JM De Grey x First Night

Naughty Kiss
Please Subscribe to read the full chapter

Seorang budak perempuan berkaca mata bulat kelihatan berlegar-legar di hadapan lokar dengan mulut terkumat-kamit . Entah baca mentera apa tak tahu . Dia kelihatan seperti sedang dilanda masalah paling besar di dunia . 

 

Gadis yang rambutnya paras bahu itu kelihat sangat gelisah . Semua pelajar sudah masuk ke kelas masing-masing , tinggal dia saja yang masih lagi berjalan mundar-mandir . Setelah beberapa puluh kali membuat pusingan, dia kemudian berhenti di hadapan salah satu lokar . Sampul surat yang berada di tangan ditenung lama. 

 

Dia menarik nafas dan menghembuskan beberapa kali sebelum dia menyelitkan sampul surat tadi di lokar tersebut . Sengaja dibiarkan sampul itu terkeluar supaya si penerima dapat nampak dengan jelas . Gadis itu mengeluh dan beredar dari situ dengan hati yang gelisah . 


Namun begitu, tanpa disedarinya, sampul surat itu terjatuh dan terselit dibawah kaki seseorang yang sedang melalui kawasan itu .

 

~~~~~~~

 

Jimin mengambil keputusan bahawasanya, dia akan ke sekolah hari ini . WHATT???? Seriously???
 

Pergi sekolah je, tak masuk kelas pon. 😒


Jimin berjalan-jalan sekitar sekolah . Nak tenangkan hati katanya tapi macam pelik pulak bila Jimin pilih sekolah untuk tempat dia tenangkan hati yang sedang berduka lara yituh . Tak tahu kenapa hatinya memilih sekolah .


Kakinya menapak perlahan , mindanya melayang entah ke mana . Wajah Mimin terbayang di minda . Kenapa mesti wajah gadis itu yang dia bayangkan? kenapa bukan wajah mak dia ke? wajah makcik dia ke? wajah makcik kantin ke?  kan?  why not? makcik kantin tu pon hot apa .


Dah jatuh cintalah kata,  memang gila bayanglah. Jimin tersenyum sendiri.  Agaknya macam nilah Tae rasa bila dia jatuh cinta dengan Mimin.  Tak tahu apa sebabnya, perasaan cinta tu datang sendiri.  Hanya disebabkan senyuman manis.  Tulah orang kata,  jangan senyum dengan stranger,  nanti susah. 

 

Jimin gelengkan kepalanya.  Rambutnya diserabutkan . Apabendalah, boleh pulak dia berkenan kat awek bff sendiri . Awek orang tu . 

 

Tapi dia buntu, tak tahu apa nak buat . Dia tak tahu macam mana nak hilangkan perasaan dia terhadap Mimin. Makin dia pandang wajah Mimin, makin dia geram dengan diri sendiri sebab perasaan tu semakin mendalam . Dia takut satu hari nanti dia tak dapat nak kawal perasaan dia . Jadi lain kang ,naya je. 

 

Rasa menyesal sebab selalu ponteng kelas. Kalaulah dia rajin masuk kelas, mesti dia yang dapat Mimin dulu . Kenapa dia tak pernah perasan Mimin dulu? Kenapa dia ni pemalas sangat nak pergi sekolah? kenapa dalam ramai-ramai gadis kat sekolah ni dia boleh suka pada gadis milik bffnya ? 


Kalau dulu boleh je dia rampas awek orang . Petik jari je, haa, beriban datang . Semua gedik nak mampos . Tapi, kali ni dia tak boleh buat macam tu . Semua sebab Tae, kalau tak dah lama dia kebas . 


Jimin berjalan memasuki ruang legar yang penuh dengan lokar . Sedang dia asyik melayan perasaan, tiba-tiba ada sesuatu melayang dan terselit di bawah kasutnya. Jimin yang kehairanan itu membongkokkan badannya dan mengambil 'sesuatu' itu. 


Ianya sekeping sampul surat yang tertulis,  'Surat Berhenti'.  Kecik besor kecik besor je dia baca.  

 

Betul ke aku baca ni?  Surat berhenti apa ni? 

 

