my son???no!!

For you it`s Separation,for me it`s Waiting

Sebuah teksi berwarna silver  meluncur laju meredah jalan raya seoul yang agak sesak itu..

Namja yang memakai jaket coklat dan berkaca mata hitam itu yang tadinya menunggu seseorang di airport sedang menuju ke sebuah ke tempat dengan menaiki teksi itu..

“aish..budak ni..mesti tidur lagi ni..aku call asyik masuk voice mail je..kata nak jemput aku bila aku balik ke korea..buat penat je aku tunggu..tapi batang hidung dia pun tak nampak..”gumam namja itu sambil memasukkan handphonenya kedalam poket jaketnya..

“encik ni..pemain piano antarabangsa tu kan??”tiba-tiba driver teksi itu bersuara,,

“ye..saya la tu..hehe.."

“park chanyeol??”tanya driver itu lagi untuk mendapatkan kepastian..

“erm..itu nama saya..”balas namja itu dan menanggalkan kaca matanya..betul,park chanyeol!!!!

Chanyeol tersengih…

 

                                                        x x x x x x x x x

 

Di sebuah bilik..ringtone peter pan masih kedengaran..

“appa..bangunlah..appa..”rengek budak berumur 5 tahun itu sambil menggoncang-goncang badan namja yang masih dibuai mimpi itu..tapi namja itu tidur mati gamaknya..

“tak apa..biar ahjussi yang gerak..”..kata chanyeol yang tiba-tiba sudah berada di hadapan  pintu bilik namja yang sedang nyenyak tidur itu..entah sejak bila dia masuk pun tak tau..

“tapi ahjussi..appa sehun ni susah nak bangun tau kalau dia dah tidur..omma je yang pandai gerak appa..kalau sehun yang gerak,esok pun tak confirm lagi appa bangun ke tidak..”luah anak kecil yang bernama sehun itu..

Budak ni memang comel,fikir chanyeol..chanyeol menggosok kepala sehun..

“sehun jangan risau,ahjussi tau macam mana nak bangunkan appa sehun..”

“betul ke ahjussi??wah,,ahjussi jjang!”..budak itu tersenyum sambil menunjukkan tanda bagus menggunakan ibu jarinya kepada chanyeol..

Chanyeol mula menjalankan plannya..plannya untuk membangunkan namja yang bernama ..BYUN BAEKHYUN..

Mula-mula,baring..bukan baring atas lantai yer..tapi disebelah namja yang sedang bermimpi ‘indah’ ini..

Second,hug him..

Third,dekatkan bibir anda ke bibirnya..ops,silap..dekatkan bibir anda ke telinganya..

Forth,bisikkan,,”chagiya,bangunlah..dah tengah hari ni”

Ok,DONE ,dia mesti bangun punya..percayalah..

Beberapa minit kemudian,,krik krik..

“ahjussi,,tak ada apa-apa pun yang berlaku..”kata sehun yang sedang melihat baekhyun yang masih nyenyak tidur..

“hehe,,mungkin suara ahjussi terlampau man kot..”gurau chanyeol dan baru sahaja chanyeol ingin bangun dari katil itu,baekhyun tiba-tiba memeluknya..

“chagiya nak pergi mana tu??jom la tidur lagi..”kata baekhyun dengan mata tertutup dan menarik chanyeol kembali terbaring disisinya,,

“yaa..baekhyun ah,,bangun lah..aku ni bukan chagiya engkau la..”kata chanyeol agak panik..tapi baekhyun seperti tak mendengarnya dan terus memeluk chanyeol lebih erat..

“Janganlah bergerak,,jom lah tidur lagi..ermm,,,selesanya..tapi kenapa badan chagiya macam dah bertambah besar yer??”rapu baekhyun dalam mamainya,mungkin masih bermimpi....baekhyun yang masih lagi tidak membuka matanya mula meraba muka chanyeol..tapi tiba-tiba,muka baekhyun berubah..mungkin dapat merasai sesuatu kelainan..atau lebih tepat keganjilan..

Chanyeol kehilangan kata-kata..sehun yang melihat,sudah tergelak terbahak-bahak..

Dan akhirnya baekhyun membuka matanya..dan sebaik sahaja matanya terbuka,matanya terus membulat dan berkelip beberapa kali..sebelum....

"aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh.."

 

                                         x x x x x x x x x x

 

“ahhhhhhhhhhhhhhhhhh..omo..handsomenyer baekhyun oppa..”jerit seorang pelajar perempuan berbadan gempal yang sedang melihat poster boyband yang sedang famous pada abad ini di majalah yang baru dibelinya..

