Islamic (50 islamic stories)

Promoted - Advertise

Tempted By Fate

Jia is a simple, but stubborn young lady with a brave, fearless and strong personality. What's happens when a single mistake from the proud, arrogant and famous rock star, Byun Baekhyun leads to a compulsory marriage between them.  

Promoted - 1 Hour Advertisement (#ffe488) (New bid starts in 9 minutes)

Oblivion

Moon Jihyun is a singer while Kim Jongin is a guitarist who are both after the same dream: becoming successful. After many failed attempts at getting a record deal, they finally secure their positions in the punk band, Rated R.

Latest
/
Newest
/
Oldest
/
Completed
/
One Shots
/
Views
/
Subscribers
/
Comments
/
Votes
/
Chapter Count

Show stories only
Show non-rated stories only

Best. Absolute. Puasa [B.A.P] Kembali !

By Jelly_Warrior Updated
Tags  comedy   malay   bap   malayfanfics   seventeen   islamic 
Characters B.A.P, Seventeen and Others as Cameo
With 12 chapters, 11 votes, 70 subscribers, 3050 views, 89 comments, 35746 words
Status Completed, Subscribers Only

Bila enam manusia dengan ragam yang berbeza menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan, habis huru-hara rumah jadinya !(Ayat cliche season lepas) Ya ! Mereka datang lagi ! Enam sekawan yang sama-sama sengal dan pelik ini kembali untuk memeriahkan bulan puasa anda. Kali ini dengan gelagat yang lebih menyakitkan menghiburkan hati. Ada yang gatal nak mengorat mak janda, ada juga yang kononnya nak jadi usahawan muda d

Ramadan Equation SEASON 2: PKP (Perintah Kawalan Puasa)

By Wonsik_Sai Updated
Tags  malay   commedy   leo   hyuk   vixx   hakyeon   ravi   ken   hongbin   sanghyuk   jaehwan   taekwoon   nnn   kimmingyu   wonsik   islamic   gugudan   verivery   groovl1n   xydo   coldbay   chillinhommie 
Characters VIXX, Jelpi Island dan GROOVL1N FLEX. Bersama-sama retis dan grup yang bakal ditag.
With 7 chapters, 1 votes, 6 subscribers, 120 views, 11 comments, 7410 words
Status Subscribers Only

Keenakkan buah kurma dari timur tengah. /Bisik/ Yusuf Tayoob~ Kelazatan buah kurma yang tiada tangdingannya. /Bisik/ Yusuf Tayoob~ Kurma KeYonggukkan, Hajj Suho, Bugi JR, Cha Diva, MemeKwang dan banyak lagi. /Bisik/ Yusuf Tayoob~ Pastinya menjadi pilihan di bulan Ramadan yang mulia ini. Edaran esklusif... /Bisik/ Nakamoto Yuta~~

Ramadan Equation: VIXX Dapat Hidayah! + EXTEND [VIXXTRA!]

By Wonsik_Sai Updated
Tags  comedy   friendship   malay   exo   nuest   leo   hyuk   btob   vixx   hakyeon   ravi   ken   hongbin   bigstar   24k   sanghyuk   jaehwan   taekwoon   wonsik   islamic   islamik   gugudan 
Characters VIXX, gugudan (jiran sebelah), kelibat 2k12 boygroups termasuk EXO, B.A.P, BTOB, NU'EST, Cross Gene, 24K, 1OO%, Big Star dan para jemaah yang lain
With 20 chapters, 3 votes, 23 subscribers, 1310 views, 41 comments, 11994 words
Status Completed

"Woi! Mana ais krim aku?!" "Alamak! Minyul makan depan aku. Sabo..." "Alaaa.. Bagi laa kat kitew ayam gowlek half pwice. Abang kan encem." "Rindu nak main dengan Bontot... Haram jadah aih!" "Aku rasa aku dah dapat hidayah la..." "Kalau awak nak tau, ni la geng meriam buluh yang paling berjaya kat Sungai Petani." Ye puan puan dan tuan tuan, inilah situasi yang bakal dilalui oleh enam jejaki- eh? Jejaka sebenaqnya bagi menghadapi hari hari puasa s

