Episod 2 - Penenang...

Rain Sound [HIATUS]
Please Subscribe to read the full chapter

     Kini, sudah genap dua bulan sejak penceraian Puan Clara dan Encik Kim disahkan di mahkamah. Oleh kerana rumah yang mereka diami itu diletakkan di bawah nama Encik Kim, Puan Clara dan Ina terpaksa mencari tempat tinggal yang baharu. Sementara mencari rumah baru, Ina dan ibunya tinggal di sebuah rumah sewa yang dahulunya pernah disewa oleh Ina semasa dia lari dari rumah selama 3 minggu kerana telah dibelasah dengan teruk oleh Encik Kim. Meskipun sedih, Ina agak bersyukur yang ibu dan ayahnya bercerai. Sekurang-kurangnya, dia tak akan didera oleh ayahnya lagi dan ibunya juga tak payah menderita melihat sikap ayahnya terhadap dirinya.

     " Apa yang kau menungkan tu?" soal satu suara menyebabkan Ina terus tersentak daripada lamunannya. Dia pantas menoleh. Matanya terbeliak.

     " Al?" Ina mengedipkan matanya berkali-kali untuk memastikan yang dia tidak salah lihat. Alestor tersenyum. Dia mencubit kedua-dia belah pipi Ina dengan kuat.

     " Aww, sakitlah!!" jerit Ina yang pantas menepis tangan Alestor dan mengusap pipinya yang sakit dicubit oleh lelaki tersebut. Tetapi kemudian, sebuah senyuman terbit di bibir Ina. Dia dengan gembiranya memeluk erat tubuh kawan baik yang sudah tiga minggu tidak ditemuinya itu. Pelukannya berbalas.

     " Alestor Kelvin! Ya Tuhanku, rindunya aku kat kau!" luah Ina yang berasa sangat gembira. Dia sudah tidak berasa sepi lagi seperti sebelumnya kerana kini, dia sudah ada Alestor untuk menemaninya. Ina mengeluh l

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
m_nanakim
LAPTOP ROSAKKKKK ㅠㅠㅠㅠㅠ

Comments

You must be logged in to comment
hanazraf95 #1
Chapter 13: update soon authornim~~ sedih btol story niyh..tpy best sgt !!