“hye jin ah..tengok la ni..ade poster group Kaebxo kat dalam majalah ni…aku rsa nak pengsan sekarang disebabkan over exited..,,”pelajar perempuan bernama bomi yang menjerit tadi  menunjukkan poster group itu kepada pelajar permpuan berambut perang yang duduk disebelahnya..gadis yang bernama hyejin itu hanya memndang gambar itu sekilas,,dan kembali menyuap makanan yang ada di atas meja dihadapannya sekarang ke mulutnya..seperti tidak tertarik dengan apa yang ditunjukkan kepadanya..

“yaa..kenapa kau benci  sangat  group ni yer??pelik…aku rasa group ni la group yang paling perfect sekali antara boy group-boy group yang ada di korea sekarang ni...dan yang paling penting..ade hubby aku,baekhyun oppa..haha..”..bomi dah start fangirling..

“sebenarnyakan..”hyejin mula bersuara selepas makananya habis..

“sebenarnya apa??”tanya bomi,curious..

“ sebenarnya..’hubby’ kau tu bukan seperti yang kau sangka...dia bukan lah hebat sangat macam yang kau fikirkan.”kata hyejin sambil menyapu mulutnya dengan tisu..

"apa maksud kau?"

"anni..aku tak ada maksud apa-apa..tapi kau suka ke namja yang kuat tidur,kuat makan,,selalu kacau orang,,dan men,,jeng..kel..kan.."

“yaa..sampai hati kau cakap baekhyun oppa macam tu..mana kau tau..kau kenal dia ker??”marah bomi..

“aku harap aku tak kenal dia..”kata hyejin dan terus bangun dari kerusi itu dan berjalan meninggalkan bomi yang masih marah hubbynya dituduh seperti itu..

“apa yang hyejin mengarut siang-siang hari ni,,’berharap tak kenal dia??’.maknanya hyejin kenal la baekhyun oppa???tapi macam tak masuk akal jer..tak mungkin lah..”gumam bomi sambil melihat belakang hyejin yang sedang berjalan keluar dari cafeteria sekolah itu..

dia kembali menatap poster yang masih dipegangnya itu.."baekhyun oppa..oppa buat apa yer sekarang..??"

 

                                                                x x x x x x x x

 

 "aaaaaaaahhhhhhhhhhh.."jerit baekhyun dan chanyeol serentak..dan baekhyun dengan sepantas kilat melompat dari katil itu..

“yaa..siapa awak??apa awak buat atas katil saya ni ha??”marah baekhyun yang masih tak tau usul asal percakapannya..pipinya memerah,mungkin kerana dia sedang marah ,,mungkin juga dia malu dengan apa yang berlaku sebentar tadi..

Sehun menarik hujung lengan baju tidur pink yang dipakai baekhyun dan  membuatkan namja itu memandang budak kecil itu,,

“omma dah keluar awal pagi tadi..dia cakap dia nak pergi ke sesuatu tempat..dia cakap dia balik petang nanti..omma suruh bagitahu appa bila appa dah bangun..”kata sehun..

“lah..kenapa tak bagitahu awal-awal.??.”kata baekhyun ..

“sebab kau baru je bangun..”sampuk chanyeol..

Baekhyun kembali memandang chanyeol..”huh,kau..macam mana kau boleh ada atas katil aku??”

“nak gerak kau lah..”

“kenapa kau nak gerak aku??i mean,,kenapa kau??tak ada orang lain ke??”

“ceh..budak ni mamai lagi ni..”gumam chanyeol..

“yaa..3 jam hyung tunggu kat airport tau tak..sampai luntur makeup hyung tau..aish,,habis imej aku sebagai international pianist,,.”keluh chanyeol..

Tiba-tiba,baekhyun seperti baru menyedari sesuatu..atau lebih tepat,baru betul-betul ‘bangun’ dari tidurnya..dia mengosokkan matanya beberapa kali..dan akhirnya..senyuman terukir dibibirnya..

“hyung!!!!!!!!!!”jerit baekhyun dan terus melompat keatas katil dan memeluk chanyeol..dia memeluk chanyeol seerat yang boleh..air mata mula bergenang ditubir mata baekhyun,,air mata kegembiraan..

“aish,,budak ni,,malu la anak kau tengok..”

“buat apa nak kisah..dan dia bukan anak saya lar..”

Chanyeol terkejut,aik,,dari tadi budak ni panggil dia appa,,tup up..tak mengaku anak pulak,,kes serius ni..

“kalau bukan anak kau,,kenapa dia panggil kau appa??”tanya chanyeol tak puas hati..

“molla..hobi dia kot..”jawak baek acuh tak acuh..dia akhirnya meleraikan pelukannya dengan chanyeol..tapi chanyeol memandangnya semacam je..

“kenapa hyung tengok saya macam tu??”

“tu..”tunjuk chanyeol kearah sehun..

