelum menjatuhkan lelaki itu.Kemudian Aiza berjalan pantas kearah seorang lelaki yang cuba menyerangnya dengan kayu.

Tangan Aiza pantas mencapai kayu yang baru cuba dihayunkan kepadanya dan berpusing sambil menarik kayu itu dari pegangan lelaki itu dan menghentuk kepala lelaki itu.Lelaki itu jatuh dengan kepalanya darah mengalir.

Aiza ingin meneruskan sesi pergaduhan tertinggal itu terhadap lelaki yang masih terus berdiri memegang pisau tetapi kepalanya terasa berpinar.Walaupun tidak ketara,namun Aiza dapat merasakan tangannya mengigil .Dia mula merasa perutnya sakit.Peluh mula menitik membasahi muka Aiza.Dia sedaya upaya cuba kekal berdiri untuk tidak menunjukkan bahawa dia lemah tetapi kesakitan yang mencengkam membuatkan dia mula takut.Takut samaada dia akan tidak sedarkan diri lagi berapa minit nanti ataupun tidak sedarkan diri selamanya akibat ditikam oleh lelaki bertopeng itu.

'Xiumin junior..jangan buat omma macam ni sayang..'

'Xiumin..mana kau..'

'Xiumin...'

 

 

*************

 

 

 

 

"Jadi?"

 

"Tu la..Aku nak cari sesiapa yang buat macam tu kat Aiza" Xiumin merenung wajah rakan segangnya itu sebelum menghirup air di dalam gelasnya.Keadaan Cafeterie yang agak tidak mampat kerana pelajar-pelajar sudah pulang ke rumah.

"Kejam nya..Aku selama jadi pembuli ni..tak pernah aku buli seteruk macam tu..suruh orang buat kerja rumah aku jew..."kata Sehun dengan muka pokerfacenya.

"Baiklah..Aku boleh tanya pelajar sekolah ni..ada diorang tahu pasal kes tu.."kata Suho sambil tersenyum.Dia memang pakar bab-bab mengorek rahsia ni.

"Aku boleh check CCTV kat blok belakang .."kata Baekhyun yang terkenal dengan sikap pengodamnya yang begitu canggih itu.

"Well aku boleh tengok..."

"Xiumin Sumbenim!!!Xiumin Sumbenim!!!"Kedengaran suara orang menjerit menbuatkan Xiumin tersentak dan segera berpaling kearah suara tersebut.

"Aiza!!Dia..Dia.."Ki La termegah-megah dihadapan Xiumin sambil mengesat air matanya.

"Hye?Kenapa dengan Aiza???"tanya Xiumin dengan risau.Xiumin segera bangun dan berjalan pantas kearah Ki La.

"Dia tengah fight dengan sekumpulan lelaki dekat parking lot.Lelaki-lelaki tu buat hal dan...." Sambungan ayat Ki La sudah tidak didengari Xiumin kerana dia terus pecut berlari merentasi kloridor menuju kearah parking lot.Hatinya berdetak kencang dan tidak berhenti berdoa agar Aiza dan anaknya dalam keadaan selamat.Dia terus berlari sehingga ke parking lot.Kelihatan Aiza sedang terduduk menahan sakit sambil memegang perutnya dan seorang lelaki sedang meluru kearah Aiza dengan pisau ditangannya.

Xiumin segera berlari dan menolak pisau ditangan lelaki itu sambil menyiku perut lelaki itu menyebabkan lelaki itu senak.Xiumin mengambil pisau itu dan mencampakkan ia ketepi sebelum menjeling tajam serta dalam wajah lelaki itu.

"Kau..kau tahu tak apa yang kau buat ni?" 

Xiumin terus menumbuk wajah lelaki itu dan berpusing sambil menendang kepala lelaki itu.Lelaki itu terjatuh ke jalan tar dan terbaring.Xiumin terus menumbuk wajah lelaki itu sepuas hatinya sehingga darah tersembur dari mulut lelaki itu.Xiumin membuka topeng wajah lelaki itu.

"Siapa kau??Siapa hantar kau??!!CAkap!!" Xiumin mencengkam kolar leher baju lelaki itu dan mengugut untuk menumbuknya lagi.

