I

Sweetpea : Blissful Pleasure [ Love Time With Mr.Luhan ]
Please Subscribe to read the full chapter

 

Jelousy : Lets not break up

 

 

Setelah hampir setengah hari Luhan berada di sekolah, akhirnya tamat sudah waktu persekolahannya. Dia menggeliat kecil dengan mulut yang menguap besar. Air matanya sedikit keluar. Mengantuk. Dua jam menghadap Mr.Moon yang membosankan itu memang boleh membuat taik mata seberat dua kilo. Sudahlah mata pelajaran yang dia ajar pun membosankan. Addmath. Ergh, mata pelajaran yang paling 'menyeronokkan' bagi Luhan.

 

Luhan mengemas kesemua barangnya yang berada di atas meja. Bersepah habis dengan bekas plastik gula-gula getah yang dimakan semasa kelas Mr.Moon tadi. Sambil mengemas, matanya tiba-tiba menangkap sekujur tubuh badan yang melalui koridor di sebelah kelasnya dalam keadaan yang tergesa-gesa. Seperti mengejar sesuatu. Riak gelabah jelas terpancar di wajahnya. Itu apa yang Luhan nampak. Dia mengangkat bahu. Bukan kenal pun. Tapi, semua orang mesti ada masalah kan? Itu lah kehidupan. Kalau tiada masalah bukan hidup namanya. Itu yang Sweetpea beritahunya.

 

Usai mengemas, Luhan bergegas ke loker barangnya berdekatan dengan pintu utama banggunan sekolah untuk menukar kasut. Setelah itu, sebuah kamera nicon berwarna hitam pula dibawa keluar lalu disangkutkan pada leher. Kamera kesayangannya. Kamera yang sentiasa ada dengannya tidak kira ke mana sahaja dia pergi. Kamera yang merupakan hidupnya. Kamera bernama Sweetpea. Nama yang diberi Luhan. Topi hitam pula dicapainya lalu disingkapkan ke kepala. Ok, perfect!

 

Kaki menapak keluar dari kawasan sekolah. Sebuah senyuman gembira terukir pada wajah Luhan. Udara disedut sedalam-dalamnya seolah-olah dia tidak pernah menyedut udara di bumi. Bau bunga yang berguguran menenangkan hati Luhan. Sekarang musim bunga. Itu bermakna musim cinta sedang meningkat. Dan Sweetpea akan dapat gambar dan video baru.

 

"Fuh. Tak sabar aku nak sambung rakaman hari ini." omel Luhan sendirian. Dia bersiul gembira. Kamera yang dipegangnya mula merakam setiap perjalanan kakinya. Apa yang ada di dalam kamera itu hanyalah para-para pejalan kaki yang berselisih dengannya. Tiada yang istimewa. Tapi cukup membuatkan Luhan tersenyum sehingga telinga.

 

Tiba sahaja di sebuah lorong yang agak sunyi, Luhan terdengar satu jeritan perempuan meminta tolong. Kecut perut Luhan dibuatnya. Tetapi di beranikan dirinya juga untuk berjalan ke situ, mencari punca jerita. Mana tau hantu ke yang jerit. Tak ke cari maut namanya.

 

Dia kaku, matanya menangkap figura badan seorang lelaki yang sedang memegang erat tangan seorang perempuan yang meronta-ronta meminta untuk dilepaskan.

 

Nak marah ke tak nak eh? Hurm..

 

Setelah berfikir beberapa kali, barulah Luhan mengambil keputusan untuk menegur lelaki itu. Itupun kerana terpaksa dan dia merasakan dirinya patut untuk menegur lelaki itu. Well, we all are sangnamja right?

 

 

"Err.. tumpang lalu ye" Kata Luhan dengan nada perlahan. Badannya dibongkokkan sedikit. Muka disorokkan di sebalik topi hitamnya. Perempuan yang dipegang lelaki itu merenung tajam ke arah Luhan yang tidak membantunya malah berlalu begitu saja. Kurang asam jawa betul!

