The fourteen

Under His Wings
Please Subscribe to read the full chapter

Hampir gugur jantung Sungyeol apabila mendengar pekikan bapanya di tingkat atas "Oh shoot! Taehyung!!!" dia terus memecut ke tingkat atas. Pintu depan dibiarkan terpelahang, biarlah dia dikatakan menjemput pencuri penyangak atau pembunuh psychotic sekalipun dia sudah tidak ambil pusing, yang penting sekarang ialah Taehyung.

Jantungnya seolah olah melompat ke dalam telinganya, degupan jantungnya seperti mengusik dirinya.Setiap anak tangga yang didaki jantungnya berdebar sepuluh kali ganda.Langkahnya terhenti di depan pintu bilik Taehyung, tangannya  menggigil tanpa disedari. Tombol pintu terasa amat sejuk pada tapak tangannya, suara di sebelah dalam yang amat membingitkan langsung tidak memperdulikan keadaannya yang sedang mengalami peperangan emosi.

Dia nak masuk ke dalam dan menjadi hero dan pelindung kepada buah hatinya tapi pada masa yang sama dia tidak yakin hatinya masih lagi kuat untuk melihat situasi sebenar.Satu nafas dalam diambil. Oksigen memenuhi peparunya sepatutnya dia dapat bernafas dengan tenang tetapi dia tidak faham mengapa semakin banyak oksigen yang mengisi ruang dadanya dia terasa semakin sesak.Seolah-olah berada di dalam lautan , tangannya menggigil ketika memulas tombol pintu.

"TAEHYUNG!!!!!" Sungyeol terus berlari, bahunya bertembung kasar dengan insan yang digelarnya papa, tapi dia tidak peduli.Dia terusmendapatkan Taehyung.Dia menarik kanak-kanak yang sudah lesu itu ke dalam pelukannya.Air matanya menitis, jantungnya berdegup sangat laju seolah-olah dalam beberapa minit  dia yakin yang organnya itu akan meletus.Hatinya bagai dihiris apabila dia melihat Taehyung yang masih mampu tersenyum kepadanya.

                              

                                                                 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Satu ketukan yang tergesa-gesa didengari dari sebelah luar.Luhanie yang sedang memasak di dapur memadamkan api, lalu bergerak menuju ke ruang hadapan.Tanggannya masih sempat menyanggul rambutnya.Tangan dikesat ke t-shirt lusuh yang hanya akan digayakan di dalam rumah dan dihadapan suaminya.Pintu dibuka "Sung- TAEHYUNG!!!!!!". Cepat-cepat kot berwarna coklat dan kunci kereta dicapai.

Tangannya lantas mendail nombor utama di talian pantasnya.Suara lelaki yang bercakap dengannya berubah dari manja kepada kebencian

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
chimot #1
Chapter 16: PLEASE UPDATE PLEASE,tak sabaq nak baca.serius cerita ni best&sedih sgt...
Infinite_Ifnt7
#2
Chapter 16: TAEHYUNG FINALLY AWAKE??????!!!! I NEED HOPE FOR THE FUTURE OF SUNGYEOL AND TAEHYUNG :'(
thelucidream
#3
Chapter 15: This is beautiful! TTATT Actually tak salah untuk rasa marah atau benci. Tapi bila lama sangat perasaan tu bermaharajalela dalam diri, semua tu boleh jadi dendam. Ya. Baekhyun memang bodoh. Tak ada siapa boleh nafikan semua tu. But! Thanks to Sungyeol, Minseok, Luhannie dan yang lain for staying by Taetae's side. Keep writing! Saya seronok sangat membaca. And... lelaki misteri tu siapa????
tyhah_nad #4
Chapter 15: Aduiiiii sedih siak T.T taehyung mati ke ? Sumpah sedih ...kesian tae tae TT___TT
GreenDecember #5
Chapter 15: Apa dah jadi pada taehyung....
vlovers #6
Chapter 14: update la fanfic n....
jiminie_noona #7
Chapter 14: Update le cpt2 ambe x sabo ni
KertasUngu
#8
wuish menarik! update soon~~