The one

Under His Wings
Please Subscribe to read the full chapter

Baekhyun masih duduk di kerusi mewah di dalam pejabatnya.Dia mencapai sebuah foto yang menceritakan seribu satu rasa dan di dalam gambar itu wanita yang sangat dicintainya tersenyum girang dan di dalam dagapannya ada seorang kanak-kanak lelaki berwajah polos yang juga tersenyum.Sudah 10 tahun wanita itu pergi, ya Byun Sunmi, satu-satunya wanita yang berjaya mencuri hatinya.Dan sepanjang masa itu dia tidak pernah sekalipun meninggalkan fikiran Baekhyun.Lelaki itu menghembus nafasnya dia meletakkan kembali foto itu ditempat asalnya, tanganya digenggam kuat perasaanya bercampur baur setitis air mata dikesatnya kasar,dalam hatinya tidak henti-henti menyalahkan kanak-kanak itu.

 

                                                       ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

"A-ab-ang,tte-te-ngok n-ie" Taehyun mengangkat sebuah lukisan keluarga yang dilukisnya dengan krayon.Seungyeol tersenyum dan terus mendukung adiknya dan memeluk erat taehyun sambil mengusap lembut kepala satu-satu adiknya itu.''Pandainya adik abang nie! Meh sini abang tengok lukisan tu" dia terpaksa mengemaskan pegangannya kerana Teahyun asyik melompat-lompat teruja.

"N-ie  a-ab-ang, n-ie  T-ae t-ae, n-ie  p-pa-pa , d-dan  n-ie  ma-mm-a" Kanak-kanak itu tersenyum riang sambil menunujukkan satu persatu lukisannya, walaupun jika dilihat oleh orang lain lukisan itu teramatlah comot dan tersangatlah buruk tapi bagi Sungyeol lukisan itu sangat bermakna, dia mengusap rambut adiknya dan menghadiahkan satu kucupan hangat di dahi kanak-kanak itu.

Sungyeol melihat gambar itu dengan teliti tiba-tiba dia teringat, *Ya tuhan! Mana Taehyun dapat kertas nie?* Dia mengigit bibir, dia menurunkan budak lelaki itu dan lelaki itu terus berlari sambil tertawa.Dia masuk ke dalam bilik dan dia tengok buku latihan dia sudah terkoyak.Dia hanya mengeluh kecil "Kena marah dek Madam Jin lagilah aku nie" dia tersnyum sambil menggeleng kepalanya.Dia terus mengemas buku-buku yang diselerakkan oleh adiknya.

Taehyun,seorang kanak-kanak istimewa yang dilahirkan tidak cukup bulan.Saiznya sangat kecil dan otaknya masih belum sempat berkembang.Saat kelahirannya dia sudah kehilangan satu benda p

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
chimot #1
Chapter 16: PLEASE UPDATE PLEASE,tak sabaq nak baca.serius cerita ni best&sedih sgt...
Infinite_Ifnt7
#2
Chapter 16: TAEHYUNG FINALLY AWAKE??????!!!! I NEED HOPE FOR THE FUTURE OF SUNGYEOL AND TAEHYUNG :'(
thelucidream
#3
Chapter 15: This is beautiful! TTATT Actually tak salah untuk rasa marah atau benci. Tapi bila lama sangat perasaan tu bermaharajalela dalam diri, semua tu boleh jadi dendam. Ya. Baekhyun memang bodoh. Tak ada siapa boleh nafikan semua tu. But! Thanks to Sungyeol, Minseok, Luhannie dan yang lain for staying by Taetae's side. Keep writing! Saya seronok sangat membaca. And... lelaki misteri tu siapa????
tyhah_nad #4
Chapter 15: Aduiiiii sedih siak T.T taehyung mati ke ? Sumpah sedih ...kesian tae tae TT___TT
GreenDecember #5
Chapter 15: Apa dah jadi pada taehyung....
vlovers #6
Chapter 14: update la fanfic n....
jiminie_noona #7
Chapter 14: Update le cpt2 ambe x sabo ni
KertasUngu
#8
wuish menarik! update soon~~