Jimin memandang sekeliling dan ternampak kelibat seorang gadis . Mungkin ini surat dia agaknya.  Jimin mengekori gadis itu dari belakang dengan niat nak pulangkan surat yang mungkin terjatuh dari buku gadis itu. Dia nampak gadis itu ada memegang sebuah buku .

 

Jimin mengekori sampai ke tempat yang dia sendiri tak pernah tahu kewujudannya . 

 


"ni kat mana plak? asal aku tak tahu pon tempat ni?"

 

 

Gadis tadi masih lagi tak sedar yang Jimin ikut dia dari tadi . Jimin melihat sekeliling . Dia sekarang berada di bangunan belakang sekali. Bangunan tu penuh dengan bengkel dan makmal je.  Makmal sains, makmal kimia, bengkel kemahiran,  dan macam-macamlah.  

 

Bangunan ni dah tak digunakan lagi . Cuma 1,2 makmal je .Dengar cerita, ada berlaku banyak kejadian sebelum ni di bangunan ni . Salah satu kejadian yang paling femes adalah kejadian bunuh diri . Katanya pelajar sainslah, stress buat keje, assigment asyik fail je ,terus bunuh diri . Entah betul, entah idok cerita tu . 

 

Jimin dah mula kecut perut . Tiba-tiba rasa seram semacam pulak . Mulalah pikir bukan-bukan . 


aku ni, betul ke nampak budak pompuan? betul ke budak pompuan tu budak pompuan? manusia ke.......han....tu..?


Nak aje Jimin jerit tapi kang nampak macam pondan pulak. So, steady je. Gadis tadi menuju ke tangga dan menaiki tangga hingga ke rooftop . Walaupun si Jimin ni dah takut-takut, dia tetap ikut sampai ke rooftop .

 

Sampai je di rooftop, matanya seakan tak percaya .  Mana taknya, dah macam taman bunga kat rooftop tu . Penuh pokok bunga dan tanaman hijau . Macam mana dia boleh tak tahu kewujudan tempat macam ni kat sekolah? padahal dah tawaf banyak kali dah sekolah ni .

 

Jimin berjalan dengan mata yang bersinar-sinar dan mulut terbuka . Terpegun dengan suasana yang nyaman dan cantik . Susunan pokok-pokok pon teratur je. 

 

Ini namanya taman sains ya Pak Jimin . Hang ja ketinggalan zaman . 

 

Terdapat rumah kecil di tengah-tengah taman . Macam rumah pondok-pondok gitu . Comel je tapi cuma muat seorang saja.  Jimin nampak gadis tadi duduk di dalam pondok tersebut . Dia mendekati pondok itu dan duduk di sebelah luar .  Gadis itu masih lagi tak perasan kehadiran Jimin .

 

 

"haihh....apalah malang sangat nasib aku ni . Lain yang aku nak, lain yang aku dapat . Hishh, penat betullah...tapi takpe, lepas ni minah-minah tu takkan cari aku lagi . Aku bukan ada function pun dalam grup dorang tu . "

 

 

Jimin dengar je gadis tu membebel sendiri .

 

Ni aku nak cerita, korang ingat tak ada budak perempuan yang tersalah masuk grup peminat Jimin tu? Pastu dia dipaksa menjadi hamba abdi . Ingat ? haa, ni lah dia budak tu . Dia nak keluar dari geng tu lama dah, tapi tak berani. So harini dia bagi 'Surat Berhenti' tu kat ketua kumpulan tapi tak tahu yang surat tu dah melayang kat orang lain .

 

 

"baca bukulah..."

 


Budak perempuan tu memakai earphone di telinga kirinya dan membiarkan sebelah lagi tidak dipakai . Dia membaca buku novelnya sambil humming lagu signal-twice .

 


"hmmm hmmm hmm...signal bonae signal bonae...hmmm hmm hmmm...signal bonae signal bonae.. hmmmm"

 

 

Jimin tenung surat tu . Dia tak tahu macam mana nak bagi kat budak pompuan tu . So, dia berdehem .

 

 

"ehh heemmm"

 


Gadis itu terus berhenti dari membaca dan humming lagu . Terkejut . Takde respond, Jimin berdehem lagi sekali .

 

 

"ehh heemmm hemmm"


"s-sap-sape t-tu?".

 


Mendengar reaksi gadis tu sedang ketakutan, timbul satu idea jahat dari Jimin si penyangak sekolah .

 

 