Kedua-dua namja itu memandang kearah sehun yang kelihatan seperti hendak menangis..

“alamak..kenapalah budak ni buat hal pulak..”rungut baekhyun dan terus mendukung sehun..sehun tersengih sambil mengenyitkan matanya kepada chanyeol..dan dia  tak jadi menangis ..chanyeol faham apa yang sedang cuba dilakukan sehun dan akhirnya chanyeol tergelak berguling-guling di atas katil baekhyun itu..

Baekhyun memandangnya pelik..”kenapa dengan hyung ni??apa yang lawak sangat??”gumam baekhyun dan kembali memandang sehun..sehun kembali buat muka sedih..expression yang sengaja dibuat-buat..”aish..”desah baekhyun..

“tu la..salah kau jugak..tak ngaku dia anak kau..siapa suruh..”kata chanyeol setelah gelaknya reda..

“hyung..kan saya dah cakap tadi sehun ni bukan anak saya la..”..kata baekhyun bersungguh-sungguh..

“mmmm…boleh percaya ker??”tanya chanyeol ragu-ragu sambil memegang dagunya..

“aish,tentulah boleh..sehun nie anak jiyoon noona la..”balas baekhyun sambil memuncungkan mulutnya tanda tak puas hati pada chanyeol yang tak memmpercayai katanya sebentar tadi..

“bwo??kau dan jiyoon noona …. ‘bersama’??”tanya chanyeol dengan muka terkejut..entah macam mana chanyeol boleh fikir macam tu pun tak tahu..

“bworago??”kini giliran baekhyun pula yang terkejut dengan soalan chanyeol..

“iye lar,,jiyoon noona omma sehun,,dan kau,,appa dia,,so??”

“yaa..berapa kali saya nak bagitahu yang saya bukan appa dia lar..sehunnie,,sekarang sehun kena bagitau pada ahjussi tu yang paksu bukan appa sehun..palli..”

Sehun memandang chanyeol..”ahjussi,,appa saya ni kelakar kan??”

Aik,lain yang aku suruh,lain pula yang dia cakap..budak ni memang nak kena ni..baekhyun member i jelingan maut kepada sehun..sehun hanya tersengih..’sabar je la’,fikir baekhyun..

“so??”chanyeol mengangkat keningnya..

“so apanya..dah la .saya nak mandikan sehun ni sekejap..”kata baek dan terus membawa baekhyun kedalam bilik air..chanyeol hanya tersenyum melihat gelagat dua orang anak beranak itu..

tiba-tiba,dia terpandang gambar sebuah perkahwinan di dinding bilik itu,,dia menatap gambar itu dan tersenyum..

“akhirnya..”gumam chanyeol dan kemudian membuang pandangannya kearah sebuah gitar yang terletak disudut bilik itu..iya ,gitar itu adalah bunny..walaupun ianya dah tak sama macam dulu lagi,,,badannya sekarang telah bertampalan dengan seletip putih setelah dicantumkan kembali,talinya juga banyak yang dah putus..tapi,,bunny tetap disitu..tetap bersama tuannya ..

 

     bersambung..

 

 

 

 

                                                            

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
shizuka_arumi
#1
Chapter 35: Auther..saya rasa ff ni dh berhabuk laj! Cepatlah update! Dah 2 tahun dah ni!
allya_safia #2
Chapter 35: Bila nak update?
exoapbfan #3
Chapter 35: Dah lama saya tunggu sambungan untuk chapter ni.. Dari tahun lepas dah.. Bila author-nim nak sambung.. Saya suka cerita ni.. Pleasee
baekielover #4
Chapter 35: apa yg hyejin bgtau chanyeol???? *curious*
AuziSalsabila #5
Chapter 35: Wahhhhh...to many question in my mind...please update..i want to know what she said to chanyeol
syunaa #6
Chapter 35: cop2...x faham lahh...mne sora??jiyoon??baekhyun??
spe ayah hyejin sbenarnya..???
knape hyejin macam ske dkat baekhyun??
exobts_fans
#7
Im curious about sora and hyejin ... Please update!! Anyway kakak baekhyun kawen ngan sape?? Aaah!! Banyak sangat pertanyaan di minda... Hahhahha
Nursyuhada
#8
update soon ~
HeavenDelight
#9
okey..^^..no prob..

lagipon da lama x update cite ni..

awak nak sambung pon x pe..
angelily95
#10
Chapter 1: hi dear :) tuan hamba kenal beta kan? beta berminat dengan cerita tuan hamba ni tapi..

boleh tak add beta sebagai co-author? Beta janji beta tak akan ubah jalan cerita, beta nak edit font and ayat sikit2 je? boleh tak?


sebab saya nampak potensi pada cerita ni! /terharu/