Chapter 6

Di Sebalik Bayangan Hitam Seorang Aiza

" My pain..Will it cure??"

###################

 

 

Aiza memandang siling dan menghembuskan nafas perlahan.Sebelah tangannya yang memegang buku history diangkat menutupi mukanya.Hatinya terasa malas untuk keluar merayau malam ni macam selalu dia buat untuk menenangkan dirinya.Badannya terasa letih dengan segala yang berlaku pada hari itu namun matanya seakan-akan tidak mampu untuk tutup dan membawa dia jauh dari kenyataan yang cukup membimbangkan dia sekarang ni.Dia menarik buku dari mukanya dan lalu memandang jam dinding yang setia berdetik demi detik dari tadi.

 

'9:45 malam....'

 

Aiza mengusap perutnya dan kemudian mengeluh kembali.Satu kenyataaan hinggap di kepalanya cukup membuat dia mengambil 2 biji penadol untuk menghilangkan sakit kepala yang melanda otaknya itu.Dia mengandung.Dan anak itu anak lelaki bajet baik,baik innocent dan bagus di sekolahnya!

'Wu Xiumin!!!'

Hatinya kembali terbakar menyebut nama lelaki itu.Dia mengambil buka disebelahnya dan mencampakkan ke dinding sebelum menekup mulutnya sambil menjerit di bantal.

"Tak guna!!!Xiumin tak guna!!!"

"Dia pun gangster gak !Kenapa dia tak kena macam aku!!Kenapa orang tak nampak dia!!Now,dia susahkan aku dengan anak dalam perut aku ni!!Warghh!!!"

"Ini semua Tak adil!!!!"

Selepas dia menjerit sepuas hatinya ,dia menterbalikkan badannya dan menghamparkan dirinya diatas tilam sekali lagi.

 

Aiza mengeluh kerimasan.Hatinya berdetak kencang seperti ada sesuatu yang bakal berlaku.Dia mengelengkan kepala perlahan-lahan dan tersenyum sedikit untuk menenangkan hatinya.

'Ah...tak de apa..la..' 

TOK!!!TOK!!!!

 

Pintu biliknya dibuka perlahan-lahan dan Aiza memandang bayangan yang menjenguk kepala dari sebalik pintu itu.

 

"Aiza..." Hana memandang Aiza dengan pandangan yang sukar dibaca dan raut wajah yang sedih.

"Turun bawah..Appa nak jumpa.."

 

Aiza mengangguk pelahan dan turun dari katil.Selalunya dia akan mengelengkan kepala dan memberontak namun dia merasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan perwatakkan ommanya itu.Dia berjalan seiring dengan Hana yang hanya mendiamkan diri sepanjang perjalanan itu.Aiza ingin membuka mulutnya untuk menegur Hana namun dia segera menutupnya kerana ego dihatinya yang menahan.

Sesampainya dia diruang tamu , kelihatan 3 orang lelaki bersama appanya.Aiza tersentak sedikit melihat Xiumin turut berada disitu dan sedang merenungnya dalam .kelihatan diwajah Xiumin plaster menutupi hujung bibirnya.Aiza terus berjalan dan duduk di sebelah appanya .

 

Dia memandang wajah dua orang lelaki disebelah Xiumin yang sedang sibuk memandang wajahnya kemudian menunduk kembali kerana dia tidak tahan dipandang sebegitu dalam.

"Aiza..."

Aiza memandang wajah appanya.Luhan meraut rambutnya kemudian memandang wajah anaknya yang dahulunya menjadi penawar kekusutan yang melanda otaknya.Aiza kekal memandang appanya.

 

"Aiza , are you pregnant?"

Aiza memandang kehadapan kembali merenung wajah Xiumin yang bertentangan dengn dirinya itu dan menghela nafas panjang .Angin kemarahannya meningkat sedikit demi sedikit.

Aiza mengangguk perlahan.Membuatkan keadaan ruang tamu menjadi bising sedikit dengan keluhan luhan dan air mata Hana yang menahan sedunya disamping Luhan.Aiza menunduk malu dan kegeraman.Bibirnya ditetap kuat dan tangannya digengam untuk mencari sumber kekuatan dalam dirinya supaya dapat bertahan didalam situasi yang baginya menyempitkan jiwa itu.

"Lu Aiza..Aiza kena kawin dengan Xiumin hujung bulan ini semasa summer holiday ini.."

"Wae???Tak mungkin!!!Aiza tak nak kawin dengan lelaki tak guna ini dan Aiza tak nak pun anak ni!!!Kenapa pula Aiza kena kawin?!!!"

"Sebab Aiza tu mengandung and you must settle your problem!!!!"

"Whose care???!!Aiza tak nak pun anak ni!!!Just gugur jew lah!!!"

"Yah Aiza!!!!!!!" 