 

Hei, Luhan penakut lah.. Apa? Ingat dia berani ke?

 

"Lepaskan saya lah! Awak pergilah dekat perempuan yang peluk awak tadi tu. Kenapa awak nak kisah dengan saya lagi? Antara kita dah tak ada apa-apa. Awak tahu kan semua tu?"

 

Oh, pasangan bercinta rupanya. LuHan memasang telinga. Dia menyorok di sebalik tong sampah besar tidak jauh dari pasangan itu. Busuk-busuk belakang cerita. Sekarang ini, pasangan di depannya itu lebih utama.

 

Boleh jadi bahan rakaman ni. Okay. Okay. mari kita dengar dulu apa cerita sebenarnya.

 

"Saya tak suka perempuan tu. Dia bukan sesiapa bagi saya. Dan saya tak pernah setuju untuk putus dengan awak pun. Jadi kita masih lagi ada hubungan, Byul." Jawab lelaki itu. Merayu untuk diberi peluang memberi penjelasan.

 

"Sudah! Cukup! Saya dah muak dengan awak. Saya muak dengan mulut awak yang suka menipu tu. Saya bukan patung yang boleh dibuat main. Saya manusia dan saya juga ada perasaan!" Byul merentap tangannya kasar lalu beredar meninggalkan lelaki itu. Lelaki itu hanya mampu menghantar Byul dengan sebuah pandangan yang sayu. Hatinya seperti ditarik-tarik. Sakit.

 

Luhan yang sejak tadi merakam perbualan dua sejoli itu, berdehem perlahan sekaligus mengejutkan lelaki itu. Luhan memunculkan dirinya dari tempat persembunyiannya sambil menggaru belakang telinga. Dia mengatur langkah mendekati lelaki itu bersama sebuah senyuman.

 

"Kau lelaki tadi tu kan? Apa kau buat dekat sini?"

 

Luhan senyum.

 

"Nak aku tolong kau dapatkan semula kekasih kau?" Luhan mengubah topik. Lelaki itu berkerut kening. Pelik dengan senyuman Luhan. Tiada siapa yang dapat merungkai senyumannya itu termasuk lah lelaki di depannya sekarang ini.

 

 

 

 

 

Luhan berjalan menuju ke arah seorang gadis yang berada di sebuah taman. Gadis itu sedang seronok melayan perasaan sambil mengerling guguran bunga di hadapannya. Sekejap-sekejap mukanya gembira, sekejap-sekejap mukanya berubah sedih. Gila ke perempuan ni?

 

"Erm hye, nama awak Byul kan? Boleh saya duduk sini sekejap?" Tanpa mendapat kebenaran daripada Byul, Luhan sudah pun mendaratkan punggungnya di sebelah gadis itu. Byul memerhatikannya dari atas sampai bawah. Pelik.

 

"Awak ni siapa? Dan kenapa awak boleh tau nama saya?" Luhan mengangkat sebelah keningnya. Dia tergelak kecil apabila muka Byul berubah kelat.

 

"Jangan salah faham. Aku bukan secret admire kau"

 

Byul menunduk, malu mungkin. Iyalah, Luhan boleh membaca pemikirannya itu. Muka Byul telah memancarkan segala yang difikirkan oleh dirinya sendiri. Memang tak pandai cover betul.

 

"Awak dah ada namja chingu?"

 

LuHan mengetap bibirnya perlahan dengan kepala yang beralih ke sisi. Haduih, mesti perempuan ni dah salah faham dengan apa yang aku cakap ni.

 

"Kenapa awak tanya?"

 

"Err.. tak ada apa. Saje je tanya. Salah ke?"

 

"Tak ada orang tanya tanpa sebab. Dan saya tak pernah jumpa lagi manusia jenis macam tu." Sindir Byul.

