Special Chapter

Di Sebalik Bayangan Hitam Seorang Aiza

"Special Chapter"

###############

 

Aiza hanya terduduk disitu sambil menghirup angin yang mendamaikan hatinya.Dia membuka dairinya dan menulis helaian yang terakhir yang ditinggalkan sebelum ini.Dia mengusap perutnya sambil tersenyum.Anak kembarnya sedang menendang perutnya.Kandungan berusia 9 bulan itu seakan menunggu waktu untuk dilahirkan itu mengemuruhkan diri dia dan juga menerujakan hati mereka sekeluarga.

'Harapan Xiumin untuk dapat anak kembar kali ini..tercapai'

Aiza tergelak kecil mengenangkan betapa terujanya Xiumin mendapat tahu dia mengandung lagi sehingga terbelasah habis rakan-rakannya yang lain akibat hyperaktifnya itu.Wa Hi juga gembira dan selalu ber'skinship' dengan adil-adiknya yang bakal lahir itu.Kehidupan memang merubah dirinya menjadi yang lebih baik dan yang penting dia merasa bertuah dengan kehidupannya sekarang itu.Itu yang pasti..

Sepanjang masa bergerak,pelbagai benda berlaku dipersekitarannya.Ki La putus dengan JR sumbenim selepas habis sekolah kerana kantoi JR curang .Sekarang ini Ki La membuka jenama ternama pakaiannya sendiri dan bercinta dengan abangnya , Lu Tao. Lu Tao bergiat aktif dalam meluaskan wilayah jajahannya sehingga ke Taiwan dan  Lu Han dan Hana sangat bangga dengan percapaian Tao.

Aiza ketawa sambil menbuka helaian lain dan menulis kembali sambil mengelamun.

 

Geng EXo pula..Chanyeol telah dipaksa kawin dengan seorang gadis biasa yang naif lagi Baik bernama Lee He Jin.Pada mulanya hubungan mereka agak kacau bilau dengan perangai 'bangsawan plus gangster ' chanyeol dan sikap terlampau innocent He Jin.Tetapi sekarang ni mereka bahagia dah sudah mendapat empat orang anak.Ya..Lagi express dari kami berdua yang satu anak dan bakal menjelma dua orang ni..

Sehun?? Dia sekarang ni sedang bertunang bersama you ..Yup gadis yang dikatakan menganggu dirinya itu.Minah Kitten Siam itu pada mulanya sudah berputus asa dengan Sehun selepas ditolak mentah-mentah oleh Sehun.Setelah dia baru nak berjinak-jinak untuk bersama dengan seorang lelaki yang bernama Baro ..Sehun baru menyedari sebenarnya dia menyintai you dan memikat minah itu kembali dan segera mengikat pertunangan mereka berdua..Ya..ramai yang frust menonggeng sebab benda itu.

 

Suho??.Berbekalkan pakej Muka , Suara dan tubuh badan yang 'perfect' , Suho pergi menghadiri ujibakat di sebuah syarikat terkenal dan Namanya sekrang ini terkenal di pawangan dan disebut disekitar korea sebagai seorang pelakon hebat.Gadis-gadis yang meminatinya semakin ramai namun dia masih tidak berpunya setelah putus cinta.

 

BaekHyun?? Usah dicakap tentang mamat mulut MC ni..Takkan korang tak tahu..Dia lah yang mengantikan Lee Seung GI dalam program Strong Heart dan menyebabkan peningkatan kadar popularity Strong Heart itu dengan rupa parasnya dan aksi spontan giler nya itu.Yeoja?Dengar ura-ura sekarang ni dia sedang hangat bercinta dengan seorang ahli kumpulan SNSD bernama sunny.Apa-apa pun harap hubungan diorang kekal hingga ke akhir hayat.

 

Kai?? Dia telah buka studio tarinya sendiri dan mengajar orang ramai menari bersama sepupunya yang bernama Kim Jongkook.Tidak dinafikan studionya agak meriah dengan pelajar-pelajar perempuan yang bersungguh-sungguh untuk masuk dan menyertai kelasnya dan  makcik-makcik yang tak sedar diri tetapi Kai berjaya mengatasinya dengan teknik-teknik  "mengundur kebelakang " yang dipelajarinya semenjak sekolah menengah itu.Dia juga tidak berpunya tetap sedang memerhatikan seorang pelajar  sekolah menengah yang menghadiri kelas tariannya itu.

