chapter 14:saranghae Bae Sora..

For you it`s Separation,for me it`s Waiting

Diruftop,,sora menulis sesuatu di atas sekeping  kertas kecil berwarna kuning dan melekatkannya pada kerusi kayu yang baekhyun dan dia selalu duduk jika mereka naik keruftop..dan mula berjalan meninggalkan ruftop itu…

  

                                                  x x x x x x

 

“ceh,,boleh dia tidur kat sini..??”rungut sora pabila dia melihat jong in tertidur sambil duduk dan bersandar pada tembok sekolah….kerana penat menunggunya sehingga ke petang,akhirnya jong in tertidur..pada mulanya ,sora hendak menggerakkannya tapi apabila melihat jong in yang tertidur lena,sora tak sampai hati untuk membangunkannya..dan sora mengambil keputusan untuk duduk di sebelah namja itu..dan tidak semena-mena,kepala jong in terlentok di atas bahu kiri sora..sora hanya tersenyum…

“saranghae..”kata yang seperti bisikan itu jelas didengar sora..dia terkejut dan menoleh kearah namja itu..tapi mata jong in tertutup dan apabila sora menggerakkan tangannya di hadapan muka namja itu,jong in tidak menunjukkan apa-apa respons,,

“ceh..mengigau rupanya”

“saranghae..bae sora..”kali ini lebih jelas dari yang tadi..dan di saat sora menoleh kesisinya,mata mereka berdua bertemu..

“joahae,,bogoshippo kuerigu saranghanda..”itu lah kata-kata yang keluar dari mulut jong in saat ini..lidah sora seperti kelu untuk berkata-kata setelah mendengarkan semuanya itu dari sahabat baiknya sendiri,,tapi tiba-tiba,jong in bangun dari duduknya..

“jom balik..dah petang ni..nanti tuan bae marah,,tak tau..”kata jong in selamba seperti tiada apa-apa yang berlaku…sora masih tidak bergerak..jong in memandangnya pelik..

“cakaman..hokshi awak percaya dengan apa yang saya cakap tadi??”kata jong in..

“nde??”

“saya bergurau je lar tadi..kan best,,kalau satu hari nanti saya dapat peluang untuk ucapkan semua kata-kata tu pada yeoja yang saya cintai..”kata jong in sambil membuat muka kesian..

Tiba-tiba,sora ketawa,,”wae??kenapa awak ketawa??”tanya jong in ..

“anni..mana ade saya ketawa..”sora mula mengayuh basikalnya..

“yaa!!yaaa!!jangan lari..awak belum jawab lagi soalan saya..kenapa awak ketawa?????!”jerit jong in dan mula mengejar sora…

Cuma satu yang sora tak tau,jong in sebenarnya berbohong apabila dia cakap yang dia hanya bergurau ..

 

                                                x x x x x x

 

“kumao..sebab pulang ke rumah ni lagi..”noona baekhyun memulakan perbualan..

“kan baekhyun dah janji yang baekhyun pasti pulang..”jawab baekhyun sambil tersenyum..tapi tiba-tiba kesakitan itu datang lagi..baekhyun terus memegang perutnya..

“waeyo??gastrik baekhyun datang lagi ker??”..tapi baekhyun tak menjawab ,sakit yang dirasakan malam ini seperti ingin mencabut nyawanya..dan akhirnya dunia baekhyun gelap..

“baekhyun ah,,bangunlah ..kenapa ni??jangan la buat noona takut..”noonanya itu menepuk-nepuk pipi baekhyun berharap adiknya itu sedar..

 

                                             x x x x x x x

 

Di hospital..”macam mana doctor??kenapa adik saya tiba-tiba pengsan??”

“sebelum ni..dia ada x muntah-muntah atau dia mengadu sakit dibahagian bawah dada??”tanya doctor yang memakai cermin mata itu..

“saya tak tau doctor..dia tak pernah bagi tau saya..”

“kanser hati stage 2”..perkatan itu keluar dari mulut doctor lelaki itu..

“nde???”

“adik cik menghidap kanser hati stage 2..tapi cik jangan risau,ianya masih boleh diubati..”..mendengarkan apa yang dikatakan doctor  itu,noona baekhyun terus terduduk di atas lantai hospital itu..air matanya mula kelihatan di tubir mata..

