chapter 25:Promise

For you it`s Separation,for me it`s Waiting

“sedia!!halang betul-betul tau..”jerit baekhyun ..kini,mereka berdua berada di padang sekolah..

“yaa..awak ingat saye ni penjaga goal ke??”jerit sora..aish,kenapa la budak ni ajak aku main bola sepak tiba-tiba ni..keluh sora..

“saya nak sepak ni..satu  dua,ti..ga..”,,bola itu disepak bakhyun ,,,tapi tak masuk goal,,sebaliknya buat kali kedua..bola yg disepak byun baekhyun terkena kepala bae sora..

“adui..ya..awak sengajakan???”jerit sora sambil menggosok kepalanya yang terasa sakit tu..

“kan saya da cakap..goal saye adalah awak..”jerit baekhyun  pula..

“bwo???yaa..jangan lari…”dan sora mula mengejar baekhyun ..petang itu,,mereka berkejar-kejaran sambil ditemani salji yg turun..ianya menjadi  memori yg sangat berharga  kepada kedua pasangan kekasih itu..

 

                                                             x x x x x x x x x x

 

Pulang dari sekolah ,seperti biasa chanyeol akan menunggu bas untuk pulang ke rumah..buku dibaca sebelum bas tiba..tapi tiba-tiba bukunya ditarik seseorang..dan chanyeol mendongak memandang tajam orang yg berdiri di hadapannya sekarang..tanpa sepatah kata,chanyeol merampas bukunya kembali dan bangun untuk pergi dari situ…Tapi tubuhnya ditolak oleh lelaki yang berkot hitam itu sehingga dia terduduk kembali..

“ikut saya..”kata pembantu lee…

“nan shiro..”kata chanyeol dan bangun semula dari duduknya tapi buat kali kedua dia ditolak oleh pembantu lee,kali ini lebih kuat sehingga membuatkan chanyeol terduduk di atas lantai bus stop itu..

chanyeol tersenyum sinis..“apa awak semua nak dari saya ha??”

“saya nak awak..awak mesti ikut saya..”kata pmbntu lee..

“macam mana kalau saya cakap saya tak nak..apa yg awak akan lakukan??”

“tangkap dia..”pmbntu lee memberi arahan kepada anak buahnya tanpa menjawab soalan yang diajukan chanyeol..

“berhenti..”jerit chanyeol membuatkan anak-anak buah pembntu le seperti mengikut arahannya,mereka berhenti..chanyeol kembali memandg pembantu lee..

“awak cakap awak nak saya kan??ambillah..tapi lepas awak bunuh saya..”ugut chanyeol..dia tahu yg lelaki-lelaki berkot hitam dihadapannya ini adalah pengikut mr.bae..

Dan pada ketika itu juga bas sampai..

“dah la..kita berundur dulu..”arah pembantu lee..dan dua buah kereta yang dinaiki mereka bergerak laju meninggalkan bus stop itu..chanyeol mengeluh kelegaan..walaupun dia berpura-pura berani,,tapi sebenarnya ketakutan juga terselit dalam perasaanya  di saat perkataan ‘bunuh’ itu keluar dari mulutnya sendiri..dan akhirnya chanyeol menaiki bas itu,,,tapi hala tujunya bukanlah rumahnya lagi..

 

 

                                                                        x x x x x x x x

 

 

“hujung minggu ni,,kita pergi jalan –jalan,,nak tak??”tanya baekhyun…

“pergi jalan??..ok..tapi kita nak pergi mana??”tanya sora kembali..

“mana-mana jer..ermmm…kalau awak,,awak nak gi mana??”

“hati awak..saya nak pergi ke hati baekhyun ah..”

“ceh..yaa..awak tak perlu pergi ke hati saya lah..”

“wae??”

“sebab awak dah ada dalam hati saya..”..baekhyun terus memegang tangan sora dan meletakkan tangan yeoja itu di dadanya..

“awak rasakan degupan jantung saya??”tanya baek…

“erm,,wah..jantung awak berdegup laju lar..kalah roller coaster..hehe..”

“saya nak bersama awak dan berada disisi awak sebelum jantung ni berhenti dari  berdegup”kata hati baekhyun..

“cakaman,,kenapa muka awak macam pucat jer..”kata sora apabila dia perasan bibir merah milik kekasihnya itu kelihatan kebiru-biruan..

“ah..mungkin sebab saya sejuk kot..”balas baek cuba menyembunyikan sebab sebenar mukanya pucat,,

Tiba-tiba,,sora menanggalkan mafella putih yang dipakainya dan melilitkannya dileher baekhyun..

“ok..jigeum..awak tak kan rasa sejuk lagi  sebab mafela ajaib saya dah jadi milik awak..”

“kumaopta..sora ah..”

