The eleven

Under His Wings
Please Subscribe to read the full chapter

FLASHBACK

Ia adalah satu hari yang biasa dimana dia akan duduk di bawah sebatang pokok rendang yang agak terasing dari orang lain.Diaamat sukakkan tempat itu,tidak bukan kerana dia benci orang lain, tidak sama sekali.Tetapi itulah tempat yang membolehkannya sentiasa melihat gadis itu. Ya, gadis yang berkulit putih,berbibir munggil, berambut hitam paras bahu.Senyumannya terukir tatkala teringatkan gadis itu, gadis yang bisa merempuh masuk ke dalam hatinya tanpa mengetuk pintu.Dia tahu sekali dia terpandang dalam lautan coklat cair yang menampakkan kesucian hati pemiliknya, dia akan terus terjatuh.Tetapi dia tidak boleh disalahkan, kumbang mana yang tidak akan tertarik kepada sang bunga itu.

Dia menunggu seperti biasa tetapi dahinya mula berkerut apabila satu-satunya bintang di dalam hatinya itu tak muncul-muncul tiba.Tiba-tiba dia ternampak kelibat rambut hitam yang berkilau, ya tidak salah lagi gadis yang dia tunggu-tunggu telah kunjung tiba.Dia dapat merasakan hatinya berdebar-debar dengan kegembiraan.

Tetapi itu tidak lama apabila muncul seorang lelaki.Dia mengecilkan matanya, ini mustahil,memang mustahil macam mana school heartthrob tu boleh datang ke situ dan bersembang dengan gadisnya itu, ya gadisNYA. Dia menggenggam tangannya sehingga dia merasakan sedikit cecair pekat mengalir.Disebabkan tekanan yang diberikan terlampau kuat kuku-kukunya bisa tembusi kulit tanganya.

Dia berada di sisi gadis itu sejak dari sekolah rendah, sekolah menengah sehingga ke universiti.Dia melihat transfomasi gadis itu daripada seorang ulat buku dan berkaca mata bulat, sehinggalah gadis itu berubah menjadi seorang bidadari.Dia sentiasa berada di situ menjadi bayang-bayang yang melindungi bidadarinya.Namun hatinya berkecai apabila satu-satunya bintang hatinya disambar orang.

Dia mungkin gila, gila dengan gadis itu, tetapi dia masih tahu bahawa dia tidak boleh mengambil hak milik orang lain.Jadi disaat tangan wanita itu digenggam lelaki itu dia bersumpah hatinya akan mati sama seperti bunga cinta yang telah layu.

 

                                                           ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sungyeol mengusap lem

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
chimot #1
Chapter 16: PLEASE UPDATE PLEASE,tak sabaq nak baca.serius cerita ni best&sedih sgt...
Infinite_Ifnt7
#2
Chapter 16: TAEHYUNG FINALLY AWAKE??????!!!! I NEED HOPE FOR THE FUTURE OF SUNGYEOL AND TAEHYUNG :'(
thelucidream
#3
Chapter 15: This is beautiful! TTATT Actually tak salah untuk rasa marah atau benci. Tapi bila lama sangat perasaan tu bermaharajalela dalam diri, semua tu boleh jadi dendam. Ya. Baekhyun memang bodoh. Tak ada siapa boleh nafikan semua tu. But! Thanks to Sungyeol, Minseok, Luhannie dan yang lain for staying by Taetae's side. Keep writing! Saya seronok sangat membaca. And... lelaki misteri tu siapa????
tyhah_nad #4
Chapter 15: Aduiiiii sedih siak T.T taehyung mati ke ? Sumpah sedih ...kesian tae tae TT___TT
GreenDecember #5
Chapter 15: Apa dah jadi pada taehyung....
vlovers #6
Chapter 14: update la fanfic n....
jiminie_noona #7
Chapter 14: Update le cpt2 ambe x sabo ni
KertasUngu
#8
wuish menarik! update soon~~