C

Sweetpea : Blissful Pleasure [ Love Time With Mr.Luhan ]
Please Subscribe to read the full chapter
 

 

What you see is not what you want to see

 

 

 

Meilan menyuap sesudu nasi ke dalam mulutnya dengan perasaan yang berat. Otaknya sarat dengan manusia yang bernama Sehun. Dia dah cuba buang lelaki itu daripada pemikirannya, tapi dia masih lagi belum berjaya. It hurts okay. More hurts then chipsmore. Hurm..

 

"Yang kau ni tak habis-habis nak mengeluh ni kenapa? Sakit ke?" Yup. Sakit hati.

 

MeiLan menjeling tajam muka Hwayeong, rakan sekelasnya. MeiLan, gadis kacukan China-Korea. Manakala Hwayeong pula gadis kacukan Amerika-Korea. Mereka berdua berkawan baik sejak daripada tahun pertama lagi. Mungkin kerana persamaan mereka iaitu kacukan? Haa.. entahlah.

 

"Aku luahkan perasaan aku dekat Sehun semalam."

 

Mata Hwayeong membulat. "What?! Sampai hati kau tak bincang dengan aku dan Seomi dulu. Penat tau tak kita orang rancang bila masa yang sesuai untuk kau luahkan perasaan dekat lelaki patung tu. Hish kau ni. Buang masa kita orang je!"

 

Yup. Patung. Betullah tu. Lelaki yang langsung tidak ada perasaan apabila berbual dengan orang. Atau lebih tepat, dia langsung tidak bercakap dengan sesiapa. Kecuali rakan mereka, Seomi merangkap kawan baik Sehun. Iyalah, SeoMi tu kan kawan Sehun sejak daripada mereka kecil lagi.

 

"Benda tu terjadi tanpa dirancanglah. Kau ingat aku ke yang nak? Aku terlepas cakap sebab aku geram sangat dengan dia yang hati batu tu. Ada ke patut orang luahkan perasaan dekat dia, dia buat tak tau je? Blah macam tak ada apa-apa berlaku."

 

"Kau ke orang yang luahkan dekat dia tu?"

 

"Tak. Bukan aku."

 

"Dah tu? siapa? Bukan ke kau cakap kau luahkan perasaan dekat dia tadi?"

 

"Geez. Memang lah. Tapi hakikatnya dia yang teka sendiri sebenarnya."

 

"Teka sendiri?" Ok. Makin menarik.

 

"Ha'ah. Macam ni citer nya..."

 

"Sedangku berjalan... ececeh.. hahaha yang kau serius sangat ni kenapa?" Meilan ketawa besar melihat muka Hwayeong yang melihatnya seolah-olah hidungnya sekarang bertukar tempat dengan dahi. Hidung di atas, dahi di bawah. Pfttt... 

 

"Ish kau ni. Main-main pulak!"

 

"Haha. Rilek. Rilek. Oh ye, baru aku perasan. Mana Seomi ye?" Meilan mengubah topik. Sengaja tidak mahu berbual tentang kejadian yang cukup memalukan dirinya itu. Hurm, Sehun. Aku mesti lupakan kau.

 

"Baru perasan ke perempuan? Seomi mana datang hari ni. Sakit kot dekat rumah tu."Eh?

 

 

 

 

 

 

"Kau kenapa Luhan?" Chanyeol berkerut kening. Melihatkan muka Luhan yang tersengih-sengih seperti kerang busuk memang mengundang rasa pelik di hati lelaki Chanyeol. Ceh, ayat..

 

"Mr.Cupid kini diperlukan~" Luhan tersengih gembira. Dan bertambah-tambahlah kerutan Chanyeol. Sungguh dia tak faham dengan kata-kata Luhan itu. Tapi senyuman Luhan mengingatkan dia waktu kali pertama dia berjumpa dengan Luhan.

 

"Maksud kau?"

 

"Tengoklah nanti, okay?"

 

 

 

 

 

 

 

 

Seomi berguling-guling di atas katilnya. Sesekali dia terbesin. Iyalah sekarang ni dia kan tengah demam. Itu semua sebab dia bermain hujan semalam. Kejadian semalam kembali menghantui fikirannya semula. Kejadian selepas dia dan Meillan ternampak sesi luahan perasaan seorang gadis kepada lelaki yang bernama Sehun. Kawannya.

 

 

"Hei! Kau ni memang tak boleh cakap baik-baik ke? Dia kan tengah luahkan perasaan dekat kau. Kalau kau tak suka dia pun sekurang-kurangnya mintalah maaf. Ni tak, main blah je!"

 

Seomi yang bersama Meilan tadi terus menyembunyikan dirinya di sebalik dinding. Dibiarkan sahaja MeiLan memarahi Sehun. Bukan takut tapi dia tak rasa dia patut ada dekat situ bersama Meilan. Dia tak tahu mengapa. Tapi itu apa yang dia rasa.

 

"Huh. Kau stalk aku ke?" Sehun tersenyum senget. Mukanya penuh dengan keangkuhan.

 

"Kau!"

 

"Kenapa? Sebab kau pun sukakan aku?" Tuduhan tepat Sehun itu cukup untuk membuatkan sesiapa sahaja terdiam. Yup. Termasuklah Seomi sendiri walaupun kata-kata itu ditujukan kepada kawannya Meilan. Rona di pipi Meilan mulai kelihatan.