Sora tersenyum dan tiba-tiba sora ternampak jong in yang sedang memerhatikan mereka berdua..jong in tersenyum memandang mereka berdua..senyuman yang mungkin hanya dibibir…

“jong in ah..”jerit sora dan berlari kearah jong in..

“jong in??oh..mamat tu rupanya jong in..”gumam baek dan mendekati sora dan jong in..baekhyun menghulurkan tangannya untuk bersalaman dengan jong in..walaupun pada mulanya jong in hanya melihat huluran itu dengan pandangan yg hambar,,tapi akhirnya huluran itu disambut…

Sora hanya tersenyum melihat kedua-dua namja dihadapannya ini saling bersalaman…

 

 

                                                          x x x x x x x

 

Dirumah api..chanyeol memandang laut yang terbentang luas di depannya..

“kenapa chanyeol nak jumpa ahjumma??”satu suara dari arah belakang ..chanyeol menoleh dan dia dapat melihat seorang wanita 50-an,,kawan ayah dan ibunya satu masa dulu..

“kita batalkan je lar rancangan kita..”..kata yg terkeluar dari mulut chanyeol itu membuatkan wanita itu sangat terkejut..

“bwo??batalkan??tak kan sama sekali..kan ahjumma da cakap..ahjumma akan lakukan dengan cara ahjumma sendiri..”

“mereka..anni..mr.bae dah jumpa saya..dan dia dah hantar anak buah dia untuk tgkap saya..”..sekali lagi ahjumma itu terkejut..

“bworago??macam mana lelaki tak guna tu boleh jumpa kamu??sedangkan ahjumma dah upah satu organisasi di paris supaya memalsukan kematian kamu..”

“molla..saya tak tau nak fikir apa pun sekarang…ahjumma..ottokhae??saya takut…”kata chanyeol dan air matanya mula mengalir..ahjumma itu terus memeluknya..

“sshh..jangan nanges..selagi ahjumma hidup..ahjumma tak kan benarkan sesiapa pun sentuh kamu..”..kata wanita itu dan mengeratkan pelukannya..

“omma janji..omma  akan lindungi kamu dengan nyawa omma sendiri..”..janji dibuat di dalam hati…dan akhirnya baju wanita itu basah kerana air mata chanyeol..

pantai yang terbentang luas itu menjadi saksi janji yang dibuat..janji seorang ibu kepada anaknya..iya,,chanyeol sebenarnya..adalah anak angkat mr.park..dan wanita yang memeluknya sekarang adalah ibu kandungnya yang dia tak pernah kenal sejak dia dilahirkan..selepas melahirkan chanyeol..ahjumma itu terus menyerahkan chanyeol kepada sahabat baiknya, sungyeon..pada mulanya,dia tak dapat menerima chanyeol kerana chanyeol bukanlah anak dari sebuah perkahwinan,,sebaliknya daripada sebuah kesilapan dan keterlanjuran..tapi,,setelah beberapa tahun berlalu,,takdir mempertemukan dia dengan sahabatnya itu kembali,,sungyeon,,,,dan bermula saat itu dia mula menyayangi anak yang pernah ditinggalkan satu masa dulu..dia selalu memandang chanyeol dari jauh tanpa disedari namja itu sehinggalah…akhirnya dia memunculkan dirinya di hadapan chanyeol sebagai seorang wanita misteri yang akan menolongnya untuk membalas dendam…

 

 

                                                          x x x x x x x x x x

 

 

“apa??!!!macam mana korang boleh lepaskan budak tu macam tu jer??”marah mr.bae apabila pmbntu lee memberitahu kejadian di bus stop tadi..

“maaf..tuan..waktu tu bas tiba,,jadi kalau kami terus memaksa dia untuk  ikut kami..mungkin orang-orang dalam bus tu akan curiga..jadi,kami terpaksa berundur..”terang pmbantu lee..

Mr.bae cuba menahan marahnya dan mula berbicara semula..

“pergi ke rumah dia dan heret dia ke mari..”

“tapi tuan..kita tak tau dia tinggal di mana..”

“tak tau??korang ni buat kerja ke tak ni??budak sekolah macam tu pun tak boleh handle..dah..keluar..sebelum aku hilang sabar..tapi ingat..aku nak korang bawa dia kedepan aku secepat yg mungkin..”

“baik tuan..”kata pmbantu lee dan terus keluar dari pejabat mr.bae..mr.bae terduduk di atas kerusinya..gambar dia bersama dengan isterinya dan sora yang berada di atas meja itu dipegang dan ditatap..

“aku lakukan semua ni untuk kau juyeon ah..”gumam mr.bae…*juyeon adalah nama isterinye*

 

 

 

                                                                     x x x x x x x x

 

“prof..ni rekod kesihatan kedua-dua anak prof..”doctor wanita yg bernama eunhye itu menghulurkan beberapa helai kertas kepada mr.byun..