 

                                            x x x x x x

 

Peti ais dibuka..chanyeol sedikit terkejut apabila peti aisnya penuh dengan jus,buah-buahan..dan satu bekas kimchi..padahal peti aisnya itu tak pernah terisi dengan makanan-makanan seperti itu..selalunya hanya ada beberapa keping coklat bar dan air berkarbonat..tiba-tiba,sekeping sticky note yang ditampal pada penutup bekas kimchi itu menarik perhatian chanyeol..

‘hyung..saya dah belikan jus,buah,dengan kimchi untuk hyung…makan tau..jangan asyik makan coklat jer..rosak gigi..hehe..ermm,air berkarbonat yang berlambak dalam peti ais hyung ni saya dah sedekahkan pada budak-budak kat taman permainan petang tadi..tak elok lar minum air berkarbonat selalu sangat…ini adalah pesanan ikhlas dari Dr.baekhyun…hehe..peace..’begitulah yang tertulis pada sticky note itu..chanyeol tersenyum selepas membacanya..dia mengambil sekotak jus oren dari peti ais itu dan meneguknya….

 

                                                   x x x x x x

 

 

Ji yoon menyelimutkan adiknya itu..kini,mereka berada di dalam bilik baekhyun..walaupun baekhyun sepatutnya ditahan di wad selama sehari,tapi namja itu menolak dan berkeras untuk pulang..

“kenapa mata noona merah??noona menangis er??”kata baekhyun dan tangannya menyentuh mata milik yeoja itu..

“kenapa baekhyun sembunyikan dari noona??kenapa tak bagitau noona yang baekhyun sakit??”

“anni..baekhyun tak sakit..adik noona ni namja yang kuat dan sihat la..jadi,noona jangan bimbang er??”kata baekhyun..

“penipu..”..dan air mata byun ji yoon mula mengalir..baekhyun menyapu air mata yeoja itu dengan tangannya..

“apa yang noona tahu malam ni..ianya adalah rahsia kita berdua..tiada siapa yang boleh tahu..”kata baekhyun yang kelihatan serius..

“tapi…”belum sempat ji yoon menyambung percakapannya,jari baekhyun telah berada di atas bibirnya..

“janji dengan saya,,yang noona akan rahsiakan tentang penyakit saya..”

Dengan terpaksa akhirnya ji yoon menganggukkan kepalanya dan baekhyun hanya boleh tersenyum….

 

TBC..

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
shizuka_arumi
#1
Chapter 35: Auther..saya rasa ff ni dh berhabuk laj! Cepatlah update! Dah 2 tahun dah ni!
allya_safia #2
Chapter 35: Bila nak update?
exoapbfan #3
Chapter 35: Dah lama saya tunggu sambungan untuk chapter ni.. Dari tahun lepas dah.. Bila author-nim nak sambung.. Saya suka cerita ni.. Pleasee
baekielover #4
Chapter 35: apa yg hyejin bgtau chanyeol???? *curious*
AuziSalsabila #5
Chapter 35: Wahhhhh...to many question in my mind...please update..i want to know what she said to chanyeol
syunaa #6
Chapter 35: cop2...x faham lahh...mne sora??jiyoon??baekhyun??
spe ayah hyejin sbenarnya..???
knape hyejin macam ske dkat baekhyun??
exobts_fans
#7
Im curious about sora and hyejin ... Please update!! Anyway kakak baekhyun kawen ngan sape?? Aaah!! Banyak sangat pertanyaan di minda... Hahhahha
Nursyuhada
#8
update soon ~
HeavenDelight
#9
okey..^^..no prob..

lagipon da lama x update cite ni..

awak nak sambung pon x pe..
angelily95
#10
Chapter 1: hi dear :) tuan hamba kenal beta kan? beta berminat dengan cerita tuan hamba ni tapi..

boleh tak add beta sebagai co-author? Beta janji beta tak akan ubah jalan cerita, beta nak edit font and ayat sikit2 je? boleh tak?


sebab saya nampak potensi pada cerita ni! /terharu/