 

D.O?? Dia membuka Cafe bersama-sama Xiumin dan cafe mereka sekarang ini berhasil dan makin maju.Xiumin meminati kopi dan seni mengenai kopi.Rupa-rupanya suami tersayang ku ini mempunyai cita-cita menjadi seorang barista.Dan akhirnya dia berpakat dengan D.O yang sudah lama meminati bidang masakan dan membuka sebuah cafe.Pelanggan kami makin ramai dari hari kehari.Dan ahli gang EXO mengambil keputusan untuk mengubar kumpulan mereka.Tetapi rumah-rumah mereka semua dekat-dekat di kawasan ini agar hubungan antara mereka tidak terputus.Setiap hujung bulan Kami akan membuat sedikit jamuan BBQ untuk kami berkumpul dan bercerita bersama mengenai diri masing-masing.

 

Aiza tersenyum dan mengibaskan tangannya sebentar kerana kebas menulis.Dia kembali menulis semula.

 

Aku??Aku sedang duduk di depan rumah sambil menulis dairi supaya korang dapat membacanya.Hahahaha..just kidding.Aku sekarang ni seorang penulis novel dari rumah supaya aku boleh menjaga Wa Hi dan anak-anak aku apabila mereka lahir nanti.Dua buah novel ku telah dipublishkan dan permintaan dari peminat-peminat tulisanku makin banyak membuatkan aku gembira pada mulanya dan serabut apabila memikir deadline yang bakal tiba.Kandungan aku dianggarkan akan due dalam minggu ini menyebabkan Xiumin agak kelam kabut dan sentiasa ingin pulang awal dari kerja agar dapat bersama aku hampir setiap hari..Kami bercadang ingin memberi nama anak kami Wu Minseok dan Wu Min Ah...Ya..Kami akan dapat anak sepasang lelaki dan perempuan.Dan semestinyaaa~ Happy and Excited Appa Xiumin =)

 

Hyuna pula..

 

Aiza mengeluh nafasnya dan mukanya mengukir raut sedih.

 

Dia seolah tidak dapat menerima hakikat bahawa dia dan Xiumin tidak ada jodoh dan cuba untuk membunuh diri berapa kali sebelum ibubapanya menghantarkan dia di hospital sakit mental kerana tekanan perasaan yang dia hadapi.Rupa-rupanya, dia selalu memburukkan aku kerana rahsia yang ingin disorokkan daripada pihak sekolah dan pelajar sekolah..ialah bapanya seorang bapa ayam yang menjual perempuan di Thailand dan ommanya adalah seorang mak ayam merangkap pengedar dadah terbesar di Korea.Dia cuba menyorok fakta itu dengan membangkitkan fakta yang aku anak gangster cina Lu Han.Aku tidak marah mengenai perkara itu malah aku kesian dengan dirinya.Dia mesti rasa rendah diri kerana ibubapanya sebab itu dia buat demikian.Aku faham perasaan sebegitu sebab aku pernah rasa rendah diri sebab perkara itu..

itu sahaja yang ingin aku katakan..Pengalaman mematangkan kita menjadikan kita manusia yang lebih baik dan aku berharap masa depan kita akan seindah yang kita harapkan ..

 

Seikhlasnya dari Hati,

        Wu...·

 

Aiza terberhenti menulis apabila dia merasakan ada benda tajam dilehernya.Dia tersentak.

"Aiza~Sihat??"

Nada mengejek itu membuatkan Aiza makin terkejut.Dia cuba untuk menoleh kearah suara dibelakangnya itu.

"Opps..Kau jangan bergerak!!Kalau tak..pisau ni akan menjalar ke anak kau.."Hyuna bercakap sambil tergelak bagai orang gila.Aiza menelan air liurnya itu.Dalam keadaan dia sedang sarat mengandung ,dia tidak boleh membuat sebarang aksi pertahankan diri dan tenaga dia tidak cukup untuk melawan Hyuna.Aiza kerisauan.

"Hyuna..J-jangan macam ni..kau bukan ke kat Hospital sekarang ni??" Aiza menanyakan Hyuna.

"Bodoh!!Kau pernah dengar ayat lari diri ker??!"Hyuna menolak kepala Aiza sambil ketawa.Aiza ketakutan dan memandang jam.Xiumin sepatutnya balik bila-bila masa selepas mengambil anak mereka dari tadika.

"Hyuna..jangan..urgh.."Aiza merasakan perutnya mula sakit dan dia segera memegang perutnya.

'Anak-anak omma..jangan macam ni sayang..jangan sekarang ni..'

Peluh menitik dari dahinya.Hyuna hanya terus bergelak ketawa sambil pisau itu masih dileher Aiza.Aiza mengeling wajah Hyuna yang serabut dan tidak kemas itu dengan muka menahan sakit itu.

"Aiza!!!!"

"Omma!!!"

Aiza memandang kehadapan dan melihat Xiumin dan Wa Hi di dalam pelukan Xiumin itu.Mereka seakan-akan terkejut.Aiza merenung wajah Xiumin sambil menahan sakit memberi isyarat bahawa anak mereka sedang ingin menjengak dunia sekarang ini.Xiumin seakan-akan tidak faham dengan isyarat itu kerana memerhati pisau dileher Aiza itu. 