“ok,,trima kasih..”kata mr.byun dan baru hendak berpaling..

“cakaman,,prof..kawan saya Dr.seo dari  seoul hospital ada bagitau saya yg anak lelaki prof ada pergi ke hospital dia..”

“baekhyun??dia buat apa di hospital tu??”

“oh,,itu saya tak tau..dr,seo tak bagitau saya pulak kenapa anak prof datang..”

“ok..tak pe la..thanks for the information..ermm.sebelum saya lupa..saya nak awak periksa pesakit bilk 101,,kalau ada apa-apa bagitau saya..”

“baik prof..”

Mr.byun  segera berjalan meninggalkan doctor wanita itu..

 

                                                             x x x x x x x x x x

 

Di pejabat Sejong General Hospital ..

mr byun merupakan pakar bedah yg sangat terkenal di korea..dan merupakan prof dan sekaligus pemilik hospital ini..

Dia membaca setiap helai laporan kesihatan itu..tapi terhenti pada laporan kesihatan milik baekhyun..dia merasa ada yg pelik..

“kenapa dibhgian column illness..tiada catatan???”gumam mr.bae pelik..ya..jika seseorng itu tiada apeape penyakit,,dicolumn itu akan tercatat perkataan NO..tapi kenapa dibiarkan kosong??????

 

 

                                                                   x x x x x x x x xx 

 

Baekhyun terus berlari ke tandas apabila rasa loya itu dirasainya lagi..sejak akhir-akhir ni,rasa loya itu semakin kerap dirasa baekhyun..

Pintu toilet ditolak dengan rakus dan dia terus menuju ke sink….uekk!!..baek terus muntah di dalam sink itu..

Tapi apa yg dimuntahkan bukanlah seperti kebiasaan sebaliknya adalah…DARAH..baekhyun terkejut apabila melihat darah di dalam sink itu dan dia cepat-cepat membuka paip sink itu supaya air akan melenyapkan darah tersebut..dan disaat itu juga ,baekhyun merasa perutnya kembali sakit dan dia memuntahkan darah sekali lagi..

Baekhyun melihat mukanya dicermin yang ada didepan sink itu,,pucat..bukan seperti wajahnya yg dulu..dan air matanya mula bergenang..air sink ditutup dan dengan perlahan baekhyun keluar dari toilet itu..

“aku mesti boleh..aku mesti lawan penyakit ni..sekurang-kurangnya sehingga aku dapat lakukan apa yg aku ingin lakukan dengan sora..hujung minggu ni..”gumam baek dan mula memejamkan matanya...

 

Bersambung.....

 

preview next chapter: 

"kamu ade apa-apa nak bagi tau appa??"--mr.byun..

"sebenarnya..baekhyun.."--ji yoon

 

"yaa..baekhyun ah..eoddiseo??"--bae sora

"jebal..carilah saya...saya di sini..sora ah.."--baekhyun..

 

"yaa..mana boleh lepaskan orang yang awak dukung macam tu je??"--bae sora

"padan muka..nappeun yeoja.."--baekhyun

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
shizuka_arumi
#1
Chapter 35: Auther..saya rasa ff ni dh berhabuk laj! Cepatlah update! Dah 2 tahun dah ni!
allya_safia #2
Chapter 35: Bila nak update?
exoapbfan #3
Chapter 35: Dah lama saya tunggu sambungan untuk chapter ni.. Dari tahun lepas dah.. Bila author-nim nak sambung.. Saya suka cerita ni.. Pleasee
baekielover #4
Chapter 35: apa yg hyejin bgtau chanyeol???? *curious*
AuziSalsabila #5
Chapter 35: Wahhhhh...to many question in my mind...please update..i want to know what she said to chanyeol
syunaa #6
Chapter 35: cop2...x faham lahh...mne sora??jiyoon??baekhyun??
spe ayah hyejin sbenarnya..???
knape hyejin macam ske dkat baekhyun??
exobts_fans
#7
Im curious about sora and hyejin ... Please update!! Anyway kakak baekhyun kawen ngan sape?? Aaah!! Banyak sangat pertanyaan di minda... Hahhahha
Nursyuhada
#8
update soon ~
HeavenDelight
#9
okey..^^..no prob..

lagipon da lama x update cite ni..

awak nak sambung pon x pe..
angelily95
#10
Chapter 1: hi dear :) tuan hamba kenal beta kan? beta berminat dengan cerita tuan hamba ni tapi..

boleh tak add beta sebagai co-author? Beta janji beta tak akan ubah jalan cerita, beta nak edit font and ayat sikit2 je? boleh tak?


sebab saya nampak potensi pada cerita ni! /terharu/