Luhan segera bangun menghadap Aiza dan Aiza juga berdiri merenung mata bapanya.Tangan Luhan sedia untuk menghayunkan tamparannya sebelum XIumin menahan tamparan itu dari mengenai wajah Aiza.

"Uncle Luhan....kita settle cara baik..tak baik berkasar.." Kata Xiumin perlahan ditengah pertelingkahan anak beranak itu.Luhan dan Aiza saling merenung mata mereka dengan pandangan tajam lagi dingin.Pandangan tajam Aiza yang mewarisi appanya itu terus memandang wajah Luhan dalam sebelum dia mengeluarkan suara yang kedengaran serak menahan tangisan yang mula bergenang dimatanya itu.

"Wae????Kenapa tak tampar Aiza???Pukul Aiza???Bunuh Aiza sebab ruined the Lu Family's name !!Wae???Bunuh la!!Aiza tak kesah sebab not just your name ruin appa!!!My life is also ruined!!!Aiza tak nak semua ni!!Takde orang faham Aiza.Just jugde sebab Aku ni anak gangster !!!hina aku..Pinggirkan aku sebab aku ni perempuan anak gangster!!Aiza nak hidup normal appa!!!like another girl teenager..but it seem...takkan kan?  Aiza dah penat appa...I just tired...of this.." Aiza meninggalkan mereka yang masih tergamam itu , pelahan menuju ketangga.Air mata yang mengalir dimatanya di kesat .

Langkah pertamanya menaiki tangga tersekat disebabkan kesakitan yang mencengkam perutnya.Dia mengeran sambil tangannya menekan perutnya yang sakit itu.Sebelah tangannya lagi memegang erat kayu pemegang tangga.

"Aiza?" Dia merasa ada rangkulan hangat menampung badannya sebelum dia melihat wajah Xiumin yang risau memandangnya.Sedunya makin tinggi.

"Aiza ..kenapa ni?What happen??"Xiumin mengangkat tubuh Aiza yang makin melemah itu .

"Xiu..sa..kit.." Air mata mengaburi mata Aiza untuk melihat jelas wajah lelaki itu.Tangannya memegang erat baju lelaki itu dan jeritan namanya menghingapi telinganya sebelum pandangan gelap menutupi matanya dan tubuhnya dibawa kesesuatu tempat.

 

 

 

 

 

 EsperanzaZawa || Ask.FM


 

Anyeong you !!!

Okey..Tadi Ai outhing kejap balik rumah XD

Jap lagi balik balik keasrama ...

So sebelum uhh..update jap lepas rindu kat korang ><

ESok Kimia!!

Warghhh!!Wish me good luck and doakan Ai!!!

Love you and thanks sebab comment or give respond for my chapter...

Hope ini bukan chapter sebelum chapter last~

hahahahaha...kacau jiwa korang ..

and

Ai Got to Hiatus a while..

(kecewa tak dapat update lagi and tak dapat baca comment comel dari reader sob!sob!)

 

 Thanks sebab supporting Ai dan sedia untuk baca cerita Ai walaupun Ai jarang update ..

 

Keep comment and comment yet klau nak upvote pun..best gak XD

 

Saya memang love,love and love baca comment korang..

 

So memang Korang KENE comment XD (sesedap jew arah orang~banyak cun author!)

 

Ia dpt Menaikkan semangat untuk Update dan menyuruh saya untuk buat yang terbaik untuk korang.

 

By the way,Thanks sebab sudi membaca XD

 

With love,

 

          Ai 

 

(EsperanzaZAwa)

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EsperanzaZawa
Chapter sebelum akhir chapter~thanks supporting Ai >

Comments

You must be logged in to comment
Mila_xiumin #1
Chapter 17: Daebakk. So sweet xiumin n aiza. >_<
sitinurmaisarah #2
Chapter 12: i cant wait they married
Park_Rafa88
#3
Chapter 25: Hai author-nim! Nice yah dapat baca lagi ff ni yang saya dah baca more than 3x! Goshh even actually saya tak minat Xiumin more to Baekhyun actually and Luhan ahahahaha but really happy to read it until the end! Aiza? Cutenya~ Saya suka for the firstime watak oc awak! Goshhh Sehun pun jadilah ahahahahaha~ Goodwork authornim! Hope to see you with your other ff!>< Jamganlah hiatus! Hope dapat jumpa Aiza lagi dengan member exo yg lain pula
memoria_99 #4
Chapter 25: chappie 24: yahoooo!!!!!
happy ending!!
>.<
memoria_99 #5
Chapter 24: chappie 23: andwae!!!!!!!!
memoria_99 #6
Chapter 22: chappie 21: hahaha....
xiumin is so naughty.......
memoria_99 #7
Chapter 20: chappie 18: T^T
memoria_99 #8
Chapter 19: chappie 17: huhuhuu.....
x tau la ape akan jadi pd aiza...........
kesian die....
memoria_99 #9
Chapter 16: chappie 15: hahaha.....
exo kyeopta!!!!
>////<