The twelve

Under His Wings
Please Subscribe to read the full chapter

Sudah seminggu Taehyung dikeluarkan dari hospital dan keadaan sudah kembali seperti biasa kecuali satu perkara yang merunsingkan akal Sungyeol, Taehyung. Ya, Taehyung masih sama , senyuman yang mampu menenangkan hati, pandangan yang seolah-olah mampu membaca fikiran anda tetapi yang peliknya Taehyung diam, sangat diam seperti dia telah meninggalkan suaranya di hospital.Apabila adiknya itu bermain dengan Chen hanya suara kanak-kanak riang itu yang didengarinya dan bukan suara adiknya, bukan.

                                                           ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sungyeol baring menghadap langit biru di atas bumbung sekolahnya.Tangannya didepa ke atas sambil cuba menghalang terik mentari dari terpancar ke wajahnya yang mulus."Mama tengah buat apa kat atas tu? Mama tahu tak Taehyung makin pelik sekarang ni? Dia dah tak banyak cakap abang risau la pasal dia. Mama boleh tak tolong pujuk papa suruh jangan benci Tae-tae? kesian dia"

Satu keluhan kecil melepasi bibir munggil itu yang turut disertakan dengan  ketawa mengejek  tanda simpati akan diri sendiri.Dia meraup muka dan merenung jam di tangan , dah masuk masa kedua Bahasa Inggeris yang diskip olehnya tapi tidak ada sedikit pun rasa untuk Sungyeol kembali ke kelasnya.Dia terus memejamkan mata membiarkan mimpi menguasai realitinya.

                                                         `~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pintu rumah dibuka dan Baekhyun melangkah masuk bersama keluhan di bibir.Dia masuk ke rumah dengan perasaan pelik "bukan dudak tak guna tu dah balik ke, kenapa diam je rumah nie?" hatinya membisik.Satu senyuman sinis terbit di bibirnya apabila dia terdengar bunyi sudu bertemu mangkuk di dapur.Langkah diatur dengan terburu-buru.Apabila terdengar derapan kaki yang agak kuat pandangan Taehyung terus beralih daripada mangkuk yang berisi bubur kearah papanya.Satu senyuman ikhlas dilemparkan sebelum matanya kembali menghadap bubur itu.

"Aku ingatkan kau dah mati, rupanya hidup lagi kau ni sial! " Baekhyun tersenyum senget.Taehyung meneruskan makanannya.Satu sudu bubur disuap ke mulutnya.Dia ingat akan pesan Sungyeol "Tae-tae kena habiskan bubur nie, kalau tak Tae tae tak sayang abang". Bubur yang terasa berpasir itu ditelan.

Ya, Taehyung mungkin seorang kanak-kanak yang menghidap authism tapi ia tidak memerlukan seorang yang pandai untuk memahami kebencian dalam tutur kata Baekhyun.Satu sudu bubur lagi dicedok dan ditiup , belum sempat sudu itu menyentuh bibirnya , satu tangan datang menolak tangan kecilnya menyebabkan sudu itu terpelanting dan bubur itu terpercik ke dinding putih yang tidak berdosa."KAU NI DAH BISU DENGAN PEKAK KE BODOH!!"

Tangan taehyung bergetar dia cuba sedaya upaya mengecilkan dirinya.Apabila melihat keadaan Taehyung begitu hati Baekhyun bertamb

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
chimot #1
Chapter 16: PLEASE UPDATE PLEASE,tak sabaq nak baca.serius cerita ni best&sedih sgt...
Infinite_Ifnt7
#2
Chapter 16: TAEHYUNG FINALLY AWAKE??????!!!! I NEED HOPE FOR THE FUTURE OF SUNGYEOL AND TAEHYUNG :'(
thelucidream
#3
Chapter 15: This is beautiful! TTATT Actually tak salah untuk rasa marah atau benci. Tapi bila lama sangat perasaan tu bermaharajalela dalam diri, semua tu boleh jadi dendam. Ya. Baekhyun memang bodoh. Tak ada siapa boleh nafikan semua tu. But! Thanks to Sungyeol, Minseok, Luhannie dan yang lain for staying by Taetae's side. Keep writing! Saya seronok sangat membaca. And... lelaki misteri tu siapa????
tyhah_nad #4
Chapter 15: Aduiiiii sedih siak T.T taehyung mati ke ? Sumpah sedih ...kesian tae tae TT___TT
GreenDecember #5
Chapter 15: Apa dah jadi pada taehyung....
vlovers #6
Chapter 14: update la fanfic n....
jiminie_noona #7
Chapter 14: Update le cpt2 ambe x sabo ni
KertasUngu
#8
wuish menarik! update soon~~