chapter 13:lupakan dia...

For you it`s Separation,for me it`s Waiting

Kini,chanyeol dan sora sama-sama duduk di meja yang ada di dalam perpustakaan itu..duduk secara bertentangan..senyap,di antara mereka tiada perbualan..

Teet,,teet,,1 mesej diterima sora..’bae-ssi,saya tunggu awak kat ruftop..cepat sikit tau..saya bagi masa awak 5 minit je untuk saya tunggu awak..kalau awak lambat,saya yang akan cari awak..awak jangan ingat saya tak tau awak kat mana sekarang..from:encik kaki bangku..’begitulah mesej yang diterima..sora bangun dari duduknya untuk meminta diri dari sunbae di hadapannya ini..

“awak nak pergi mana??”tiba-tiba chanyeol bersuara..

“saya nak pergi jumpa baekhyun-ssi,dia tengah tunggu saya..”

“duduk..”

“tapi..”

“gajima..anja(duduk)”

“wae?siapa awak nak halang saya??”sora mula tak memahami tindakan sunbaenya itu..

“kekasih awak….”jawab chanyeol dengan lancar..

“nde??kekasih saya??”

“iya..atau awak da lupa apa yang awak cakap semalam..?”

Sora seperti baru teringatkan hal itu..persetujuannya untuk bercinta dengan namja di hadapannya ini..

“sunbae main-main je kan??kita.. bukan bercinta betul-betulkan??”

 

                                            x x x x x x

 

Diruftop..”4 minit 30 saat..sora ah,,awak hanya mada masa 30 saat je lagi..palli..”gumam baekhyun dan tersenyum..dia tak sabar-sabar nak bagi tau sora yang dia telah kembali ke rumahnya semula dan bermakna..hutangnya pada gadis itu telah selesai..

 

                                                x x x x x x

 

 

“saya nampak macam main-main ke??”tanya chanyeol dengan pandangan tajamnya..dengan tak semena-mena ,chanyeol bangun dan menarik sora ke dakapannya..kini,tubuh mereka sangat rapat..seperti tiada jarak antara mereka..

“sunbae..jangan lah macam ni..tolong jangan hilangkan rasa hormat saya pada awak..”pinta sora..

“saya sukakan awak sejak kali pertama kita berjumpa..”bisik chanyeol ke telinga sora..sora membulatkan matanya..dan perlahan-lahan ,chanyeol cuba mendekatkan bibirnya ke bbir sora..tanpa mereka sedari,mereka sedang diperhatikan ..baekhyun menundukkan mukanya ,dia tak sanggup lagi melihat apa yang akan dilakukan oleh yeoja yang mulai disukainya  dengan sahabat baiknya itu..baekhyun berpaling ..dia cepat-cepat keluar dari perpustakaan itu..dan mula berlari sejauh mungkin dari tempat itu…

“kan saya da cakap kat awak..saya tau kat mana awak..tapi kenapa awak biarkan saya lihat semua tu???nappeun yeoja..”gumam baekhyun dan entah kenapa dia merasakan hatinya sakit sangat dengan apa yang dilihatnya tadi..

                                                       x x x x x x

 

Ppang!!belum sempat bibir mereka bertemu,,satu tamparan hinggap di muka chanyeol..

“saya mohon..ini kali terakhir sunbae melakukan perbuatan yang bodoh seperti ini…jangan ulanginya lagi..kalau tak,mungkin rasa hornat saya pada sunbae akan betul-betul hilang..dan saya bukan kekasih awak..”kata sora dan terus meninggalkan chanyeol..chanyeol memegang pipinya yang terasa perit itu,,

“perbuatan  yang bodoh????..yeah..memang aku bodoh..bodoh kerana mencintai kau bae sora..anak kepada musuh ku sendiri,..tapi aku tak boleh berpatah balik..cinta tu da wujud selama 8 tahun dalam hati ini..sejak kali pertama kita berjumpa..”gumam chanyeol..

 

                                                   x x x x x x

 

Kini,sora tiba di ruftop..kosong,tiada sesiapa di sana..

“alamak..aku dah terlambat..”sora melihat jam tangannya ,dia telah terlambat 15 minit dari waktu yang dijanjikan..sora cuba menghubungi baekhyun ,tapi tidak dijawab..

“huh..jinja..kenapa dengan hari ini..???!!!kenapa semuanya berlaku pada hari ini??!”keluh sora..

                                                      x x x x x x

 

“mana pulak sora ni??rehat dah habis..tak kan lah tak siap lagi pinjam buku kat perpustakaan??”kata jong in sorang-sorang sambil melihat tempat duduk yang kosong disebelahnya..dan tak lama selepas itu,.,cikgu yoo masuk kedalam kelas dan pembelajaran dimulai tanpa sora di dalam kelas,,semua pelajar menumpukan perhatian kepada subjek bi yang diajarkan cikgu yoo tapi tak bagi jong in..fikirannya terganggu oleh ketidak hadiran sora selepas rehat tadi…

 

                                                     x x x x x x

 

Kring!!sesi persekolahan pada hari itu akhirnya tamat..seperti biasa jong in menuggu sora di depan pagar sekolah..menunggu dan terus menunggu walaupun sora tidak juga kelihatan setelah hamper 30 minit sejak loceng akhir berbunyi..

 

                                                      x x x x x x

 

 

Baekhyun masuk kebiliknya dan merebahkan badannya ke atas katil setelah mencampakkan beg sekolahnya di tepi pintu..kejadian yang dia lihat di perpustakaan tadi masih mengganggu fikirannya..

“lupakan..kau mesti boleh lupakan dia..kau seharusnya gembira melihat sahabat baik kau sendiri gembira..ya,buat masa sekarang..itu lah yang terbaik..”gumam baekhyun dan menekup mukanya dengan bantal..mungkin untuk menyembunyikan air mata yang mula hendak mengalir….

TBC..

 

p/s..pengorbaban seorang sahabat..baekyeol jjang..kiki

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
shizuka_arumi
#1
Chapter 35: Auther..saya rasa ff ni dh berhabuk laj! Cepatlah update! Dah 2 tahun dah ni!
allya_safia #2
Chapter 35: Bila nak update?
exoapbfan #3
Chapter 35: Dah lama saya tunggu sambungan untuk chapter ni.. Dari tahun lepas dah.. Bila author-nim nak sambung.. Saya suka cerita ni.. Pleasee
baekielover #4
Chapter 35: apa yg hyejin bgtau chanyeol???? *curious*
AuziSalsabila #5
Chapter 35: Wahhhhh...to many question in my mind...please update..i want to know what she said to chanyeol
syunaa #6
Chapter 35: cop2...x faham lahh...mne sora??jiyoon??baekhyun??
spe ayah hyejin sbenarnya..???
knape hyejin macam ske dkat baekhyun??
exobts_fans
#7
Im curious about sora and hyejin ... Please update!! Anyway kakak baekhyun kawen ngan sape?? Aaah!! Banyak sangat pertanyaan di minda... Hahhahha
Nursyuhada
#8
update soon ~
HeavenDelight
#9
okey..^^..no prob..

lagipon da lama x update cite ni..

awak nak sambung pon x pe..
angelily95
#10
Chapter 1: hi dear :) tuan hamba kenal beta kan? beta berminat dengan cerita tuan hamba ni tapi..

boleh tak add beta sebagai co-author? Beta janji beta tak akan ubah jalan cerita, beta nak edit font and ayat sikit2 je? boleh tak?


sebab saya nampak potensi pada cerita ni! /terharu/