Diary..

For you it`s Separation,for me it`s Waiting

Sebuah kereta berwarna merah  berhenti betul-betul di hadapan sebuah rumah yang sudah lama tidak berpenghuni..sora keluar daripada kereta yang dipandunya itu..dia melihat kearah rumah itu..rumah yang pernah menjadi sebahagian dari hidupnya suatu masa dulu..

“masih sama..masih tak berubah..”gumam sora..iya,itu adalah rumahnya yang dia tak pernah jejak sejak 8 tahun yang lalu..rumah yang  pernah didudukinya bersama appa dan ommanya,jong in dan mrs.kim..rumah yang penuh dengan gelak tawa,rumah yang penuh dengan kenangan yang tak kan pernah hilang dari ingatan penghuninya..

 

                                                                       x x x x x x x x x

 

Di seoul airport

Seorang namja yang memakai t-shirt putih bersama jaket  hitam itu seperti sedang menunggu seseorang..

seseorang yang sudah lama tidak ditemuinya..seseorang yang dirinduinya..

 

                                                                       x x x x x x x

 

Sora menaiki tangga di dalam rumah itu untuk ke sebuah bilik ditingkat atas..bilik yang pernah menjadi biliknya..sora memulas tombol pintu yang berwarma keemasan itu dan perlahan-perlahan pintu itu terbuka..

Semua perabot di dalam bilik itu ditutup dengan kain putih..sora mula berjalan masuk kedalam bilik itu..kemudian,dia menarik sehelai kain putih yang menutup sebuah cermin yang bersaiz seperti seorang manusia itu..dan disaat kain putih itu tidak lagi menutupi cermin itu,,sora dapat melihat dengan jelas dirinya di dalam cermin itu..

“dah berubah..tak macam dulu lagi,,nampaknya aku sahaja yang berubah..”gumam sora..iya,rambut sora yang dulunya panjang,kini telah dipotong pendek..mukanya yang dulunya sedikit tembam kini semakin cengkung..tapi dia tetap kelihatan cantik..

Tiba-tiba dia seperti baru mengingati sesuatu…dia membuka laci meja belajarnya dan sebuah buku berkulit merah yang sudah lama berada di dalam laci itu diambil dan ditatapnya..iya,itu adalah diary baekhyun yang ditulis 8 tahun yang lalu..

Flashback..

*Sambungan semasa sora minum petang bersama noona baekhyun..

“jadi .berapa lama lagi masa yang saya ada untuk berada di sisi dia??”tanya sora tapi gadis bernama jiyoon itu tidak memberi apa-apa jawapan untuk soalan itu..realitinya,tiada sesiapa pun yang dapat menjawabnya..

Tapi tiba-tiba,ji yoon menghulurkan sebuah buku berkulit merah kepada sora..

“unnie jumpa ni dalam bilik baekhyun..diary yang ditulis baekhyun semenjak pertama kali dia jumpa kamu..bacalah,,bila kamu dah bersedia..”

Flashback end

 

Diary itu dibuka sora…

page pertama ditatap..

 

17 march 2013

Hari ini,aku berlatih main bola sepak di padang..saja nak warm up semula..dah berapa bulan tak main selepas perlawanan hari itu..tapi aku tetap handal seperti biasa..pemain bola sepak sekolah la nak dikatakan..hahaha

Dan hari ni juga,aku jumpa ‘dia’..dan buat pertama kali aku rasa bunga pink tu cantik,so,aku kutip lah..tapi aku tak pasti kenapa tiba-tiba bunga tu nampak cantik..mungkin disebabkan ‘dia’..

 

20 march 2013

Hari ni,aku stress buat latihan math..so,aku ambil keputusan untuk sambung buat lagu ciptaan aku yang tak siap-siap lagi tu dalam bilik muzik..kebetulan ataupun takdir,aku jumpa ‘dia’ lagi..matanya bulat sangat waktu pandangan kami berdua bertemu,mungkin dia terkejut jumpa aku kat situ..tapi entah kenapa aku dapat melihat sebuah senyuman kecil dibibirnya waktu itu walaupun dia cuba untuk menyembunyikannya...rasanya apa yang menyebabkan dia tersenyum yer??..dan kali ni aku dah tau nama ‘dia’..bae sora  …comelkan nama dia..secomel orangnya..tapi aku tahu aku lagi comel,,lol..aku dah start perasan nampaknya..

 

25 march 2013

Aku tak ada niat nak biarkan dia nampak aku nangis..tapi air mata aku ni macam berlumba-lumba je nak keluar waktu tu..malunya,tak gentleman betul la aku ni..kaebsong~~~tapi,hari ni,dia bagi aku no.phone dia..ni mesti kes dia takut aku tak bayar hutang dia ni..aish..tapi apa pun reason dia,,baekki tak kisah..sekarang speed dial no.1 aku dah terisi..tapi aku takut la nak call dia..nak call ker  tak nak????tak nak ker call???bae sora,kalau saya call awak,awak angkat tak??