"Xiumin~~Sayang!!Selamat pulang..hahahahah"Hyuna menjerit disebelah telinga Aiza membuatkan Aiza memejam matanya kegeraman .Stress dengan bunyi ess yang dikeluarkan oleh Hyuna.

"Hyuna..Lepaskan Aiza sekarang!!!"

 

"Xiumin kenapa ni??"Kata Kai dan SuHo yang duduk dihadapan rumah mereka.D.O serta Chanyeol dan He Jin dari arah kiri rumah mereka berlari kearah Xiumin yang kerisauan itu.He Jin mengambil Wa Hi yang menangis kerisauan dan menenangkan Wa Hi.BaekHyun dan Sehun berlari kearah Xiumin.

"Wei..kau tahu tak??Yang Hyuna dah lari..dari.."BaekHyun tidak dapat meneruskan percakapannya apabila melihat kearah Aiza.

"Ohh..okey..tu dia..dengan AIza...dan pisau"BaekHyun ketawa dengan janggalnya.

 

"Hyuna..Lepaskan Aiza.."Sehun berkata sambil memberi wajah dingin yang Hyuna takuti dulu.

Hyuna mengelengkan kepalanya dan memeluk leher Aiza sambil pisau dapur itu bermain-main di permukaan perut Aiza.Aiza menarik nafas berulang kali sambil berkata didalam hatinya agar anak-anaknya bertenang.

Aiza mengeran kecil apabila contraction itu datang sekali lagi kepadanya membuatkan Xiumin tersentak.

"Xiu...Aiza dah nak..'He Jin berkata sambil menepuk Wa Hi yang masih tersedu-sedu itu.Xiumin meraut rambutnya kegeraman sebelum melangkah kehadapan lagi membuatkan Hyuna mendekatkan pisau ke leher Aiza dan menyuruh Aiza bangun.

Aiza menahan sakit ketika bangun dan perlahan-lahan mengikut rentak Hyuna.

"Jangan dekat!!Jangan!!"Hyuna menjerit sambil mengacah pisau itu kepada perut Aiza.Xiumin terpaksa kebelakang sambil memandang Aiza dengan wajah penuh kebimbangan.

"Oppa..tolong.."Aiza mengumam perlahan kepada Xiumin.Badan dia terasa lemah dan penat sekarang ini dan dia rasa bila-bila masa sahaja dia ingin pengsan tetapi dia kuatkan dirinya untuk anak-anaknya.

 

"Kau la punca segalanya Aiza!!Kau lah yang rampas Xiumin dari aku dan rampas kebahagian aku!!Aku benci kau Aiza!!!Sekarang ni kalau nanti kau takde!!Aku boleh ambik tempat kau!!Jadi isteri XIumin.."Hyuna menjerit sambil ketawa bagai orang nak gila.

"Jangan risau Aiza~Aku akan jaga anak-anak kau ni dengan baik-baik.."kata Hyuna sambil menepuk perut Aiza.Aiza menahan kesakitan itu menjerit dan melurut dari pegangan Hyuna lalu terbaring diatas tanah mengeran kesakitan.Hyuna cuba nak menikam Aiza dengan pisau itu sebelum Xiumin menahan Hyuna dari belakang dan cuba merampas pisau itu dari Hyuna.

Pergelutan berlaku berapa minit sehingga Xiumin berjaya menarik pisau itu dari Hyuna dan mecampaknya ketanah.Xiumin segera melempang sekuat hatinya wajah Hyuna membuatkan Hyuna terkedu dan berlinangan air mata.

"Xiumin oppa..sampai hati..oppa buat Hyuna macam ni.."

 

"Arghh..Shut up !!Aku tak nak tengok muka kau lagi!!Aiza bukan perampas kebahagian kau..Dan sekarang ni tanpa kau sedari..Kau yang sekarang cuba merampas kebahagian aku dengan mengambil Aiza dari aku!!Perampas!!Pergi mati baik ah!!!"Xiumin menengking Hyuna membuatkan Hyuna berlari pergi dari situ.ketika dia berlari menyeberang ke jalan sebelah.Sebuah kereta telah melanggarnya.Ramai orang keluar dari rumah dan melihat kemalangan itu.

 

Xiumin segera kearah Aiza dan memangku kepala Aiza.

"Oppa..oppa.."Aiza mengumam sambil memegang perutnya.Dia terasa senak dengan tepukan kuat Hyuna itu dan contraction yang melanda dirinya itu.Xiumin mengangguk sambil memegang tangan AIza.

"Xiumin aku dah call polis dan ambulance..Diorang datang dalam 5 minit lagi"BaekHyun menjerit kepada Xiumin.

