Real Kyungsoo

Pain.
Please Subscribe to read the full chapter

 

" Kai-" Sehun tersenyum melihat susuk tubuh yang kurus itu semakin menunjukkan kemajuan. Pada mulanya, Sehun hampir mengalah. Kyungsoo juga. Tidak tahu apa sebabnya, selepas beberapa hari, Kai pula menunjukkan pergerakan. Tak banyak. Hanya jarinya sahaja. Doktor kata, walaupun Kai tidak sepenuhnya sedar, tetapi Kai boleh dengar perbualan kami. Baguslah. Akhirnya Kai ada harapan untuk beransur pulih. Tetapi pulih sepenuhnya itu belum pasti. Harapan masih 50-50. Sama ada sedarkan diri ataupun berdiam diri. Tidak mengapa. Sehun percaya, Kai pasti akan berjaya.

Ya, benar jangkaan Sehun. Abangnya berjaya. Selepas tiga bulan, Kai telah dikeluarkan daripada wad ICU. Namun bukan sedarkan diri. Tetapi hanya gaya pernafasannya semakin normal. Mereka masih perlu menunggu Kai untuk membuka mata. Sedarkan diri. Seboleh-bolehnya ahli keluarga Kai mahu mereka menjadi orang pertama dilihat oleh Kai apabila dia membuka mata nanti. Begitu juga Kyungsoo tetapi siapalah dia jika dibandingkan dengan ahli keluarga Kim.

" Kyungsoo. Apa maksud kau pasal aritu? " soal Sehun kepada Kyungsoo ketika mereka berada di kafeteria. " Huh ? Maksud apa ?" Kyungsoo membulatkan matanya. " Alah kau. Herm takpelah. Nanti-nanti jelah ." Sehun memuncungkan bibirnya. " Eh eh. Jap jap. Aku pun tak sure aku boleh cerita kat kau pasal benda ni ke tak." Kyungsoo menundukkan kepalanya. " Eh kau kan dah macam family kitorang. Takkan kau nak berahsia lagi kot ? " Kyungsoo masih teragak-agak untuk menceritakan perkara yang sebenar. " Sebenarnya aku...."

 

( Again, tak suka nak tukar surname Baekhyun jadi lain but untuk mencantikkan lagi plot, terpaksalah ya. Baekhyun's fans, mohon jangan bash :) )

 

" Do Kyungsoooooooooooooooooooooo~" teriak Baekhyun daripada atas gelongsor. Wajahnya sungguh ceria. Dia sangat peramah walaupun baru berusia 10 tahun. Berbeza dengan Kyungsoo, Baekhyun mempunyai lebih ramai kawan. " Cepatlah naik ! ! " jerit Baekhyun lagi. Kyungsoo mula mengatur langkah perlahan. Dia tidak boleh berlari dengan pantas kerana penyakit asma yang dihadapi olehnya. " Ish lambatlah. Cepatlahh. Kita nak turun ni ! " Kyungsoo mengatur langkah pantas dan tiba di sisi abangnya itu. " Dah ! Jom turun." Mereka menuruni gelongsor yang paling tinggi di taman permainan itu.

Beza umur Kyungsoo dan Baekhyun ialah setahun sahaja. Bukan sahaja pada umur mereka berbeza. Malah pada perangai. Baekhyun seorang yang gila-gila. Suka kacau orang dan banyak bercakap. Kyungsoo pula lebih suka berdiam diri. Malu dengan orang asing dan tidak seaktif Baekhyun. Kyungsoo jugak perlu mendapatkan rawatan secara berkala kerana keadaan dirinya yang kurang sihat. Penyakit asmanya tidaklah seteruk mana tetapi apabila penyakitnya menyerangnya, hospital pasti menjadi tempat rehatnya.

" Bila Kyungsoo akan sembuh, ayah? " Baekhyun bertanya kepada ayahnya sambil melihat Kyungsoo yang terlantar di atas katil. " Suatu hari nanti. Baekhyun kenalah tolong Kyungsoo ya? " bicara ayahnya sambil mengusap kepala Baekhyun. Dia hanya mengganggukkan kepalanya. " Kyungsoo-ah. Cepat sembuh ya! Hyung nak kacau kamu." 

Selepas 5 tahun, Kyungsoo disahkan bebas daripada penyakit asma. Dia boleh bersukan, makan makanan kesukaannya dan bergerak aktif. Kyungsoo kembali ceria. Baekhyun sudah pun memasuki sekolah menengah maka hanya Kyungsoo yang masih bearada di sekolah rendah. Baekhyun tidak lagi berada disisi Kyungsoo untuk menjaganya. Tetapi Kyungsoo sudah boleh menjaga dirinya kerana dia sudah sihat.

" Eh adik, jaga diri ya! " pesan Baekhyun kepada Kyungsoo. Kyungsoo segera menggangguk dan melambai ke arah abangnya. Dia berlari masuk ke dalam halaman sekolah. Baekhyun mengatur langkah untuk ke sekolah. Baekhyun memasang earphonenya dan berlalu pergi. Setiap haru, dia akan menghantar adiknya ke sekolah. Oleh kerana ibu dan ayahnya tidak sempat untuk menghantar mereka berdua ke sekolah maka Baekhyun yang mengambil alih tugas itu.

" Hyung ! Jom main sama-sama , nak tak? " ujar Kyungsoo dengan gembira. Baekhyun hanya tersenyum. " Sorrylah, hyung ada banyak kerjalah. Petang-petang sikit eh?" Kyungsoo mula memuncungkan bibirnya. " Alahhhh, tapi Kyunggie nak main sekaranglah hyung !" Baekhyun mula rasa bersalah. " Tapi hyung ada kerja nak buat. Nanti dah abis semua kerja hyung, kita main okay??" Baekhyun menunjukkan jari kelingkingnya kepada Kyungsoo. Kyungsoo segera m

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
hanah2212
Akhirnya, 200 subs. Thank you :*

Comments

You must be logged in to comment
sitifadhlina #1
Chapter 1: this story was really the best
Jessica_felix #2
Can you pretty please translate to English...fingers crossed
meridaania #3
Chapter 1: Please translate it to english. It's seems really god! TT
reemoma #4
Chapter 1: The story seems good
Can you translate it to english please ??!
mikochiciko
#5
Chapter 31: siyess , sedeyy cite ni . mmg bapak die useless ! poor my kyunggie T.T . btw , cite ni mmg daebakk . berbakul2 tisu . huhu . sob. sob
//nanges blakang myungsoo//
ikanadia95
#6
Chapter 31: HOOORAAAYYYYY / CHATIME AND POSTER /
Sarah_Jr #7
Chapter 1: Huhu siannyer dyo T^T btw keep it up!! ^^