Episod 4 - Beruntung...??

Rain Sound [HIATUS]
Please Subscribe to read the full chapter

      Ina membelek-belek bajunya yang basah dan berbau sup ayam itu. Dia mengeluh sendirian di dalam tandas.

     " Kenapalah nasib aku buruk hari ni... Tadi kena tampar ngan si Seryeon, pastu sekarang kena simbah ngan sup ayam pula," keluh Ina yang berwajah muram. Dia menelek wajahnya di cermin. Rambutnya pun terkena sup ayam itu tadi. Dahlah rumahnya jauh. Kelas pula tinggal 20 minit sahaja lagi. Dia bukannya ada bawa pakaian lebih pun. Rambutnya yang disanggul pantas dibuka ikatannya dan dibasahkan sedikit.

     " Cik.... cik.... cik ada kat dalam ke?" Panggil seseorang agak perlahan dari luar tandas. Dahi Ina berkerut kehairanan. 'Tu kan suara lelaki yang simbah sup kat aku tadi?' Dengan penuh tanda tanya di kepala, Ina mendekati pintu tandas tersebut.

     " Ada apa?" Balas Ina turut memperlahankan suaranya.

     " Saya tahu cik perlukan baju gantian. Saya ada bawa baju lebih ni, kalau cik sudi pakai lah," jawab lelaki tersebut dengan rasa bersalah. Ina berfikir seketika. Kemuian, dia terus membuka pimtu tersebut dan melihat lelaki itu berdiri tegak dengan tangannya menghulurkan sebuah plastik hitam yang kelihatan penuh. Ina memgambil plastik tersebut dengan pantas dan mengunci pintu semula tanpa berkata apa-apa. Lelaki itu agak tercengang dengan tindakan Ina tetapi dia tetap menunggu. Setelah kira-kira 5 minit berlalu, pintu tandas terbuka dan Ina muncul dwngan memakai T-shirt lelaki itu. Pakaiannya yang basah tadi telah disimpan di dalam plastik dan rambutnya pun telah disanggul semula selepas dicuci secara ringkas.

     " Maaflah, sebab saya, cik perlu tukar baju camni," ujar lelaki itu dengan penuh rasa bersalah. Ina mengeluh perlahan kemudian dia memandang lelaki tersebut.

     " Takpe, dah nasib saya memang buruk hari ni. Nak menyesal pun takde gunanya. Nasi telahpun menjadi bubur," balas Ina dengan sebuah senyuman tanda menerima ka

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
m_nanakim
LAPTOP ROSAKKKKK ㅠㅠㅠㅠㅠ

Comments

You must be logged in to comment
hanazraf95 #1
Chapter 13: update soon authornim~~ sedih btol story niyh..tpy best sgt !!