 

Aiza mengeran perlahan menahan kesakitan sebelum mendengar anaknya Wahi menangis berlari kearahnya.

"Appa!!Omma kenapa!!Kenapa omma berdarah?!Omma~" Wa Hi seakan mengigil melihat Aiza sebegitu.Xiumin tersentap mendengar perkataan darah dari mulut anaknya dan melihat darah yang membasahi gaun mengandung pink milik isterinya itu.

"Sayang!!Aiza jangan macam ni!!Tolong jangan..bertahan sedikit lagi.."Xiumin merayu kepada Aiza dengan air matanya berlinang.Dia tidak sanggup kehilangan Aiza dan anak-anaknya yang bakal lahir itu. Aiza hanya ketawa kecil sambil perlahan tangan sebelahnya menyekat Air mata Xiumin yang menitik.

"Kalau..apa-apa berlaku.."Aiza mengumam perlahan.

 

"Tak!!Ani!!Takde benda yang akan berlaku!!Aiza..Please Aiza..Jangan tinggalkan oppa dan Wa Hi.."Xiumin mengelengkan kepalanya sambil menangis.Wa Hi turut menangis di sisi Aiza .

"Kalau..ada..ahh.."Aiza mengerut keningnya apabila kesakitan itu melandanya kembali.

"Jaga Wa Hi baik-baik..dan juga Minseok dan Min..ah..sayangi mereka..oppa appa yang baik kan.."Aiza bercakap dengan nada tersekat-sekat.Tangan Aiza membawa tangan Xiumin menyentuh perutnya.Xiumin mengangguk.

 

"Terima kasih..sebab hadir dalam hidup Aiza..Aiza bersyukur sangat ..Terima kasih sebab jadikan..Aiza gadis , isteri dan omma yang paling bertuah di muka bumi ni..kalau tiada oppa..Aiza tak tahu siapa Aiza sekarang ni..ahh.."

"Wa Hi..Jadi anak yang baik tau..jangan..ahh..nakal-nakal..omma sayang Wahi..jangan lupa omma..bila besar nanti..jaga adik-adik..baik-baik tau..bantu appa.."Aiza memberi senyuman lemah kepada Wa Hi yang menangis teresak-esak disisi dia itu.

"Taknak!!Wa Hi taknak omma pergi dulu..Sapa nak marah Wahi kalau Wahi bangun lewat dan malas..ke tadika..sapa nak masak untuk WaHi.."

"Appa kan ada sayang.."

 

"Sayang...Jangan cakap banyak sangat..bertahan..jangan fikir bukan-bukan..please..tolong bertahan.."Xiumin merayu kepada Aiza.

Aiza hanya tersenyum kepada Xiumin dengan berlinangan air mata dan tangannya memegang muka Xiumin dan sebelah tangannya memegang tangan kecil milik Wa Hi.Aiza merenung wajah Xiumin dan mengusap pipi XIumin perlahan.Dia tahu dia akan rindui melihat muka suaminya nanti.Betapa peritnya dia untuk meninggalkan Xiumin tetapi dia terpaksa..

 

 

 

 

 

"Saranghae...oppa.."

Aiza perlahan-lahan menutup matanya dan membiarkan pandangan gelap mengambil permandangan dia saat itu.

 

"Aiza!!!!"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 EsperanzaZawa || Ask.FM


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EsperanzaZawa
Chapter sebelum akhir chapter~thanks supporting Ai >

Comments

You must be logged in to comment
Mila_xiumin #1
Chapter 17: Daebakk. So sweet xiumin n aiza. >_<
sitinurmaisarah #2
Chapter 12: i cant wait they married
Park_Rafa88
#3
Chapter 25: Hai author-nim! Nice yah dapat baca lagi ff ni yang saya dah baca more than 3x! Goshh even actually saya tak minat Xiumin more to Baekhyun actually and Luhan ahahahaha but really happy to read it until the end! Aiza? Cutenya~ Saya suka for the firstime watak oc awak! Goshhh Sehun pun jadilah ahahahahaha~ Goodwork authornim! Hope to see you with your other ff!>< Jamganlah hiatus! Hope dapat jumpa Aiza lagi dengan member exo yg lain pula
memoria_99 #4
Chapter 25: chappie 24: yahoooo!!!!!
happy ending!!
>.<
memoria_99 #5
Chapter 24: chappie 23: andwae!!!!!!!!
memoria_99 #6
Chapter 22: chappie 21: hahaha....
xiumin is so naughty.......
memoria_99 #7
Chapter 20: chappie 18: T^T
memoria_99 #8
Chapter 19: chappie 17: huhuhuu.....
x tau la ape akan jadi pd aiza...........
kesian die....
memoria_99 #9
Chapter 16: chappie 15: hahaha.....
exo kyeopta!!!!
>////<