 

"pabo..kalaulah awak tau yang setiap malam saya tunggu awak call saya.."gumam sora dan setitis air mata jatuh di atas diary itu..

 

3 april 2013.

Semalam bunny dah tinggalkan aku..rasa sakit sangat hati ni..selama 4 tahun ni,aku tak pernah berpisah dengan bunny,tapi akhirnya aku nampak dia hancur didepan mata aku sendiri..tapi aku tak salahkan appa..sebab aku percaya setiap yang berlaku pasti ade sesuatu disebaliknya..dan sesuatu itu adalah akhirnya aku gunakan speed dial no,1 aku..dia angkat!!!!!!yehes..pada mulanya ,aku call dia sebab nak dengar suara dia buat kali terakhir sebab aku dah penat hidup..aku nak tamatkan hidup aku hari ini..aku tak nak esok ada lagi..tapi tiba-tiba, aku nampak dia berlari kearah aku dan dia cakap dia nak aku terus hidup..aku tak tau kenapa dia nak sangat aku hidup..tapi apa yang pasti,,mulai saat itu,aku dah ada sebab untuk teruskan kehidupan aku..the reason I live is you, bae sora..

 

5 mei 2013

Kenapa??kenapa aku terpaksa lihat semua tu???dan kenapa aku rasa dada aku sesak sangat sehingga aku tak dapat bernafas ketika semua tu berlaku dihadapan mata aku??mungkin sepatutnya aku tak pergi mencari kau,aku sepatutnya terus menuggu kau diruftop walaupun di saat itu aku tau kau di mana..chanyeol hyung??kau sukakan chanyeol hyung??

 

15 mei 2013

Malam ni,dia cakap dia nak jumpa aku kat seoul park..aku tau dia bimbangkan aku sebab pergaduhan kitaorang dengan gang exo samseng sekolah tu kat sekolah tadi..tapi ada aku kisah??aku tak nak jumpa dia!!sebab setiap kali aku Nampak wajah dia,setiap kali itulah aku rasa aku adalah lelaki yang paling gila sekali didunia…aku gilakan kau sora-ah..

Tapi aku kalah,,aku tetap pergi ke seoul park untuk bertemu dia walaupun malam dah larut..tapi lagi sekali,,aku nampak chanyeol hyung menarik tangan dia,,dan memebawa dia pergi..walaupun hati aku menyuruh aku menarik tangan dia dari pegangan chanyeol hyung,,tapi persahabatan yang setelah sekian lama ku bina bersama chanyeol hyung,tidak akan aku runtuhkan..aku terus berpaling dan berpura-pura mencari dia..ya,memang aku dah gila,betul-betul gila,,mencari seseorang yang sudah pasti tidak akan kutemui…buat kali kedua aku tanya,kau sukakan chanyeol hyung??

 

1jun 2013

Aku tau..sora ah,aku dah tahu..hari ni aku tau yang kau mencintaiku..walaupun bukan dilafazkan dibibir,tapi aku tetap tau..sebab aku juga mencintaimu..my white love,,thanks for the first and sweetest kiss ever,,

 

Diary ditutup..sora tak sanggup lagi untuk meneruskan dan membacanya..cukuplah untuk saat ini..

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
shizuka_arumi
#1
Chapter 35: Auther..saya rasa ff ni dh berhabuk laj! Cepatlah update! Dah 2 tahun dah ni!
allya_safia #2
Chapter 35: Bila nak update?
exoapbfan #3
Chapter 35: Dah lama saya tunggu sambungan untuk chapter ni.. Dari tahun lepas dah.. Bila author-nim nak sambung.. Saya suka cerita ni.. Pleasee
baekielover #4
Chapter 35: apa yg hyejin bgtau chanyeol???? *curious*
AuziSalsabila #5
Chapter 35: Wahhhhh...to many question in my mind...please update..i want to know what she said to chanyeol
syunaa #6
Chapter 35: cop2...x faham lahh...mne sora??jiyoon??baekhyun??
spe ayah hyejin sbenarnya..???
knape hyejin macam ske dkat baekhyun??
exobts_fans
#7
Im curious about sora and hyejin ... Please update!! Anyway kakak baekhyun kawen ngan sape?? Aaah!! Banyak sangat pertanyaan di minda... Hahhahha
Nursyuhada
#8
update soon ~
HeavenDelight
#9
okey..^^..no prob..

lagipon da lama x update cite ni..

awak nak sambung pon x pe..
angelily95
#10
Chapter 1: hi dear :) tuan hamba kenal beta kan? beta berminat dengan cerita tuan hamba ni tapi..

boleh tak add beta sebagai co-author? Beta janji beta tak akan ubah jalan cerita, beta nak edit font and ayat sikit2 je? boleh tak?


sebab saya nampak potensi pada cerita ni! /terharu/