"akulahhh penungguuuu bangunann niiii...muahahahahahahahahaaa!!!"

 


Nak terjojol mata gadis tu dengar . Punyalah takut sampai menangis dia .

 


"p-pen-penunggu??? uwaaaaa...mama!!! tolong rin maaaa!!! pergi jejauhhlah penungguu setannn hanaatt!! aku tak kacau kau ponnnn!"

 


Jimin yang asalnya cuma nak main-main tiba-tiba rasa bersalah . Tersedu sedan orang tu menangis dibuatnya . 

 


"eh...errr.. taklah, s-saya orang bukan setan.."


"pergilah setann!! aku tak kacau kau pon kann..mamaa uwaaaa! tengok setan niii"

 


Makin hebat pulak dia melalak . Makin serba salahlah Jimin . Padan muka ko .

 


"taklah...saya manusia...saya memain je tadi...saya manusia, betul"

 

 

Gadis tu mula terdiam tapi masih lagi tersedu . 

 


"a-awak...s-sape..?


"saya..err..saya manusialah.."

 

 

'aku tahulah sengal, tadi kau dah cakapkan'😒

 

 

"a-awak nak apa..? jap..macam mana awak boleh tahu tempat ni?"

 

 

Pelik, setahunya cuma dia dan cikgu sainsnya je yang tahu . 

 

 

"err..saya follow awaklah, actually saya nak bagi surat ni... rasanya ni awak punya.."

 

 

Jimin menyelitkan surat tu di celah-celah dinding kayu . Pondok tu takdelah sempurna sangat . Ada juga lubang dan jarak antara kayu . Gadis itu mengambil surat tersebut .

 

 

"lahhh, mana awak jumpa ni?? yang awak amik kenapa??"

 

 

Punah harapan nak keluar dari geng malaun tu .

 

 

"err..surat tu..terjatuh..saya ingat awak tak sengaja jatuhkan.."


"haihh..takpelah..."

 


Dia mencampakkan surat tu ke tepi . Apa-apalah, dah malas nak amik tahu .

​​​​​​

Keadaan sunyi buat seketika . Gadis itu memikirkan bagaimana lagi cara mahu melarikan diri dari geng malaun tu ,manakala Jimin pula memikirkan cara untuk memulakan perbualan .

 

'tuk tuk tuk'

 

Jimin mengetuk dinding kayu . 

 

 

"err...tanya sikit boleh?"


"tanyalah, "


"awak ada masalah ke?"


"ada"


"masalah apa?"


"masalah sayalah"


"yelah, tapi masalahnya apa?"


"masalah dunia"


"masalah dunia?"


"ye"


"masalah apa tu?"


"masalah lah!"


"yelahh tapi masalah apa? apa nama masalah tu?"

 

 

Naik hantu jugak bercakap dengan perempuan sorang ni . Jadi hantu jugak kang lama-lama. 

 

 

"masalah sekarang ni , apa masalah awak sebuk nak tahu masalah saya? awak siapa? kenal pon tak tiba-tiba muncul tah dari mana"

 

 

Jimin meraup muka . Tanya pon tak boleh. 

 

 

"saya ni seorang insan yang berhati mulia yang ingin membantu awak menyelesaikan masalah . Tu pun kalau awak sudi"

 

 

Gadis itu membuat muka pelik . Kenal pon tak, tiba-tiba cakap nak tolong . Muka pon tak nampak . Ni mesti ada udang sebalik lontong ni . eh, masak lontong ada udang eh?

 

 

"tak pelah, mekaseh jelah . Mama saya kata jangan bercakap dengan orang yang kita tak kenal"

 

 

Jimin nak tergelak . Macam budak kecik je perangai .

 

 

"Okelah . Macam ni, nama saya....er...nama saya JM . Saya seorang lelaki tampan , macho dan bergaya . Jangan risau, saya seorang yang menjaga batas 😏 ,saya tak makan orang . Saya bukan kaum cannibal ,jangan risau . emm..apalagi ek, oh ye, saya juga suka membantu orang-orang yang sedang kesusahan macam awak nilah. Selamat berkenalan"

 

Gadis itu membuat muka apehal-siaa-mamat-ni-ko-sape-asal-intro-diri-siaa

 


"...dah kenapa tiba-tiba intro?"


"supaya awak kenal saya lah. Sekarang awak dah tahu pasal saya ,so, kita dah jadi kawan "

 

 

Ni lah Jimin si playboy abadi uolls . Senang je nak berkawan . Dia ingat dia budak wechat ke apa.

 