"Argh..jangan..orang..orang tu..Kim Hyun Ah.."Lelaki itu tergagap-gagap menyebut nama perempuan yang menelefonnya dan memberi duit kepadanya itu.Xiumin mendengus kasar sebelum melepaskan kolar baju lelaki itu.

"X-xiumin..Xiumin.."

Xiumin tersentap mendengar erangan suara Aiza dan segera bangun .

"Aiza!!" Xiumin berlari kearah Aiza.Aiza hanya mengeran kecil sambil mengengam tangan Xiumin.

"Sayang okey tak ni??Sayang??!" Xiumin memeriksa sekitar tubuh badan Aiza dengan risaunya sebelum terpandang bekas suntikan jarum dilengan Aiza.

"!!" Xiumin terpandang picagari yang dipegang oleh salah seorang lelaki yang terbaring diatas tanah itu.

Aiza mula merasakan dunianya makin kabur dan badannya mula kebas.

"Aiza!!Jangan tutup mata tu!!Listen to me!!You will be fine!! trust me!!"

 

Aiza hanya mengangguk walaupun dia tahu matanya sekarang mula tertutup walaupun sekuat mana hati dan otaknya cuba menahan.Jeritan Xiumin menyapa halwa telinganya sebelum pandangan hitam memenuhi matanya.

'Adakah aku akan pergi ?'

 

 

 

 

 

 

 

 

 EsperanzaZawa || Ask.FM


 

Anyeong you !!!

Woh..apa tadi tuh???!

Ai tak percaya Ai yang menulisnya hahahaha..

Kejahatan mula bermain dengan cinta..

But sedih lah..

Omo Xiumin Junior..Adakah dia akan okey??

Aiza pula???

Oh!!I mean like tidak!!

hahahahhahaha

 

Best baca comment korang..Semua risaukan Aiza..mengalahkan Aiza tu kawan baik korang or closer than that..Your comment is so pure..buat Ai jadi tersenyum seorang-seorang hadap laptop ni..hahaha..

 

But..

Ingat prinsip Ai...

Time cuti sekolah sehari , sekali update.. <3 (I love that time >< )

But...

Bila difikirkan..macam nak langgar jew prinsip tu ..tukar baru..

Time cuti sekolah sehari , DUA kali update..

(Ai buat ni sebab semangat baca komen-komen korang dan atas permintaan pengomen tegar Ai agar Ai buat macam tu.. <3)

and you

 Love you and thanks sebab comment or give respond for my chapter...

By the way..

 Thanks sebab supporting Ai dan sedia untuk baca cerita Ai walaupun Ai jarang update ..

lantaran hidup berasrama and this is my last year of sekolah menengah..

By the way,Thanks sebab sudi membaca 

With Love,

 

          Ai 

 

(EsperanzaZAwa)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EsperanzaZawa
Chapter sebelum akhir chapter~thanks supporting Ai >

Comments

You must be logged in to comment
Mila_xiumin #1
Chapter 17: Daebakk. So sweet xiumin n aiza. >_<
sitinurmaisarah #2
Chapter 12: i cant wait they married
Park_Rafa88
#3
Chapter 25: Hai author-nim! Nice yah dapat baca lagi ff ni yang saya dah baca more than 3x! Goshh even actually saya tak minat Xiumin more to Baekhyun actually and Luhan ahahahaha but really happy to read it until the end! Aiza? Cutenya~ Saya suka for the firstime watak oc awak! Goshhh Sehun pun jadilah ahahahahaha~ Goodwork authornim! Hope to see you with your other ff!>< Jamganlah hiatus! Hope dapat jumpa Aiza lagi dengan member exo yg lain pula
memoria_99 #4
Chapter 25: chappie 24: yahoooo!!!!!
happy ending!!
>.<
memoria_99 #5
Chapter 24: chappie 23: andwae!!!!!!!!
memoria_99 #6
Chapter 22: chappie 21: hahaha....
xiumin is so naughty.......
memoria_99 #7
Chapter 20: chappie 18: T^T
memoria_99 #8
Chapter 19: chappie 17: huhuhuu.....
x tau la ape akan jadi pd aiza...........
kesian die....
memoria_99 #9
Chapter 16: chappie 15: hahaha.....
exo kyeopta!!!!
>////<