KISAH SERAM SEBENAR ( Malay ver )

By Qee_Ha Updated
Tags  creepy   horror   malay   originalstory   realstory   islamic 
Characters My Story And Yours
With 33 chapters, 37 votes, 678 subscribers, 14850 views, 229 comments, 20158 words
Status Subscribers Only

  Ini adalah cerita sebenar. Sebarang persamaan dengan individu yang masih hidup atau yang sudah meninggal dunia adalah kebetulan. Mungkin apabila kamu membaca, akan ada sedikit perasaan gementar dan takut. Jadi saya sarankan membacanya bersama dengan teman anda.          

Best. Absolute. Puasa [B.A.P]

By Jelly_Warrior Updated
Tags  comedy   malay   bap   malayfanfics   islamic 
Characters B.A.P, Seventeen and Others As Cameo
With 7 chapters, 24 votes, 96 subscribers, 5950 views, 60 comments, 17244 words
Status Completed, Subscribers Only

Bila enam manusia dengan ragam yang berbeza menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan, habis huru-hara rumah jadinya ! Macam-macam peristiwa yang terjadi.  Ada yang ponteng puasa, ada yang mengelat time nak solat terawih dan ada jugak yang liat nak bangun sahur. Oh tak lupa jugak, yang main meriam buluh sampai masuk hospital dan menyusahkan orang. Heh…naik pening kepala dibuatnya !    

SEOULMATE (Light, Love & Baek Gu)

By angelily95 Updated
Tags  malay   romance   ocs   islamic 
With 18 chapters, 42 votes, 193 subscribers, 7510 views, 109 comments, 47884 words

Dasar Pandang Ke Timur - antara dasar Malaysia utk mencontohi budaya kerja mahupun cara hidup penduduk Jepun dan Korea Selatan. Kemajuan negara ini memberi peluang utk dijadikan sebagai model contoh Malaysia.   Dasar Tak Nak Pandang Langsung - merupakan dasar yang dicetuskan oleh seorang gadis bernama Saerah terhadap seorang lelaki Korea yang kacak. Kisah pertembungan dua manusia dari dua buah negara berbeza. Saerah, gadis dari Malaysia yang tak sukakan komitmen. Baek Gu, lela

Kun Faya Kun

By HayatDiqqie Updated
Tags  malay   exo   suho   islamic 
Characters Kim Junmyeon || Nur Hazmira Alwani || EXO
With 8 subscribers, 380 views, 207 words
Status Subscribers Only

Kim Junmyeon atau lebih dikenali sebagai Suho seorang lelaki yang happy go lucky serta ceria. Tetapi suatu insiden telah menukarkan dirinya menjadi seorang lelaki playboy yang hanya tahu menghabiskan duit mak bapak, berjoli bersama perempuan-perempuan, beclubbing, mabuk dan lain lain. Suho juga seringkali rimas apabila pembantu rumahnya, salah seorang saudara islam membaca Al-Quran dan Yassin. Akibat termakan hasutan syaitan, Suho telah pun bersuara bahawa Agama Islam tidak benar dan dia tida

Kim Jongin

By wadihah Updated
Tags  malay   exo   kai   ocgirl   islamic 
With 1 votes, 2 subscribers, 250 views, 92 words
Status Subscribers Only

Kisahnya bermula apabila seorang nelayan yang bernama Nizal berumur 40-an terlihat seorang mayat lelaki yang sedang terapung berhampiran dengan sampannya di tengah-tengah laut. Setelah mengangkat mayat tersebut ke dalam sampannya, Nizal meneliti badan lelaki itu dari kepala sehingga ke kaki dan mula berasa simpati terhadapnya. Luka dan lebam bersepah atas badannya dan kulitnya kelihatan sungguh pucat seperti tiada darah yang sedang mengalir. 

Cinta Di Hari Raya...

