Saranghaeyo

Don't Go (Malay fanfic)
Please Subscribe to read the full chapter

HAYOUNG POV

Hayoung baru sahaja keluar dari bilik air, membersihkan diri. Dia tidak membasahkan rambut kerana, pastinya sukar untuk diurus. Lebih-lebih lagi, sekarang dia bukan berada di rumahnya. Hayoung memakai sehelas t-shirt yang agak besar dan seluar yang dipakainya semalam. Hanya baju sahaja yang ditukar. D.O memberikan bajunya kerana hanya D.O sahaja yang mempunyai saiz badan yang agak kecil daripada member EXO yang lain. Pada mulanya, Hayoung menolak tetapi dia menerimanya juga kerana, D.O bersusah payah mencarikan baju untuknya.

Mata Hayoung meliar disekitar bilik itu. Menurut D.O, bilik yang didudukinya semalam milik Sehun dan Luhan. Rasa bersalah menyelubungi Hayoung kerana Sehun dan Luhan tidur di ruang tamu semalam disebabkannya. Pastinya dia akan meminta maaf kepada Luhan kerana perbuatannya. Sejujurnya dia tidak mahu mengingat kejadian semalam. Baginya semalam adalah malam tragedi. Hati Hayoung tidak benar-benar pulih lagi. Rasa sakit masih bersisa tapi dia perlu menerimanya.

Hayoung mengemaskan beg tangannya yang diletakkan diatas sofa dan mula keluar dari bilik. Dia menuruni anak tangga dengan perlahan. Ruang tamu diduduki Chanyeol, Lay, Kris dan Suho manakala dia dapat melihat D.O dan Baekhyun sedang berbual. Hayoung mengatur langkah ke arah ruang tamu. Diamenundukkan badannya 180 darjah. Rasa malu didalam dirnya akan perbuatannya semalam amat dikesali.

“Hayoung minta maaf atas kejadian semalam. Hayoung memang tak patut bersikap seperti semalam,”Hayoung dapat mendengar suara orang tertawa. Hayoung bangun semula.

“Tak apa. Hayoung comel bila mabuk,”kata Lay. Hayoung hanya tersenyum meleret. Dia beralih pula ke dapur, meminta maaf kepada Baekhyun dan D.O. Mereka hanya tersenyum memahami. Luhan yang baru sahaja keluar daripada bilik air di dapur terkejut melihat kehadiran Hayoung.

“Hayoung minta maaf sebab menyusahkan Luhan,”kata Hayoung kepada Luhan.

“Hayoung buat Luhan terkejut. Nasib baik Luhan pakai baju bila keluar tadikalau tidak habislah mata Hayoung. By the way, tak apa. Luhan faham,”kata Luhan. Hayoung yang baru sahaja mahu pergi, tiba-tiba bahunya disentuh Luhan.

“Be strong, girl.”bisik Luhan ke telinganya. Luhan mula naik ke atas. Hayoung hanya tersenyum. Dia meminta diri untuk pergi. Hayoung mendail nombor Sehun.

“Hayoung minta maaf,”Sehun hanya tersenyum. Tangannya memaut tangan Hayoung. Mereka berdua berjalan disekitar Namsan Tower. Angin di Namsan Tower sememangnya sejuk sampai terasa ke tulang-belulang Hayoung. Indahnya berjalan di tempat yang sememangnya indah bersama-sama orangg yang dicintai. Mereka sekarang berada di suatu tempat yang menjadi tempat utama di Namsan Tower iaitu mangga. Orang menulis hajat mereka di atas mangga kunci dan menguncinya di situ. Hayoung dan Sehun tida terlepas untuk menulis hajat mereka disitu.

“Sehun harap Sehun akan berjaya pada masa hadapan, cin

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
SeHunZa98
jangan segan komen tau... berikan pendapat korang.

Comments

You must be logged in to comment
SeHunZa98 #1
Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca fanfic 'Don't Go'. Terima kasih kerana para pembaca sudi membaca walaupun fanfic ni dah lama dah saya karang. Mesti korang semua tertanya kenapa saya dah lama tak mengarang. Jujur saya katakan untuk dua tahun selepas saya terbitkan fanfic 'Don't Go', kejadian yang tak berapa menyenangkan telah terjadi kepada saya dan membuatkan saya berhenti mengarang tapi alhamdulilah dengan izin-Nya saya dapat kekuatan dan ingin kembali. Hobi saya ini saya harap dapat mendatangkan kegembiraan dan kesenangan kepada korang semua. Memang itu niat saya. InsyaAllah, dengan kembalinya saya, saya akan mula mencipta satu cerita yang boleh menyenangkang korang. Terima kasih kerana membaca dan menyokong saya selama ini. Nantikan fanfic saya yang baru ye.. Semoga fanfic baru yang akan saya terbitkan sesuai dengan citarasa korang..

Saranghae...
Chanseong196 #2
SeHunZa98 - waalaikumussalam ...
Saya harap untuk fanfic 'Can You Smile' tu ...awak boleh jadikan Song Ji Hyo sebagai watak utama ^,^ hee saya peminat Miss Mong ♥_♥
sishawa
#3
Chapter 34: datang sini demi Ji Hyo.. nice :D
SeHunZa98 #4
Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca-pembaca fanfic 'Don't Go'. Saya sangat-sangat berterima kasih kepada para pembaca kerana sudi membaca fanfic ini. Saya ingin meminta maaf kerana langsung tidak melayan comment dan tidak berterima kasih atas subscriber yg bertambah-tmbah hari demi hari. Saya tak tahu macam mana nak balas jasa korang semua. Sebagai tanda terima kasih saya kepada anda semua. Sila nantikan fanfic yang baru bertajuk 'Can You Smile' starring by Lee Sungyeol (infinite), Lay (exo) dan banyak lagi. Sokongan anda banyak membantu saya untuk lebih maju ke hadapan.

TERIMA KASIH & THANK YOU :-)
stephanie1138 #5
Chapter 38: This is amazing.Don't be mad honestly I badly want Jihyo to be Sehun girlfriend.But I still love this story...
miss_baby_face #6
Chapter 27: uwwah! sedih la! :( btw, citer ni best! update lagi tau!
syiradali #7
Chapter 18: my dongsaeng yah.... keep up the good work. this story is amazing n cant wait for the . hehehhehehe from ur lovely unnie lolz xDd
mieyhyun
#8
Chapter 16: Thanks for the update author-nim.. awk dh smbuh ke?? Get well soon okay :)