"ehh,jangan buat lawak lah"


"tak , saya tak buat lawak, saya serious ni nak berkawan dengan awak"


"k, bagi sebab kenapa awak beria nak kawan dengan saya "


"em..sebab awak perlukan seorang kawan"

 

 

Gadis tu terdiam . Ada betulnya jugak, dia memang perlukan kawan sebab sejak dia pindah ke sekolah ni dia tak ramai kawan . Bff lagilah tak ada . Setakat kawan kelas tu ada lah .

 

 

"..err...lagi.."


"lagi? em..sebab awak perlukan tempat untuk luahkan masalah awak..?"

 

 

Betul pulak dia ni teka . Gadis itu mengeluh . Dia akhirnya mengalah .

 

 

"yelah..yelahh..suka hati awaklah,"


"so, kita kawan?"


"hmm"

 

 

Jimin pun tak tahu kenapa dia beria sangat nak berkawan dengan gadis tu.  Dia punya happy, suppp sampai ke atas . hahahaha

 

 

"cerita lah apa masalah awak, saya sedia jadi pendengar "


"awak ni....boleh dipercayai ke?"


"ofkoslah boleh!"


"yekee? entah-entah awak nak jaja cerita saya kan?"


"Jaja? lahh, nak buat apa pulak? muka awak pon saya tak nampak, saya nak jaja apa pasal awak? nama awak pon saya tak tahu"

 

 

Ragu-ragu pulak dia nak cerita . Cerita jelah, dia bukan nampak muka pon .

 

 

"haihh...nama saya...Taerin . Kim Taerin . Awak boleh panggil saya Rin je ."

 


Jimin menganggukkan kepala . 

 

 

"macam mana nak cerita ek...malulah nak cerita"


"lahh, cerita jelah "


"tapi...mungkin pada awak benda ni lawak.."


"taklah...kalau lawak pon saya tak ketawa."


"betol ni?"


"ye"

 

 

Dia menarik nafas sebelum bercerita .

 

 

"macam ni....saya ni, baru je pindah sini . Ni tahun pertama saya...s__"


"oh, saya dah tahun ke tiga"

 

 

Jimin mencelah . 

 

 

"oh...oke..em, saya tak ramai kawan . Actually takde kawan, setakat kawan kelas tu adalah . Saya ni pemalu sebenarnya.  So__"


"tapi cara awak bercakap tadi macam tak malu je?"

 

 

Dia mencelah lagi .

 

 

"err...mungkin sebab saya tak nampak muka awak kot"


"oh..."


"boleh saya sambung cerita?"


"eh,sila sila"

 

 

Sebuk betul, orang nak bercakap dia bercakap .

 

 

"..sorang pon saya tak kenal . Saya baru pindah dari Busan . Satu hari ni, saya datang sekolah kan, tiba-tiba ada sekumpulan budak lelaki hot setaff.  Bapak ah sem gila awakk"

 

 

Teruja pulak dia bercerita . Jimin dah boleh agak dah siapakah gerangan kumpulan budak lelaki hot setaff tu . Dia tersengih sendiri .

 

 

"Saya pun follow lah dorang an . Masa tu semua budak perempuan bergasak-gasak nak kejar dorang tu . Apatah nama kumpulan dia tu, saya tak ingatlah..b...b...bmw? eh bukan..b apa ek, awak tahu tak?"

 


Gila tak kenal? Mamat sekor nilah yang paling femes .

 

 

"er...b..btss kot"

 

 

Cehh, berlakon lah pulak.

 

 

"haa, betullah tu . BTSS . Saya follow dorang tapi bila dah dekat saya  kena tolak dari belakang . Entah sapa yang tolak pon saya tak tahu . Sampai terjatuh tau, habis buku-buku saya jatuh ."

 

 

Rin meletakkan buku novel ke tepi . Dah seronok bercerita . 

 

 

"tapi, tapi, tapikan awak, best part ni...masa saya tengah sebuk kutip buku tiba-tiba ada seorang dari grup BTSS tu tolong saya!!! arrgghhh!!!"

 

 

Rin menjerit teruja . Walaupun benda tu dah berbulan berlalu tapi dia punya teruja tu , suppp naik atas . Jimin terkejut . 

 

 

"okay, okay dia tolong awak...tak payahlah jerit-jerit"

 

​​​​"oh, eerr..hehehe..soree.."


"lepastu?"


"lepastu awak nak tahu tak sapa yang tolong saya?? nak tahu takk? nak tahu takk??"


