Bab 20

My First Love

Jiae berjalan menuju keluar dari sekolah. Hatinya berasa gembira kerana Jungkook semakin baik dengan dia. Dia pun tak tahu kenapa. Tak akan lah dengan perubahannya. Kalau betul, memang sah Jungkook masih lelaki poyo. Jiae cepat-cepat mengetepikan masalah itu berada di dalam fikirannya. Perjalanan Jiae berhenti kerana ada seseorang menghalangnya. Jiae memandang ke hadapan. 'Hayoung!' bisik hati Jiae. Hatinya menjadi takut tetapi dia mengingati percakapan dari Jungkook. Dia memberanikan dirinya. "Wae?," tanya Jiae dengan muka yang biasa. Hayoung ketawa. Macam beruk pula jadinya bila dia ketawa. Hilang keayuannya. "Kau dah berani dengan aku ye? Selalunya kau tu takut je dengan aku," cakap Hayoung sambil memegang rambut Jiae. Jiae menepis kasar tangan Hayoung. "Awak nak apa?!," tanya Jiae dengan tegas. Hayoung ketawa lagi. "Kau dapat dari mana kekuatan ni. Sampai kau sudah berani tinggikan suara dengan aku!," marah Hayoung dan terus menolak Jiae. Jiae kebelakang sedikit. 'Aku dapat dari kekuatan dari Jungkook!' bisik hati Jiae. "Jawablah! Kau dapat dari kekuatan untuk melawan dengan aku!," marah Hayoung lagi dan terus menolak Jiae sehingga Jiae jatuh tersungkur ke bawah. "Awak nak apa?! Saya nak baliklah!," marah Jiae. Hayoung ingin menampar pipi Jiae tetapi tangan Hayoung dihalang oleh seseorang. Mata Jiae terpejam. Hayoung melihat orang itu. "Ju..n..gko..ok," cakap Hayoung dengan gugup. Mata Jiae terus terbuka dan serta merta matanya membulat. Kedua-duanya terkejut. Jungkook menarik tangan Jiae supaya bangun berdiri. "Jung..kook, awak bu..at apa de...kat sini?," tanya Hayoung dalam ketakutan. Muka Jungkook menjadi serius apabila memandang Hayoung. "Saja je lalu dekat sini. Tak sangka pula Hayoung jenis suka membuli orang," perli Jungkook. "Eh, mana adalah! Bila masa saya buli orang. Saya jumpa Jiae ada nak cakap sesuatu. Bukan saya buli dia. Betul kan Jiae?," jelas Hayoung dengan cepat. Jiae hanya mendiamkan dirinya sahaja. "Jangan nak tipu. Saya nampak dengn mata kepala saya. Lebih baik awak pergi sekarang sebelum saya report dekat cikgu," ugut Jungkook. Hayoung terus pergi dari situ dengan pantas. "Komawo, Jungkook sebab tolong saya," cakap Jiae dengan malu. Jungkook hanya mengangguk sahaja dan terus pergi dari situ. Jiae tersenyum gembira. Hongbin telah menyorok di salah satu semak. Dia ingin meyiasat hubungan Jiae dengan Jungkook. 'Ini memang tak boleh jadi! Aku bersungguh-sungguh ingin mendapat Jiae. Dia cuma goyangkan kaki sahaja. Jiae kenapa kau stupid sangat' bisik hati Hongbin.

Keesokkannya, Jiae lagi sekali datang ke sekolah dengan hati yang gembira. Hongbin yang terpandang Jiae yang ingin masuk ke kelas. "Jiae!," jerit Hongbin, Jiae berpaling dan menghadiahkan senyuman kepada Hongbin. Semestinya Hongbin terpesona dengan senyuman Jiae tetapi itu senyuman untuk sebagai kawan sahaja bukan senyuman sebagai boyfriend. Jiae menuju ke arah Hongbin. "Waeyo? Hongbin!," tanya Jiae. "Saya tengok awak ni nampak semangat je. Kenapa?," tanya Hongbin balik. "Jinjja? Saya nampak bersemangat ke? Aneyo! Saya biasa-biasa jelah," jawab Jiae. "Betul lah! Ini mungkin sebab awak dah nampak rapat je dengan Jungkook," cakap Hongbin. "Bo?!," kejut Jiae. "Yelah! Saya perasan sampai awak pinggirkan saya tau," cakap Hongbin dan terus memuncungkan mulutnya. Jiae ketawa perlahan. Comel betul. "Mianie, chingunya! And, saya mana ada rapat dengan Jungkook. Itu semua mengarut," cakap Jiae. "Jiae, sebelum saya cakap ni. Awak jangan marah tau," cakap Hongbin. Jiae mengangguk. "Saya nasihatkan awak ni, sebab saya takut awak akan lebih merana. Jebal.. jangan rapat dengan Jungkook. Mungkin dia rapat dengan awak sebab awak sudah cantik. Masa awak nerd dulu, langsung dia tak pandang awak. Sekarang je dia pandang awak. So, please jangan rapat dengan dia. Saya tak suka awak menangis," jelas Hongbin. Jiae mendiamkan dirinya. Betul juga kata Hongbin itu. Dia memang bodoh tidak memikirkan benda ini. Dia terlalu gembira kerana Jungkook melayannya. "Jiae, awak okey tak?," tanya Hongbin. "Saya okey je, Thanks sebab bagi nasihat dekat saya. Annyeong, saya balik keas dulu," jawab Jiae dan terus pergi dari situ. 'Sorry Jiae. Aku tak nak kau akan jadi lebih merana. Lagipun hati aku sakit bila kau rapat dengan Jungkook" bisik hati Hongbin.

 

-Ah! Author-nim minta maaf sangat-sangat sebab buat bab ni pendek sangat. Saya sudah kekosongan idea. please help me! ada tak sesiapa yang ingin menderma idea kepada saya? saya mohon sangat ^^-

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
ierashahira
wahai kepada semua pembaca cerita saya, sila jawab soalan saya ^^

Comments

You must be logged in to comment
ByunBaekWifey
#1
Ohh bestnya~I need a sequel~! ^.^
taoliaa
#2
good ending ....^_^
overdosing14
#3
Chapter 24: good ending! i like it. Tahniah sebab dah habiskan cerita ni
ChachaPippo
#4
Chapter 24: lolololol.. author , hohoho .. best2 xD
k-hope
#5
Chapter 24: Wow.......daebak2.....jungkook ngan jiae dah kawin....huhuhuhu....tp tak rasa kesian pun ngan hongbin...hongbin baik sgt
amy_baekhyun98 #6
Chapter 23: Pada pendapat saya,awak habiskan je cite ni selepas bab ni. So endingnya jungkook dan jiae dh couple, sbb awk buat cite ni utk dorang berdua. Then, awk buat sequel story tentang hubungan hongbin dan hayoung. Mesti ramai suka (termasuk saya XD). But,fokus dulu dkt PT3 sbb itu lebih penting. Good luck for PT3! Fighting!
minlee123 #7
Chapter 23: Sambung cerita ni best .wat lah hongbin hayoung couple
minlee123 #8
Chapter 22: Ambik jelah hongbin tu hensem apa