By Yana_xoxo Updated
Tags  comedy   contest   fluff   malay   romance   islamic   fearlessb 
With 61 chapters, 56 votes, 16420 views, 333 comments, 108923 words
Status Completed, Subscribers Only

"Hei ! aku dah sampai..."      "Tunggu sekejap, aku pergi ambil."     "Cepat sikit, dah mandi peluh aku dekat sini."   

Suamiku, Ustaz Sekolah

By NurulNajwaNajwa4 Updated
Tags  comedy   malay   romance   schoollife   forcedmarriage   jungkookbts   islamic 
With 1 chapters, 2 votes, 18 subscribers, 1760 views, 3 comments, 1726 words

[Cinta Islamik]   Aku dan dia, si Ustaz Sekolah

Nur Safwa

By TheBammin Updated
Tags  malay   bts   taehyung   islamic   namgyeong 
Characters Taehyung,Namgyeong(Yuna),Safwa(OC)
With 4 chapters, 1 votes, 29 subscribers, 880 views, 6 comments, 5888 words
Status Subscribers Only

"Kita diberi pilihan..diam atau bersuara,tipu atau jujur,suka atau tak suka,terima atau tak terima..cuma satu yang kita tak boleh elak.Dan ini memang takda pilihan lain.Hidup atau Mati" -safwa   "Sekarang,saya cuma ada dua orang wa

It All Begin With Hallyuwood

By TheBammin Updated
Tags  malay   jimin   bts   jhope   jungkook   taehyung   islamic 
With 12 chapters, 5 votes, 77 subscribers, 1920 views, 13 comments, 12670 words
Status Subscribers Only

Aku gadis bertudung.Aku dididik dengan didikan agama sejak kecil.Kebebasan diberi selagi tidak melanggar batas-batas agama.Aku ialah pelakon tanah air.Aku taklah famous seperti Elfira Loy dan Ezzra Loy yang berlakon sejak kecil seperti aku.Tapi,mengapa aku yang dipilih. Sejak aku mengenali negara 'hantu' itu,aku bertekad untuk tidak kesana lagi setelah pulang ke tanah air.Orang kata aku salah!Tak

Alamak

By Syafiqasehun99 Updated
Tags  comedy   malay   schoollife   islamic 
Characters Adam(Sehun) ,Ali(Luhan),Bella(OC),Jamal(Baekhyun),KaiRadzi(Kai),Danial(D.O),Juliana(OC)Daim(Chanyeol),Afieq(Daehyun),Aidil(L),Haziq(Gikwang)
With 5 chapters, 2 votes, 11 subscribers, 500 views, 2 comments, 2510 words

 "Apa ni?"                         "Duh,Ni asam boi""Apahal mende alah ni rasa pelik?"                              "Buto mu,mentang2 lah duduk bandar.Poyo nak mampus.Asam boi pun xtau. "Adam merupakan seorang budak bandar yg poyo dan sombong.Kerana keputusan examnya yg teruk.Ibubapanya bercadang untuk menghantarnya ke kampung,iaitu di kawasan pendalam Kedah.Bagaimanakah kehidupan Adam disana?"Kalau boleh..Aku nak duduk sini lama..Selama lamanya.."

Unexpected Wife

By will_xoxo Updated
Tags  malay   sad   islamic 
Characters Zaliff Mohammad| Asmyaliana Ariffin| Natrah| Fazzy
With 1 chapters, 1 votes, 8 subscribers, 330 views, 581 words
Status Subscribers Only

ASMYALIANA ARIFFIN... Dia tidak sangka nasib hidupnya berubah dalam sekelip mata. Terpaksa berdepan dengan ujian, Mya reda menjadi umi dalam sekelip mata, menjadi isteri tak dijangka. Demu menjaga maruah diri, dia harus mengkhianati dan melukai hati seseorang.      Atas alasan itu, Mya dan AZLIFF MOHAMMAD disatukan atas ugutan Mya sendiri setelah dirinya dinodai lelaki itu. Biarpub sudah beristerikan NATRAH yang merupakan kakak angkat