"sapa?"


"PARK JIMIN  uollsss!!! hensem gila bapak ahhh"

 

 

Jimin terkejut bila namanya disebut . Dia memandang dinding kayu tersebut . 

 

 

"aku?"

 

 

Bisiknya sendiri . Tak ingat pulak dia. Macam mana nak ingat kalau keje asyik nak ngorat awek baru je tiap hari. 

 

 

"Dahlah hensem, baik pulak tu . Tak sangkalah pulak dia nak tolong masa tu . Lepastu dengan tak cakap terima kasihnya saya terus lari . hahahaha ,kalut sangat masa tu ."


"kenapa awak lari?"


"saya malulah..kan dah cakap saya ni pemalu"


"kalau awak tegur dia, mybe awak kawan dengan dia sampai sekarang"


"emm..entahlah..saya malu..."


"awak ni mesti comel kan?"


"...."


" malu ehh?"


"kenapa...tiba-tiba cakap macam tu?"


"sebab dengar suara pon dah comel, apatah lagi wajah awak ."

 

 

CIAA CIAAA CIAAAAA!!!  Dah mula dah ngayat si Jeman ni . Kembang kempis hidung Rin dengar.  

 

 

"..ah, takdenya...saya ni...nerd je..".


"hehehe..yelahh"


"err..em, lepastu kan awak saya start crush kat dia"


"dia?"


"dia lah, Park Jimin tu "


"ohh.."

 

 

Jimin tersenyum lagi. 

 

 

"err...malulah nak cerita, sampai situ jelah.."

 

"laa, cerita jelah . Dah best dah ni"


"awak nak dengar ke? awak tak rasa benda ni lawak ke?"

 

"takdelah , sronok je saya dengar "

 

 

Memanglah seronok, dah orang tu dari tadi duk puji dia aje . Nak terkoyak mulut asyik senyum aje keje .

 

 

"okelah kalau gitu . hehehe..."


"haa, cerita je, apalagi si budak Jimin tu buat kat awak?"


"dia dah buat hati saya cair setiap kali saya pandang wajah dia . hahahahaha"

 

 

Tergelak Jimin dengar . Begitu hensem yee dia . Dia pulak kembang hidung .

 

 

"tapi setiap kali saya nampak dia mesti saya lari "


"lari? kenapa?"


"emm..sebab saya tak nak dia ingat saya lah orang yang terjatuh depan dia , saya malu"


"apalah awak ni, dia bukan ingat pon"


"mana awak tahu dia tak ingat?"

 

 

Jimin terdiam . Takkan nak mengaku pulak .

 

 

"...err...saya agak je...yelah benda dah lama kan, mestilah dia dah lupa "


"hmm..entahlah...biarlah ."


"so, apa kaitan si Jimin tu dengan 'surat berhenti' tu?"

 

 

Tanya Jimin . Dari tadi dia tunggu jugak bila nak kaitkan dengan surat tu. 

 

 

"oh yee...teruja lebih pulak cerita pasal mamat hensem tu"

 

 

Jimin mula duduk bersandar di dinding kayu tu. Si Rin pulak dah pusing menghadap papan kayu yang Jimin sandar tu . Kira macam dia pandang belakang Jiminlah gitu .

 

 

" Bila saya dengar yang Jimin ada fanclub, saya ingat saya nak joinlah sekali . Bolehlah saya cari kawan kat situ, manalah tahu dapat kawan ke kan . Tak pon jadi bakal wife Jimin ke...erkk....hahahhahahaha"

 

 

Gelak besar Rin, nak cover balik yang dia dah terlepas cakap . Ingat nak cakap dalam hati je . 

 

 

" tapi....."

 

"tapi kenapa?"

 

 

Jimin memetik daun yang tumbuh di celah-celah simen dan tangannya bermain-main dengan daun tu .

 

 

"tapi...saya salah join fanclub..."


"salah join? awak join sapa punya fanclub? "


"Jiminlah tapi ni fanclub yang gangster"


"fanclub gangster??"

 

 

Dia nak ketawa sebenarnya . Ada meh fanclub gangster??

 

 

"ha.ah...dioarang tu gengster lah pulak . Diorang terima saya join pon sebab nak jadikan saya hamba abdi. Sedihnya hidup saya..."


"lahh, pulak dah .Habis tu awak nak stay je ke dengan dorang tu?"