 

"MA-"

 

"Maaf. Aku tak suka perempuan yang terhegeh-hegeh dengan lelaki macam kau ni. Apa? Kau ingat dengan cara bergaduh dengan aku, aku akan jatuh cinta dengan kau? Huh!  Imaginasi perempuan memang mengarut." Sehun menyeluk tangan ke dalam poket seluar lalu meninggalkan Meilan yang sedang menggigit bibir menahan geram dan juga malu. Sungguh dia tak tau, macam mana dia boleh sukakan lelaki ni?! Lelaki teruk ni?!

 

 

 

Seomi mengeluh panjang. Otaknya buntu. Dia tenggelam di dalam persoalannya. Sehun ialah kawan baiknya dan Meilan juga ialah kawan baiknya. Bagaimana dia ingin bercakap dengan Sehun selepas ini kalau Meilan sekarang sudah mulai membenci lelaki itu?

 

Haaa....

 

"Seomi! Sehun datang melawat kamu ni!" Teriak Puan Lee kepada Seomi daripada bawah. Laju dia bangun daripada katilnya lalu berdiri tegak di sisi katil. Dia menjadi resah seketika. Kenapa? Entah. Dia pun tidak tahu. Kepalanya yang pening sebab demam tadi hilang serta-merta. Matanya yang sedikit mengantuk tadi juga sudah segar.

 

Tok! Tok! Tok! Tok!

 

"Seomi, kau ada dekat dalam ke?" Seomi yang baru sahaja berkira-kira untuk tidur semula terus terbantut niatnya apabila Sehun sudah pun membuka pintu biliknya tanpa kebenaran. Dia kaku dengan tangan memegang erat selimut bercorak spongebobnya. Sehun terkejut. Dia mengelipkan matanya beberapa kali.

 

"Err. Aku mengganggu ke? Tak apalah aku balik dulu." Belum sempat Sehun menutup kembali pintu bilik, laju Seomi menahannya.

 

"Tak. Tak ganggu pun. Ma-masuk lah." Balas Seomi dengan sengihan malu. Walaupun dia sudah lama berkawan dengan Sehun, dia tetap berasa malu dengan lelaki tu.

 

Sehun melangkah masuk dan mengambil tempat  di atas kerusi belajar Seomi. Begnya diletakkan di atas meja belajar lalu dia bangkit semula, melabuhkan punggungnya di sebelah Seomi yang duduk di birai katil.

 

"Kau demam lagi ke?"

 

Seomi menjauhkan badannya sedikit apabila tapak tangan Sehun hampir menyentuih dahinya. Riak muka Sehun jelas menunjukkan dia turut terkejut dengan tindakan seddiri tapi disorokkan secepat mungkin.

 

"Erm. Aku ada belikan kau cool fever. Jangan lupa pakai. Aku balik dulu." Laju saja Sehun berjalan keluar dari bilik Seomi. Sebelum keluar, dia meletakkan satu beg plastik biru cair di sebelah Seomi. Langsung tidak menunggu balasan dari Seomi.

 

Seomi merenung plastik itu dengan perasaan yang tak dapat dia ucapkan. Maaf Sehun. Aku tak tahu nak pilih siapa sekarang ni. Kau ataupun Meilan.

 

 

 

 

 

 

"Yo. Yo. Seomi, yo. So, Whasapp girl? Kau dah ok ke? Ke masih lagi pening-pening lalat?" LuHan duduk di tempat duduknya, sebelah Seomi. Luhan dan Seomi memang sama kelas sejak tahun lepas lagi. Termasuklah Sehun. Tempat duduk mereka bertiga dekat-dekat je. Sehun dekat belakang

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
bittersweet4u
Never ending story. Hope everyone love it :'

Comments

You must be logged in to comment
HaziqahAida #1
Chapter 7: Aaaa sapakah gerangan dia tu? Kenapa perangai sehun macam tu? Kenapa sehun punca adik kai mati? .. Curiousnya btw best cerita ni !!! Update soon !~
HaziqahAida #2
Chapter 1: Aiyyy chanyeol suwitt gilaa >< thanks Luhan for the idea hahaha… love this story :)
Snooww
#3
Chapter 7: Hahah luhan bebel mcm nenek kebayan!!
Gud luck n update soon^~<
Kkyungwifeuu12_
#4
Chapter 7: Chapter.7-Chapt.7 UPDATED!!,,Best~~~...Next chapter update as soon as possible^^
kimyunmi
#5
Chapter 7: Oh my ge !! Thanks update author-nim #throws marshmallow :D# Hahaha! Luhan kau membebel mengalahkn makcik-makcik lh.. Tp aq x kesah #cet poyo XD# Wuuu Jooni and Luhan still sweet lorh x sbr nk bce Jooni kerja dgn luhan nnti >.< Ape mksud luhan yg dia hmpr terleps ckp tu? whut? Adik jooni ke yg ada ketumbuhan tu? 0_0 OMO kai?! Sampai hati kau sggup buat cmtu kt sehun?! Knp dgn Seo Mi?? Lahaii curious nye >.< Update lg please~ saya suka sgt bce story ni !! Btw Keep it up^^
kimyunmi
#6
Chapter 6: Rindu sgt dgn story ni ~ >.< thanks update^^ luhan n jooni sweet lh!!! Haha lawak lh sehun ngn luhan ni ada je time sakat menyakat! Luhan tunggu prince dia? XD Tp siapa yang ada ketumbuhan otak? Adakah Luhan? Tolong lh jgn cakap luhan sbb saya nk dia hidup TT___TT Mohon update lg sbb curious sgt ni!! Btw keep it up^^
Snooww
#7
Chapter 6: Siapa yg kne ketumbuhan?? Bkn Luhan kan??
Sape plk la yg cut drama yg bru nk mula.. Ish3 /geleng kepala/
Gud luck n update soon!!^~<
akodorayaki
#8
Chapter 6: update soon~