 

"Dan sekarang awak dah jumpa kan?"

 

Byul agak tersentak. Pandai betullah lelaki ni membalas!

 

"Hari ni hari jadi awak kan?"

 

Sekali lagi, Luhan mengetap bibirnya. Sungguh, dia bukanlah manusia yang boleh berfikir dahulu sebelum bercakap. Dia lebih kepada berterus-terang berbanding memberi petunjuk ataupun perlahan-lahan. Baginya, semua itu membuang masa. Walaupun dia tahu, sikapnya itu akan membuatkan orang lain bersalah sangka dengan kata-katanya. Seperti Byul. Kerutan kening gadis itu menggambarkan semuanya.

 

"Macam mana awak tahu hari jadi saya? Awak stalk saya ye?" LuHan agak tersentak dengan tuduhan Byul. Tapi dikawal air mukanya itu setenang mungkin.

 

Dia bukan stalker, okay? Yup, memang lah dia suka stalk kisah cinta orang, tapi dia bukanlah lelaki yang suka menstalk hal peribadi seseorang melainkan jika terpaksa. Seperti sekarang ini. Tentang hari jadi Byul ini pun dia tahu daripada lelaki yang baru dijumpainya seminggu lalu, Park Chanyeol.

 

Banyak jugak yang diceritakan oleh Chanyeol tentang Byul. Semua sekali diceritakannya. Tentang hubungan mereka berdua. Dan juga perempuan yang Byul sangkakan sebagai kekasih gelap Chanyeol.

 

"Maaf. Masa saya terlalu berharga untuk buat semua tu." agak sarkastik, tapi itulah kenyataa

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
bittersweet4u
Never ending story. Hope everyone love it :'

Comments

You must be logged in to comment
HaziqahAida #1
Chapter 7: Aaaa sapakah gerangan dia tu? Kenapa perangai sehun macam tu? Kenapa sehun punca adik kai mati? .. Curiousnya btw best cerita ni !!! Update soon !~
HaziqahAida #2
Chapter 1: Aiyyy chanyeol suwitt gilaa >< thanks Luhan for the idea hahaha… love this story :)
Snooww
#3
Chapter 7: Hahah luhan bebel mcm nenek kebayan!!
Gud luck n update soon^~<
Kkyungwifeuu12_
#4
Chapter 7: Chapter.7-Chapt.7 UPDATED!!,,Best~~~...Next chapter update as soon as possible^^
kimyunmi
#5
Chapter 7: Oh my ge !! Thanks update author-nim #throws marshmallow :D# Hahaha! Luhan kau membebel mengalahkn makcik-makcik lh.. Tp aq x kesah #cet poyo XD# Wuuu Jooni and Luhan still sweet lorh x sbr nk bce Jooni kerja dgn luhan nnti >.< Ape mksud luhan yg dia hmpr terleps ckp tu? whut? Adik jooni ke yg ada ketumbuhan tu? 0_0 OMO kai?! Sampai hati kau sggup buat cmtu kt sehun?! Knp dgn Seo Mi?? Lahaii curious nye >.< Update lg please~ saya suka sgt bce story ni !! Btw Keep it up^^
kimyunmi
#6
Chapter 6: Rindu sgt dgn story ni ~ >.< thanks update^^ luhan n jooni sweet lh!!! Haha lawak lh sehun ngn luhan ni ada je time sakat menyakat! Luhan tunggu prince dia? XD Tp siapa yang ada ketumbuhan otak? Adakah Luhan? Tolong lh jgn cakap luhan sbb saya nk dia hidup TT___TT Mohon update lg sbb curious sgt ni!! Btw keep it up^^
Snooww
#7
Chapter 6: Siapa yg kne ketumbuhan?? Bkn Luhan kan??
Sape plk la yg cut drama yg bru nk mula.. Ish3 /geleng kepala/
Gud luck n update soon!!^~<
akodorayaki
#8
Chapter 6: update soon~