"tak, saya tak nak . Banyak benda jahat diorang dah buat . Saya tak nak ikut apa yang dorang buat . Saya nak keluar dari grup diorang, sebab tulah saya selitkan surat berhenti ni kat lokar dorang ....tapi..awak pulak....haihh.."


" jap, dorang ke yang suruh bagi surat berhenti ni kalau nak berhenti?"


"taklah, saya saja buat gini . Malas nak hadap muka dorang . "


"tak boleh ke awak wasep je dorang?"


"err,ha.ah ek..tak terpikir pulak saya...hehehe"

 

 

Jimin geleng-geleng kepala. Dia macam nak cakap 'benda simple pon takleh pikir ke?' 

 

Cehhh, berlagak lah pulak kauu.

 

 

"takpe , awak jumpa je dorang, face to face . Kalau dorang nak apa-apakan awak ,nanti saya suruh Jimin tu backup awak"

 

"ee, yelah tu ."

 

"eh, ni betul-betullah . Saya ni JM tau, semua benda boleh setel ."


"serious ah awak nak panggil Jimin??"


"seriouslah ni"


"awak rapat ke dengan Jimin tu ? dia kenal awak ke?"


"eh,kemonlah . Ni JM lah, tadi dah cakap kan semua benda boleh setel . Awak rilek je , kalau dorang nak apa-apakan awak esok, Jimin mesti timbul punya . Percaya cakap saya"

 

 

Cehh, nak tunjuk herolah pulak. Time nilah nak promot  diri bagai an. 

 

 

"em..ikut awaklah. "

 

 

Rin tak tahulah nak happy ke tak sebab dia....sebab dia tak tahulah. 

 

 

"emm...so, macam mana kalau saya nak contact awak?"


"contact saya? for what?"


" untuk chat dengan awaklah"

 

 

Sebenarnya dia nak tengok muka si Rin ni , nak tengok kat dp wasep . Mestilah dia letak muka dia kan? 

 

 

"perlu ke?"


"perlu lah, kitakan kawan . Nanti kalau nak jumpa lagi ke boleh wasep je saya"


"jumpa? kenapa saya nak jumpa awak lagi?


"sebab..err..sebab saya kan kawan awak...kalau awak nak luahkan or nak cerita something ke, saya kan boleh jadi pendengar awak. "

 

 

Rin ragu-ragu nak setuju . Memanglah dia rasa agak selesa bercerita dengan mamat ni tapi dia masih lagi tak tahu apa-apa pasal mamat tu . Dia cuma tahu nama je, tu pon tah betul tah idok. 

 

 

"boleh ke idok?"

 

 

Boleh tahan lama minah ni duk berangan . Jimin dah macam tunggul pun ada gak. 

 

 

"haihh...tak pelah, em,awak ada pen dengan kertas kosong tak?".

 

 

Tanya Jimin kepada Rin yang terpinga-pinga . 

 

 

"..ha? kertas? a-ada...nah"

 

 

Dia menhulurkan kertas dan pen dicelah dinding kayu . Jimin menulis sesuatu dan memberi kembali kepada Rin .

 

 

​​​"Tu nombor saya , save tau . Nanti wasep saya eh"

 

Rin melihat nombor yang tertulis di atas kertas tu . 

 

"jangan bagi nombor pada sesiapa tau . Save nama saya , JM The Great. Okay?"

 

 

Rin macam masih tercengang . Tak percaya dia berkawan dengan orang yang dia tak nampak sikit pon muka dia . Yang penting sebenarnya, orang tu hensem ke idok? tu yang paling penting....ngehehehe ,biasalah orang korea kan gituh .

 

 

"...o...o-okay..."

 

 

Jimin tersenyum . Tiba-tiba loceng waktu rehat berbunyi . Jimin melihat jam tangannya .

 

 

"okay lah awak, saya kena pergi ni . Nanti wasep tau jangan lupa . Saya orang baik ,don wori . Goodbye manbai!"

 


Jimin bangun dan berjalan menuju ke pintu . Rin menjengah dari dalam pondok tersebut . Dia cuma nampak warna rambut je . Grey . 


 
"hmm...rambut pun berkaler, budak baik ke ni? "

 

 

Rin kembali melihat nombor tersebut . 

 

 

"nak save ke....tak nak?"

 

 

Senang je Rin, cerita sini habis sini jelah eh . Kau kalau tak nak, aku nak. Nombor Jimin wehhh! sapa yang tak nak an? Rasanya readers pon nak gak an? tipulah tak nak . Tipu sangat . Pergi mandi bungalah kalau tak nak .

 


