chapter 6

For you it`s Separation,for me it`s Waiting

Kring..kring..telefon di bilik persendirian mr.bae berbunyi..

“yeoboseyo???”ucap mr.bae setelah mengangkat telefon itu..tapi tiada jawapan..

“yeoboseyo???”ulang mr.byun tapi tetap tiada suara sesiapa dalam talian..mr.bae baru sahaja ingin meletakkan telefon itu kembali tapi…

“nampaknya perangai awak tetap tidak berubah..seseorang yang tidak tahu bersabar…”seseorang bercakap di dalam talian..mr.bae kembali mendekatkan telefon itu ketelinganya..

“apa maksud awak??dan awak ni siapa???”

“tak lama lagi awak akan kenal siapa saya tapi buat masa sekarang awak tak perlu tau…”

“bwo???”mr.bae mula hilang sabar..

“12 disember 2005..awak masih ingat dengan tarikh tu???”

“saya tak ada mase untuk mengingat tarikh-tarikh yang tak penting..jadi,,siapa pun awak.,berhenti bercakap benda yang bukan-bukan..”..suara mr.bae sedikit meninggi..

“tapi saya tak kan pernah melupakan tarikh tu dan saya akan pastikan ,awak juga akan ingat tarikh itu sampai awak MATI….”

Tuut..tuuut..”yeobeoseyo???yeoboseyo???”kata mr.bae  tapi tiada sebarang hasil,talian telah diputuskan oleh pemanggil yang dianggap pelik oleh mr.bae…mr.bae menghempaskan telefon itu..

“berani dia menakutkan aku..nampaknya dia belum kenal aku siapa..aku Bae Jung Man..tiada siapa yang dapat menghalang aku daripada melakukan apa sekali pon..”

 

 

                                                                            x x x x x x 

 

Chanyeol mematikan talian panggilan yang dibuatnya….kain yang diletakkan di hujung handphonenya supaya suaranya berubah  dan tidak dikenali orang yang ditelefonya dimasukkan ke dalam jaket birunya..dia masih menyaksikan sora  dan jong in yang sedang bergembira membasuh kereta bersama-sama..

“aku tak kan berdiam diri,mr.bae..dah sampai waktunya kau terima pembalasan atas apa yang kau telah lakukan,,12 becember 2005..aku akan pastikan tarikh tu akan menjadi  tarikh yang akan menghantui seluruh hidup kau dan keluarga kau..”gumam chanyeol……

 

                                                                             x x x x x x x

 

 

“noona…ade nampak  gitar saya tak??dah puas saya cari tapi tak jumpa..”Tanya baekhyun kepada nunanya yang sedang bermain dengan kucing peliharaan mereka..

“maksud awak ini.????”tiba-tiba mr.byun mendekati kedua-dua beradik itu sambil memegang sebuah gitar..ya,gitar kesayangan baekhyun…baekhyun tersenyum lega tatkala melihat gitarnya..

“abuji..kat mana abuji jumpa ni..puas saya ca..”

Ppraang!!!..dengan sekelip mata ,gitar itu patah dan hancur setelah dihentak dan dibaling oleh mr.byun…mata baekhyun membulat memandang keadaan gitarnya yang amat menyedihkan itu…

“appa..apa appa buat ni???”kata noona baekhyun panik…

“gitar tu sepatutnya dah lama dibuang..benda yang tak berguna seperti itu tak layak berada dalam rumah ini..ingat,mulai saat ini,ayah tak nak tengok ada alat muzik lagi dalam rumah ini..seorang doctor tak memerlukan itu semua…”kata mr.byun dengan tegas dan meninggalkan kedua-dua beradik itu..

Air mata baekhyun mula bergenang..dia terduduk dihadapan gitarnya yang telah musnah..dia memegang gitarnya buat kali terakhir..

“annyeong,,my bunny..”kata baekhyun dan cuba tersenyum walaupun air matanya telah  mengalir..(bunny ialah nama yang diberi oleh baekhyun kepada gitar kesayangannya itu)

Noonanya yang melihat adiknya itu turut mengalirkan air mata tapi tiada apa yang boleh dia lakukan untuk membantu adiknya itu..kemahuan ayah mereka tiada siapa yang mampu menahannya…

 

                                                                          x x x x x x x

 

Ditaman permainan..kelihatan seorang namja sedang duduk di atas papan jongkang-jongket itu sendirian..namja itu adalah chanyeol…

Dia mengeluarkan sesuatu dari poket jaketnya,,sekeping gambar..gambar seorang gadis..sora..chanyeol mula teringat akan pertemuannya dengan seorang ahjumma pada petang semalam..

Flashback

pada petang semalam..sewaktu chanyeol ingin memasuki appartmentnya,,tiba-tiba,seseorang memanggil namanya…

“park chanyeol????”chanyeol menoleh dan melihat seorang ahjumma sedang tersenyum ke arahnya..dan akhirnya chanyeol menjemputnya masuk dan menghidangkan air untuk ahjumma itu..

“cantik hiasan dalam rumah ni..chanyeol buat sendiri???”

