Episod 16 : Kehilangan yang terlalu memeritkan

Rain Sound [HIATUS]
Please Subscribe to read the full chapter

Puan Clara menggoncang perlahan bahu Alestor yang tertidur di dalam kereta. Alestor yang terkejut terpisat-pisat menggosok matanya yang sudah merah.

     "Ajummeoni?" melihatkan Puan Clara yang tersenyum, Alestor bingkas mengemaskan bajunya dan keluar dari kereta. Rasa bersalah sedikit sebanyak menyelubungi diri Alestor. Yalah, dia sedap-sedap tidur dalam kereta sedangkan Puan Clara sibuk menguruskan hal bekas suaminya seorang diri. 

     "Kamu pergilah balik, Alestor. Terima kasih sebab dah bantu saya. Kamu nampak letih, pergilah berehat dulu. Kalau tak pun, pergi temankan Ina kat hospital. Mesti dia tengah risaukan saya tu," ujar Puan Clara lembut.

     "Uncle Taekho macam mana?" soal Alestor berat hati. Meskipun dia memang letih, dia tetap tidak sanggup meninggalkan Puan Clara.

     "Taekho akan dibawa ke mahkamah. Saya pun ikut sekali. Kami pakai van polis, kamu jangan risaulah. Saya kejutkan kamu ni sebab kami dah nak jalan dah. Tu, van dah tunggu saya tu. Kamu pergilah balik," balas Puan Clara dengan senyuman yang tidak lekang dari bibirnya. Sungguh, Alestor mengagumi ketabahan Puan Clara. Kini dia tahu, Ina mewarisi sikap tabah daripada ibunya. Mahu tak mahu, Alestor hanya mampu mengangguk akur.

     "Baiklah ajummeoni. Kalau begitu, saya pergi ke hospital dululah. Kalau ada apa-apa nanti, call saja saya. Saya akan segera membantu apa yang patut," pesan Alestor yakin dan ikhlas. Puan Clara menggangguk dan mula melangkah pergi ke arah van polis yang dimaksudkan. Alestor memerhati van tersebut bergerak dahulu, barulah dia masu

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
m_nanakim
LAPTOP ROSAKKKKK ㅠㅠㅠㅠㅠ

Comments

You must be logged in to comment
hanazraf95 #1
Chapter 13: update soon authornim~~ sedih btol story niyh..tpy best sgt !!