~~~~~

 

 
"Ma balik kejap ye Mimin, nak mandi, belengas dah ni. Lupa pulak nak bawa baju tadi"

 

"takpe ma, Mimin oke je . Omma baliklah ,rehat,tidur . Esok je datang"

 

 

Kata Mimin . Kesian dia tengok omma terpaksa berulang alik dari rumah ke hospital setiap hari . Dahlah dah tua , kere......eh, taklah, tak kerepot lagi . Masih lagi bergetah walaupun dah tua. 

 

 

"esok? takpe ke ? nanti Mimin sorang-sorang malam tak takut?"


"nak takut apa , takde apalah. "..


"manalah tahu...ada....hihihihihihihihi~~~"

 


Omma mengilai . Kau dah tua buat perangai plak an .

 


"ish! apa omma ni! tak payahlah takutkan orang..."


"hahahaha...omma gurau jelah . Kalau dah Mimin kata datang esok, apakan daya, terpaksalah omma datang esok".

 

 

Cehh,padahal dalam hati dah beryihaa yihaaa . Bolehlah dia tidur atas tilam empuk dia kat rumah . Mimin pulak dah mula seram bila omma gurau guna makhluk halus ni. Dia dahlah penakut. Nyesal pulak suruh omma datang esok. 

 

 

"okaylah, omma balik dulu yee.  Take care sayang, kalau ada apa-apa ,tekan je button merah ni . Nanti doktor sampai ,oke? omma balik dulu, jumpa esok"

 

 

Omma mencium dahi Mimin dan pulang ke rumahnya . Tinggallah seketul Mimin keseketulan . Tak tahu nak buat , Mimin berjalan pusing-pusing bilik . Ya, dia boleh je berjalan. Bersenam sikit . Menari lagu boombayah sikit walaupun menari macam haram.  Segham weh kalau tengok dia menari. Korang takkan dapat bezakan dia tengah menari ke, dia tengah buat pemujaan . Sebab takde beza pon . LOL.

 

Lepas dekat sejam dia berjoget zapin tah apa-apa, Mimin kembali baring . Penat . Dia mengambil henfonnya . Sudah jam 9 malam . Bila dah penat menari ni, perut laparlah pulak . Teringin nak makan pizza lah pulak.  Boleh order lagi ke dah malam ni? Ada delivery ke? tak, yang penting spital kasi ke? Sesedap engko je nak order bagai . 

 

Mimin mengeluh hampa .Macam mana ni, perut lapar . Nak tidur pun tak boleh ni . 

 

 

"Knock! Knock! Knock!"

 

 

Tiba-tiba pintu biliknya diketuk seiring dengan suara seseorang . Yang duk sebut 'Knock' tulah .

 

 

"sapa tu?"

 

 

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Teddyyoung01
I miss you guys....damn much...><
I miss your support comment...
I miss you
seriously .

Comments

You must be logged in to comment
Mar-j55 #1
Chapter 55: Aku masih menungguuu ???? bila nak update niii
pikahbajet #2
Chapter 19: lawak diorang ni...hahaha
leyna_nieka
#3
Chapter 54: Thanks elly sbb update? saya dh lama tunggu awk update.
Btw, chapter kali klakor giler?
Akhirnya dpt jgk tae jumpa ngn mak dia. Tapi sian jimin kne lebel sbagai org jahat sbb salah faham. Padahal dia cuba nk explain je.
Sya dh vote bts. U all pon jgn lupa ye vote bts jgk?
K lh bye...
Jimin saranghae~ hahaha
leyna_nieka
#4
Chapter 53: Elly!! Kita rindu awaks >.< hehe gila sat XD. Saya fhm apa yg Elly rse bila story yg kita buat penuh kasih sayengs tu hilang. Saya pun pernah kena cmtu. Untung x jdi beruk je mcm yg elly ckp tu XD. Sabo jelh nakk... Btw, best chapie elly *double thumb up*! Kita xnk harap Elly update cpt2, takot nnti jdi fekhop T-T Kirim slm ngn abey Jiming yee~
leyna_nieka
#5
Chapter 52: Hy elly...gime five...sya pon rembat abang sya punya wifi semata2 nk baca citer ni hahahaha XD. X saba nk tunggu next chapter ^_^