Chanyeol menganggukkan kepalanya..”boleh saya tanya,macam mana ahjumma tau nama saya???”..ahjumma itu hanya tersenyum…

“mesti awak pernah dengarkan nama syarikat star holding..”ahjumma itu memulakan perbicaraan..

“star holding??syarikat terbesar di korea kan???”

“kamu tau sape pemiliknya???”

“manelah saya tau..”jawab chanyeol malas…

“sejak 8 thun yang lalu..star holding adalah milik mutlak Bae jung man,,PEMBUNUH ibu dan ayah kamu..”penjelasan dari wanita berusia awal 50-an itu membuatkan chanyeol sangat terkejut..

“apa ahjumma cakap ni,,saya tak faham..”

“ayah dan ibu kamu mati dalam satu kemalangan kan??dan kemalangan itu berpunca daripada sebuah tembakan yang dilepaskan kearah kereta ayah awak..dan orang yang bertanggungjawab dalam penembakan itu adalah Bae Jung Man..”

flashback end

Chanyeol masih menatap gambar gadis itu..”ini gambar satu-satunya anak perempuan bae jung man..awak boleh gunakan gadis ini untuk menuntut hak awak dalam star holding dan membalas dendam…”kata-kata akhir ahjumma itu masih terngiang-ngiang di telinga chanyeol..

Chanyeol memasukkan kembali gambar itu ke dalam poket..

“sora-ah..itu awakkan..budak perempuan comel yang pernah bermain jongkang-jongket ini dengan saya..dah bertahun saya berharap dapat bertemu awak semula..dan sekarang,disaat saya telah menemukan awak,awak bukan lagi sora yang dulu…kalaulah awak bukan dilahirkan sebagai ank bae jung man,.sudah pasti saya akan mengajak awak bermain jongkang-jongket ini lagi sekarang,,tapi semua tu tak mungkin,,disebabkan awak dilahirkan sebagai anak lelaki tak guna tu..awak juga adalah musuh saya..bae sora..”gumam chanyeol dan mula berjalan meninggalkan taman permainan itu,,,

 

                                                                   x x x x x x x

 

“ada apa tuan panggil saya???”tanya pembantu lee..pembantu yang telah bekerja selama 12 tahun  dengan mr.bae dan merupakan pembantu yang sangat dipercayai mr.bae…

“12 december 2005,,adakah hari yang sama dengan kematian mr.park dan isterinya???”

“ndee???”

“ianya tarikh kemalangan itu kan???”tanya mr.bae lagi..

“iya..tapi kenapa tiba-tiba tuan ungkit tentang kejadian tu kembali???”

“mr.park ada seorang anak lelaki kan???”Tanya mr.bae tanpa mengendahkan soalan yang ditanya pembantunya itu..

“iya..tapi mengikut laporan yang saya terima ,anak lelakinya itu telah mati 5 tahun yang lalu semasa tinggal bersama ibu bapa angkatnya di paris..”

“awak pasti???”

“saya rasa laporan tu betul dan boleh dipercayai..kenapa  tuan???”

“tak de apa-apa..awak boleh keluar..”pembantu lee menunduk hormat dan terus keluar dari bilik persendirian mr.bae itu..

“betul ke budak lelaki tu dah mati????”gumam mr.bae…

 

TBC

 

p/s:time kaseh pada  readers yg subscribe and komen..korang mmg jjang..haha..hope korg enjoy bace cite nie..and always support me..ok????

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
shizuka_arumi
#1
Chapter 35: Auther..saya rasa ff ni dh berhabuk laj! Cepatlah update! Dah 2 tahun dah ni!
allya_safia #2
Chapter 35: Bila nak update?
exoapbfan #3
Chapter 35: Dah lama saya tunggu sambungan untuk chapter ni.. Dari tahun lepas dah.. Bila author-nim nak sambung.. Saya suka cerita ni.. Pleasee
baekielover #4
Chapter 35: apa yg hyejin bgtau chanyeol???? *curious*
AuziSalsabila #5
Chapter 35: Wahhhhh...to many question in my mind...please update..i want to know what she said to chanyeol
syunaa #6
Chapter 35: cop2...x faham lahh...mne sora??jiyoon??baekhyun??
spe ayah hyejin sbenarnya..???
knape hyejin macam ske dkat baekhyun??
exobts_fans
#7
Im curious about sora and hyejin ... Please update!! Anyway kakak baekhyun kawen ngan sape?? Aaah!! Banyak sangat pertanyaan di minda... Hahhahha
Nursyuhada
#8
update soon ~
HeavenDelight
#9
okey..^^..no prob..

lagipon da lama x update cite ni..

awak nak sambung pon x pe..
angelily95
#10
Chapter 1: hi dear :) tuan hamba kenal beta kan? beta berminat dengan cerita tuan hamba ni tapi..

boleh tak add beta sebagai co-author? Beta janji beta tak akan ubah jalan cerita, beta nak edit font and ayat sikit2 je? boleh tak?


sebab saya nampak potensi pada cerita ni! /terharu/