Bab 6

My First Love

Jiae menjadi tidak keruan selepas mendengar arahan dari Cikgu Lee. "Biar betul aku berkumpulan dengan Jungkook. Ah!!!," jerit Jiae di atas bumbung sekolah. Jiae terus kelua dari kelas selepas Cikgu Lee keluar. Hongbin tidak sempat mengejar Jiae. "Kenapa dia juga yang terpilih berkumpulan dengan aku? Kenapa dengan orang lain? Tak. Lebih baik tak berkumpulan dengan orang. Aku boleh buat sendiri kerja amal tu. Benda tu senang je," cakap Jiae seorang. Tiba-tiba Jungkook datang ke Jiae dengan keadaan geram. Jiae sangat terkejut dan terkedu. "Buat apa kau dekat sini?! Puas aku cari kau!," marah Jungkook. Jiae menjadi diam dan menundukkan kepalanya kerana tidak berani memandang muka yang tengah marah itu. "Aku tanya ni! Kau buat apa dekat sini?," tanya Jungkook dengan suara yang kuat. Jiae masih diam seribu bahasa. Jungkook bertambah geram pada Jiae. Jungkook terus menaikkan kepala Jiae untuk berpandangan dengan Jungkook. Tetapi Jungkook menjadi patung menyebabkan Jiae berasa aneh. Jungkook pula yang menjadi diam. "Mianie. Tadi saya fikirkan sesuatu," jawab Jiae dengan perlahan. "Aku nak cakap dekat kau ni. Yang tentang kerja amal tu, biar aku tangkap gambar hasil kerja amal tu. Kau tulis laporan tentang kerja amal tu. Faham?," terang Jungkook dengan suara yang bongkak. Jiae mengangguk. Jungkook pun berlalu dari situ. Jiae pening.

Hongbin berlari ke arah Jiae dengan pantas. "Awak pergi mana tadi? Puas saya cari awak," tanya Hongbin. Jiae tersenyum. Hati Hongbin berdegup kencang lagi melihat senyuman Jiae yang manis tu. "Saya pergi tenangkan fikiran saya tadi," jawab Jiae. "Awak nak tak saya cakap kan dekat Cikgu Lee tentang kerja amal tu?," tanya Hongbin lagi. Jiae menggeleng. "Kenapa pula? Bukan ke awak tak suka dengan Jungkook?," tanya Hongbin lagi. "Bila saya cakap saya tak suka dengan Jungkook?," cakap Jiae. Hongbin memandang aneh kepada Jiae. "Awak jangan fikir yang bukan-bukan. Bukan itu maksud saya.Maksud saya, walaupun Jungkook selalu sakit kan saya, tapi saya tak akan benci dekat orang. Itulah yang onnie saya selalu cakapkan," terang Jiae dengan muka yang biasa. Hongbin mengangguk. "Awak jangan fikir kan dekat saya lah. Saya okey je," cakap Jiae. "Betul ni?," tanya Hongbin. "Okey je. Lebih baik awak fikir kan tentang trainee awak tu," jawab Jiae.

Jungkook menjadi tidak duduk diam. Hayoung melihat dengan aneh. "Awak okey tak?," tanya Hayoung. Jungkook mengangguk. "Lepastu kenapa tak duduk diam. Asyik ke sana ke sini. Pening saya tengok," cakap Hayoung. "Kalau awak rasa pening. Awak balik je lah. Saya pun pening juga tengok awak dekat sini," cakap Jungkook. "Jangan macam tu. Biar saya tolong picit kan awak," cakap Hayoung dan terus memicit kepala Jungkook. Jungkook tidak dapat menolak picitan Hayoung kerana kepalanya menjadi baik. Tiba-tiba Hayoung mencium bibir Jungkook. Jungkook sangat terkejut. "Apa ni Hayoung! Saya tak suka macam ni. Kalau awak nak kawan dengan saya, jangan buat peragai awak macam ni. Saya tak suka!," marah Jungkook dan terus berlalu dari situ. Hayoung kecewa. "Aku tak nak jadi kawan kaulah Jungkook. Aku nak lebih dari kawan," cakap Hayoung keseorangan.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
ierashahira
wahai kepada semua pembaca cerita saya, sila jawab soalan saya ^^

Comments

You must be logged in to comment
ByunBaekWifey
#1
Ohh bestnya~I need a sequel~! ^.^
taoliaa
#2
good ending ....^_^
overdosing14
#3
Chapter 24: good ending! i like it. Tahniah sebab dah habiskan cerita ni
ChachaPippo
#4
Chapter 24: lolololol.. author , hohoho .. best2 xD
k-hope
#5
Chapter 24: Wow.......daebak2.....jungkook ngan jiae dah kawin....huhuhuhu....tp tak rasa kesian pun ngan hongbin...hongbin baik sgt
amy_baekhyun98 #6
Chapter 23: Pada pendapat saya,awak habiskan je cite ni selepas bab ni. So endingnya jungkook dan jiae dh couple, sbb awk buat cite ni utk dorang berdua. Then, awk buat sequel story tentang hubungan hongbin dan hayoung. Mesti ramai suka (termasuk saya XD). But,fokus dulu dkt PT3 sbb itu lebih penting. Good luck for PT3! Fighting!
minlee123 #7
Chapter 23: Sambung cerita ni best .wat lah hongbin hayoung couple
minlee123 #8
Chapter 22: Ambik jelah hongbin tu hensem apa