The Sixteen

Under His Wings
Please Subscribe to read the full chapter

Tangisan kuat Sungyeol perlahan-lahan berhenti menjadi esakan kecil tangannya digenggam erat oleh Doktor Hoseok sebelum dia dipimpin masuk ke dalam unit rawatan rapi itu.Tangannya terasa basah dengan peluhnya sendiri dan Sungyeol yakin yang dia sedang menggigil.Di hadapan matanya sekujur tubuh yang lesu sedang terbaring di atas katil putih.Tiub berselirat di pergelangan tangannya ,ada yang membawa cecair jernih dan ada yang membawa cecair merah pekat.

Hoseok menggenggam kuat tangan Sungyeol sebelum satu senyuman memberi semangat diberikan kepada remaja itu."Dia koma Sungyeol, tapi dia boleh dengar apa yang kita cakap" lalu genggaman itu dilepaskan dan dia menolak lembut Sungyeol ke arah katil itu."Pergi bagitahu Tae-tae yang semua orang rindu dia dan tak nak dia tidur lama-lama"

Disebabkan dia sedang terbawa-bawa dengan perasaan sendiri dia tak perasan yang Doktor Hoseok sedang memanggil Taehyung dengan nama manja yang hanya orang terdekat tahu.Doktor Hoseok menepuk lembut bahu Sungyeol tanda memberi semangat sebelum dia keluar bagi memberi ruang untuk Sungyeol bersendirian.

Sungyeol menarik perlahan kerusi yang berada di sisi katil untuk duduk.Tangan kecil Taehyung dirangkul lembut dan belakang tangan Taehyung diletakkan di pipinya.Satu lagi tangannya mengelus lembut wajah pucat dan sembab adiknya itu.Cecair panas mula berkolam di dalam mata Sungyeol sebelum setitis demi setitis mengalir dengan laju di atas pipinya.

"Tae-tae abang ni" satu esakan terlepas."Tae bangun la, jangan la tinggal abang sorang-sorang..abang takut Tae'' air matanya menitis lagi."Abang takut Tae, abang tak berani macam Taehyung, janganla tinggalkan abang macam mama, please Tae bangun" sekarang Sungyeol sudah teresak sehingga tutur katanya juga tersekat-sekat "Abang tak cukup kuat untuk lepaskan Taehyung."

Pintu dibuka perlahan "yeol...uncle dengan aunty masuk boleh?" tanya Minseok perlahan.Soalannya hanya dibalas dengan anggukan kecil dari Sungyeol. Minseok bersama Luhanie masuk dan menghala ke katil.Keadaan Taehyung yang san

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
chimot #1
Chapter 16: PLEASE UPDATE PLEASE,tak sabaq nak baca.serius cerita ni best&sedih sgt...
Infinite_Ifnt7
#2
Chapter 16: TAEHYUNG FINALLY AWAKE??????!!!! I NEED HOPE FOR THE FUTURE OF SUNGYEOL AND TAEHYUNG :'(
thelucidream
#3
Chapter 15: This is beautiful! TTATT Actually tak salah untuk rasa marah atau benci. Tapi bila lama sangat perasaan tu bermaharajalela dalam diri, semua tu boleh jadi dendam. Ya. Baekhyun memang bodoh. Tak ada siapa boleh nafikan semua tu. But! Thanks to Sungyeol, Minseok, Luhannie dan yang lain for staying by Taetae's side. Keep writing! Saya seronok sangat membaca. And... lelaki misteri tu siapa????
tyhah_nad #4
Chapter 15: Aduiiiii sedih siak T.T taehyung mati ke ? Sumpah sedih ...kesian tae tae TT___TT
GreenDecember #5
Chapter 15: Apa dah jadi pada taehyung....
vlovers #6
Chapter 14: update la fanfic n....
jiminie_noona #7
Chapter 14: Update le cpt2 ambe x sabo ni
KertasUngu
#8
wuish menarik! update soon~~